handdator

Visa fullständig version : Här är monas regering


shut teh face
2010-08-26, 06:54
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7675870.ab

En hel del krattskaft men Jan Eliasson är tungt, frågan är om det är tyngre än Carl Bildt?

För övrigt så tycker jag inte så mycket, förutom att Thomas Östros gillar jag inte, han ser alltid förstoppad ut. Anders Borg är så mycket bättre än honom och finansministerposten borde väl vara nästan viktigaste förutom statsministern, och där är valet mellan Fredrik och Mona givet.

Diskutera!

Rimmon
2010-08-26, 07:03
Josefin Brink som jämställdhetsminister skrämmer mig.

Scratch89
2010-08-26, 07:03
Men smart att sätta en tillväxtfientlig människa på näringsministerposten...

EDIT: Folkhälsoministern har egen erfarenhet av narkotikamissbruk. Det låter onekligen intressant.

Tricce
2010-08-26, 07:04
MILJÖMINISTER OCH VICE STATSMINISTER

Maria Wetterstrand, 36, (MP)

Hallå eller? Ok miljöminister men snälla vice statsminister? Är det nån som har otur när hon tänker så är det Maria..

Ignatius72
2010-08-26, 07:51
En röst på S är en röst på V. Herr Ohly kan inte skilja på Iran och Israel, på SD och FP. För svårt menar han. Han kan inte hitta en enda skattesänkning som har varit bra, han vill höja skatten och ge sjukvården så mycket den behöver te sky is the limit. Han vill inte ha några betyg i skolan, han vill lagstifta om huruvida företag ska ha kvinnor i styrelsen och hur många. Den mannen *screwy* Feministen som visar fingret till den kvinnliga debattdeltagaren så fort han får chansen.
Man behöver inte skrämmas med kommunistspöket, det räcker att hänvisa till närmaste intervju. Jag är förbluffad över att så många som 5% tänker rösta på det partiet.

Olegh
2010-08-26, 08:53
imokwiththis.jpg

Deceiver85
2010-08-26, 09:12
Jag är förbluffad över att så många som 5% tänker rösta på det [VpK] partiet.

Åh, det har vi inte sett ännu ;) Hett tips är att V och C (alt.KD) faller ur Riksdagen...

Baler Evans
2010-08-26, 09:24
Nu vet jag att jag inte kan rösta på det röda blocket.. serilöst nu en kvinnlig statsminister hade väll varit nog men Vetterstrand på vice posten med? och en näringsminister som skiter ner sig så fort en bensindriven bil startas? Att Leffe var med var väll de enda jag gillade ^_^

Achryl
2010-08-26, 09:34
Nu vet jag att jag inte kan rösta på det röda blocket.. serilöst nu en kvinnlig statsminister hade väll varit nog men Vetterstrand på vice posten med? och en näringsminister som skiter ner sig så fort en bensindriven bil startas? Att Leffe var med var väll de enda jag gillade ^_^

Du skämmer ut högern...

130kg finsk sisu
2010-08-26, 09:47
ni som röstar på det historiskt ansvarstagandet partiet Socialdemokraterna. Hur förhåller ni er till att extremvänster människor som Ohly&Åström tänker sitta i Sveriges regering???

Scratch89
2010-08-26, 09:47
ni som röstar på det historiskt ansvarstagandet partiet Socialdemokraterna. Hur förhåller ni er till att extremvänster människor som Ohly&Åström tänker sitta i Sveriges regering???

Man kan inte leva på gamla meriter. S är verkligen inte ansvarstagande nu.

Ignatius72
2010-08-26, 09:49
Åh, det har vi inte sett ännu ;) Hett tips är att V och C (alt.KD) faller ur Riksdagen...

Tyvärr tror jag inte att V faller ur även om det hade glatt mig oerhört mycket. C och KD tror och hoppas jag klarar sig kvar. Ohållbar situation annars.

Glömde det bästa från Ohlys senaste. På frågan vad man gör åt Rosengårdsproblemen svarar mannen på fullt allvar-fritidsgårdar *screwy*

130kg finsk sisu
2010-08-26, 09:49
Kanske det. Men frågan är hur sossarnas väljare ställer sig till kommunister i regeringen?

Kischen
2010-08-26, 09:49
ni som röstar på det historiskt ansvarstagandet partiet Socialdemokraterna. Hur förhåller ni er till att extremvänster människor som Ohly&Åström tänker sitta i Sveriges regering???

Vad menar du? Makten framför allt *rolleyes*

Nitrometan
2010-08-26, 09:51
Kanske det. Men frågan är hur sossarnas väljare ställer sig till kommunister i regeringen?
Tja, om det stämmer att S tvingade Mona att ta med V i den röd-gröna röran så är de väl OK med kommunister i regeringen.

Scratch89
2010-08-26, 09:51
Kanske det. Men frågan är hur sossarnas väljare ställer sig till kommunister i regeringen?

Ptja, de är väl likgiltiga som vanligt. Eftersom det är väldigt öppet att kommunister kommer att hamna på höga poster om vänstern kommer till makten, så innebär ju en röst på den sidan att de faktiskt accepterar det. Eller, vilket jag tror är en stor del av väljarna, så är det slentrianröstningen som ger vänstern större delen av rösterna.

Deceiver85
2010-08-26, 09:55
Glömde det bästa från Ohlys senaste. På frågan vad man gör åt Rosengårdsproblemen svarar mannen på fullt allvar-fritidsgårdar

Fritidsgårdar - universallösningen från vänstersidan på integration och ungdomsfrågor ;)

Just nu överväger Malmö att helt stanna upp med sin busstrafik efter att man i helgen beskjutit bussar med något som beskrivits som kraftiga luftvapen. Jag undrar verkligen hur fler fritidsgårdar skulle kunna göra någon skillnad. Steget mellan spela biljard på fritidsgård och beskjuta bussar är gigantiskt, och det är knappast bristen på fritidsgårdar som är den avgörande faktorn...

130kg finsk sisu
2010-08-26, 09:57
Annars har känns det som om hippiefalangen inom S har tagit över efter Betongsossarna.
Erlander,Carlsson och Persson. Palme kan man väl räkna till en egen kategori.

Nitrometan
2010-08-26, 10:00
Fritidsgårdar - universallösningen från vänstersidan på integration och ungdomsfrågor ;)

Steget mellan spela biljard på fritidsgård och beskjuta bussar är gigantiskt, och det är knappast bristen på fritidsgårdar som är den avgörande faktorn...

Lorry hade rätt...

WMZdA-b2Vdw

Kischen
2010-08-26, 10:01
Lorry hade rätt...


Jag som ville ville lägga upp den! :laugh:

Matte_Maiden
2010-08-26, 10:02
"HÖGSKOLE- OCH FORSKNINGSMINISTER
Mikael Damberg, 38, (S)

SSU:s förre ordförande har stått på tillväxt länge nog. Har jobbat i regeringskansliet med såväl Thage G Peterson som Göran Persson. Har själv erfarenhet av högre studier."

:hbang:

shut teh face
2010-08-26, 10:15
Kommer alliansen fortsätta med samma ministeruppsättning? Det är väl praxis mer eller mindre när man fortsätter ha makten, eller brukar man ändra runt?

Nitrometan
2010-08-26, 10:16
Kommer alliansen fortsätta med samma ministeruppsättning? Det är väl praxis mer eller mindre när man fortsätter ha makten, eller brukar man ändra runt?

En regering brukar väl ofta passa på att göra lite rockader efter ett val.

Arne Persson
2010-08-26, 10:27
Annars har känns det som om hippiefalangen inom S har tagit över efter Betongsossarna.
Erlander,Carlsson och Persson. Palme kan man väl räkna till en egen kategori.

Japp! Palme hade ju en utpräglad bakgrund som valkig grovarbetare och kunde Internationalen (urk urk urk!) utantill.

TimId
2010-08-26, 10:29
Fritidsgårdar - universallösningen från vänstersidan på integration och ungdomsfrågor ;)

Just nu överväger Malmö att helt stanna upp med sin busstrafik efter att man i helgen beskjutit bussar med något som beskrivits som kraftiga luftvapen. Jag undrar verkligen hur fler fritidsgårdar skulle kunna göra någon skillnad. Steget mellan spela biljard på fritidsgård och beskjuta bussar är gigantiskt, och det är knappast bristen på fritidsgårdar som är den avgörande faktorn...

När ändå flera redan gått OT:
Insinuant som vanligt från den SD-frälste parlementkandidaten (?) och i övrigt Hedersmannen Deceiver85.
Intressant att beskjutningen av bussar nu belagts såsom varandes av nysvensk härkomst?? Privatspaning i Närke månntro..
Måste kännas märkunderligt att vara SD(á)re.. Bara säg "Malmö",
så betyder det "invandrarproblem". Var känner jag igen den propagandistiska strategin ifrån.............. ?

Kischen
2010-08-26, 10:38
Bara säg "Malmö",
så betyder det "invandrarproblem". Var känner jag igen den propagandistiska strategin ifrån.............. ?

Jag känner igen den från vänner som bor i malmö och jag litar på att dom har mer koll än vad jag har.

TimId
2010-08-26, 11:06
Kischen: frågan gällde inte om huruvida det finns integrerings- och assimileringsproblem eller pluraliseringsfrågor att lösa bland andra- och tredjegenerationsimmigranter
eller om Rosengård är eller någonsin kan bli ett Bullerbyn..
Frågan är vilka syften man tjänar genom att lyfta det till den viktigaste eller den enda viktiga valfrågan.
Vi har en hel värld i krig och förtryck därute: hur länge kan vi stänga ute den?

Tricce
2010-08-26, 11:13
Vi har en hel värld i krig och förtryck därute: hur länge kan vi stänga ute den?

Eh tex Södertälje tar emot fler Irakier än USA och Kanada tillsammans. Tycker vi nog är rätt öppna mot världen eller missuppfattade jag dig?

ceejay
2010-08-26, 11:15
usch och fy.

TimId
2010-08-26, 11:24
Eh tex Södertälje tar emot fler --- --- eller missuppfattade jag dig?

Tjaa, lite.. Menar att vi inte kan tro att allt ska vara som i Knohult jämt.
Satsa på integreringsarbete och gör det lättare att få jobb!

Jämför med Paris' t ex norra förorter och besinna att Sverige är ett yndigt land.

stafh
2010-08-26, 12:27
För övrigt så tycker jag inte så mycket, förutom att Thomas Östros gillar jag inte, han ser alltid förstoppad ut.
Vad menar du?

http://data.riksdagen.se/filarkiv/bilder/ledamot/0977281927618_max.jpg

Nitrometan
2010-08-26, 12:28
Vad stor han såg ut på den bilden... ;)

stevebc
2010-08-26, 14:38
Hur länge sedan var det Vänsterpartiet satt i regeringsposition? Skjuter inte S sig i foten genom att släppa in V i en ev regering? Detta är något jag respekterade med både Carlsson och Persson. Är rädd för att S förlorar många röster till SD nu.

Kwon
2010-08-26, 14:48
Stor snubbe, Östros.

C.E.J.
2010-08-26, 16:23
Hur länge sedan var det Vänsterpartiet satt i regeringsposition?

De har väl aldrig varit i regeringsposition, inte ens under samlingsregeringen 39-45 tror jag.

Everest
2010-08-26, 16:31
Får verkligen kämpa för att hålla inne kväljningarna när jag ser den här laguppställningen!

LoTiX
2010-08-26, 16:44
"HÖGSKOLE- OCH FORSKNINGSMINISTER
Mikael Damberg, 38, (S)

SSU:s förre ordförande har stått på tillväxt länge nog. Har jobbat i regeringskansliet med såväl Thage G Peterson som Göran Persson. Har själv erfarenhet av högre studier."

:hbang:

Har hon erfarenhet av högre studier är min röst given! Känns riktigt skönt att någon i gänget har en sådan.

Pretender
2010-08-26, 16:47
Pajasen Jämtin made the cut, otroligt.

tp_88
2010-08-26, 16:53
Jag tycker Östros ser creepy ut, speciellt i 2448x3264.

coxie
2010-08-26, 17:04
Hur länge sedan var det Vänsterpartiet satt i regeringsposition? Skjuter inte S sig i foten genom att släppa in V i en ev regering? Detta är något jag respekterade med både Carlsson och Persson. Är rädd för att S förlorar många röster till SD nu.

Att sätta Mona Sahlin som partiledare är nog värre än att samarbeta med vänstern. Om jag ska vara ärlig hade jag nog föredragit Kim Jong Il framför Mona som ledare och det säger en hel del.

Kek
2010-08-26, 17:13
MILJÖMINISTER OCH VICE STATSMINISTER

Maria Wetterstrand, 36, (MP)

Hallå eller? Ok miljöminister men snälla vice statsminister? Är det nån som har otur när hon tänker så är det Maria..

Kanske är en försäkring så att ingen ska knäppa henne ;) Om jag skulle bli President i USA skulle jag välja en mexikanare till vice president. Även om jag suger som president och någon vill lönnmörda mig vet de att Pablo Fernandez står och lurkar bakom min grav.

Tricce
2010-08-26, 17:34
Kanske är en försäkring så att ingen ska knäppa henne ;) Om jag skulle bli President i USA skulle jag välja en mexikanare till vice president. Även om jag suger som president och någon vill lönnmörda mig vet de att Pablo Fernandez står och lurkar bakom min grav.

:laugh: Haha du har antagligen helt rätt! :D

Loke
2010-08-26, 18:01
MILJÖMINISTER OCH VICE STATSMINISTER

Maria Wetterstrand, 36, (MP)

Hallå eller? Ok miljöminister men snälla vice statsminister? Är det nån som har otur när hon tänker så är det Maria..

Wetterstrand är typ en av sveriges allra mest populära politiker nu, det vore idioti att inte sätta henne på en viktig post.

Loke
2010-08-26, 18:05
Hur länge sedan var det Vänsterpartiet satt i regeringsposition? Skjuter inte S sig i foten genom att släppa in V i en ev regering? Detta är något jag respekterade med både Carlsson och Persson. Är rädd för att S förlorar många röster till SD nu.

Jo, så är det. Att släppa in MP är logiskt då de faktiskt sitter på en framgångsvåg just nu och har potential att sno borgerliga väljare, V har inget av det.

ceejay
2010-08-26, 18:06
östros är sååå äcklig.

Osten80
2010-08-26, 18:09
Wetterstrand är typ en av sveriges allra mest populära politiker nu, det vore idioti att inte sätta henne på en viktig post.

Jag gillar inte Miljöpartiets politik, men jag gillar Wetterstrand.
I debatter är hon i alla fall engagerad, håller låda och visar pondus, till skillnad från de andra gökarna som beter sig som en överdos benso, förutom Maud då som ibland verkar ha lagt lite roliga svampar i det egenhändigt kärnade smöret.

ceejay
2010-08-26, 18:14
Miljöpartisten som var med i ekonomidebatten var ju ett riktigt stolpskott

BulkenTM
2010-08-26, 18:18
Får de där personerna makten flyr jag landet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7675870.ab

En hel del krattskaft men Jan Eliasson är tungt, frågan är om det är tyngre än Carl Bildt?

För övrigt så tycker jag inte så mycket, förutom att Thomas Östros gillar jag inte, han ser alltid förstoppad ut. Anders Borg är så mycket bättre än honom och finansministerposten borde väl vara nästan viktigaste förutom statsministern, och där är valet mellan Fredrik och Mona givet.

Diskutera!

ceejay
2010-08-26, 18:23
Det känns som om vänstern tror att allt kommer lösa sig bara de höjer skatten. Mer skatt ger ju mer pengar som de kan ge bort i bidrag!

Men deras politik skapar inte fler företag och jobb. 5 personer som betalar 300kr i skatt är mer än 2 personer som betalar 600 i skatt.

stevebc
2010-08-26, 18:43
Att sätta Mona Sahlin som partiledare är nog värre än att samarbeta med vänstern. Om jag ska vara ärlig hade jag nog föredragit Kim Jong Il framför Mona som ledare och det säger en hel del.:laugh:

Jo, så är det. Att släppa in MP är logiskt då de faktiskt sitter på en framgångsvåg just nu och har potential att sno borgerliga väljare, V har inget av det.Sant. Läser att V var det enda parti som inte satt med i samlingsregeringen under andra världskriget. Så det vore historiskt om V nu fick regeringsposter för första gången. Särskilt med tanke på att man inte ens fick det när man var Sveriges tredje största parti under Gudrun Schyman. Och hon kändes dessutom mindre radikal än Lars Ohly.

Nitrometan
2010-08-27, 09:59
Läser att V var det enda parti som inte satt med i samlingsregeringen under andra världskriget.
Tror du att man hade velat ha med kommunister i en regering under ett världskrig? *screwy*

Nej, inga kommunister i regeringen, det har aldrig slutat bra...

Stoltz
2010-08-27, 10:03
Att sätta Mona Sahlin som partiledare är nog värre än att samarbeta med vänstern. Om jag ska vara ärlig hade jag nog föredragit Kim Jong Il framför Mona som ledare och det säger en hel del.

+1. Många +1.

Miljöpartisten som var med i ekonomidebatten var ju ett riktigt stolpskott
Den debatten var överlag full med stolpskott. Inte ens de två frontmännen, dvs Borg och Östros var något vidare i den.

stevebc
2010-08-27, 10:09
Tror du att man hade velat ha med kommunister i en regering under ett världskrig? *screwy*

Nej, inga kommunister i regeringen, det har aldrig slutat bra...Det gör det ännu lustigare. V(PK) är lite som ett äss i rockärmen att dra fram när som helst för S. Ibland passar de, ibland är de värre än t o m de borgerliga. Nu börjar de däremot ta för sig, trots en sämre ledare och färre mandat. Intressant vändning.

shadowfire
2010-08-27, 12:05
Att sätta Mona Sahlin som partiledare är nog värre än att samarbeta med vänstern. Om jag ska vara ärlig hade jag nog föredragit Kim Jong Il framför Mona som ledare och det säger en hel del.

haha vilken jämförelse.. :thumbup: