handdator

Visa fullständig version : Hur göra med axlarna?


Kjelle8000
2010-08-23, 15:32
Tjena jag har lite funderingar om axlarna.

När man kör t.ex. axelpress ska man då pressa som fan med armarna eller ska man liksom pressa uppåt med axlarna/skuldran?? Och när man tittar på t.ex. Ronnie Coleman så kör han väl inte hela ROM??

Hur ska man göra? Jag är jävligt förvirrad när det kommer till axelträning :(

Bluesparv
2010-08-23, 15:42
Om du pressar så långt upp som möjligt kopplar man in trapetzius TROR jag? Jag vill dock hålla full ROM oavsett, jag tycker det är skönare.

Pjotor
2010-08-23, 15:49
Tryck upp axlarna i slutet av pressen och håll kvar någon sekund. Det ger bra träning åt trapezius. Vill du vara riktigt hardcore så gör du en knäböj (nej, jag är inte ironisk) och reser dig upp igen innan du sänker stången.

För övrigt är det ofta så att BB-elitens övningsutförande inte är något för vanliga dödliga att ta efter.

don ramon
2010-08-23, 15:58
Tryck upp axlarna i slutet av pressen och håll kvar någon sekund. Det ger bra träning åt trapezius. Vill du vara riktigt hardcore så gör du en knäböj (nej, jag är inte ironisk) och reser dig upp igen innan du sänker stången.

Den kommer du ju aldrig undan med utan en förklaring. Är det hardcore att köra benlyft i bottenläget på bänkpress också?

Stoltz
2010-08-23, 16:23
Tryck upp axlarna i slutet av pressen och håll kvar någon sekund. Det ger bra träning åt trapezius. Vill du vara riktigt hardcore så gör du en knäböj (nej, jag är inte ironisk) och reser dig upp igen innan du sänker stången.


Ifall han vill vara riktigt riktigt hardcore så gör han en volt samtidigt som
han citerar Kafka. Innan han sänker armarna dvs.

Pjotor
2010-08-23, 16:57
Det är alltid hardcore att välja en variant som kräver mer koordination, balans och styrka. Prova också att göra bänkpress utan ställning och utan att droppa stången någonstans, det är rätt kul.

Kjelle8000
2010-08-23, 20:22
Mmkay tack för svaren och jag eftersträvar ju att vara så hardcore som möjligt så jag kanske testar det ni föreslagit ;) men innerst inne är jag rätt softcore :(

cero
2010-08-23, 20:24
Mmkay tack för svaren och jag eftersträvar ju att vara så hardcore som möjligt så jag kanske testar det ni föreslagit ;) men innerst inne är jag rätt softcore :(

Låter bra det! Angående förkortat ROM. Är du nybörjare kan du gott och väl köra med fullt. När du har tränat ett tag, kan det finnas plats för att köra partiella rörelser ibland, men när du väl har kommit så långt kommer du känna till detta själv.

Ondskapelsen
2010-08-23, 21:32
Glöm inte att citera kafka vad ni än gör. Annars är ni inte hardcore.

Kjelle8000
2010-08-23, 21:52
Vad är kafka?? :O känner mig utanför :( min självbild där jag är mycket hardcore har fått sig en törn :(

Adama
2010-08-23, 22:20
Vad är kafka?? :O känner mig utanför :( min självbild där jag är mycket hardcore har fått sig en törn :(

Alla mänskliga misstag begås av otålighet.

:nono:

JohnRick
2010-08-24, 09:28
Kafka är so postironiskt skitnödigt 90-talsgymnasieaktigt känns det som. Prova Camus eller Bordieu i stället kanske? Troligtvis inte bättre ändå.

JoeyP
2010-08-24, 09:51
0,o