handdator

Visa fullständig version : Resa till Malaysia behöver er hjälp


FLP
2010-08-23, 22:05
Det är dags att planera semestern, 19 November - 04 December är det tänkta datumet.

Jag blir alldeles snurrig utav alla resorter, flygbolag osv osv, så tänkte om någon här på brädan varit i Malaysia och semestrat?

Det är jag och min kärring som ska dit, vi är ute efter mycket sevärdigheter och bara njuta. Nära havet och lagom avstånd till staden är väl kraven.

Så billigt och bra som möjligt är bra budgeten ligger väl på runt 15 loppor per skalle med hotell och resa.



Tackar för all information ni kan ge.

David Brent
2010-08-23, 22:28
Ni bör åka till Tioman Island :-)

Frantic
2010-08-23, 22:28
Mellan den datumen så är det väl västkusten som gäller? Perenthian Islands är väl tex stängda. Med västkusten så är väl ön Langkawi ett säkert kort. Fina, vita, breda stränder och bra väder. Men så nära till någon stad vet jag inte om det är.

Den här stranden brukade jag ligga på. Vände man sig om så var den lika stor åt det hållet

http://www.backpacking.se/TravelPictures/medium/Xen2006_12_22_16_19_28.JPG

FLP
2010-08-23, 23:26
Mellan den datumen så är det väl västkusten som gäller? Perenthian Islands är väl tex stängda. Med västkusten så är väl ön Langkawi ett säkert kort. Fina, vita, breda stränder och bra väder. Men så nära till någon stad vet jag inte om det är.

Den här stranden brukade jag ligga på. Vände man sig om så var den lika stor åt det hållet

http://www.backpacking.se/TravelPictures/medium/Xen2006_12_22_16_19_28.JPG

Det där ser onekligen inte fel ut, vill ha nära till någon form utav civilisation så man kan äta middag kanske gå på någon krog, kolla runt på tempel osv.

Vad för hotell rekomenderas då?
Västkusten säger du tänker du på regn perioderna i söder/norr då?

emi23j
2010-08-24, 07:40
Utan tvekan ska du åka till Borneo. Jag ångrar rätt mycket att jag inte flög dit när jag ändå var i Thailand. Jag tror naturen och upplevelserna man får på den ön är ett minne för livet.

Det finns även, om jag inte missminner mig, en lite mindre ö utanför själva "main-island" som är ett natur reservat eller national park som defintivt också är värt att kolla upp.

FLP
2010-08-24, 15:19
Bump

Frantic
2010-08-24, 15:45
Det där ser onekligen inte fel ut, vill ha nära till någon form utav civilisation så man kan äta middag kanske gå på någon krog, kolla runt på tempel osv.

Vad för hotell rekomenderas då?
Västkusten säger du tänker du på regn perioderna i söder/norr då?

Krogar, restauranger, shopping och liknande finns det gott om på Langkawi!
Vi bodde på det absolut billigaste guesthouset vi kunde hitta så vill du bo på hotell så har jag inga direkta tips.

Yes, jag tänker på regnperioderna i nordost. De, enligt mig, finaste öarna i landet är stängda pga av monsunperioden.

FLP
2010-08-24, 18:38
Krogar, restauranger, shopping och liknande finns det gott om på Langkawi!
Vi bodde på det absolut billigaste guesthouset vi kunde hitta så vill du bo på hotell så har jag inga direkta tips.

Yes, jag tänker på regnperioderna i nordost. De, enligt mig, finaste öarna i landet är stängda pga av monsunperioden.

Efter lite efterforskning på Langkawi så har vi beslutat oss att det är dit vi ska, nu är det bara vilket flygbolag samt vilket hotell man ska boka...Lika förvirrande det som att hitta vilken stad :P