handdator

Visa fullständig version : Gurra med O goes armbrytning.


Gurra med O
2010-08-19, 21:04
har börjat med armbrytning och tänkte börja med en träningsjournal ang detta.

hela började med att jag träffa en kille på gymmet som körde detta och på så vis börja en tanke gro i skallen hmm skulle detta va något för mig? sl träningen gick bust då läkaren gav mig ett fet no no ang tunga benböj då 7års innebandy spelande som målis i tonåren har satt sina spår på knäna.

gick ner till dom och prova lite och fastna direkt att få posetiv kritik på bla sin grundstyrka fick ju ambitionen att stiga lite med. fick en liten chock då man andvänder kroppen mer än vad jag trodde i armbrytning.

summerar första passet.

börja med gemensam uppvärmning med armhävningar 100st

50 st mot pall och sedan 25st med handlederna vända framåt sen avsluta med 25st med händerna formade som ett hjärta. trodde man hade tryck i triceps men icke :Virro men kämpa mig igenom. sen blev det hantelträning för handleder/underarm och triceps.

sen blev det teknik träning vid borden. fick bryta mot flera duktiga och vi tog reda på vilken teknik som passa mig bäst och det var hock tydligen känns bra och naturligt att köra med den så det blir det.

på söndag blir det ett pass igen kommer träna 2gånger i veckan totalt 4timmar i veckan man kan köra tis / tors / sön men vill passa in gymmet med 3gånger i veckan med plus få lite tid hemma ochså. posetiva är att jag har 6min gångavstånd till både gymmet och armbrytningen :D.

imorgon blir det biceps/ triceps pass på gymmet. 3x3 plus ett pump set 1x8

lite stats på mig själv

ålder 30

vikt 97kg

biceps 40cm

underarmar 31cm

Gurra med O
2010-08-21, 19:06
körde armar idag lite uppvärmning inför armbrytningen imorgon.

börja med vanliga biceps curls 3x6 17kilo lite uppvärmning sen blev det zstång curl med 35kilo 3x4.

körde lite underarm och triceps ochså passet idag blev inte så bra upplagt utan körde mer sånt jag kände för och ca 2-3 övningar per muskelgrupp

underarmar körde curls med 3x6 15kilo och avsluta med reverscurls 3x6 på 17kilo. avsluta passet med tricepsextensions 3x6 och dips 1x6 och 2x3. sen fick det va bra för idag måste ha lite kraft kvar tills imorgon. plus att jag ska skruva ihop en massa ikea grejer som frugan och jag inhandla idag.


tjing på er

Gurra med O
2010-08-22, 20:48
blev inte så mycket bryt träning idag. körde lite lätt uppvärmning bänkpress,bicepscurl och underarms curls och lite handleds träning.


börja med att bryta med höger men i 3e brytet så känner jag en skarp smärta i triceps och avbröt direkt*gah!*. körde några bryt med vänster tills sist och prova lite lätt med höger mot slutet av passet i maskin men smärtan satt kvar. blev termolotion på armen så fick det bli vänster bryt i hook maskinen till resten.
var lite dåligt med folk idag med då flera hade varit på kräftskiva igår *rolleyes* ska köra armträning på gymmet nu på tisdag får se hur det känns då. nästa armbrytnings träning är på torsdag och jag tror mycket av smärtan i armen kommer från arm passet jag hade igår. lite dumt tänkt av mig att träna arm dagen innan brytpass.

tjing på er.