handdator

Visa fullständig version : Ny Webshop


zajkeN
2010-08-20, 16:03
Tjoho!

Har haft en idé på skallen ett tag och jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare och hur stor efterfrågan är så känner mig tvungen att fråga runt lite på olika forum.
Men jag har tänkt ett tag på om man skulle kunna starta en webshop i form av prenumerationer och hur de då skulle funka, tänkte t.ex. att sälja skor,t-shirts,byxor,kepsar,hattar - ja vafan som helst! Dock vet jag redan att de finns _överallt_ och därför kom jag på en ny idé som de då kanske inte finns lika mycket av och som kanske skulle kunna löna sig i längden... och då till de smarta(som ja då tycker :P)

Sälja allt via prenumerationer! :D
- Kunden behöver inte shoppa varje månad, utan endast vänta in det han/hon/den vill ha.
- Kunden behöver bara göra en beställning via sin registrering(Om kunden då inte vill beställa nytt delvis).
- Kunden får ett fastare och stabilare pris än på marknaden för samtliga plagg kunden köper. Desto mer/desto billigare(den e jag inte säker på en, bara en tanke).
- Kunden behöver inte klydda till det - Vi sköter allt!.
- Fri frakt kommer ingå och bästa möjliga service.

Sen har jag lite andra tankar också men dom vill ja inte avslöja;)

Jag vill inte göra detta som någon som helst reklam utan jag vill bara veta om det finns intresse för detta. Istället för att hela tiden gå och shoppa online... så kan du göra det _en_ gång och vänta in dina prylar i lugn och ro. Enkelt, smidigt och säkert!

Konstruktiv kritik vore underbart - samt idéer och tips :)

Tackar för mig :P

Andy.da.wohoo
2010-08-20, 16:07
Jag är inte säker på vad du menar..

stafh
2010-08-20, 16:09
Man ska alltså prenumerera på kläder och prylar? Man måste väl ändå välja vad man vill ha? Hur skiljer det sig i så fall från vanliga webshoppar?

zajkeN
2010-08-20, 16:09
Jag är inte säker på vad du menar..

Förklara hur du menar så ska ja försöka besvara det (:

Phille
2010-08-20, 16:09
Menar du att du skulle beställa t.ex ett par jeans och en tröja så får du just de 2 plaggen en gång i månaden? Tror isåfall inte det går hem, om det inte är kanske träningskläder som man trots allt förbrukar efter ett tag och är skönt att byta ut.

Om du nu inte menar så, då kan man lika gärna beställa från valfri annan onlinetjänst och få plagget nästan direkt, så det enda som skiljer skulle då vara priset?

Om du nu ska ha låga kostnader+betala frakten, hur har du då tänkt tjäna något?

zajkeN
2010-08-20, 16:12
Man ska alltså prenumerera på kläder och prylar? Man måste väl ändå välja vad man vill ha? Hur skiljer det sig i så fall från vanliga webshoppar?

Ja man ska prenumerera på prylar, och varje månad kommer det att komma nya prylar och den slinker ner i brevlådan den gången du får dina första plagg. På så sätt kan du enkelt kryssa i det du vill ha.

stafh
2010-08-20, 16:13
Så man väljer vad man ska ha och sen måste man vänta i en månad på att det dyker upp? Varför inte bara gå in på en webshop och beställa och få hem det direkt?

zajkeN
2010-08-20, 16:15
Menar du att du skulle beställa t.ex ett par jeans och en tröja så får du just de 2 plaggen en gång i månaden? Tror isåfall inte det går hem, om det inte är kanske träningskläder som man trots allt förbrukar efter ett tag och är skönt att byta ut.

Om du nu inte menar så, då kan man lika gärna beställa från valfri annan onlinetjänst och få plagget nästan direkt, så det enda som skiljer skulle då vara priset?

Om du nu ska ha låga kostnader+betala frakten, hur har du då tänkt tjäna något?

Nej. Du köper det du sa också får du dom två plaggen en månad. Nästa månad slinker det ner nya prylar som kommit in också kan du kryssa i på ett blad t.ex. på de prylar du vill ha. Problemet som jag ser det är att varje månad behöva gå in och handla på en sida nya prylar delvis hela tiden. Istället för att försöka få ett fast prenumerations pris på olika paket med olika kläder inuti. Annars kan man beställa enskilt också, men det har jag inte utvecklat någon idé för ännu :)

Sjoba
2010-08-20, 16:17
Låter inte som en smart idé alls. Särskilt inte med kläder. Vad ska man göra, skicka en likadan t-shirt varje månad? Inte så smart. Skicka en ny t-shirt varje månad? Då får alla med tjänsten samma tröja varje månad, och om det är slumpat så är det ju som att stoppa in en femma i en sån där automat som finns på ICA. Då kan man ju lika gärna beställa det man vill ha.

Dom enda företag som jag tror tjänar på att skicka ut kläder varje månad så är scam-företagen som skickar kalsonger eller strumpor varje månad och gör det omöjligt för folk att gå ur.

zajkeN
2010-08-20, 16:18
Låter inte som en smart idé alls. Särskilt inte med kläder. Vad ska man göra, skicka en likadan t-shirt varje månad? Inte så smart. Skicka en ny t-shirt varje månad? Då får alla med tjänsten samma tröja varje månad, och om det är slumpat så är det ju som att stoppa in en femma i en sån där automat som finns på ICA. Då kan man ju lika gärna beställa det man vill ha.

Dom enda företag som jag tror tjänar på att skicka ut kläder varje månad så är scam-företagen som skickar kalsonger eller strumpor varje månad och gör det omöjligt för folk att gå ur.

Ska redigera tråden så att folk möjligtvis förstår lite enklare :) - Det gick inte direkt ^_-?


Jag menar att man en gång i månaden får nya kläder. Allt kan gå via paket eller dylikt. Det är inte så att _alla_ måste ha samma t-shirt(även om inte kunden vet om att de får samma tshirt^^). Man kan välja t.ex. 3 olika paket eller 3 olika tröjor med olika färger och motiv. Allt går, inget är omöjligt.

Sjoba
2010-08-20, 16:27
Ska redigera tråden så att folk möjligtvis förstår lite enklare :)

Du menar att du ska skicka ut en blankett varje månad med vad folk vill ha den månaden, och dom ska få ett bättre pris för att man vet att dom handlar varje månad?

Torwald
2010-08-20, 16:31
Förstår inte vad tjänsten fyller för behov.

zajkeN
2010-08-20, 16:36
Du menar att du ska skicka ut en blankett varje månad med vad folk vill ha den månaden, och dom ska få ett bättre pris för att man vet att dom handlar varje månad?

Jag menar att man har olika paket med olika priser som varierar. För att sedan driva det som en prenumeration ska man försöka få priserna att ligga lika hela tiden så att de inte ska bli för mycket eller för litet. Att driva med en massa prylar blir svårt då olika prylar kostar olika mycket. Jag hade tänkt mig att stanna på ett eller två plagg och hålla kostnaderna nere för mig som företag och dig som kund. Jag vill göra det så enkelt som möjligt :)

Nelson81
2010-08-20, 16:42
worst idea ever. Så jobbigt är det inte att gå in en gång per månad och beställa kläder från en webshop. om du bara har 3 olika paket så blir det inte så mkt valmöjligheter för kunden att blanda som han vill. kommer knappast vara mer köpare på din shop än en vanlig för så slöa är inte folk, dom flesta tror jag tycker det tom är roligt att gå in och välja och vraka kläder själv för att sen beställa dom.

zajkeN
2010-08-20, 16:48
worst idea ever. Så jobbigt är det inte att gå in en gång per månad och beställa kläder från en webshop. om du bara har 3 olika paket så blir det inte så mkt valmöjligheter för kunden att blanda som han vill. kommer knappast vara mer köpare på din shop än en vanlig för så slöa är inte folk, dom flesta tror jag tycker det tom är roligt att gå in och välja och vraka kläder själv för att sen beställa dom.

Det är verkligen inte en värdelös idé, snarare isåfall du som inte fattar principen så kom inte hit och börja trycka ner en som försöker göra något kreativt och vettigt - tack. Idéen sträcker sig på så sätt att de ska bli enkelt för oss båda. Att du ska kunna välja det du tycker är unikt och fint och till ett effektivt pris. Att köpa saker enskilt blir dyrare i längden än att köpa via paket tror du inte det?

Phille
2010-08-20, 16:53
Ge oss några exempel då, för jag är fortfarande inte säker på hur du menar. Säg att du startat detta företaget, du är en kund, hur går du tillväga från att du surfat in på sidan tills du beställt sakerna. Skriv en historia nu förfan så vi förstår.

Mental
2010-08-20, 16:53
Det är verkligen inte en värdelös idé, snarare isåfall du som inte fattar principen så kom inte hit och börja trycka ner en som försöker göra något kreativt och vettigt - tack. Idéen sträcker sig på så sätt att de ska bli enkelt för oss båda. Att du ska kunna välja det du tycker är unikt och fint och till ett effektivt pris. Att köpa saker enskilt blir dyrare i längden än att köpa via paket tror du inte det?

Om du inte får någon här att fatta det geniala med idén, så är det viss risk för att idén inte är så genial, jag tycker det låter som ett korkat koncept som inte fyller något behov för mig. Men om du känner på dig att det finns en stor och outnyttjad nich så tycker jag du ska gå vidare med en ordentligt marknadsundersökning, och då menar jag inte prata med kompisar och kolla ett par forum. Slår marknadsundersökningen väl ut så kan du prova i liten skala och med så liten ekonomisk risk som möjligt. Att marknadsföra och förankra idén och att i grunden förändra hur vi konsumerar den typen av produkter kommer kräva stora investeringa längre fram.

zajkeN
2010-08-20, 17:07
Ge oss några exempel då, för jag är fortfarande inte säker på hur du menar. Säg att du startat detta företaget, du är en kund, hur går du tillväga från att du surfat in på sidan tills du beställt sakerna. Skriv en historia nu förfan så vi förstår.

Okej!

Jag är nu kund!

Jag klickar in på denna superfina hemsida som företaget har att avända. Jag registrerar mig för jag tycker detta låter bra. Jag kommer till en beställnings sida där jag fyller i det jag vill ha - Just nu ser jag att det står att jag får välja mellan att köpa 2 T-shirts i månaden i ett prenumerationserbjudande eller ett paket med 3 T-shirts i månaden. Jag märker dock att paketet blir billigare i längden än om jag ska köpa 2 T-shirts i månaden regelbundet. Jag väljer att köpa paketet då jag tycker det innehåller ett par fina designs och jag litar på att dom levererar bra kvalité, och är jag inte nöjd så är det ju ändå bara att gå ur inte mycket att gråta över tycker jag. Skickar iväg min beställning och inväntar mitt paket.

Nu behöver jag bara vänta på att mina plagg ska komma(vilket jag läst på sidan att de ska göra i slutet av varje månad för att det är prenumeration det handlar om):

Jippi mitt paket har kommit, och mina tröjor ser perfekta ut och jag e grymt nöjd med dom. Ojsan hoppsan det slank visst med ett nyhetsbrev också - vad är det här? "Pangpris på paket! Få 4 T-shirts till priset av 2" Nice de här paketet väljer jag denna gången!

End of story.

Detta var ett exempel. Jag bollar som sagt med idéerna.

Mental
2010-08-20, 17:11
Det kan funka på strumpor och kalsonger, där man förbrukar rätt många och inte behöver variera sig. Och sådana prenumerationstjänster finns redan.

Kepsar, tröjjor, jackor osv vill åtminstånde jag ha variation på, så jag surfar runt i olika klädbutiker eller går runt i fysiska butiker och väljer vad jag vill ha.

Att teckna mig på en prenumeration på den typen av kläder är inget jag skulle göra (inte strumpor och kalsonger heller, men det är en befintlig och fungerande marknad i alla fal)

zajkeN
2010-08-20, 17:11
Jag har för mig jag har skrivit lite fel innan. Min idé är att det ska vara enkelt och smidigt. Istället för att hela tiden behöva beställa nytt eller göra det klyddigt så kan jag sköta det åt dig. Ett paket - en gång i slutet på månaden, och nästa månad kan du beställa nytt. Det är inte säkert de blir såhär det får jag se senare:)

zajkeN
2010-08-20, 17:12
Det kan funka på strumpor och kalsonger, där man förbrukar rätt många och inte behöver variera sig. Och sådana prenumerationstjänster finns redan.

Kepsar, tröjjor, jackor osv vill åtminstånde jag ha variation på, så jag surfar runt i olika klädbutiker eller går runt i fysiska butiker och väljer vad jag vill ha.

Att teckna mig på en prenumeration på den typen av kläder är inget jag skulle göra (inte strumpor och kalsonger heller, men det är en befintlig och fungerande marknad i alla fal)

Just därför jag tänkt variera mellan olika märken eller olika designs eller olika designers också. Har nog inte tänkt sälja kepsar eller jackor. Men däremot tröjor. Tror detta kan funka :)

panzerpig
2010-08-20, 17:17
typ som: http://www.threadless.com/12club ?
dom har coola t-shirts, har handlat mycket där men tyvärr fastnar dom alltid i tullen så man får pröjsa extra..

zajkeN
2010-08-20, 17:18
Om du inte får någon här att fatta det geniala med idén, så är det viss risk för att idén inte är så genial, jag tycker det låter som ett korkat koncept som inte fyller något behov för mig. Men om du känner på dig att det finns en stor och outnyttjad nich så tycker jag du ska gå vidare med en ordentligt marknadsundersökning, och då menar jag inte prata med kompisar och kolla ett par forum. Slår marknadsundersökningen väl ut så kan du prova i liten skala och med så liten ekonomisk risk som möjligt. Att marknadsföra och förankra idén och att i grunden förändra hur vi konsumerar den typen av produkter kommer kräva stora investeringa längre fram.

Det är för att jag glömt skriva vissa saker som jag nu kommer på i efterhand. Och eftersom jag inte hittar någonstans att redigera i tråden får jag skriva det i svaren på era frågor. Marknadsföring håller jag på med och mina föräldrar är igång för att hjälpa mig. Jag kollar forum för jag vill ha kritik och tips - inte bara för att undersöka om alla älskar min idé.

zajkeN
2010-08-20, 17:20
typ som: http://www.threadless.com/12club ?
dom har coola t-shirts, har handlat mycket där men tyvärr fastnar dom alltid i tullen så man får pröjsa extra..

Det kommer vara en variant av www.t-post.se och www.threadless.com
Personligen känner jag inte igen threadless men har varit med i t-post sammanhang och kollat lite. Dock tänker jag ha finare tröjor i andra perspektiv med andra idéer. Så inte direkt!

Torwald
2010-08-20, 17:21
Fattar fortfarande inte vad jag ska göra med 2-3 tshirts i månaden. Lägg till det att jag inte ens har sett dem innan...

Om det här var Draknästet hade det inte blivit någon investering från mig.

zajkeN
2010-08-20, 17:23
Fattar fortfarande inte vad jag ska göra med 2-3 tshirts i månaden. Lägg till det att jag inte ens har sett dem innan...

Om det här var Draknästet hade det inte blivit någon investering från mig.

Du bestämmer själv hur du vill ha det! Du måste inte ha 2-3 eller 200 st? DU kan beställa en om du så vill det. Du får ju se designs av dom på sidan..

Mental
2010-08-20, 17:25
Det är för att jag glömt skriva vissa saker som jag nu kommer på i efterhand. Och eftersom jag inte hittar någonstans att redigera i tråden får jag skriva det i svaren på era frågor. Marknadsföring håller jag på med och mina föräldrar är igång för att hjälpa mig. Jag kollar forum för jag vill ha kritik och tips - inte bara för att undersöka om alla älskar min idé.

Låter som starten på en katastrof, du kan ju inte dra igång och markadsföra innan du gjort ordentliga marknadsundersökningar. Se först till att idén är väl genomarbetad och gångbar och att marknaden är mogen för den, lansera sedan en försöksversion med lite marknadsföring, och om det slår väl ut så kan man ta nästa steg till en större marknadsföring och blåsa upp konceptet lite.

Att inte göra en grundläggande marknadsundersökning är nybörjarmisstag 1A i min bok.

panzerpig
2010-08-20, 17:31
Börja med att visa lite coola bilder som ska tryckas på t-shirts så kanske vi nappar :)

zajkeN
2010-08-20, 17:33
Börja med att visa lite coola bilder som ska tryckas på t-shirts så kanske vi nappar :)

Vi har inte börjat designa och trycka eller letat märken och designs ännu. Men jag kommer uppdatera i tråden så ni ska få se vad jag har och erbjuda :) om ja kommer ihåg det :P

zajkeN
2010-08-20, 17:34
Låter som starten på en katastrof, du kan ju inte dra igång och markadsföra innan du gjort ordentliga marknadsundersökningar. Se först till att idén är väl genomarbetad och gångbar och att marknaden är mogen för den, lansera sedan en försöksversion med lite marknadsföring, och om det slår väl ut så kan man ta nästa steg till en större marknadsföring och blåsa upp konceptet lite.

Att inte göra en grundläggande marknadsundersökning är nybörjarmisstag 1A i min bok.

Det är bra med kritik och det är jag tacksam för!

stafh
2010-08-20, 17:36
Förstår fortfarande inte vad som är enklare med din idé. Varför är det enklare att fylla i en blankett och skicka iväg den med posten och sen vänta en månad (!) innan nästa leverans kommer, jämfört med att bara gå in på en normal webshop och köpa en tröja?

Hermit
2010-08-20, 17:37
Hahahaha.

Jag återkommer kanske med ett mer utförligt svar, ska lägga mig i sängen och skratta ett tag.

zajkeN
2010-08-20, 17:43
Förstår fortfarande inte vad som är enklare med din idé. Varför är det enklare att fylla i en blankett och skicka iväg den med posten och sen vänta en månad (!) innan nästa leverans kommer, jämfört med att bara gå in på en normal webshop och köpa en tröja?

Det jag anser är enklare är att du ska slippa göra grovjobbet. Enligt mig vore de bättre om du bara fick ett brev och kunde posta tillbaka på det du vill ha och sedan vänta.

zajkeN
2010-08-20, 17:43
Hahahaha.

Jag återkommer kanske med ett mer utförligt svar, ska lägga mig i sängen och skratta ett tag.

Låter kreativt! Fortsätt så :)

MouZe
2010-08-20, 17:47
Det jag anser är enklare är att du ska slippa göra grovjobbet. Enligt mig vore de bättre om du bara fick ett brev och kunde posta tillbaka på det du vill ha och sedan vänta.

Det är tamigfan jobbigare att gå till en postlåda med brevet än att beställa över nätet.

tntballe
2010-08-20, 17:48
Men om man har en sida man ofta handlar på så har man vanligtvis ett konto, då är det inte speciellt jobbigt att shoppa när man känner för det.

zajkeN
2010-08-20, 17:49
Det är tamigfan jobbigare att gå till en postlåda med brevet än att beställa över nätet.

Enligt dig kanske, enligt fler kanske - men jag tror inte det är så enligt alla.

zajkeN
2010-08-20, 17:49
Men om man har en sida man ofta handlar på så har man vanligtvis ett konto, då är det inte speciellt jobbigt att shoppa när man känner för det.

Nej självklart inte. Det har jag inget argument för dessvärre

stafh
2010-08-20, 17:50
Det jag anser är enklare är att du ska slippa göra grovjobbet. Enligt mig vore de bättre om du bara fick ett brev och kunde posta tillbaka på det du vill ha och sedan vänta.

Vilket grovjobb? Att ta fram kontokortet och knappa på tangentbordet?

Torwald
2010-08-20, 18:05
Vilket grovjobb? Att ta fram kontokortet och knappa på tangentbordet?Jag tycket det är lite drygt att hämta plånboken faktiskt, för jag förvarar den oftast i kavajen eller jackan jag använde senast... *popcorn*

rajjan_dammit
2010-08-20, 18:45
Det jag anser är enklare är att du ska slippa göra grovjobbet. Enligt mig vore de bättre om du bara fick ett brev och kunde posta tillbaka på det du vill ha och sedan vänta.

Vilket grovjobb?

Jag har förstått det hela så här:
Jag går in på webshopens hemsida. Där väljer jag några snygga tröjor jag vill ha.
Jag betalar min prenumeration, vad nu den kostar?
Jag får hem mina tröjor och även ett papper där jag kan fylla i vilka tröjor jag vill ha nästa månad. Jag går till brevlådan och postar det ifyllda pappret.
Sedan väntar jag en månad innan jag får mina nya tröjor tillsammans med ett nytt papper med andra erbjudanden som jag fyller i går till brevlådan med.
Jag måste alltså välja paket för varje gång och skicka in dem till webshopen.

Det är ju precis samma sak som att gå in och handla en gång i månaden, jag måste fortfarande göra ett aktivt val men dessutom vänta en hel månad på mina grejer?!

Eller får man random paket varje månad som man inte har fått välja själv? Varför skulle jag vilja ha kläder jag inte valt själv?

Men för all del, kör hårt! Du verkar vara typen som är övertygad om att allt kommer bli skitbra bara man är målmedveten och engagerad och att alla andra är bakåtsträvare. Lycka till!

rajjan_dammit
2010-08-20, 19:04
http://i37.tinypic.com/5twig9.gif

Torwald
2010-08-20, 19:12
Rajjan :D

Exdiaq
2010-08-20, 19:17
Har inte mage att försöka var lustig, men jag tror verkligen inte på idén, tyvärr..

Vad har du för erfarenhet av marknadsföring, företagsekonomi m.m. egentligen?

difeddy
2010-08-20, 19:24
http://i37.tinypic.com/5twig9.gif

Haha! :D

zajkeN
2010-08-20, 19:31
Har inte mage att försöka var lustig, men jag tror verkligen inte på idén, tyvärr..

Vad har du för erfarenhet av marknadsföring, företagsekonomi m.m. egentligen?

Jag har inte gått ut skolan ännu. Jag går sista året i gymnasiet. Jag får hjälp utav familjen med detta och jag håller på med marknasundersökning. Snälla kom inte och klaga på det bara...

Nelson81
2010-08-20, 20:11
hur går din marknadsföring till?
lycka till iaf blir kul att se hur det här utvecklar sig

Exdiaq
2010-08-20, 20:11
Jag har inte gått ut skolan ännu. Jag går sista året i gymnasiet. Jag får hjälp utav familjen med detta och jag håller på med marknasundersökning. Snälla kom inte och klaga på det bara...

Vad går du för linje då? Anledningen till att jag undrar är att man startar inte ett framgångsrikt företag sådär huxflux. Det krävs hundratals, om inte tusentals timmar av brainstorming, planering m.m. Och då är inte den tid det tar för att lära sig grunderna i hur man driver ett företag inkluderat, vilket är ett projekt i sig själv.

Och om du nu inte har kunskapen att i företagandets alla "regler" så krävs en riktigt genial och banbrytande idé som säljer sig själv i princip. Och det gör inte denna, tro mig.

Mr.Cosybear
2010-08-20, 20:39
För att svara på din ursprungsfråga:

De enda varorna jag skulle kunna tänka mig att köpa genom din typ av webbshop är matvaror. Finns inga andra varor som jag har behov av regelbundet.

Tips och saker du bör tänka ett varv extra på:

För det första, du verkar inte ens veta vad du ska sälja.

Sedan föreställ dig själv följande, när du exempelvis köper skjortor. Kunden köper en vit skjorta av slim modell första gången, huuur ska du (företaget) ha någon som helst aning om vad han vill ha nästa gång? Han vill ju troligen inte ha en vit tajt skjorta varje månad och han vill ju knappast förbeställa för 2-6 månader framåt för vad vet personen vad den vill ha då?

En fråga jag därför har till dig är hur kan du veta vad kunden vill ha för skor/tröjor/byxor etc? Om jag förstått dig rätt så är din idee att, om kunden köper en speciell byxa så ska han få den varje månad? Tror du verkligen detta är vad en kund vill? Om inte hur ska du vet vad han annars vill ha varje månad?

Blev lite rörigt nu men låt gå

Exdiaq
2010-08-20, 20:45
Jag uppfattar det som att man förbinder sig att köpa ett visst antal klädesplagg per månad och därför får rabatt då företaget har en "säker" inkomstkälla i form av en prenumeration. Sen vilka man väljer är upp till en själv via en hemsida eller något, men man betalar för det förutbestämda antalet även om man "köper" färre. En gång i månaden skickas dessa klädesplagg ut typ som en tidningsprenumeration.

jesse
2010-08-20, 20:57
Mitt tips är att du lägger ner din idé och försöker komma på något annat. Jag ser ingen marknad för det du vill erbjuda. Jag vet heller ingen som hellre skulle gå och posta ett brev än att sitta kvar vid datorn och göra sin beställning.

maximuscle
2010-08-20, 21:16
snurrigt värre det där verkar va...hajar nada....men lycka till :thumbup:

HulkH
2010-08-20, 22:23
Tveksam med idén, men hoppas du lyckas :)

xkurdi
2010-08-20, 22:41
Har inte läst ngt i tråden förrutom ditt första inlägg men vad är det som faktiskt skiljer din idé med andra webbshoppar?

Man måste ju ändå beställa några prylar om man vill ha, så man måste la få "prenumination" eller någon slags katalog?

Konstigt att inngen annan har kommit på detta tidigare :D:D:D

bug
2010-08-20, 23:12
Har inte läst ngt i tråden förrutom ditt första inlägg men vad är det som faktiskt skiljer din idé med andra webbshoppar?

Man måste ju ändå beställa några prylar om man vill ha, så man måste la få "prenumination" eller någon slags katalog?

Konstigt att inngen annan har kommit på detta tidigare :D:D:D

Han skrev ju det? Herregud.

xkurdi
2010-08-20, 23:13
Han skrev ju det? Herregud.

Skrev också att jag inte läste ngt i hans tråd förrutom hans inlägg och jag kan säga att jag gjorde det tidigare på dagen men väntade tills nu för att skriva då jag kollade på wn om han hade skrivit där med :P

Men jag tycker att ts borde gå in på www.wn.se och skriva där med, där finns det grymt duktiga folk som har webshopppar och som verkligen lyckats :)

Phille
2010-08-21, 00:05
Jo, vad går du för program? Jag själv går sista året på ekonomi och ser en hel del brister, men om du tänker igenom allt och läser på lite finns det alltid en möjlighet till att testa iallafall, även fast jag personligen inte tror att detta kommer funka. Är det ett UF-företag/projektarbete kanske?

mojoo
2010-08-21, 00:09
Stämmer in med dom andra. Vet inte riktigt hur du ska locka andra som beställer från vanliga webbshoppar. De finns ingen direkt fördel förutom att man får välja på flerpack som kommer varje månad!? Man sparar inte tid, de tar längre tid/krångligare att gå till brevlådan än att snabbt beställa något från en webbshop från mitt konto där jag väljer exakt de jag gillar. Det tar inte 30 dagar heller.

Men de jag skulle kunna tänka mig som gör din webbshop speciell är att du har väldigt exklusiva eller speciella kläder som knappt kommit ut kanske? Fast som någon skrev, underkläder kan väl alltid vara skönt att få fräscha varannan månad som man inte bryr sig så jätte mycket om. Men jag köper mycket sällan på nätet eftersom kläderna passar dåligt.

Jag vet att man inte vill höra negativa grejer om sin affärsidé men de är en del av grejen att ta konstruktiv kritik. Hoppas du sorterar allt bra och negativt som skrivs här.

Phille
2010-08-21, 00:25
Tänk också på att Lou Ferrigno tex var en tanig nörd innan han blev hulken, så oanade saker händer, se dock till att ha koll på vad du gör eftersom du kommer behöva gå in med pengar som lätt kan försvinna.