handdator

Visa fullständig version : Deff


Gladiatorerna
2002-06-28, 12:30
Vad säjs om min deff? Jag vill ha så mycket åsikter och tankar som möjligt och eventuella ändringar.

06.00 Proteindrink

08.00 Keollog`s special med två wasa knäckebröd med tomat och gurka + en banan

10.00 Tonfisk + 1/3 av 1 dl ris

12.00 Proteindrink

14.00 Tonfisk + 1/3 av 1 dl ris

16.00 Proteindrink

18.00 (innan träning) Tonfisk + 1/3 av 1 dl ris

20.00 (direkt efter träningen) Proteindrink

21.00 Tonfisk

23.00 Proteindrink


Är detta bra? Jag funderar på att tömma bara för att jag vill bli av med vattnet, vad tycker ni? Förlorar jag på det genom att tex tappa muskler? Jag har deffat i ca en vecka.Jag vill inte tappa några muskler.

Mycket tacksam för svar

Abel
2002-06-28, 12:34
Skulle nog ta bort kelloge's specialen mot grovt bröd eller kellges all bran istället.
Sedan så verkar du äta ganska ofta och mycket protein så ser ju bra ut, men försök variera mer för att stå ut med deffen. För 4 burkar tonfisk om dagen kräver sin man!

Annars ser det kalas ut tycker jag!

Lycka till ;)

[ 28 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Abel2000 ]

goa_killen
2002-06-28, 12:46
Förstår inte hur man har råd o ork att äta sådär...
Tonfisk, blä.. Äter 1 burk om agen, tycker de räcker bra för mej..
4 prottedrinkar om dagen??!! $$$
Är nöjd om jag kan ta en om dagen plus den efter träningen =)

Men den som klarar det är stark o kropp o plånbok =) =)

[ 28 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Killen ]

z_bumbi
2002-06-28, 13:25
Killen: Proteinpulver är faktiskt billigt i jämförelse med annan mat när man räknar på rent protein. En del lägger 500 kr per vecka på krogbesök, protein är ett ganska billigt nöje.

Gladiatorerna
2002-06-28, 14:03
Tack för alla svar!

Glömde tilläga att jag är tjej!

Jag ska höja till 5 proteindrinkar om dagen

Frazze
2002-06-28, 19:33
Inget fett? Då blir det nog ingen lyckad deff...
Hur stor är en proteindrink? Blandas med vatten eller med mjölk?

-=RebeL=-
2002-06-28, 23:46
Tonfisk i olja eller vatten? Tycker även att du skulle kunna slänga in lite mer bra fett.

betterbodies
2002-06-29, 07:07
MER FETT! Fett e nyckeln till en lyckad diet :D

Det var d för mig iaf :rolleyes:

Gladiatorerna
2002-06-29, 14:49
Till killen:
Jag har absolut inte mycket pengar men jag satsar alla pengar på att lyckas med det här.

Till Frazze:
Jag äter omega 3 kapslar som består av fiskolja.

Jag brukar ta lite mer än en portion. En portion består av 20 gram proteiner och minimalt med kolhydrater respektive fett.Jag blandar min proteindrink i vatten för att det är inte bra att äta/dricka mycket mjölkprodukter.

Till Rebel:
Jag äter tonfisk i vatten. Jag äter omega 3 för att få i mig bra fett.

Till Betterbodies:
Du kan läsa det ovanstående svaret.

Gladiatorerna
2002-06-29, 14:52
Föresten är det någon som kan räkna hur mycket kalorier jag får i mig genom detta?

Mycket tacksam för svar

Patte
2002-06-29, 15:04
1g protein = 4 Kcal
1g kolisar = 4 Kcal
1g fett = 9 Kcal

så kan du räkna ut det själv om du vill :)

Abel
2002-06-29, 15:43
Gladiatorerna: Om du skriver hur mycket av varje du äter kan jag räkna ut det med hjälp av hälsovakten!

Frazze
2002-06-29, 17:51
Hm. Hur många gram fett blir då de kaplsarna per dag?

(och varför är det inte bra att dricka för mycket mjölk!?)

Patte
2002-06-29, 20:05
Även mjölk innehåller en massa kalorier.. eller kanske inte massa men iaf ca 70 kalorier på 2dl.... varav 40 Kcal är från kolisar och 27 från protein.

Gladiatorerna
2002-07-01, 12:17
Till Abel!

Snällt att du vill räkna ut till mig.Om du kollar i mitt första inlägg så står det exakt hur mycket jag äter.

Till Frazze!

Jag vet inte hur mycket det är i varje kapsel.Men han kan räkna ut ungefär utan kapslarna. Om man vill se ut som en säl ska kam dricka mycket mjölk!

Frazze
2002-07-01, 12:38
hm... Okej...
Med tanke på att de flesta rekommenderar ett intag på ca 20E% från fett så kanske mer fett än det från kapslarna kan tänkas lämpligt?

Sedan förstår jag inte riktigt vadan man ser ut som en säl av mjölk? Minimjölk: 0,1% fett. Resten är väl protein av hög kvalité och kolhydrater. Dessutom har mjölk ett (relativt) lågt GI (om man nu bryr sig om sådant som GI)

Aja, lycka till

Gladiatorerna
2002-07-01, 12:49
Till Frazze!

Jag kan inte äta mer fet eftersom jag deffar inför tävling.

Det jag menade med mjölken var att dricker/äter man för mycket mjölkprodukter så är det svårare att få fram ådrorna (och jag tror det gäller konturerna också)

Frazze
2002-07-01, 12:58
Gladiatorerna:
Nu känner jag mig jävligt tjatig. MEN, deffa=definera=få bort fett, eller hur?
Fett får man bort genom att bränna bort det. Kroppen bränner inget fett utan ett intag av fett. Tror nästan att du borde läsa lite näringslära...

Gladiatorerna
2002-07-01, 13:08
Till Frazze!

Jag tror nog inte du förstår hur det är att deffa på riktigt!

Frazze
2002-07-01, 13:17
Gladiatorerna: Jag tror inte du förstår det här med att vara ödmjuk.

Varför skriva:"Jag vill ha så mycket åsikter och tankar som möjligt och eventuella ändringar." Om man ändå vägrar ta åt sig?

Nu har jag tjatat färdigt här.

Lycka till med det framtida tävlandet och skriv gärna en bok eller något om hur kroppen fungerar utan fett vid fettförbränning.
Väntar med spänning.

Abel
2002-07-01, 14:03
Ja nu har jag räknat lite snabbt på det, fick gissa på att med tonfisk menar du 1 burk = 150g. Sedan så gissade på att protein drinkarna var 20g protein, 0,5g fett 1,5g kolhydrater.

Iallfall här:

Kcal: 1725
Fett: 13g (7%)
Kolhydrater: 136g (31%)
Protein: 265 (62%)

Sedan får du lägga till din kapslarna i detta!

[ 01 Juli 2002: Inlägget har ändrats av: Abel ]

Gladiatorerna
2002-07-01, 14:08
Till ABEL!

Tack så mycket för det!

Gladiatorerna
2002-07-01, 14:16
Till Frazze!

Skippa den där sandlådeattytyden, orkar inte diskutera med dig.Du verkar inte förstå hur det är att deffa! Jag vet att fett bräner fett inom rimliga mängder. Jag får i mig fett (7 % men då är inte kapslarna inräknade)Jag står för att jag skrivit att jag vill ha åsikter,tankar och eventuella ändringar men jag tar bara åt mig av de som verkar kunniga!

Jag har fått detta matprogram av en mycket duktig tävlande bodyboudare och jag ifrågesätter inte hans sätt att lägga upp det, men det är alltid kul att höra vad andra har ätt säja om det och kan komma med eventuella tipps och ideer.

Nu skrev jag detta väldigt fort och det förekommer säkert stavfel.

JJ
2002-07-01, 14:55
7% fett låter väldigt lite, minst 15% borde du komma upp i.

Matte
2002-07-01, 15:17
Har man diverse "mediciner" i kroppen kanske det fungerar med 7% fett...
Kör själv ketodieter, 70% fett :-)
MVH/Matte

Lalla
2002-07-01, 15:36
Hmmm, är inte jättekunnig men har aldrig hört någon deffat på 7e% fett....

Har dock provat själv under ca. 6 veckor och det gick åt hel**te ;) Förlorade inte mycket fett alls. (av förklarliga skäl).

Går mycket bättre att ligga runt 20e%...

blunder
2002-07-01, 15:57
Håller med de andra. Fettet är viktigt i en deff. Jag låg runt 15-20E% fett när jag deffade. Provade att ligga runt 10E% ett tag och stod då helt stilla viktmässigt.

Gladiatorerna
2002-07-02, 13:16
Till Matte!

Varför tror du att jag är dopad? För att jag har den självdiciplin och deffar hårt?

Citat av mig:
"Jag vet inte hur mycket det är i varje kapsel men han kan räkna ut ungefär utan kapslarna"

Tycker att vissa borde läsa hela tråden innan de utrycker sig. I kapslarna är det en hel del bra fett.

Gladiatorerna
2002-07-02, 13:17
Till Matte!

Varför tror du att jag är dopad? För att jag har den självdiciplin och deffar hårt?

Citat av mig:
"Jag vet inte hur mycket det är i varje kapsel men han kan räkna ut ungefär utan kapslarna"

Tycker att vissa borde läsa hela tråden innan de utrycker sig. I kapslarna är det en hel del bra fett.

Matte
2002-07-02, 13:43
Menar inte att du dopar dig, men du kanske har lyssnat på sådana som dopar sig med tanke på ditt upplägg på dieten. I mitt tycke väldigt slitsamt att ligga på 7E% fett som odopad. Men det kanske fungerar för dig, om inte så öka fettet och minska kolisarna . Håll oss underättade hur det går med din lågfett diet.
Lycka till!
MVH/Matte

Pure
2002-07-04, 00:20
Gladiatorerna:Kommer du från Österlen?

Mkt duktig bodybuildare... jaja det behöver ju inte betyda så mkt!
:D

Gör som du vill men...
1.du äter för lite fett
2. Det står på burken hur mkt det är i varje kapsel, nåt annat skulle förvåna mig mkt
3. byt K-special mot Allbran, Wasa knäcke mot grovt full- el flerkornsbröd och bananen mot ett äpple

Lycka till!
//Pure ;)

Helen@
2002-07-04, 02:46
Hallå tjejen! :)

Vill inte irritera Dig men kan inte annat än hålla med de andra ang. fettet......Får jag råda Dig bör Du höja fettintaget till 15-20 E%/dygn och då menar jag, förstås, "bra" fett.....till exempel några gram naturella cashewnötter/dygn och ett tips är att byta ut fiskoljan mot en annan olja som heter "Udo's Choice" som innehåller både omega 3, 6 och 9.......vet av egen erfarenhet att för lite fett hämmar deffen..... :)

Får man fråga vad det är för någon tävling Du deffar inför??? *nyfiken bara* :)

En deff är ju oftast något som pågår en längre tid och då ställer jag mig frågan "Klarar hon verkligen av att leva på tonfisk så lång tid"?!.....eventuellt byta ut en del tonfisk mot tex kycklingfilé, lövbiff, äggviteomeletter........vet att tonfisk är enkelt och bra men det är lätt att tröttna om kosten blir såååå enformig :)

Kanske havregrynsgröt med skivad banan på ibland till frukost som variation?!

Annars ser det rätt bra ut.....fortsätt att äta varannan, var tredje timme....

Råd och tips i all välmening :)
Lycka till med Din satsning

Med vänlig sommarhälsning//Helena

spinkoo
2002-07-04, 20:54
Helen@: Vad hittar man "Udo Chosie" någonstans. verkar himla bra det där och hör och häpna, bra fetter tycker jag är det svåraste av allt att få i sig...

MVH/spinkoo

Helen@
2002-07-04, 21:15
Spinkoo: Du hittar det hos www.nutritionoutlet.nu (http://www.nutritionoutlet.nu)

Mvh Helena :)

spinkoo
2002-07-06, 14:35
Tack!:thumbup:

Janna
2002-07-08, 17:30
Originally posted by Gladiatorerna
Till Frazze!
Jag vet att fett bräner fett inom rimliga mängder. Jag får i mig fett (7 % men då är inte kapslarna inräknade)Jag står för att jag skrivit att jag vill ha åsikter,tankar och eventuella ändringar men jag tar bara åt mig av de som verkar kunniga!



Gladiatorerna va inte rädd för att ifrågasätta saker och ting det är din kropp och det är viktigt att du vet vad du utsätter den för. Att du ifrågasätter vad din coach säger betyder inte att du inte litar på honom. Det är mkt bättre att ställa massor av små konstiga frågor än att köpa allt precis som det sägs. Du lär dig massor av att fråga så var inte rädd för det!

Det finns väldigt många olika varianter på dieter. Tidigare var det vanligt att man uteslöt så mkt fett som möjligt. Dock bör man vara medveten om att fett är viktigt för kroppen. Om man skär ner för mkt på fettintaget klarar kroppeninte transportera runt fettlösliga vitaminer i systemet vilket leder till vitaminbrist och obalans i kroppen. Till följd av detta kan du drabbas av håravfall, trötthet väldigt dåligt immunförsvar.

Jag personligen tror på att att ligga på ett intag av MINST ett gram fett /kg kroppsvikt.

Dock har jag redan fått erfara hur många åsikter alla har om ens diet. Det konstiga är att t.o.m. folk som aldrig ens satt sitt fot på ett gym och äter choklad till lunch tror sig veta exakt hur man lägger upp en tävlingsdiet.

Jag tror att man får bestämma sig för en person som man lyssnar på och sen lita på den personen fullt ut. Ju fler kockar desto sämre soppa brukar det ju heta. Men för allt i världen våga ifrågasätta det vinner du på!!

va rädd om dig och lycka till så möts vi förhoppningsvis den 30 nov/ janna

gladiatorerna1
2002-07-08, 19:39
Till Janna!

Tack så mycket för ditt positiva inlägg :)

AJ
2002-07-08, 21:09
Det finns alla ytterligheter när det gäller fettintag. En del gör som du och ligger väldigt lågt på fettet och andra kör ketogena dieter. Under 80-talet var det väldigt populärt att köra lågt på fett och med ett ganska högt kolhydratintag. Nu är ketogena dieter väldigt på modet. Finns exempel på bra byggare som lyckats med båda metoderna. Enkelt uttryckt så handlar det om +/-, bränner man fler kalorier än man får i sig via kosten går man ner i vikt...... "It´s not rocket science"

Sista veckan innan tävlingen blir det lite mer "science" i det hela så att säga :-). Då finns det en rad olika faktorer som man måste ta hänsyn till.

Man får helt enkelt lära sig den hårda vägen...... genom att prova sig fram till vad som passar bäst för just DEJ när du dietar.

Fast jag tycker att du ska vara lite mer ödmjuk när du får kritik :) . Man kanske till och med lär sig något.... sen bör iof de som ger kritik kanske lära sig att uttrycka sig på ett bättre sätt, så slipper man kanske "sandlådan".

Personligen gillar jag 40%P, 40%K, 20%F (E%) under diet. Men alla är som sagt olika :eating:

Lycka till!

// AJ

gladiatorerna1
2002-07-10, 11:52
Till Janna!

Hur ser ditt deffprogram ut? Vore kul att se liten skillnader.

Janna
2002-07-10, 12:04
Originally posted by gladiatorerna1
Till Janna!

Hur ser ditt deffprogram ut? Vore kul att se liten skillnader.

1. 70gr havregryn
40gr protein

2. 50gr pasta
1msk olja
125gr kycklingfile

3. 2 skivor wasa sport
125gr keso

4. 50gr pasta
1msk olja
1 burk tonfisk125gr kycklingfile

18.00 träning

5. 40gr protein

6. 80gr ris
1msk olja
125gr kycklingfile

2260kcal/dag

+1/2 kg grönsaker

Frazze
2002-07-10, 19:11
[i]
sen bör iof de som ger kritik kanske lära sig att uttrycka sig på ett bättre sätt, så slipper man kanske "sandlådan".
[/B]

Aouch. Jag tog åt mig:angel: