handdator

Visa fullständig version : Hallå Linköping!


Arawak
2010-08-23, 23:06
Ni som håller till i Linköping, finns det några bra gym att rekommendera?
Är gymmet på tinnerbäcksbadet bra? Ligger så nära ;)

En helt annan fråga, är det något som tränat kampsport på kampsportscentret eller fight center?
Funderar på att börja med thai-boxning på kampsportscentret.

Matsa
2010-08-24, 00:43
Tränade thaiboxning på Kamsportscentret för ett par år sedan. Lite sunkiga lokaler men det var ett trevligt gäng och mycket bra tränare. Dessutom finns det ju lite andra kampsporter man kan komplettera med om man vill såsom BJJ, shootfighting etc.

Jag tränar på Gymbolaget och trivs bra där. City Gymmet är med helt ok fast jag har visserligen inte varit i deras nya lokaler ännu. World Class är bra men dyrt, Collegium ska vara bra sägs det men själv har jag aldrig varit där. Friskis på Nya Tanneforsvägen är faktiskt inte så illa heller, ljusa och fräscha lokaler och rätt ok med utrustning fast har för mig att hantlarna är lite väl lätta.

augustsson
2010-08-24, 01:51
Jag tränade på citygymet vilket jag varmt kan rekommendera om du jobbar eller bor i city. Bra pris, trevligt folk och deras nya lokal är väldigt fräsh. Citygymet ligger mellan mcdonalds och netto vid trädgårdstorget.

Kek
2010-08-24, 03:08
Gick i thai boxning ett tag på kampsportcentret och det var helt okej. Trevliga tränare och så. Blir dock jävligt hett och sunkigt i lokalerna ibland. Har gymmat på Nautilus/Actic ett bra tag nu och tycker det är helnajs. Finns vikter, maskiner, pass som passar de flesta och det är inte allt för dyrt heller. Är hyffsat folktomt i princip hela tiden också om du inte kommer dit vid 5-6 tiden då kan man få stå och vänta lite ibland.

Annars så skulle väl kanske city gymmet kunna vara något. Har inte varit i deras nya lokaler men antar att det är jävligt fräscht. Var helt okej när jag tränade där för ett par år sen också.

Otto P
2010-08-24, 06:55
Tja!

Jag kan rekomendera Kampsportcentret, håller själv på med Thai där.
Tycker att luften är helt ok, de har ju installerat luftavfuktare, AC mm iaf. på den matta där thai tränar.
De har ju även ett litet gym som man får träna på om man är medlem, samt som någon sa, så kan du ju köra någon av de andra kampsporterna på ditt medlemskap som de erbjuder om du tröttnar på thai.

Höstterminen drar ju snart igång:)

Jag har tränat på Nutilus i centrum och Gymbolaget i Tannefors. (Styrketränar dock inget nu).

Nautilus är relativt nytt och fräscht. Dock många som tycker att träning=raggning:) Och många kolla på-mig-människor.

Gymbolaget tyckte jag var mer raw/källargym.

Välkommen till linkan:)

krebbe
2010-08-24, 07:13
Ni som håller till i Linköping, finns det några bra gym att rekommendera?
Är gymmet på tinnerbäcksbadet bra? Ligger så nära ;)

En helt annan fråga, är det något som tränat kampsport på kampsportscentret eller fight center?
Funderar på att börja med thai-boxning på kampsportscentret.

Citygymmet.

Skönt underground gym, med mycket stora människor.

Är man däremot ute efter något lite mer lite-core och pass bör man nog välja ett annat gym.

Arawak
2010-08-24, 09:58
Tack för svaren!
Citygymet låg riktigt nära, ska kolla in det och några av de andra :)

Tja!

Jag kan rekomendera Kampsportcentret, håller själv på med Thai där.
Tycker att luften är helt ok, de har ju installerat luftavfuktare, AC mm iaf. på den matta där thai tränar.
De har ju även ett litet gym som man får träna på om man är medlem, samt som någon sa, så kan du ju köra någon av de andra kampsporterna på ditt medlemskap som de erbjuder om du tröttnar på thai.

Höstterminen drar ju snart igång:)

Jag har tränat på Nutilus i centrum och Gymbolaget i Tannefors. (Styrketränar dock inget nu).

Nautilus är relativt nytt och fräscht. Dock många som tycker att träning=raggning:) Och många kolla på-mig-människor.

Gymbolaget tyckte jag var mer raw/källargym.

Välkommen till linkan:)

Det låter bra, då kanske du ser mig där nästa vecka :)
Hur står sig gymmet där? Klarar man sig eller är det bäst att gymma någon annanstans?

heraso
2010-08-24, 10:05
Nu vet jag inte om du bor i stan men annars rekommenderar jag Campushallen om du ska plugga på Campus Valla eller jobba i Mjärdevi. Skicka ett PM till mig så kan du få en gratisbiljett för att provträna.*flex*

z_bumbi
2010-08-24, 10:07
Tinnerbäcksbadet har ett gym som ser ut att vara mest maskiner men det finns också ett gym i källaren till sporthallen (det är bara en bangolfbana som skiljer sporthallen från Tinnerbäcksbadet) som har både maskiner och fria vikter.
Är du student så kolla in campushallen då man får bra rabatter och kan träna i samband med plugget.
Vill du träna styrkelyft/strongman så är det gymbolaget som är populärast.
Gymmen mer i centrum har jag ännu inte kollat på då gymbolaget är det enda gymmet som mig veterligen uppfyller de krav vi har.

Otto P
2010-08-24, 10:27
Tack för svaren!
Citygymet låg riktigt nära, ska kolla in det och några av de andra :)


Det låter bra, då kanske du ser mig där nästa vecka :)
Hur står sig gymmet där? Klarar man sig eller är det bäst att gymma någon annanstans?

Ja kanske det, är för tillfället förkyld. Men om jag frisknar till i tid så..
Jag gick nybörjare förra terminen så nu blir det väl fortsättningsgruppen för min del. Hur mycket har du kört?

Av det jag har sett så finns det en bänkpress, kombinerat Chin-up/dips-räcke lite fria vikter, medicinbollar och liknande. Finns säkert mer saker som jag missat.. Har själv inte inte utnyttjat det:)

fiskebulle
2010-08-24, 12:25
Personligen så har jag provat (utav gym i lkpg) World Class, Nautilus/Actic, friskis&svettis i tannefors, feelgood och Citygymet. Det slutade med att jag köpte gym på citygym och jag trivs verkligen där! Helschysst personal, inte särskilt mycket folk, ett flertal ställen som går bra att böja på och förhållandevis billigt. Det ända jag inte gillar är att de har lite smala bänkpressställningar om man håller maxbrett. Mycket utav de "finare" gymen har en väldans massa maskiner som verkligen inte passar långa personer, var på Nautilus i somras och det var verkligen pannkaka för min del, slog huvudet i taket när jag körde chins och dips, instabil bänkpress, sned powercage och ganska otrevlig personal i ärlighetens namn(när jag påtalade dessa fel och sa att jag ville ha mina 100kr tillbaka).

Arawak
2010-08-25, 19:11
Var på Citygym och kollade innan. De har allt man behöver och verkade helt ok. Så det får bli där, sjukt nära också :)

Ses där!

skeletron
2010-10-03, 16:04
Hör av dig om du (eller någon annan här inne för den delen) tänkt träna på campushallen, jag trivs där och skulle behöva någon att träna med :)