handdator

Visa fullständig version : Utslag! :(


adis
2010-08-25, 17:08
HJÄLP! För ca 2 veckor sen började det klias mest på händerna och sedan överallt på kroppen, jag trodde först att det hade med tvättmedlet att göra men det var inte fallet, jag besökte läkaren och han var väldigt osäker men gav mig "Tenutex" ett medel mot skabb.

Efter att ha gjort precis som han sagt så är det bara värre nu, utslagen är som små vita knott och är röda runtom, utslagen har spridit sig ÖVERALLT och det kliar något fruktansvärt.

Är det någon som har en aning vad det kan vara? ... :cryout:
Sjukt jobbigt.

KalleBalik
2010-08-25, 17:26
Kanske kan vara nässelutslag? Dom kan komma från ingenstans, har själv haft det för några år sedan. Utslagen var visserligen inte vita utan röda, men jag fick dom över princip hela kroppen och det kliade något fruktansvärt. Gick till doktorn och fick Atarax (antihistamin) utskrivet och efter att ha stoppat i mig några piller blev det genast bättre. Besök din läkare igen om det inte blir bättre!

adis
2010-08-25, 17:30
Oh tusen tack för svaret, ska kolla upp det imorgon bitti! Det kliar så hemskt mycket, jätte jobbigt är det verkligen!

kaer
2010-08-25, 17:58
Låter ju som skabb. Men det ska väl läkaren ganska lätt kunna konstatera?
Man ser väl 'små gångar' i huden, särskilt runt knogarna.

adis
2010-08-25, 18:22
Låter ju som skabb. Men det ska väl läkaren ganska lätt kunna konstatera?
Man ser väl 'små gångar' i huden, särskilt runt knogarna.

Han sa att det var skabb men jag ser inga "gångar" vid knogarna och läkaren var osäker men gav mig medlet mot skabb. Dock har jag smörjt in mig och väntat 24 timmar med att duscha, och nu är det bara värre..

Luttis
2010-08-25, 19:17
Han sa att det var skabb men jag ser inga "gångar" vid knogarna och läkaren var osäker men gav mig medlet mot skabb. Dock har jag smörjt in mig och väntat 24 timmar med att duscha, och nu är det bara värre..

Hur länge sedan var det du smörjde in dig? Har du tvättat precis alla kläder, sängkläder, handdukar, jackor osv som du använt senaste tiden?

adis
2010-08-25, 19:22
Hur länge sedan var det du smörjde in dig? Har du tvättat precis alla kläder, sängkläder, handdukar, jackor osv som du använt senaste tiden?


Det kanske var 5-6 dagar sen... han sa att jag endast skulle smörja in mig från hakan neråt hela kroppen en gång och 24 timmar senare duscha av allt. Har bytt sänglakan alla kläder är tvättade osv.

adis
2010-08-25, 19:27
Borde jag kanske smörja in mig en gång till?

adis
2010-08-25, 19:32
!!!

Micke-s
2010-08-25, 20:04
får inte antyda till skabb om inget djur hittas,!!!..

Vinter
2010-08-25, 20:19
Har en känsla av att du får bättre tips om skabb om du ringer sjukvårdsupplysningen.

dpurple
2010-08-25, 20:34
Läste ditt namn lite fel när jag såg tråden och trodde att du åkt på the AIDS. :MrT:

xodd
2010-08-25, 20:38
Är det skabb och du använt Tenutex kan klådan sitta kvar i upp till 2-3 veckor.

Luttis
2010-08-25, 21:16
Är det skabb och du använt Tenutex kan klådan sitta kvar i upp till 2-3 veckor...

... och under dessa veckor kan du använda hydrokortison mot klådan...