handdator

Visa fullständig version : Biceps skada


Fidde_Mannen
2010-08-25, 17:51
Hej

Gjorde illa mig i min biceps i söndags. Lyfte en sten som var rätt tung o uppvärmd. Högg liksom till i bicepsen sen smärtade den enda tills typ morgonen därpå sen hade det släppt. Nu 3 dagar senare gör den inte ont om jag inte försöker spänna den eller lyfta lite tyngre, liksom känns som det hugger i den gör riktigt ont. Det blev inget blåmärke efter. Haft problem med den bicepsen länge så den fixade väll inte en sådan hög belastning. Men tidigare gjorde den bara lite små ont när jag just körde biceps. Ser me ut som att när jag rör på armarna att den skadade armen inte rör sig på samma sätt sen den friska.

Vad tros kan ha hänt? Kanske något fäste som gått sönder? Hur ska man behandla sånt här?

Mvh Fidde

Baler Evans
2010-08-25, 18:46
Om ett fäste gått sönder så skulle du märkt det. Överbelastning låter som en mer trolig förklaring, bila bicepsen så länge som möjligt. Överbelastningen kan ju ha lett till inflammation i muskeln.

Fidde_Mannen
2010-08-25, 20:30
Om ett fäste gått sönder så skulle du märkt det. Överbelastning låter som en mer trolig förklaring, bila bicepsen så länge som möjligt. Överbelastningen kan ju ha lett till inflammation i muskeln.

Grejen är den att jag nog haft inflammation innan detta hände skulle jag tror. Eftersom jag haft känningar länge när jag kört biceps.

Baler Evans
2010-08-25, 21:11
Då borde du kolla upp det. Har en vän som haft inflamation i hans axel över ett och ett halvt år nu.. han ska få cortison nu dock så hoppas det hjälper.

Fidde_Mannen
2010-08-26, 16:03
Var hos läkaren idag och inga fästen var av skönt. Men att endel muskelfibrer rykit av. Ska ringa sjukgymnast och se hur man ska göra med en sådan här skada.

Baler Evans
2010-08-26, 16:18
Det var tråkigt att höra fiddemannen :/ hur går det där ute på vishan annars?

ChrisDEFC
2010-08-28, 22:48
Kolla mitt inlägg i andra bicepstråden.

Martin Löwgren
2010-08-30, 09:45
Var hos läkaren idag och inga fästen var av skönt. Men att endel muskelfibrer rykit av. Ska ringa sjukgymnast och se hur man ska göra med en sådan här skada.

Såg ditt PM.

Du får gärna uppdatera mig hur det känns idag (några dagar senare).

Mvh