handdator

Visa fullständig version : Magnus Samuelsson pressövningar


Chaan
2010-08-21, 23:33
Magnus Samuelsson. Mannen som:

*Var armbrytare och bröt av armen på en av världens fysiskt största personer.
*Blev strongman och vann ett år på 90-talet.
*Har tagit till sig till flest strongmanfinaler.
*Slog världsrekordet i Rolling Thunder (enhands marklyft med rulle)
*Var bäst i världen på att lyfta Atlasstenar, alltså runda stenar upp till 180kg
*Har hållit inne en CoC4 greppfjäder som bara fem personer klämt.

Han är uppenbarligen stark.

Ett klipp inte alla sett:
11*218kilo (om man räknar på 480 pund, 200 säger de i videon) med fast ställning 1998. Skulle säga att man vinner minst 5% på att pressa ett fast föremål istället för lös stång.

eHzOTSS6jiY?fs

ceejay
2010-08-21, 23:37
nej asså hans 2x270 var egentligen 230! Låvar!


Han bänkar också i hans DVD som han släppt, där tar han 260x1 vilket förmodligen är under en tid där han inte var som starkast. Vad bänkade han egentligen där då?

filmjölk
2010-08-21, 23:37
Har även gjort 270*2 i vanlig bänkpress. Men man får inte nämna Magnus Samuelsson på kolozzeum, då blir alla styrkelyftare med groupies personligt förorättade.

Pudzianovski
2010-08-21, 23:52
Skulle säga att man vinner minst 5% på att pressa ett fast föremål istället för lös stång.


Jag undrar det. Vikten skiftar ju mer. I fri bänk är den ju helt fri och vikten är då konstant. I den där ställningen borde det blir tynge i läget längst ner. Tror det har mycket med hur och om personen har tränat med ställning också. Hugo Girard hade ju en del problem med ställningen och han är en erkänd stark bänkare som gjort upp mot 300 kg i tävling.

Chaan
2010-08-22, 00:01
Ok - å andra sidan är det bara en fördel att det blir lättare i någon som helst del av rörelsen.

dupper
2010-08-22, 00:01
Jag undrar det. Vikten skiftar ju mer. I fri bänk är den ju helt fri och vikten är då konstant. I den där ställningen borde det blir tynge i läget längst ner. Tror det har mycket med hur och om personen har tränat med ställning också. Hugo Girard hade ju en del problem med ställningen och han är en erkänd stark bänkare som gjort upp mot 300 kg i tävling.

Blir en annan bana än vissa är vana att pressa med.

Floddan
2010-08-22, 03:16
Sinnesjukt stark man

Verbatim
2010-08-22, 04:08
Med största sannolikhet så är han den starkaste personen att någonsin ha levt i Sverige. Han är ju faktiskt en bonde, lyft tunga höstackar, det blir man stark av.


Och nu, Barry Manilow!

OZBZu8mxT2I

Explosiven
2010-08-22, 06:19
Har även gjort 270*2 i vanlig bänkpress. Men man får inte nämna Magnus Samuelsson på kolozzeum, då blir alla styrkelyftare med groupies personligt förorättade.

Om nu Mange e så stark som han hävdar varför ställde han inte bara upp i en styrkelyftstävling och visade att han fixade 300kg raw och pissa i en kopp? Ne precis.. för det första var han inte ren... argumentet "han har jobbat som bonde i hela sitt liv" är ett efterblivet argument... det finns tusentals bönder i Sverige som inte är i närheten av hans styrka... sen är mange mest känd för alla sina undanflykter... "jag gör 300 raw MEN.. jag e skadad just nu.. bla bla bla".

Det är ingen som förnekar att han är stark utav helvete... men hans munläder är fan mer legendariskt än hans styrka. Det blir ju inte bättre av att han har en fru som höjjer honom till skyarna hela tiden. Han har väl drabbats av storhetsvansinne. Kan man inte VISA i en domarbedömd tävling att man gör 300 RAW så ska man hålla truten. Så bedöms ju alla normala på gymmet.. kommer det en snubbe och säger att han gjort 200kg i bänk så tror du väl på honom direkt då... Varför ska man bedöma honom annorlunda. Och NEJ en youtube video av honom bänkandes 270(230)x2 funkar så klart inte som bevis... lyft granskat av domare på plats tack.

För er som tror på manges 270x2 video... vad tror ni om detta?

9fPaZLJcwQc&feature=fvsr

Att man är stark behöver ju inte betyda att man inte brer på utav bara fan...

Mart|n
2010-08-22, 06:57
Vad är grejen med det fetstilta om grippern och att "hålla den inne"?

minishcap
2010-08-22, 07:21
Vad är grejen med det fetstilta om grippern och att "hålla den inne"?

Att han inte stängde utan fick hjälp att stänga för att sedan hålla den "inne" sålänge som möjligt.

Såsom jag tolkar det...

Timme
2010-08-22, 07:35
Stark kille ja :)

Oerhört stark

ekmanc
2010-08-22, 09:45
Varför skulle han behöva "bevisa" för någon att han kan bänka 270 eller 300?
Han tävlar inte i bänkpress och jag tror han skiter i om det finns en massa avundsjuka fånar på ett forum och gnäller.

Allan
2010-08-22, 09:57
Har även gjort 270*2 i vanlig bänkpress. Men man får inte nämna Magnus Samuelsson på kolozzeum, då blir alla styrkelyftare med groupies personligt förorättade.


:)

Meister
2010-08-22, 10:49
Finns klipp på youtube när han gör en tvåa på 270.

Morrris
2010-08-22, 10:53
Var det inte någon hyffsat meriterad styrkelyftare/bänkpressare som passade Magnus i 2@270kg klippet?

C.E.J.
2010-08-22, 11:16
Om nu Mange e så stark som han hävdar varför ställde han inte bara upp i en styrkelyftstävling och visade att han fixade 300kg raw och pissa i en kopp?

Skulle han göra det skulle han missa lyftet. Varför? För att i 2x270 videon lyfter han ganska rejält på häcken och det är heller inget stopp. Klarar han 300 med den teknik han använder i videon klarar han förstås inte lika mycket om han måste stoppa och inte får lyfta på häcken.


För er som tror på manges 270x2 video... vad tror ni om detta?

yt]9fPaZLJcwQc&feature=fvsr[/yt]

Möjligen den enda som tror på det där är killen i videon som la upp videon(?). Resten som var där vet att det var plastvikter.

HulkH
2010-08-22, 11:18
Finns det inte någonstans där man säkert vet vad han har tagit som mest?
Brukar så på de flesta strongmans.


Sen måste jag säga att hans armar e sjukt, sjukt starka...

Smml
2010-08-22, 11:29
Finns det inte någonstans där man säkert vet vad han har tagit som mest?
Brukar så på de flesta strongmans.


Sen måste jag säga att hans armar e sjukt, sjukt starka...

Han påstår ju sig ta 300 i allt, dvs 900 raw. Right.

Explosiven
2010-08-22, 11:39
Varför skulle han behöva "bevisa" för någon att han kan bänka 270 eller 300?
Han tävlar inte i bänkpress och jag tror han skiter i om det finns en massa avundsjuka fånar på ett forum och gnäller.

Ja varför skulle han behöva det... för att han hävdar att han gör 300kg kanske?!? Om du hävdar att du gör 200 i bänk så ifrågasätter nog dom flesta om du verkligen gör det TILLS du bevisat det.

Det har inget med avundsjuka styrkelyftare att göra... det har med vanligt vett att göra. Man går inte runt och ljuger!!!! Kan man inte bevisa att man gör 300kg så ska man hålla truten.

Detta är säkert iofs hans bondgener som talar. Alla bonnpöjkar jag träffat på(jag gick i skolan på en liten ort med MÅNGA bondsöner) är fan experter på att överdriva och ljuga. Tror 100% av dom jag träffat på alla har haft en Amazon eller en Volvo 240 som det har vart 500hästar i ... och det finns alltid en historia med där dom "körde 180 på väg hem.. då drog det om en M3:a i 200 blås... jag slängde i 3an på amazonen och drog upp han på breställ o sen drog jag ifrån han".... Nej mange e munlädrets gud... skitsnack verkar vara hans paradgren...

Att det verkar vara så många som accepterar hans lögner förvånar mej. Och gör mej deprimerad. Vart är Sverige på väg om till och med en bonnläpp kan stå o ljuga i er vad som helst. En slug politiker lindar säkert er runt fingret på en halvdålig lögn.

Fastback
2010-08-22, 12:05
Magnus tävlade i strongmen. Varför skulle han ställa upp i styrkelyft då? Satsar han på strongmen så är det strongmen som gäller. Magnus har ju mycket muskelmassa också, skulle han va tvungen att ställa upp i en bodybuilding tävling bara för att få det "bevisat" med då eller ?

Här kommer ett citat från Magnus hemsida : "

Magnus Samuelsson klarar idag 270 kilo i bänkpress och skulle sannolikt komma långt även inom styrkelyft. ”Men varför ska jag slita ut mig på det?”, undrar Magnus som menar att starke man-tävlingarna är den optimala styrkesporten. "


Sen förstår jag att många är misstänksamma iom att han alltid tränat på sitt egna gym där ingen har koll på vad han har för sig.

HulkH
2010-08-22, 12:19
Han påstår ju sig ta 300 i allt, dvs 900 raw. Right.

haha aa;) Men tänkte om det fanns något ställe där det var mera dokumeterat exakt vad han har tagit =)

kjell33
2010-08-22, 12:23
Anders Johansson och Fredrik Svensson tävlar båda i sl och strongman, vad är det som hindrar att Samuelsson gör detsamma?

Sheogorath
2010-08-22, 12:44
Anders Johansson och Fredrik Svensson tävlar båda i sl och strongman, vad är det som hindrar att Samuelsson gör detsamma?

Att han inte känner för det?

kjell33
2010-08-22, 12:49
Frågan var mer retorisk och riktad till de herrar som antagligen inte ens sett samuelsson lyfta men ändå uttalar sig tvärsäkert.

Explosiven
2010-08-22, 12:50
Anders Johansson och Fredrik Svensson tävlar båda i sl och strongman, vad är det som hindrar att Samuelsson gör detsamma?

Precis. Och Mange skulle inte ens behövt tävla seriöst. Hade han ställt upp en tävling och gjort bänkpressen han snackar om så hade det vart slutspekulerat. Eller ännu bättre... att han hållt truten och bara stoltserat med sina resultat som var nog bra ändå. Men att gå runt och snacka att han gör så o så mycket det e likställt med alla gymråttor som gör likadant. Är evinnerligt less på allt skitsnack.

Explosiven
2010-08-22, 12:53
Att han inte känner för det?

Så för dej finns inga tvivel. Det Magnus säger det är sant? Han gör 300 ENBART för att han säger att han gör 300. Har du samma "kritiska" glasögon på dej när du tar viktiga beslut i ditt liv? Säger någon att vägen är rak så svänger du inte fast du ser kurvan komma eller? För han sa ju att den var rak.

Gurra med O
2010-08-22, 13:02
magnus har sjunkit i mina ögon på de senare åren mycket munläder som sagt.

såg ett annat klipp här på kollo då calle lane ,peter rundberg och magnus samuelsson hade bänkpress tävling varför körde inte magnus med utlåsningar som de andra 2?
tycker den tävlingen såg jävligt rigad ut till samuelssons fördel.

Explosiven
2010-08-22, 13:06
Ni som är så säkra på att Magnus gjort 300 enbart för att han SAGT det. Gör ni likadant med andra idrottare. T.ex. Kristian Ohlsson kommer och säger att han hoppat 19 meter. Godtar ni det då utan omsvep? För Kristian har ju inget och vinna på det? Till och med ni borde väl be att få se hans hopp om han nu går runt och hävdar att han hoppat 19 meter, eller? Magnus har massor att vinna på att säga att han gör 300kg i bänk. T.ex. så är videon 270x2 från en DVD han säljer. Att han pressar 270X2 i den var säkert ett säljargument. Det hade inte vart lika "coolt" om det stått 230X2 för då finns det ju bara här på kollo ett antal bänkpressare som pressar mer. Varför ska man då köpa en DVD med just honom? Att han sedan hävdar att han gör 300kg gör ju att folk(som inte tänker) blir ännu mer impade och går och köper hans DVD och andra produkter. Ingår sådana här resonemang någonsin i era huvuden? Är ni någonsin kritiska till något eller sväljer ni allt med hull och hår?

Explosiven
2010-08-22, 13:07
magnus har sjunkit i mina ögon på de senare åren mycket munläder som sagt.

såg ett annat klipp här på kollo då calle lane ,peter rundberg och magnus samuelsson hade bänkpress tävling varför körde inte magnus med utlåsningar som de andra 2?
tycker den tävlingen såg jävligt rigad ut till samuelssons fördel.

Jag såg den med. Magnus kör halvreps och passaren håller i stången hela tiden. HAHAHA alltså det är skrattretande. Det e i den videon han hävdar att han gör 300 utan tröjja.

Fastback
2010-08-22, 13:09
Frågan är om det är någon som har sagt att dom anser att hans uttalande skulle vara bevis på att han klarar 300kg ?

feyin
2010-08-22, 13:24
Jag skiter i vilket, magnus är min idol ändå.

Chaan
2010-08-22, 13:31
Ni som är så säkra på att Magnus gjort 300 enbart för att han SAGT det. Gör ni likadant med andra idrottare. T.ex. Kristian Ohlsson kommer och säger att han hoppat 19 meter. Godtar ni det då utan omsvep? För Kristian har ju inget och vinna på det? Till och med ni borde väl be att få se hans hopp om han nu går runt och hävdar att han hoppat 19 meter, eller? Magnus har massor att vinna på att säga att han gör 300kg i bänk. T.ex. så är videon 270x2 från en DVD han säljer. Att han pressar 270X2 i den var säkert ett säljargument. Det hade inte vart lika "coolt" om det stått 230X2 för då finns det ju bara här på kollo ett antal bänkpressare som pressar mer. Varför ska man då köpa en DVD med just honom? Att han sedan hävdar att han gör 300kg gör ju att folk(som inte tänker) blir ännu mer impade och går och köper hans DVD och andra produkter. Ingår sådana här resonemang någonsin i era huvuden? Är ni någonsin kritiska till något eller sväljer ni allt med hull och hår?

Vet inte om det gjorts någon reklamkampanj för filmen men det klipp som ligger på Youtube gör iaf mig nyfiken på vad resten av filmen innehåller. Gissningsvis säljer han mest filmer på sina uppvisningar? Jag har sett ett antal uppvisningar inspelade, finns på Youtube, men har inte hört honom prata om filmen där.

Om en trestegshoppare brer på vore det ju som att Samuelsson i så fall överdriver om strongman-tävlingarna. Vad han säger att han bänkar är egentligen bara kuriosa, dock startade jag den här tråden (för att få underbyggning till vem han är) eftersom den där videon orsakat rabalder under flera år.

Explosiven
2010-08-22, 13:32
Frågan är om det är någon som har sagt att dom anser att hans uttalande skulle vara bevis på att han klarar 300kg ?

Varför klassas man då som en "avundsjuk styrkelyftare" om man kritiserar sådana uttalanden och ser igenom hans skitsnack?

Chaan
2010-08-22, 13:32
Att han inte stängde utan fick hjälp att stänga för att sedan hålla den "inne" sålänge som möjligt.

Såsom jag tolkar det...

Vem skulle stängt den åt honom menar du?

Bite
2010-08-22, 13:34
Att han inte stängde utan fick hjälp att stänga för att sedan hålla den "inne" sålänge som möjligt.

Såsom jag tolkar det...

Han är iaf certifierad för att ha stängt coc4.

Walvater
2010-08-22, 13:34
Vem skulle stängt den åt honom menar du?

Han tog hjälp av vänsterhanden och stängde den lite innan han satte högerhanden runt den och klämde ihop helt.

Chaan
2010-08-22, 13:36
Han tog hjälp av vänsterhanden och stängde den lite innan han satte högerhanden runt den och klämde ihop helt.

Det är därför Iron Mind hänvisar till honom på sin hemsida?

norlund
2010-08-22, 13:37
Mark Felix har innehar världsrekordet i Rolling Thunder...

http://www.ironmind.com/ironmind/opencms/Main/rollingthunder.html

Chaan
2010-08-22, 13:41
Mark Felix har innehar världsrekordet i Rolling Thunder...

http://www.ironmind.com/ironmind/opencms/Main/rollingthunder.html

Men visst är det trevligt att slå världsrekord? Eller är det bara vi som såg Patrik Sjöberg göra det som tycker så?

norlund
2010-08-22, 13:44
Det är därför Iron Mind hänvisar till honom på sin hemsida?

Det var med dom gamla reglerna. Det var tillåtet att trycka ihop handtagen till 1" mellanrum innan man stängde den med en hand.

Finns ingen som har certat på #4 med nya reglerna....

Pudzianovski
2010-08-22, 13:44
http://membres.multimania.fr/fredrichung/forum/i%20like%20were%20this%20thread%20is%20going.jpg

norlund
2010-08-22, 13:45
Men visst är det trevligt att slå världsrekord? Eller är det bara vi som såg Patrik Sjöberg göra det som tycker så?

Aldrig fel att slå världsrekord:thumbup:

Chaan
2010-08-22, 13:54
i%20like%20were%20this%20thread%20is%20going

Det måste ju finnas fler klipp där han pressar. Många strongman-tävlingar finns på Youtube nu

filmjölk
2010-08-22, 14:41
Explosiven verkar ta Magnus prestationer som ett hårt slag i skrevet. Så vad om Magnus S är dopad? (jag säger inte att han är det) han tävlar i en sport där det inte är så himla noga vad man stoppar i sig.

Och varför skulle styrkelyft vara en slags måttstock på vad som är rätt och riktigt, sant och ärligt, rent och vackert, stället där man bevisar sig, vad gäller styrkeprestationer? I styrkelyft tävlar man med utrustning som i vissa fall ger 100kg mer på stången, och doping i styrkelyft är inte direkt ovanligt där heller.

270*2 i bänkpress, verifierat av en utav hans största konkurrenter. För de flesta är det precis lika trovärdigt som en styrkelyftsdomare i ipf som bedömer ett lyft i styrkelyft. Vem tror jag mest på, Magnus Samuelsson, bedömt lyft av en konkurrent och ett filmteam, eller en avundsjuk groupie som säger att det är fejkvikter?

Jag vet var skon klämmer. 270 utan fånig utrustning. Precis där klämmer det, 20kg mer än vad era husgudar pressar raw. Frågan är varför det svider så mycket?

Chaan
2010-08-22, 14:46
han tävlar i en sport där det inte är så himla noga vad man stoppar i sig.


Han har inte åkt fast. Till skillnad mot hans värsta konkurrent.

Jockefoten
2010-08-22, 14:47
Jantelagen, i övriga världen ses Magnus som rätt ödmjuk. I Sverige är det tidernas skryt att säga vad man tar, att man vunnit VSM, etc etc etc.

Sheogorath
2010-08-22, 14:59
Så för dej finns inga tvivel. Det Magnus säger det är sant? Han gör 300 ENBART för att han säger att han gör 300. Har du samma "kritiska" glasögon på dej när du tar viktiga beslut i ditt liv? Säger någon att vägen är rak så svänger du inte fast du ser kurvan komma eller? För han sa ju att den var rak.

Haha..! Va? :D Jag skiter väl i Magnus. Frågan handlade om vad som hindrar karln från att tävla i styrkelyft.

dupper
2010-08-22, 15:14
Jantelagen, i övriga världen ses Magnus som rätt ödmjuk. I Sverige är det tidernas skryt att säga vad man tar, att man vunnit VSM, etc etc etc.

+1. Hela helvetet brakar löst när någon verkar ha kryddat sitt resultat på nån random rulle som ligger på youtube.

Explosiven
2010-08-22, 16:15
Explosiven verkar ta Magnus prestationer som ett hårt slag i skrevet. Så vad om Magnus S är dopad? (jag säger inte att han är det) han tävlar i en sport där det inte är så himla noga vad man stoppar i sig.

Och varför skulle styrkelyft vara en slags måttstock på vad som är rätt och riktigt, sant och ärligt, rent och vackert, stället där man bevisar sig, vad gäller styrkeprestationer? I styrkelyft tävlar man med utrustning som i vissa fall ger 100kg mer på stången, och doping i styrkelyft är inte direkt ovanligt där heller.

270*2 i bänkpress, verifierat av en utav hans största konkurrenter. För de flesta är det precis lika trovärdigt som en styrkelyftsdomare i ipf som bedömer ett lyft i styrkelyft. Vem tror jag mest på, Magnus Samuelsson, bedömt lyft av en konkurrent och ett filmteam, eller en avundsjuk groupie som säger att det är fejkvikter?

Jag vet var skon klämmer. 270 utan fånig utrustning. Precis där klämmer det, 20kg mer än vad era husgudar pressar raw. Frågan är varför det svider så mycket?

Filmjölk du har missat precis allt jag skrivit. Ta och läs om och lär det processa skrivet material! Säger man att man ÄR ren så ska man vara det... säger man att man pressar 300kg UTAN tröjja så ska man banne mej visa det!!!! Han har aldrig gjort detta!! Ang det fetstilta: Läs igenom tråden så inser du att MINA husgudar pressar bra mycket mer än samuelsson UTAN tröjja DÄR dopingtester görs!!!!! James Henderson!! Det handlar inte om att han inte är starkare än mej eller dej... det handlar om att han ljuger rakt i ansiktet på folk som dej och mej... och bara jag och några få med mej verkar ha vett att förstå att det just lögn!!!! Gör dej för fan inte dummare än vad du är Filmjölk!!!!

Explosiven
2010-08-22, 16:18
Jantelagen, i övriga världen ses Magnus som rätt ödmjuk. I Sverige är det tidernas skryt att säga vad man tar, att man vunnit VSM, etc etc etc.

FEL!!! Läs vad jag skriver!!!! Att han vunnit VSM finns ju dokumenterat. Kanonbra gjort men det gör inte att det är ok för honom att ljuga en upp i ansiktet. Att han skulle ta 300kg i bänk utan tröja är bara bullshit från en föredetting som inte vill släppa rampljuset.

Granatgiraffen
2010-08-22, 16:24
FEL!!! Läs vad jag skriver!!!! Att han vunnit VSM finns ju dokumenterat. Kanonbra gjort men det gör inte att det är ok för honom att ljuga en upp i ansiktet. Att han skulle ta 300kg i bänk utan tröja är bara bullshit från en föredetting som inte vill släppa rampljuset.

Welcome to kolozzeum Idra.

ps
Sträck på dig när du är med på turneringar.

Explosiven
2010-08-22, 16:27
+1. Hela helvetet brakar löst när någon verkar ha kryddat sitt resultat på nån random rulle som ligger på youtube.

I love this shit! Trådar som denna är billig underhålling för mej. Hoppas alla andra har lika kul som jag. :D

bear.flowertwig
2010-08-22, 16:31
I love this shit! Trådar som denna är billig underhålling för mej. Hoppas alla andra har lika kul som jag. :D

keep em coming *popcorn* :thumbup:

Doctor Snuggles
2010-08-22, 16:47
Anders Johansson och Fredrik Svensson tävlar båda i sl och strongman, vad är det som hindrar att Samuelsson gör detsamma?

Att det inte finns några pengar i SL?
Att han inte gillar bänkskjortor?
Att hans fru tycker styrkelyftare är mesar?
Att bollen är rund?

filmjölk
2010-08-22, 16:51
Filmjölk du har missat precis allt jag skrivit. Ta och läs om och lär det processa skrivet material! Säger man att man ÄR ren så ska man vara det... säger man att man pressar 300kg UTAN tröjja så ska man banne mej visa det!!!! Han har aldrig gjort detta!! Ang det fetstilta: Läs igenom tråden så inser du att MINA husgudar pressar bra mycket mer än samuelsson UTAN tröjja DÄR dopingtester görs!!!!! James Henderson!! Det handlar inte om att han inte är starkare än mej eller dej... det handlar om att han ljuger rakt i ansiktet på folk som dej och mej... och bara jag och några få med mej verkar ha vett att förstå att det just lögn!!!! Gör dej för fan inte dummare än vad du är Filmjölk!!!!

Lära sig processa skrivet material? Jag är ingen författare, men jag klarar mig. Det verkar vara mer akut för dig. Men ok, jag gör ett försök.

Förfan HELVETE jävlar!!! Varför skulle det vara lögn? Han lägger ut sina 270*2 som är i en träningsvideo som är till försäljning... James Henderson var NOG ren!!!!! Litar du verkligen på att james hendersons bänkpressar inte var med fejkvikter? Domarna... kanske.... VAR... med!!!! på.... det????!!!!....

Mer förståeligt så?

von huff
2010-08-22, 16:53
Visst kanske han är dopad men det vet vi ej.Att han skulle göra 300 raw tror jag knappast.Hur som helst så skulle han säkert ha varit i världstoppen om han satsat på bänkpress.Att styrkelyftnördarna skiter ner sig när de ser ett rövlyft eller en studs är inget nytt:)

Explosiven
2010-08-22, 16:54
Att det inte finns några pengar i SL?
Att han inte gillar bänkskjortor?
Att hans fru tycker styrkelyftare är mesar?
Att bollen är rund?

Att han inte klarar att lyfta mer än XXXkg i ett strikt lyft och alla hans lögner skulle avslöjas direkt.

cero
2010-08-22, 16:55
Nu är jag lite förvirrad. Hade inte någon på forumet stängt CoC #4? Typ någon som heter martin och har en giraff som visningsbild?

Explosiven
2010-08-22, 16:55
Lära sig processa skrivet material? Jag är ingen författare, men jag klarar mig. Det verkar vara mer akut för dig. Men ok, jag gör ett försök.

Förfan HELVETE jävlar!!! Varför skulle det vara lögn? Han lägger ut sina 270*2 som är i en träningsvideo som är till försäljning... James Henderson var NOG ren!!!!! Litar du verkligen på att james hendersons bänkpressar inte var med fejkvikter? Domarna... kanske.... VAR... med!!!! på.... det????!!!!....

Mer förståeligt så?

Nej.. du kan inte göra dej förstådd alls med ett tangentbord. Domarna kanske var med på det? Du greppar efter halmstrån för du VET att jag har rätt. Detta känns underbart. Rent underbart att du i stort sett lägger dej ner och blåttar din strupe för mej. Tack Filmjölk!

von huff
2010-08-22, 16:57
Att han inte klarar att lyfta mer än XXXkg i ett strikt lyft och alla hans lögner skulle avslöjas direkt.

vem fan bryr om han studsar lite eller ej?Han sysslar inte med SL där det behövs 150 olika domare för att bedömma ett lyft.Sen att han kanske ljuger om sina vikter är en annan femma.

Pudzianovski
2010-08-22, 16:58
Att han inte klarar att lyfta mer än XXXkg i ett strikt lyft och alla hans lögner skulle avslöjas direkt.

Han vinner nog mer på att snacka om att han kanske tar 320kg i bänk en bra dag i intervjuer än att visa på en SL-tävling att han bara tar 240kg, marknadsföringsmässigt :thumbup:

Du verkar ta det här väldigt personligt? :D

Explosiven
2010-08-22, 17:00
Lära sig processa skrivet material? Jag är ingen författare, men jag klarar mig. Det verkar vara mer akut för dig. Men ok, jag gör ett försök.

Förfan HELVETE jävlar!!! Varför skulle det vara lögn? Han lägger ut sina 270*2 som är i en träningsvideo som är till försäljning... James Henderson var NOG ren!!!!! Litar du verkligen på att james hendersons bänkpressar inte var med fejkvikter? Domarna... kanske.... VAR... med!!!! på.... det????!!!!....

Mer förståeligt så?

Jag har gått igenom detta för några sidor sedan. MEN eftersom du har problem med läsförståelsen så får jag tydligen upprepa mej. 230x2 är inget speciellt... 270x2 säljer mer DVDs. Om du läser tillräckligt sakta och bokstaverar ordentligt så ska du se att det går in denna gång.

Jockefoten
2010-08-22, 17:02
Låt mig gissa. Explosiven hejade på Laila i Lets Dance.

Explosiven
2010-08-22, 17:02
Han vinner nog mer på att snacka om att han kanske tar 320kg i bänk en bra dag i intervjuer än att visa på en SL-tävling att han bara tar 240kg, marknadsföringsmässigt :thumbup:

Du verkar ta det här väldigt personligt? :D

Jag roar mej. Det är så kul att väcka dessa ungdomar som går i sina bubblor och välkomna dom in i verkligheten. :D

Explosiven
2010-08-22, 17:02
Låt mig gissa. Explosiven hejade på Laila i Lets Dance.

Tyvärr är TV inget jag ägnar min tid åt.

von huff
2010-08-22, 17:03
Det är underligt att styrkelyftare har en tendens att skrika doping,studs,rövlyft osv till alla som inte är styrkelyftare.Styrkelyft är ingen ren sport det heller även om det testas lite här och där.Överlag är det nog en renare sport än bb men ren är den ej.Sen att rövlyft och studs finn si byggarfilmer har väl ingen betydelse eller måste an som motionärsidrottare ha 20 domare och en 500 regelbok med sig varje gång man skall maxa på gymet för att få sitt lyft godkänt?

CrazyJoeDavola
2010-08-22, 17:04
Sen när är SL det ultimata styrkeprovet? Det är ju för tusan löjligt med alla dessa tröjor som gör att man klarar att lyfta mycket mer än vad man egentligen kan. Precis lika löjligt som simning med sina "hajdräkter" och där strök man väl rekoden när man kom på hurpass mycket det hjälpte?

För övrigt så klarar man 270X2 så fixar man nog 300 också, inte direkt att man behöver bevisa det då..

Tyngdlyfting i OS däremot där har vi ju styrkesportens F1, med riktiga WADA tester.

Stefan J
2010-08-22, 17:04
Enligt ganska många källor är 4 av de röda "25kg" vikterna målade 15kgs vikter när Magnus gör sin 2a. Har för mig att man till och med kan se på videon att det skiljer lite i nyans på de röda vikterna. 4 rödmålade 15-kg vikter kommer i så fall ge 230kg och inte 270kg.

Pudzianovski
2010-08-22, 17:07
Enligt ganska många källor är 4 av de röda "25kg" vikterna målade 15kgs vikter när Magnus gör sin 2a. Har för mig att man till och med kan se på videon att det skiljer lite i nyans på de röda vikterna. 4 rödmålade 15-kg vikter kommer i så fall ge 230kg och inte 270kg.

Vilka är de här källorna egentligen?

Explosiven
2010-08-22, 17:07
Det är underligt att styrkelyftare har en tendens att skrika doping,studs,rövlyft osv till alla som inte är styrkelyftare.Styrkelyft är ingen ren sport det heller även om det testas lite här och där.Överlag är det nog en renare sport än bb men ren är den ej.Sen att rövlyft och studs finn si byggarfilmer har väl ingen betydelse eller måste an som motionärsidrottare ha 20 domare och en 500 regelbok med sig varje gång man skall maxa på gymet för att få sitt lyft godkänt?

Rövlyft? Vem bryr sej?.. Mange kan inte pressa 300 om han så står i brygga. Jag har aldrig hävdat att styrkelyft är rent. Eller att det ens skulle vara bra (vilket jag iofs tycker) men Magnus har gjort sej ett namn på att vara just REN och väldigt stark.

Explosiven
2010-08-22, 17:08
Vilka är de här källorna egentligen?

Om du läser lite mer tillbaka är det Johannes Årsjö alltså sveriges nuvarande starkaste man som lånade ut vikterna till Magnus och fick tillbaka dom rödmålade. Vad har hänt... har alla blivit för lata för att läsa tråden dom kommenterar i?

ceejay
2010-08-22, 17:09
BYdPYzclyUE&feature=related

vad bänkar han här då? 2:00 och framåt

Pudzianovski
2010-08-22, 17:09
Om du läser lite mer tillbaka är det Johannes Årsjö alltså sveriges nuvarande starkaste man som lånade ut vikterna till Magnus och fick tillbaka dom rödmålade. Vad har hänt... har alla blivit för lata för att läsa tråden dom kommenterar i?

Jo, men nu skrev Stefan "enligt ganska många källor". Fast du kanske räknar Johannes som flera personer eftersom han är så stor?

ekmanc
2010-08-22, 17:12
Om du läser lite mer tillbaka är det Johannes Årsjö alltså sveriges nuvarande starkaste man som lånade ut vikterna till Magnus och fick tillbaka dom rödmålade. Vad har hänt... har alla blivit för lata för att läsa tråden dom kommenterar i?

Det där är ju iofs 100% skitsnack från någon som är helt sanslöst avundsjuk på Magnus.

Om han ville fuska skulle han väl för fan inte använda någon annans viktplattor, lite udda dessutom att låna något av en snubbe och sen måla om det? *screwy*

Explosiven
2010-08-22, 17:13
BYdPYzclyUE&feature=related

vad bänkar han här då? 2:00 och framåt

Vad han säger är att han bänkar 260kg. Det är ju omöjligt att se på viktskivorna men vi säger att han bänkar 260kg. Han gör ett TUNGT rep som vi ser. Finns det 40kg till där? Nej. Det finns nog knappt 2.5kg till. Som sagt jag hävdar inte att han är svag. Han är stark bara inte så stark som han säger.

von huff
2010-08-22, 17:14
220kg+dom två svarta plattorna.Det man inte vet är ju att om några av dom blåa plattorna är 15kg plattor:)

Explosiven
2010-08-22, 17:14
Jo, men nu skrev Stefan "enligt ganska många källor". Fast du kanske räknar Johannes som flera personer eftersom han är så stor?

Ja.

Explosiven
2010-08-22, 17:15
Det där är ju iofs 100% skitsnack från någon som är helt sanslöst avundsjuk på Magnus.

Om han ville fuska skulle han väl för fan inte använda någon annans viktplattor, lite udda dessutom att låna något av en snubbe och sen måla om det? *screwy*

Bara för att Mange är stark behöver ju inte betyda att han är smart.

Stefan J
2010-08-22, 17:16
Jo, men nu skrev Stefan "enligt ganska många källor". Fast du kanske räknar Johannes som flera personer eftersom han är så stor?

Ja, källor blir kanske ett för starkt ord, men på flera oberoende trådar och platser på internet, och av olika personer har jag sett/hört/läst att 4st av 25:orna ska vara målade 15kgs vikter. Har aldrig sett att det skulle vara 10kg eller 20kg vikter som är målade, utan just 15kgs vikter. Och jag vill minnas att Magnus på nån strongmantävling gjorde.. 5-8 reps på 200kg i nån sorts smithbänk. Det var en gren i den strongmantävlingen. Det var ett tag sedan jag såg tävlingen på TV, men jag minns att det var 200kg och att Magnus inte gjorde så många reps, så det stämmer mer överens en 2:a på 230kg än en 2:a på 270kg. Om ni förstår vad jag menar.

Doctor Snuggles
2010-08-22, 17:16
Att han inte klarar att lyfta mer än XXXkg i ett strikt lyft och alla hans lögner skulle avslöjas direkt.

Vem vare som kasta?

Explosiven
2010-08-22, 17:17
Ja, källor blir kanske ett för starkt ord, men på flera oberoende trådar och platser på internet, och av olika personer har jag sett/hört/läst att 4st av 25:orna ska vara målade 15kgs vikter. Har aldrig sett att det skulle vara 10kg eller 20kg vikter som är målade, utan just 15kgs vikter. Och jag vill minnas att Magnus på nån strongmantävling gjorde.. 5-8 reps på 200kg i nån sorts smithbänk. Det var en gren i den strongmantävlingen. Det var ett tag sedan jag såg tävlingen på TV, men jag minns att det var 200kg och att Magnus inte gjorde så många reps, så det stämmer mer överens en 2:a på 230kg än en 2:a på 270kg. Om ni förstår vad jag menar.

Jag förstår helt och fullt! Men många av de andra här kan nog få svårt till det.

ceejay
2010-08-22, 17:18
Vad han säger är att han bänkar 260kg. Det är ju omöjligt att se på viktskivorna men vi säger att han bänkar 260kg. Han gör ett TUNGT rep som vi ser. Finns det 40kg till där? Nej. Det finns nog knappt 2.5kg till. Som sagt jag hävdar inte att han är svag. Han är stark bara inte så stark som han säger.

han gör iofs 2 reps.

Sen vet man inte heller när detta är ifrån samt att han förmodligen körde lite innan denna maxvikt med.

Doctor Snuggles
2010-08-22, 17:19
Rövlyft? Vem bryr sej?.. Mange kan inte pressa 300 om han så står i brygga. Jag har aldrig hävdat att styrkelyft är rent. Eller att det ens skulle vara bra (vilket jag iofs tycker) men Magnus har gjort sej ett namn på att vara just REN och väldigt stark.

Magnus har gjort sig ett namn genom att ha "dansat" i TV.

Explosiven
2010-08-22, 17:22
Magnus har gjort sig ett namn genom att ha "dansat" i TV.

Ja det har du iofs rätt i. Till den stora massan var det dansen som gjorde det. För oss styrkeintresserade var det genom att hävda att han var REN och vinna VSM.

Chaan
2010-08-22, 17:23
Och jag vill minnas att Magnus på nån strongmantävling gjorde.. 5-8 reps på 200kg i nån sorts smithbänk.

Frågan är varför du vill minnas just det fallet.

ekmanc
2010-08-22, 17:23
Bara för att Mange är stark behöver ju inte betyda att han är smart.

Och bara för att du är högljudd behöver det inte betyda att du har rätt... :D

Explosiven
2010-08-22, 17:25
han gör iofs 2 reps.

Sen vet man inte heller när detta är ifrån samt att han förmodligen körde lite innan denna maxvikt med.

Inte som vi ser. Det första ser nästan maxtungt ut. Tvekar på att han fick upp 2an. Säkert därför de helt sonika klippte där.

Explosiven
2010-08-22, 17:25
Och bara för att du är högljudd behöver det inte betyda att du har rätt... :D

Nej men det är mer troligt att jag har rätt då. :D

ceejay
2010-08-22, 17:26
Inte som vi ser. Det första ser nästan maxtungt ut. Tvekar på att han fick upp 2an. Säkert därför de helt sonika klippte där.

jag tyckte då inte 1a såg maxtungt

Stefan J
2010-08-22, 17:27
Frågan är varför du vill minnas just det fallet.

För att det är enda gången jag sett en bänkpress-gren i strongman. Och eftersom jag själv tävlar i bänk och gjorde det redan på den tiden fastnade detta i minnet.

Grazzafukkinrazzi
2010-08-22, 17:27
Möjligen den enda som tror på det där är killen i videon som la upp videon(?). Resten som var där vet att det var plastvikter.

Haha! tveksamt då han, som jag även tidigare sagt, har skrivit en klockren informationstext till videon.

Explosiven
2010-08-22, 17:28
Nehe... nu lägger jag ner här ett tag... ska käka en familjepizza och hämta alla Let's Dance avsnitt med Magnus som kvällsunderhålling.

Chaan
2010-08-22, 17:29
För att det är enda gången jag sett en bänkpress-gren i strongman. Och eftersom jag själv tävlar i bänk och gjorde det redan på den tiden fastnade detta i minnet.

Kan du tänka dig att titta i första posten?

C.E.J.
2010-08-22, 17:34
Har F Smulter kommenterat det här?

Grazzafukkinrazzi
2010-08-22, 17:34
BYdPYzclyUE&feature=related

vad bänkar han här då? 2:00 och framåt

om du kollar noggrant på vikterna innan och efter han kör hela tiden så ser du att olika viktskivor av alla möjliga tjocklekar och färger flyger av och på, titt som tätt. De filmer t.o.m när han kör för att sedan klippa så man ser när vikten tar i golvet men då har stången helt andra skivor på :)

Stefan J
2010-08-22, 17:35
Kan du tänka dig att titta i första posten?

Ah, det där missade jag. Ja det var samma gren jag såg, fast då var han i sämre form uppenbarligen.

Chaan
2010-08-22, 17:40
Ah, det där missade jag. Ja det var samma gren jag såg, fast då var han i sämre form uppenbarligen.

Tanken jag hade med det gamla klippet var för att börja diskutera om han var bättre 7-8 år senare.

Denstillasittande
2010-08-22, 17:53
Pratade faktiskt med herr Magnus i våras när han var uppe på byggmässan i sthlm. Frågade lite om hans träning och vikter. Träningen hade helt på is just då men skulle starta om igen inom några veckor sa han. Angående vikter visste han inte heller vad han tog sa han för han inte hade varken tränat eller testat på länge.
Fick inget alls ur honom direkt, han var säkert trött på höra samma frågor hela tiden.
Jag tror helt enkelt att han var starkare förut och kanske lyckas studsa upp 300 nån gång i tiden. Nu vill han bara bevara image och vill inte erkänna att han har tappat en hel del.

internethjälten
2010-08-22, 18:08
Enligt ganska många källor är 4 av de röda "25kg" vikterna målade 15kgs vikter när Magnus gör sin 2a. Har för mig att man till och med kan se på videon att det skiljer lite i nyans på de röda vikterna. 4 rödmålade 15-kg vikter kommer i så fall ge 230kg och inte 270kg.

Helt uteslutet att han köpt vikter i olika omgångar och de är olika slitna? På det gymmet jag tränar finns det "ljusgula" och "mörkgula" 15kg vikter. Sen har vi även "röda" och "ljusröda" 25kg vikter. De är helt enkelt nötta av allt kastande i golvet.

mr ruhl
2010-08-22, 18:16
hahahaha vilken underhållande tråd! är inget stort fan av magnus men det beror mer på att han under sin aktiva tid var med i förbundet för strongman och kunde vara med och påverka grenvalen inför tex sm, hört det av ett par konkurrenter så helt 100 är jag ej, kan ju vara avundsjuka..hur som helst hade han säkert vunnit varenda sm som han varit med på oavsett vilka grenar men kanske inte lika lätt..att han pressat 300 eller inte, han har för h-vete vunnit WSM!! att ta 300 i bänk är en piss i ett hav i jämförelse med att han varit världsmästare i strongman..

Big Lou
2010-08-22, 18:36
Alltid lika underhållande att läsa dessa trådar. *popcorn*

VoDaresVins
2010-08-22, 18:49
Tycker det börjar låta som Magnus är värsta kopian av...
http://www.magicdirectory.com/blaine/images/dblaine.jpg

panzerpig
2010-08-22, 19:21
Mera, mera! Låt inte tråden dö ut redan! :)
Har han inte världens starkaste armar då? Det har jag hört iaf.

hidden
2010-08-22, 19:42
Nae alltså jag gillar ju snubben starkt alltså... Värmer upp med 100kg innan han gör sina riktiga militärpress.

Floddan
2010-08-22, 19:49
Nae alltså jag gillar ju snubben starkt alltså... Värmer upp med 100kg innan han gör sina riktiga militärpress.

Det är fejk. M S maxade 100 i militärpress när han var som bäst.

Chaan
2010-08-22, 19:52
Det är fejk. M S maxade 100 i militärpress när han var som bäst.

Det är också fejk. 50 säger Johannes Årsjö att han gjorde.

hidden
2010-08-22, 19:57
Det är också fejk. 50 säger Johannes Årsjö att han gjorde.

Vem ä de då ???!

Chaan
2010-08-22, 20:01
Vem ä de då ???!

Det är en kille som brukar måla om sina vikter med jämna mellanrum. Idag är de gula, igår var de blå. Röda imorgon.

Matsa
2010-08-22, 20:01
Det där är ju iofs 100% skitsnack från någon som är helt sanslöst avundsjuk på Magnus.

Om han ville fuska skulle han väl för fan inte använda någon annans viktplattor, lite udda dessutom att låna något av en snubbe och sen måla om det? *screwy*

Oj då, sanslöst avundsjuk rentav? Då antar jag att det finns fler exempel på Årsjös avundsjuka då?

Jorgen
2010-08-22, 20:13
Ovanligt att en tråd om Magnus Samuelsson spårar ur. ;)