handdator

Visa fullständig version : Dags för deff, Ta en titt på mitt schema och kommentera.


Andersk
2010-08-22, 12:34
Nu är det dags, jag ska för första gången i mitt liv bli tokrippad och få dom där efterlängtade absen så man kan flexa på beachen perfekt till utomlandsresan =)

Jag är nu 191cm lång och väger 94kg, är på en bra början till rippad nu när jag kört strikt kost med min styrketräning, men det räcker som det är nu, jag vill komma till toppformen, lägger upp mitt schema som jag tänkt köra och hoppas jag får någon bra kritik, skriv om ni tycker det är bra eller om det ärn ågot jag bör ändra på, vila osv.

Måndag, 08:00 1timmes rask promenad, 18:00 Gym ( Bröst,Triceps )
Tisdag 07:00 1timmes simmning, 18:00 Gym ( Mage )
Onsdag 08:00 1timmes rask promenad, 18:00 Gym ( Biceps,övre rygg)
Torsdag 07:00 1timme simmning, 18:00 Gym ( Mage,Ben)
Fredag 08:00 1timmes simmning, 18:00 Gym (Axlar,traps,nedre rygg )
Lördag Vila. Ev eftermiddags promenad lr cardio ?
Söndag Vila

Äter var tredje timme, alltså frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,middag,kvällsfik a.

Äter enligt kolozzeums guide och ligger 500-800kcal minus per dag och får i mig proteiner enligt min kroppsvikt.

Har ej lagt något mål för vikten utan tänkte köra 10veckor och hoppas på att jag lyckas bra på det.

Kritik nu tack, vad bör ändras på och vad bör jag tänka på =)

young_george
2010-08-22, 12:52
Det enda du skriver är att du tänker träna och äta mindre än du gör av med. Samt av någon anledning träna en viss kroppsdel (magen) mer än andra.

Nästan omöjligt att kommentera något med så snål information.

Andersk
2010-08-22, 13:10
Det enda du skriver är att du tänker träna och äta mindre än du gör av med. Samt av någon anledning träna en viss kroppsdel (magen) mer än andra.

Nästan omöjligt att kommentera något med så snål information.

Vad mer bör jag skriva ?

philippg
2010-08-22, 13:12
Nu är det dags, jag ska för första gången i mitt liv bli tokrippad och få dom där efterlängtade absen så man kan flexa på beachen perfekt till utomlandsresan =)

Jag är nu 191cm lång och väger 94kg, är på en bra början till rippad nu när jag kört strikt kost med min styrketräning, men det räcker som det är nu, jag vill komma till toppformen, lägger upp mitt schema som jag tänkt köra och hoppas jag får någon bra kritik, skriv om ni tycker det är bra eller om det ärn ågot jag bör ändra på, vila osv.

Måndag, 08:00 1timmes rask promenad, 18:00 Gym ( Bröst,Triceps )
Tisdag 07:00 1timmes simmning, 18:00 Gym ( Mage )
Onsdag 08:00 1timmes rask promenad, 18:00 Gym ( Biceps,övre rygg)
Torsdag 07:00 1timme simmning, 18:00 Gym ( Mage,Ben)
Fredag 08:00 1timmes simmning, 18:00 Gym (Axlar,traps,nedre rygg )
Lördag Vila. Ev eftermiddags promenad lr cardio ?
Söndag Vila

Äter var tredje timme, alltså frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,middag,kvällsfik a.

Äter enligt kolozzeums guide och ligger 500-800kcal minus per dag och får i mig proteiner enligt min kroppsvikt.

Har ej lagt något mål för vikten utan tänkte köra 10veckor och hoppas på att jag lyckas bra på det.

Kritik nu tack, vad bör ändras på och vad bör jag tänka på =)

Tycker du verkar gå/simma för mycket. Dra hellre ner på kosten lite samt satsa på tung styrketräning, samt gå ner i långsam takt.

Andersk
2010-08-22, 13:14
Tycker du verkar gå/simma för mycket. Dra hellre ner på kosten lite samt satsa på tung styrketräning, samt gå ner i långsam takt.

Okey, blir det bättre om jag kanske Tar bort fredags och onsdags promenaden ? Eller bara någon utav dom.

difeddy
2010-08-22, 13:16
Väldigt mycket cardio enligt mitt tycke, styrketräningen är trots allt viktigast. Samt att du hamnar på kaloriminus, givetvis. Hoppas verkligen också att du menade att du får i dig minst 2g protein/kilogram kroppsvikt men annars verkar det hyfsat bra.

EDIT: +1 på philippg

philippg
2010-08-22, 13:20
Okey, blir det bättre om jag kanske Tar bort fredags och onsdags promenaden ? Eller bara någon utav dom.

Det viktiga är att du kör styrketräning samt ligger ca -500.

Andersk
2010-08-22, 14:02
Måndag, promenad på morgonen
Tisdag, Simma
Torsdag, simma

Sen resterande dagar styrke träna samt någon vila kanske funkar ?

Andersk
2010-08-22, 14:04
Bäst fettförbränning ? Simma eller promenaden ?

Hreidmar
2010-08-22, 14:08
Simma, förutsatt att du håller på lika länge som du tänkt ta en promenad.

Enligt Calories per hour (http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php)
94kg - 1h promenad på 5km/h = -320 kalorier
94kg - 1h Simning = - 564 ("general (leisure, not laps)") inte hundra hur man tolkar detta? :)