handdator

Visa fullständig version : Uppiggande kosttillskott


bygden
2010-08-21, 22:35
Söker något kosttillskott som gör en allmänt piggare och alertare. Är koffeintabletter att rekommendera? Annat?

wr90
2010-08-21, 22:57
Jag kör med koffein tabletter och tycker det funkar bra. Brukar ta 400mg innan träning.

bygden
2010-08-21, 23:00
Kan väl lägga till det att bakgrunden till att jag vill letar efter ett bra uppiggande kosttillskott är att jag ständigt känner mig trött, oavsett hur mycket/lite jag sovit. Jag kan vara jätte pigg när jag vaknar upp på morgonen, men så kan jag bara en timma senare känna mig trött. Det enda som ger mig en uppiggande effekt är i dagsläget bara träningen, men detta varar oftast inte så länge.

Jag har även hört att man ska vara försiktig med konsumtionen av koffeintabletter, stämmer detta?

Bör även tillägga att jag dricker väldigt mycket kaffe (mycket koffein?) utan att få bukt på trötthetssymtomen, så koffein kanske inte är the way to go?

Mycket svammel, men det får ni leva med..

JoeyP
2010-08-21, 23:08
Jag känner mig fan piggare av kaffe jämfört med koffeintabletter seriöst.
Fattar inte varför jag inte känner nånting. Har kört med kolozzeums koffeintabletter 100-200mg.

Där emot kännde jag bra av alert FX som också va koffeintabletter. Hur fan kan det vara någon skillnad ens? När båda bara är koffein? :S

kungpågymmet
2010-08-22, 00:20
no. x-plode kör jag på, funkar riktigt bra

dupper
2010-08-22, 02:53
Jag känner mig fan piggare av kaffe jämfört med koffeintabletter seriöst.
Fattar inte varför jag inte känner nånting. Har kört med kolozzeums koffeintabletter 100-200mg.

Där emot kännde jag bra av alert FX som också va koffeintabletter. Hur fan kan det vara någon skillnad ens? När båda bara är koffein? :S

Olika doser, tom mage eller inte, inställning, hur pigg du redan är

MrPowa
2010-08-22, 07:46
Hur ser kosten ut om du går trött under dagen ?

Kischen
2010-08-22, 08:11
Där emot kännde jag bra av alert FX som också va koffeintabletter. Hur fan kan det vara någon skillnad ens? När båda bara är koffein? :S

Har också märkt skillnad.

mysteak
2010-08-22, 11:25
Hur ser kosten ut om du går trött under dagen ?

Kosten ser bra ut antar jag.

Börjar dagen med en stabil frukost a la 2 ägg, gröt och en macka med pålägg.

Sedan så blir det lunch, oftast kyckling, fläskkött eller dylikt som bas + ris/potatis/pasta

Brukar sedan dra i mig en burk tonfisk, vilket oftast blir runt 2 timmar innan träning, de dagar jag tränar.

Sen så blir det en stabil middag, liknande lunchen. Och sedan trycker jag i mig en burk kvarg lite senare, för att avsluta med lite kassein protein (night pro) innan jag går och lägger mig.

Zorgus
2010-08-22, 11:29
Istället för att leta efter uppiggande substanser kanske det är bättre att finna orsaken till tröttheten?

John Holmes
2010-08-22, 20:49
Håller med Zorgus om du alltid är trött så bör du nog söka hjälp då man inte ska vara det :P Dock om det är tillfälligt så är koffein tabletter bra om du ska hålla dig vaken under dagen, finns Energizer från Body Lab som innehåller 100mg koffein och 350mg Guarana, Guarana är typ same shit som koffein vissa säger dock att det ska va starkare vad jag hört och dom har ett jävla tryck :D , medans om det är till träningen skull jag tycka en bra PWO som Monster Pump:devil:

Lance Uppercut
2010-08-25, 08:24
Kanske är träningen som bör läggas om istället om du konstant är trött? Hänger din kropp med? Ökar du i vikter?