handdator

Visa fullständig version : The TRUTH about Pro Bodybuilding


8thWonder
2010-08-18, 20:59
Taget från musculardevelopment.com där anonym före detta toppamatör skriver:

I was a top 3 placing national competitor in my twenties. I placed second in my weight class (super heavyweight) a number of times at the national level, effectively just missing an IFBB pro card. I stopped competing because I wanted to raise a family in good health. I am still well immersed in the bodybuilding industry, and while I stopped a couple years ago, I spent nearly a decade giving hormone advice to competitors as a "guru."

What do the pros really use?
Despite what some would like to believe, not many guys go over 2-2.5 grams of test per week. The typical hormone amount of a mid-level IFBB pro is about 5-6 grams of injectable hormones per week. In addition add in various cycles of orals (usually just dianabol and anadrol - used both offseason and precontest to 'fill out'). 20+ iu's of gh is common, especially as the insulin usage increases as well. Insulin is the #1 factor in creating the biggest bodybuilders. Most successful pros are scared to eat food without using slin. Most pros are on a shitload of random peptides, not because they do a whole lot but because they want every single miniscule edge that may be possible. That means add in IGF-1, MGF and PGF into the mix. Also, they never came off. "off cycle" means being on test, eq, gh and slin.

How common is synthol?
everyone uses site enhancement oils, almost always in the biceps, calves and delts. I dont know any IFBB pro who hasnt used synthol. the whole fst-7 training protocol that is so popular today is entirely based around the usage of synthol.

What causes the 'GH GUT?'
too much insulin over a short period of time. its not intestinal enlargement pushing out the stomach walls. While there are a host of IGF-1 receptors in the intestines, the localized growth that occurs isnt enough to permanentally stretch the abdominal muscle walls, that is absurd. Excessive insulin usage over a short period of time (usually to put on 20-30lbs 6 months or a year) leads to visceral fat buildup. In addition, the constant contest yo-yo dieting combined with the massive over-eating of "bulking" leads to visceral fat buildup that is never lost because the diets dont last long enough to effect it. Add in carb loading, you will see huge guts with distention.

Is anyone really natural?
very few natural bodybuilders are actually natural. To be a high placing natural bodybuilder (in the natural leagues) you need to be at least using a fair amount of otc prohormones/designer steroids. Superdrol and pheraplex are two favorites among the natural crowd. A fair amount of naturals take 400-500mg's/week of test. These are usually the top, top guys. Anavar is also popular. Of course the guys that have been doing it for a while and still compete/market their natural physique are on 5-10 iu's of gh.
__________________________________________________ ________________________

Jag var tvungen att svara för även om det inte är denna killens fel att sporten ser ut som den gör kunde jag inte låta bli att uttrycka mig:

Here I was, thinking that maybe if I took another scoop of whey protein after my workout I could gain those extra lbs or maybe if I increased the amount of rice postworkout that would be the key to new gains. But yeah, I guess I knew it all along, I just didn't want to acknowledge it...it's all about the drugs. My adding of half a cup of rice and a scoop of whey protein can't even be mentioned in the same sentence as popping 3 grams of test along with 4 g's of other injects and on top of that we got the orals like dbol and hey, why not throw some insulin in there?

Yeah it sucks. I really wish I could have been a comepting bodybuilder. Fighting it all out for glory and triumph onstage but now what I hear is that instead of hard work, what I have to do is use drugs to the point where my life in grave danger and I also dont have a clue about what longterm side effects these drugs have because they're so new. The people who used them in this extreme range are now around age 60 at the most. Who knows, they might be dropping dead like flies anytime now.

I was willing to give my heart and soul to the sport and work my ass off but when I know that I have to live a life a life so close to the body's limits, illegally using drugs with no idea about the consequenses and even if I were to use them, everyone else is taking twice as much thus keeping me from being competetive anyway... I just lose that burning drive I had. I should have found another sport...

__________________________________________________ ___________________

Samma extrema nivåer rör det sig inte om i Sverige ANTAR jag men det är ändå så frutkansvärt irriterande. Att ge allt man har är långt från tillräckligt för att tävla, man måste ta en sjuhelvetes massa droger också. Det äcklar mig och får mig att vilja byta sport direkt. Det blir väl inget med tävlande. Bara allmänt "se bra ut" - tränande antar jag. Men de små drömmar man hade finns ju inte längre kvar.

von huff
2010-08-18, 21:02
Inget nytt direkt.

8thWonder
2010-08-18, 21:13
Visserligen inte men tanken på det gör en ändå så arg så kände för att ta upp det

Mr.Cosybear
2010-08-18, 21:16
What, drugs in bodybuilding? Näää nu ljuger du

Gissar på tråd låst inom snar framtid *popcorn*

JoeyP
2010-08-18, 21:16
Eller hur. Att tänka på tävla är ingen ide.

King Grub
2010-08-18, 21:17
Arg? Det är som det är bara. Alla proffs använder extrema mängder dopningspreparat - alla vet att alla använder och alla accepterar det. Det är bara en del av "sporten". Det är inte fusk när alla gör det och det är ett måste för att lyckas.

JoeyP
2010-08-18, 21:19
Arg? Det är som det är bara. Alla proffs använder extrema mängder dopningspreparat - alla vet att alla använder och alla accepterar det. Det är bara en del av "sporten". Det är inte fusk när alla gör det och det är ett måste för att lyckas.

Aa men vore det inte bättre om alla släppte skiten med drugs så hade det blivit mycket roligare tycker jag.

Man tycker dem borde organisera "naturella" tävlingar med, med extrem koll med doping tester och allt. Men det är ju för dyrt.. Tyvärr.. Och det finns alltid olika knep att komma undan.

Floddan
2010-08-18, 21:21
börja med fitness istället :D

dude
2010-08-18, 21:24
Hade ju inte varit underhållande med bodybuildning utan steroider.

8thWonder
2010-08-18, 21:25
What, drugs in bodybuilding? Näää nu ljuger du

Gissar på tråd låst inom snar framtid *popcorn*

Är det problem här eller?
Jag ville direktposta informationen han skrev om. Att allla använde droger vet vi men inte alla detaljer som fanns med här. Så skippa den onödiga attityden

8thWonder
2010-08-18, 21:27
Eller hur. Att tänka på tävla är ingen ide.

Och det är surt när man är villig att arbeta så pass hårt för det

JoeyP
2010-08-18, 21:27
Hade ju inte varit underhållande med bodybuildning utan steroider.

Jo mkt roligare om alla var naturella för då vet man att man själv kanske kan få likadana resultat.

Men visst det är ändå skoj med roidade killar tycker det är häftigt att se hur stor en människa kan bli.

8thWonder
2010-08-18, 21:28
Hade ju inte varit underhållande med bodybuildning utan steroider.

Inte att titta på för oss kanske men tänk på de som ska tävla? Som Joey säger man skulle haft riktigt stenhårda kollar i en naturlig klass så hade man haft en chans iaf

Kwon
2010-08-18, 21:28
Publiken vill ju se "Freaks" därav går det inte utan tillbehör. (Om man skall tävla mot Freaksen)

Klart att folk tycker det är fascinerande hur stor och muskulös en människa kan bli. Hur man kan förändra kroppen så.

Men fråga dig själv, om bodybuilding-scenen inte fanns, skulle du hellre velat se ut som King Grub eller som Greg Kovacs?

King Grub
2010-08-18, 21:30
Aa men vore det inte bättre om alla släppte skiten med drugs så hade det blivit mycket roligare tycker jag..

Då får du ju inte se Mr O som Mr O ser ut, utan typ Mr Lidköping, och tror du hundratusentals köper biljetter för tävlingar med och byggartidningar om räkor?

8thWonder
2010-08-18, 21:32
Då får du ju inte se Mr O som Mr O ser ut, utan typ Mr Lidköping, och tror du hundratusentals köper biljetter för tävlingar med och byggartidningar om räkor?

Visst är det så men vi sa det är INTE ROLIGT att det är så.. För publiken är det det! Men inte för utövarna..

smeander
2010-08-18, 21:33
Aa men vore det inte bättre om alla släppte skiten med drugs så hade det blivit mycket roligare tycker jag.

Man tycker dem borde organisera "naturella" tävlingar med, med extrem koll med doping tester och allt. Men det är ju för dyrt.. Tyvärr.. Och det finns alltid olika knep att komma undan.

Sverige har knappast en marknad för Natural Bodybuilding, dock så finns det många i usa och Australien, vill du tävla ren på lika villkor... Flytta dit, visst finns det ett par som dopar sig där också men tror det är fler rena än orena på dom testade natural bodybuildning tävlingarna.

Sedan så är inte alla på sm dopade direkt, även om dom flesta är det så går det att tävla ren här också, det går att bli väldigt grov ren. Är man 35år och har kört bodybuilding i 15år så behöver man inte ha dopat sig..

Tror att alla måste tänka om här, det går att bli väldigt grov ren och det går att tävla ren. Alla är inte dopade som 99% verkar tro!
// Pe:thumbup:ace

Lasse Kongo
2010-08-18, 21:37
Kör du på som du gör och var stolt över att du inte är pundare som de flesta byggare.

Bodybuilding är en mycket sjuk sport.

babidi
2010-08-18, 21:37
Gillar trådens namn. Trodde jag skulle bli erbjuden någon bok i .pdf form för 19.95 som skulle garantera 50cm biccar och en definerad jawline.


Blev mäkta besviken :(

JoeyP
2010-08-18, 21:39
Då får du ju inte se Mr O som Mr O ser ut, utan typ Mr Lidköping, och tror du hundratusentals köper biljetter för tävlingar med och byggartidningar om räkor?

Japp jag skulle hellre vilja se dem bästa naturella tävla än dem bästa dopade tävla. Struntar fullständigt i Mr.O och hur mycket dem skulle förlora på det.

Jag kan säga dig att jag är 10gånger mer impad av Andreas Engström, Chris Harnell, Pepz Adept jämfört med bbs. Kollar aldrig på bbs i body tidningen tex.

Vadå räkor?

Dem bästa naturella i världen ser nog inte ut som "räkor", bara om man jämfört med riktiga bb's då. Men dem är nog tillräckligt stora för att jag ska bli impad iaf då jag bli sjukt impad av många här på forumet.

Jag vill absolut inte bli för stor heller så det säger väl en del angående min syn på det hela också.

8thWonder
2010-08-18, 21:43
Sverige har knappast en marknad för Natural Bodybuilding, dock så finns det många i usa och Australien, vill du tävla ren på lika villkor... Flytta dit, visst finns det ett par som dopar sig där också men tror det är fler rena än orena på dom testade natural bodybuildning tävlingarna.

Sedan så är inte alla på sm dopade direkt, även om dom flesta är det så går det att tävla ren här också, det går att bli väldigt grov ren. Är man 35år och har kört bodybuilding i 15år så behöver man inte ha dopat sig..

Tror att alla måste tänka om här, det går att bli väldigt grov ren och det går att tävla ren. Alla är inte dopade som 99% verkar tro!
// Pe:thumbup:ace

I second guess that.. de killarna går på allt annat de kan få tag på som fortfarande inte ännu är på dopinglistan men är bra mycket starkare och farligare än tillåmed de olagliga grejerna..

http://a.imageshack.us/img72/9255/ocb2010.jpg

Den här killen vann precis sitt "Pro card" , i den största "natural-tävlingen" i USA.. SER NI GYNON? Precis, det är lagom naturligt i även dessa klasserna.

Floddan
2010-08-18, 21:46
Det är så att man vill ta sig ett litet sug.

bug
2010-08-18, 21:47
I second guess that.. de killarna går på allt annat de kan få tag på som fortfarande inte ännu är på dopinglistan men är bra mycket starkare och farligare än tillåmed de olagliga grejerna..

http://a.imageshack.us/img72/9255/ocb2010.jpg

Den här killen vann precis sitt "Pro card" , i den största "natural-tävlingen" i USA.. SER NI GYNON? Precis, det är lagom naturligt i även dessa klasserna.

Man kan fortfarande ha gyno utan anabola?

JoeyP
2010-08-18, 21:49
Man kan fortfarande ha gyno utan anabola?

Tönt. Klart man kan det. Men tror du själv killen är naturell eller?

King Grub
2010-08-18, 21:50
Ja, det är ju väldigt troligt att byggare i tävlingsform med gynekomasti har det av andra orsaker.

8thWonder
2010-08-18, 21:56
Precis min mening. Om det ändå funnits bra testade natural-tävlingar. Men ingen idé att whina mer antar jag. Nu går jag och äter mina 500 g kvarg och hoppas på en liten ökning till nästa pass...undrar om det ger en 100del eller en 1000del av vad alla de där drogerna gjort...

Mass-Tech
2010-08-18, 22:09
En sak jag aldrig har förståt är hur "proffsen" kan veta vad andra proffs tar och hur mycket. Chris Cormer har tex själv undrat över det.

MAXX
2010-08-18, 22:11
Inga nyheter direkt.

Skulle väll vara det där att "FST-7" är baserat runt syntol användande, vilket jag tror bara är en teori som den killen har. Det var Hany Rambod (tror jag han heter) som började marknadsföra det. Tjäna pengar var nog baktanken gissar jag på, inte syntol..

bug
2010-08-18, 22:11
Jag sade aldrig att han inte hade tryckt anabola.

babidi
2010-08-18, 22:34
natty tävlingar innebär bara att man är off the juice inför tävlingen. Sen kör man igen resten av året. Vill du köra complete natty så starta ett förbund som har tävling om 10år. Låt alla som är intresserade testa sig 3ggr/året sen om 10år så har ni tävling. Då kan man veta vem som är den bästa naturliga byggaren.

Skaegge
2010-08-18, 22:37
Tönt. Klart man kan det. Men tror du själv killen är naturell eller?

Tönt? Vakta din tunga eller få den avskuren.

Fö, läcker bild!

wessmen
2010-08-19, 02:02
Fattar inte varför ni gnäller? För att man jämnar ut det naturen gav oss "orättvist"?

Edit: Man betalar för att se freaks/det övernaturliga i alla sporter. Det säger väl sig själv.

Kek
2010-08-19, 04:26
Kör du på som du gör och var stolt över att du inte är pundare som de flesta byggare.

Bodybuilding är en mycket sjuk sport.

Säg någon sport på elitnivå som inte är det? Det finns aldeles för mycket pengar inblandat i sport vilket gör att folk pressar deras kroppar till den grad att det blir skadligt för dem. Det är som sagt det som krävs för att bli bäst och är man inte beredd att göra den uppoffringen så får man nöja sig med att utöva sin sport på hobbynivå.

Sniggel
2010-08-19, 05:08
Hade ju inte varit underhållande med bodybuildning utan steroider.

Det kanske hade varit det om steroider aldrig börjat användas?
Är man van vid belgian blue-storleken kan jag förstå att det är svårt att imponeras av någon som är ren förstås.
Det jag menar är att om man hade kunnat få till tävlingar där alla är rena, så hade det kanske på sikt blivit intressant. Nu ser jag dock inte att det kommer att hända någonsin, inte i BB, inte i många andra sporter heller.

börja med fitness istället :D
Fast där har ju de som dopar sig en stor fördel eftersom massa prioriteras högre än prestationsmomenten ;)

manekin
2010-08-19, 05:58
Men detta är ju för övrigt väldigt utspritt i andra sporter också... Det vora naivt att tro att idrottare som inte dopar sig kan tävla med andra som gör det.
Titta på dagens sprinterlöpare, deras fysik är ju otrolig jämfört med vad dom egentligen utövar. Skidåkarna då? De som åker fast för doping har ju tävlat "sida-vid-sida" med de som är rena...hur kan det komma sig att prestationsskillnaden inte är så stor?

Nelson81
2010-08-19, 06:42
En sak jag aldrig har förståt är hur "proffsen" kan veta vad andra proffs tar och hur mycket. Chris Cormer har tex själv undrat över det.

eh dom pratar kanske med varandra? proffsvärlden i usa är inte allt för stor om man jämför med riktiga sporter.

Nelson81
2010-08-19, 06:44
Då får du ju inte se Mr O som Mr O ser ut, utan typ Mr Lidköping, och tror du hundratusentals köper biljetter för tävlingar med och byggartidningar om räkor?

lål funny för det är sant.

Sen tror jag (obs tror) att hade det varit bara rena som tävlat så hade det inte varit lika mkt tävlanden.

Nelson81
2010-08-19, 06:46
Säg någon sport på elitnivå som inte är det? Det finns aldeles för mycket pengar inblandat i sport vilket gör att folk pressar deras kroppar till den grad att det blir skadligt för dem. Det är som sagt det som krävs för att bli bäst och är man inte beredd att göra den uppoffringen så får man nöja sig med att utöva sin sport på hobbynivå.

tror inte han menar om att pressa sin kropp via träning utan alla sneroids, insulin, gh, smärtstillande, amfetamin, snopp etc.

King Grub
2010-08-19, 06:52
Men detta är ju för övrigt väldigt utspritt i andra sporter också... Det vora naivt att tro att idrottare som inte dopar sig kan tävla med andra som gör det.
Titta på dagens sprinterlöpare, deras fysik är ju otrolig jämfört med vad dom egentligen utövar. Skidåkarna då? De som åker fast för doping har ju tävlat "sida-vid-sida" med de som är rena...hur kan det komma sig att prestationsskillnaden inte är så stor?

Visst, dopning är säkert allmänt förekommande inom i princip all fysiskt krävande elitidrott... men inte i närheten av nivåerna det handlar om inom kroppsbyggning. Vandrande medicinskåp.

Nelson81
2010-08-19, 07:22
Visst, dopning är säkert allmänt förekommande inom i princip all fysiskt krävande elitidrott... men inte i närheten av nivåerna det handlar om inom kroppsbyggning. Vandrande medicinskåp.

va tror du är farligast, cyklisternas dopning eller byggarnas? pratar om elitnivå då

ARMSTARK
2010-08-19, 07:28
Visst, dopning är säkert allmänt förekommande inom i princip all fysiskt krävande elitidrott... men inte i närheten av nivåerna det handlar om inom kroppsbyggning. Vandrande medicinskåp.

Vilket skitsnack! Cycklister och skidåkare då? På elitnivå är de ALLA dopade!

MasterChief
2010-08-19, 07:31
Vilket skitsnack! Cycklister och skidåkare då? På elitnivå är de ALLA dopade!

I världens hårdaste cykeltävling Tour de France åkte ingen cyklist fast 2010 efter hundratals tester. Så att säga att ALLA är dopade känns en aning cyniskt.

Langster
2010-08-19, 07:33
I second guess that.. de killarna går på allt annat de kan få tag på som fortfarande inte ännu är på dopinglistan men är bra mycket starkare och farligare än tillåmed de olagliga grejerna..

http://a.imageshack.us/img72/9255/ocb2010.jpg

Den här killen vann precis sitt "Pro card" , i den största "natural-tävlingen" i USA.. SER NI GYNON? Precis, det är lagom naturligt i även dessa klasserna.

Heh, lustigt... Känns inte som man behöver några steroider för att uppnå den fysiken. Dock behöver man det för att uppnå den gynon.

Nitrometan
2010-08-19, 07:55
En sak jag aldrig har förståt är hur "proffsen" kan veta vad andra proffs tar och hur mycket. Chris Cormer har tex själv undrat över det.

På sig själv känner man andra?

Det är väl som vanligt att alla vet att alla tar (och då måste de själva ta 5-600 mg till för att ha en chans).

Ganymedes
2010-08-19, 08:00
Heh, lustigt... Känns inte som man behöver några steroider för att uppnå den fysiken. Dock behöver man det för att uppnå den gynon.

Precis min tanke också. Finns de på brädan som har bättre fysik faktiskt (imho).

OnT: Jag förlorar ingen sömn över detta "chckerande avslöjande" a'la Aftonslasket. Jag tränar inte för att bli större än alla andra, utan för att bli större och snyggare dag för dag, år för år. Dock tittar jag gärna på byggarna för att bli inspirerad. Det är inte konstigare än att jag dreglar efter Ferrari men kör Volvo.

För mig är det intressantare att se hur långt jag kan komma, och samtidigt kommer jag känna mig stolt och nöjd att jag inte tagit till massa droger för att nå dit.

Börje H
2010-08-19, 08:13
Vilket skitsnack! Skidåkare? På elitnivå är de ALLA dopade!

Nu blir det ju, som vanligt, OT men Svenska skidförbundet är ett av de specialförbund som testar allra mest. Detta i ett land som dessutom är världsledande i sitt antidopingarbete (även ett av de land som har allra minst positiva tester). Att jämföra detta med proffs bb som aldrig testar gör att din åsikt är löjeväckande.

Jag har träffat en hel del skidåkare, på toppnivå, genom åren och av dessa skulle jag misstänka 0 % för doping. Träffat en hel del hobbybyggare också och av dessa är 75-80 % är konstaterade pillertrillare.

King Grub
2010-08-19, 08:17
Vilket skitsnack!

Nej.

BigSpawn
2010-08-19, 08:19
Det där med att de vet vad andra tar har väl säkert att göra med att många har väl samma guru bakom sig som hjälper dom med både träningsupplägg och "kosttillskotts"-upplägg.

ARMSTARK
2010-08-19, 08:45
Nu blir det ju, som vanligt, OT men Svenska skidförbundet är ett av de specialförbund som testar allra mest. Detta i ett land som dessutom är världsledande i sitt antidopingarbete (även ett av de land som har allra minst positiva tester). Att jämföra detta med proffs bb som aldrig testar gör att din åsikt är löjeväckande.

Jag har träffat en hel del skidåkare, på toppnivå, genom åren och av dessa skulle jag misstänka 0 % för doping. Träffat en hel del hobbybyggare också och av dessa är 75-80 % är konstaterade pillertrillare.

Det kanske är där skon klämmer, en skidåkare på toppnivå kanske inte är lika benägen att erkänna sitt fuskande som en hobbybyggare.

Jag har min övertygelse men det blir lite skevt om man bara får kasta skit på byggare och inte de andra.

Nitrometan
2010-08-19, 08:51
Det kanske är där skon klämmer, en skidåkare på toppnivå kanske inte är lika benägen att erkänna sitt fuskande som en hobbybyggare.
Men hur många gånger testar de en byggare? Hur många gånger testar de en skidåkare?

Det finns faktiskt en gradskillnad där.

Även om du vill tro att alla är dopade.

ARMSTARK
2010-08-19, 08:53
I världens hårdaste cykeltävling Tour de France åkte ingen cyklist fast 2010 efter hundratals tester. Så att säga att ALLA är dopade känns en aning cyniskt.

Intressant, men man kan säga att ALLA byggare dopar sig. För att några åker fast.

I cykling har man fler möjligheter att fuska, vem minns inte bilderna på cycklisten som håller i motorcykeln och åker upp för backen? Eller minimotorn i ramen som avslöjades för inte så länge sedan. Listan kan göras lång och jag tycker att det är precis lika illa som att dopa sig. Same same. Fusk fusk.

Jag håller hårdnackat fast vid att alla byggare inte är dopade! *grr27*

Börje H
2010-08-19, 08:58
Det kanske är där skon klämmer, en skidåkare på toppnivå kanske inte är lika benägen att erkänna sitt fuskande som en hobbybyggare.

Tror du hobbybyggare är mer benägen att prata om sitt missbruk med en licensierad lyftare och ledamot i anidopingkommittén tror du? Det handlar om attityder och den skiljer sig väsentligen mellan byggare och idrottare. Det är bara att inse.

Men hur många gånger testar de en byggare? Hur många gånger testar de en skidåkare?

Det finns faktiskt en gradskillnad där.

Även om du vill tro att alla är dopade.

Vanligaste skyddsmekanismen för att rättfärdiga sina egna tillkortakommanden.

Jag håller hårdnackat fast vid att alla byggare inte är dopade! *grr27*

Det är ju ingen som säger mot dig där. Högst sannolikt är dock att det är det stora flertalet. Grejen är att du vevar på med att anklaga övriga elitidrottare för att missbruka i samma omfattning vilket är orimligt med tanke på testverksamheten.

Nitrometan
2010-08-19, 09:20
Intressant, men man kan säga att ALLA byggare dopar sig. För att några åker fast.
Ja, jag tycker det är fantastiskt att de lyckas åka fast i en sport som inte har några tester.

Eftersom IFBB/pro-BB inte har några regler mot steroider, inte testar så kan man argumentera att det inte är fusk...

I cykling har man fler möjligheter att fuska, vem minns inte bilderna på cycklisten som håller i motorcykeln och åker upp för backen? Eller minimotorn i ramen som avslöjades för inte så länge sedan. Listan kan göras lång och jag tycker att det är precis lika illa som att dopa sig. Same same. Fusk fusk.
Motorn i ramen var ju bara en reklamkupp. Det var inte på riktigt.

Om det är nån som fuskar med en motorcykel som du säger så blir de ju straffade.

Klart att man ogillar fusk.






2009 ställde NABBA in sitt mästerskap i Belgien då deras motsvarighet till RF ville testa dem. Det tycker jag var lite kul.
http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/Article/Detail.aspx?articleid=GTS2ADKE0
http://sportsillustrated.cnn.com/2009/more/05/18/bodybuilding.ap/
Last year, 22 of 29 tests were positive, either for steroids or for refusing testing, a failure rate of a staggering 75 percent.

2008 (eftersom det var ett OS-år) testade de två "overall-vinnarna" (dam och herr) på de singaporianska mästerskapen. Båda testade positivt.

Bara ett par exempel.

De gånger de försöker testa går det inget vidare.

Pepz
2010-08-19, 09:29
Ja, det är ju väldigt troligt att byggare i tävlingsform med gynekomasti har det av andra orsaker.

Heh, lustigt... Känns inte som man behöver några steroider för att uppnå den fysiken. Dock behöver man det för att uppnå den gynon.

jag har ganska kraftig gyno, om jag skulle tävla i BB så skulle jag enligt er definition automagiskt vara dopad..

Börje H
2010-08-19, 09:33
Listan kan göras lång och jag tycker att det är precis lika illa som att dopa sig. Same same. Fusk fusk.

Man blir ju mörkrädd.
Ta med handen så domarn inte ser, tjuva lite på ett inkast, trampa på linjen i 400 m och komma undan med det, överväxla i simning eller kanske till å med chansa med en regelvidrig söm i ett SL-plagg....likställt med hormondoping, som ger vida överlägsen återhämtningsförmåga och ökad prestation hela livet?

Blir svårt att övertyga dig tror jag. Lägger ner nu.

stridis
2010-08-19, 09:46
Inte för att vara den. men att filma till sig en straff i fotboll har nog större inverkan på slutresultatet än doping.

Men Börje har en poäng; lite tjuv och rackar spel är långt ifrån same same som doping.

ARMSTARK
2010-08-19, 09:49
Man blir ju mörkrädd.
Ta med handen så domarn inte ser, tjuva lite på ett inkast, trampa på linjen i 400 m och komma undan med det, överväxla i simning eller kanske till å med chansa med en regelvidrig söm i ett SL-plagg....likställt med hormondoping, som ger vida överlägsen återhämtningsförmåga och ökad prestation hela livet?

Blir svårt att övertyga dig tror jag. Lägger ner nu.

Jo, tror nog det.

OT. Jag har en stenhård syn på fusk, oavsett vad man gör för att vinna/prestera bättre. En fuskare är inte värd ett skit i min värld. Det är därför jag inte kan titta på lagsporter som fotboll m.m.

( Naturligtvis är det inte samma sak som hormondoping men för MIG är den ena inte bättre än den andra. )

hultman
2010-08-19, 10:02
Det här var ju inga nyheter precis. Finns amatörer långt bort från scenen som ligger på samma nivåer. Även om du har rejäla kompispriser på diverse preparat så blir det verkligen vansinnigt dyrt med en satsningskur. Bara tillväxthormon om en hyfsat normal dos på 10iu 5 dagar i veckan kommer att landa på en sisådär 60 lax om året. 3-4 gram testo, lite tren, alla peptider som finns, dödliga doser insulin, DNP och sen kör man in lite random saker när man tycker det passar (sjuka nivåer [typ 200 mg ed] dbol/anadrol under bulk och varför inte masteron/win under deff?). Man blir förvånad ibland att inte fler dör...

Langster
2010-08-19, 10:11
jag har ganska kraftig gyno, om jag skulle tävla i BB så skulle jag enligt er definition automagiskt vara dopad..

Japp! :D
Nä, men det känns rätt osannolikt att hans gyno skulle vara naturlig. Men vi spekulerar bara.
Med tanke på att man kan vara rätt säker på att misstankarna kommer att uppstå och att det ser rätt illa ut, så skulle iaf jag avstå från tävling om jag hade gyno...

elo_
2010-08-19, 10:21
Det här var ju inga nyheter precis. Finns amatörer långt bort från scenen som ligger på samma nivåer. Även om du har rejäla kompispriser på diverse preparat så blir det verkligen vansinnigt dyrt med en satsningskur. Bara tillväxthormon om en hyfsat normal dos på 10iu 5 dagar i veckan kommer att landa på en sisådär 60 lax om året. 3-4 gram testo, lite tren, alla peptider som finns, dödliga doser insulin, DNP och sen kör man in lite random saker när man tycker det passar (sjuka nivåer [typ 200 mg ed] dbol/anadrol under bulk och varför inte masteron/win under deff?). Man blir förvånad ibland att inte fler dör...

Man kan ju förstå att proffsen har råd med sånt, helt ekonomiskt, men hur i hela helsike finansierar en vanlig amatör med proffsambitioner detta? Det är ju helt klart att amatören inte är konkurrenskraftig utan liknande medicinering.

Sjukt är det fortfarande, men föga överraskande. Människopsyket är knepigt. Till en viss del förstår jag idrottsmän som gör allt för att komma till nästa nivå eftersom de ekonomiska aspekterna är så övervägande. Accepterar det gör jag däremot inte, jag har alltid förespråkat ren idrott. En kille från slummen i usa kan med rätta anlag kanske få ett scholarship och sedan bli draftad till NFL och därigenom vilja ta till extrahjälp för att kunna göra så att han ser till att han och troligtvis en stor del av familjen/släkten är ekonomiskt oberoende resten av livet. Risktagande är väl en del av varje seriös idrottssatsning i viss mån, men att folk riskerar liv, lem och hälsa i den här utsträckningen.. ja vetefan. Det är sjukt. Kollar själv inte på pro-bb, inte vanlig heller - är inte särskilt intresserad (däremot kollar jag en hel del på strongman, ol, pl etc där dopningen är förekommande - fascineras mera av styrka än av storleken på biceps liksom). Jag förstår så att säga fascinationen, fast jag inte accepterar den eller godkänner den.

Börje H
2010-08-19, 10:40
Inte för att vara den. men att filma till sig en straff i fotboll har nog större inverkan på slutresultatet än doping.

Givet :D
Nog fattar jag ju det också men inte proklamerar jag livstidsavstängning för om man kapar en stackars forward jäms med fotknölarna, trots att det är regelvidrigt. Påföljd finns ju redan-

elo_ :thumbup:

Klein
2010-08-19, 11:31
Det kanske hade varit det om steroider aldrig börjat användas?
Är man van vid belgian blue-storleken kan jag förstå att det är svårt att imponeras av någon som är ren förstås.
Det jag menar är att om man hade kunnat få till tävlingar där alla är rena, så hade det kanske på sikt blivit intressant. Nu ser jag dock inte att det kommer att hända någonsin, inte i BB, inte i många andra sporter heller.


Fast där har ju de som dopar sig en stor fördel eftersom massa prioriteras högre än prestationsmomenten ;)

Utan doping skulle det inte kunna finnas någon professionell bodybuilding och det är inte för att folk har skruvade referenser på grund av dopade byggare. Den huvudsakliga anledningen är att riktiga elitidrottare från en mängd olika discipliner besitter mer visuellt imponerande kroppar - än rena byggare - som de dessutom kan använda och använder till något.

Langster
2010-08-19, 11:38
Utan doping skulle det inte kunna finnas någon professionell bodybuilding och det är inte för att folk har skruvade referenser på grund av dopade byggare. Den huvudsakliga anledningen är att riktiga elitidrottare från en mängd olika discipliner besitter mer visuellt imponerande kroppar - än rena byggare - som de dessutom kan använda och använder till något.

Utan doping så skulle det säkert finnas professionell bodybuilding, men den skulle inte se ut som den gör idag. Den kanske t.o.m skulle vara mer populär eftersom den inte förknippades med fusk och olaglig verksamhet.

MasterChief
2010-08-19, 11:41
I cykling har man fler möjligheter att fuska, vem minns inte bilderna på cycklisten som håller i motorcykeln och åker upp för backen? Eller minimotorn i ramen som avslöjades för inte så länge sedan. Listan kan göras lång och jag tycker att det är precis lika illa som att dopa sig. Same same. Fusk fusk.

Jag håller hårdnackat fast vid att alla byggare inte är dopade! *grr27*

Ska du kritisera så kom med något relevant och kolla dina fakta. Cancellara hade ingen elmotor inbyggd. Det var rent förtal av en dum jävla journalist. Idag skannar de faktiskt cyklarna innan tävling. Sen vill jag gärna veta vilken cyklist som höll i sig i motorcykeln? Sådant leder direkt till diskvalificering. Det räcker faktiskt att du ligger bakom motorcyklisten för att du ska riskeras att diskas.

Cykelsporten har haft otroliga problem men ett intensivt dopingarbete har rensat bort mycket. Samtidigt sätter sponsorerna hård press på sina "anställda" vilket ytterligare rensar upp.

Att jämföra antalet dopade mellan cyckling och proffsbyggning är löjeväckande.

Klein
2010-08-19, 11:45
Utan doping så skulle det säkert finnas professionell bodybuilding, men den skulle inte se ut som den gör idag. Den kanske t.o.m skulle vara mer populär eftersom den inte förknippades med fusk och olaglig verksamhet.

Det kan ju vara intressant att notera att uppvisandet av en estetisk fysik ursprungligen var en del av det idrottsliga tävlingsmomentet och att det är först under 1900-talet som uppvisandet av fysiken funnit ett eget liv. Samma århundrade som steroiderna uppfanns. Samma decennium till och med eftersom tidigare uppvisningsartister sysslade med "feats of strength" på scenen.

ARMSTARK
2010-08-19, 11:46
Kolla här tex, bedrövligt:
http://www.youtube.com/watch?v=V8REJjZBhk4

MasterChief
2010-08-19, 11:47
Kolla här tex, bedrövligt:
http://www.youtube.com/watch?v=V8REJjZBhk4

Ja, det där är lite extremt. Men tror du det är vanligt, va? Allvarligt?

Langster
2010-08-19, 11:49
Det kan ju vara intressant att notera att uppvisandet av en estetisk fysik ursprungligen var en del av det idrottsliga tävlingsmomentet och att det är först under 1900-talet som uppvisandet av fysiken funnit ett eget liv. Samma århundrade som steroiderna uppfanns. Samma decennium till och med eftersom tidigare uppvisningsartister sysslade med "feats of strength" på scenen.

Hur vanliga var skönhetstävlingar innan 1900-talet? SAMMA ÅRHUNDRADE SOM SKÖNHETSOPERATIONERNA UPPFANNS!!!1!*bs*

ARMSTARK
2010-08-19, 11:50
MasterChief:
:D Blev ju tvungen att lätta upp stämningen lite.

Fidde_Mannen
2010-08-19, 11:50
Utan doping så skulle det säkert finnas professionell bodybuilding, men den skulle inte se ut som den gör idag. Den kanske t.o.m skulle vara mer populär eftersom den inte förknippades med fusk och olaglig verksamhet.

Nej den skulle bli ännu mindre populär om killarna på scenen helt plötsligt väger 90kg istället för 125kg på 180cm

Nitrometan
2010-08-19, 11:52
Kolla här tex, bedrövligt:
http://www.youtube.com/watch?v=V8REJjZBhk4

Jo. Sådär går det till i alla cykeltävlingar, sen plockar han fram den andra cykeln och hoppar på vid spurten... *screwy*

Var det ett bra argument tycker du?


Edit: ja, försök skoja bort det bara...

MasterChief
2010-08-19, 11:52
MasterChief:
:D Blev ju tvungen att lätta upp stämningen lite.

Den var kul faktiskt. Har aldrig sett den förut. :D

ARMSTARK
2010-08-19, 11:53
Nej den skulle bli ännu mindre populär om killarna på scenen helt plötsligt väger 90kg istället för 125kg på 180cm

Fidde Mannen, kolla på dig, sådär kan man inte bli utan doping! Du dopar dig!

ARMSTARK
2010-08-19, 11:55
Fidde Mannen, innan du exploderar: Hur kul var det att bli beskylld sådär? Det är vardagen för pro BB. Rätt trist va?

Langster
2010-08-19, 11:56
Nej den skulle bli ännu mindre populär om killarna på scenen helt plötsligt väger 90kg istället för 125kg på 180cm

Nu snackade jag alltså om ett parallellt universum där doping aldrig uppfanns. Nu går det ju aldrig att tvätta bort smutsstämpeln eller minnet av 125 kilos tjurar.
Så med tanke på hur läget ser ut i verkligheten idag så skulle nog bodybuilding som sport lida lite, framförallt skulle industrin kring den, kosttillskott och tidningar etc lida enormt av att doping som genom ett trollslag försvann. Men tävlingar på olika nivåer skulle fortfarande finnas tror jag. Skillnaden i tävlingar i AF och CBB skulle antagligen inte vara så stor mot vad den är idag t.ex.

Nelson81
2010-08-19, 11:57
Master chief: va är dina åsikter om lasse armstark? fullmatad eller ren när han gjorde sin comeback?

Langster
2010-08-19, 11:58
Nej den skulle bli ännu mindre populär om killarna på scenen helt plötsligt väger 90kg istället för 125kg på 180cm

Sen så skulle den självklart bli mindre poppis bland de som vill se freaks, men ärligt talat, den skaran är mycket liten. Jag menar att om folk inte gick runt och VISSTE att alla kroppsbyggare är dopade och kriminella så skulle sporten ha en möjlighet att ta sig ut till en mycket bredare publik.

ARMSTARK
2010-08-19, 12:02
Ja, fast jag tror inte att det är dopingen som är det stora problemet för BB's dåliga rykte utan att det ständigt tjatas om att alla BB är dopade. Tom kolos medlemar som älskar att vara på gymet kör samma skitsnack. Det slår tillbaka på oss själva när vi kommer till jobbet med 40+ biceps, "Du käkar anabåla va?"

De e så dj-la trist!

Langster
2010-08-19, 12:12
Ja, fast jag tror inte att det är dopingen som är det stora problemet för BB's dåliga rykte utan att det ständigt tjatas om att alla BB är dopade. Tom kolos medlemar som älskar att vara på gymet kör samma skitsnack. Det slår tillbaka på oss själva när vi kommer till jobbet med 40+ biceps, "Du käkar anabåla va?"

De e så dj-la trist!

Hade doping inte funnits, eller mer realistiskt, byggarna hade testats ofta och väl, så hade man ju sluppit det tjatet.

Chaan
2010-08-19, 12:12
Ja, fast jag tror inte att det är dopingen som är det stora problemet för BB's dåliga rykte utan att det ständigt tjatas om att alla BB är dopade. Tom kolos medlemar som älskar att vara på gymet kör samma skitsnack. Det slår tillbaka på oss själva när vi kommer till jobbet med 40+ biceps, "Du käkar anabåla va?"

De e så dj-la trist!

Det hjälper ju inte att DN haft artiklar om att dopingen är norm i vissa kretsar.

MasterChief
2010-08-19, 12:13
Master chief: va är dina åsikter om lasse armstark? fullmatad eller ren när han gjorde sin comeback?

Eftersom han är min husgud så är jag kanske en aning naiv. Men samtidigt är han en av de mest testade atleterna i världshistorien. Man kan ju undra varför han skulle riskera allt genom att göra en comeback (som inte gick något vidare) och då samtidigt dopa sig. Han vet ju att det är så många som skulle älska att se honom åka fast. Att ta den chansen och ruinera allt man byggt upp under flera år för att komma 23:a i TdF låter ju sådär lagom dumt.

Klein
2010-08-19, 12:17
Hur vanliga var skönhetstävlingar innan 1900-talet? SAMMA ÅRHUNDRADE SOM SKÖNHETSOPERATIONERNA UPPFANNS!!!1!*bs*

Varför betala för att titta på rena kroppsbyggare som står och kråmar sig på en scen när man kan se på riktig idrott med än mer imponerande fysiker istället? De enda som skulle kunna tänkas betala för det är ju det fåtal människor som själva aspirerar till att ta sig upp på den scenen eller alternativt känner personen på scenen personligen.

ARMSTARK
2010-08-19, 12:18
Eftersom han är min husgud så är jag kanske en aning naiv. Men samtidigt är han en av de mest testade atleterna i världshistorien. Man kan ju undra varför han skulle riskera allt genom att göra en comeback (som inte gick något vidare) och då samtidigt dopa sig. Han vet ju att det är så många som skulle älska att se honom åka fast. Att ta den chansen och ruinera allt man byggt upp under flera år för att komma 23:a i TdF låter ju sådär lagom dumt.

Ludmila? :D

MasterChief
2010-08-19, 12:21
Ludmila? :D

Ja, hon är verkligen ett äss. Dopa sig inför en comeback i Bob!

Känner dock att en jämförelse mellan Ludmila och Lance haltar på flera sätt.

Nitrometan
2010-08-19, 12:24
Känner dock att en jämförelse mellan Ludmila och Lance haltar på flera sätt.
Ja, inte ens nära...

ARMSTARK
2010-08-19, 12:28
Ja, inte ens nära...

Näe, men den lösryckta meningen "förstöra allt man byggt upp under många år" var så klockren, det var ju precis det Ludmila gjorde. Lagom smart.

MasterChief
2010-08-19, 12:29
Näe, men den lösryckta meningen "förstöra allt man byggt upp under många år" var så klockren, det var ju precis det Ludmila gjorde. Lagom smart.

Hon hade väl inte byggt upp så mycket? Eller ingenting för att vara mer precis.

Langster
2010-08-19, 12:30
Hon hade väl inte byggt upp så mycket? Eller ingenting för att vara mer precis.

Hon hade byggt upp mycket hype i Sverige iaf.

MasterChief
2010-08-19, 12:37
Hon hade byggt upp mycket hype i Sverige iaf.

Att vara Aftonbladets gullegris under ett par år var givetvis något. Sett från hennes horisont så är ju hennes val att ta ryssfemmor ändå väldigt märkligt, det håller jag med om. Hon hade ju äntligen blivit av med skulden av att vara dopad och att hennes man/tränare hade dopat henne utan hennes vetskap. Att då dopa sig för...tja...nästan ingenting (bob liksom) är så dumt att man storknar.

Psyla
2010-08-19, 12:38
Att ta hela bodybuilding industrin med en nypa salt kan ju vara bra. Jag ser fortfarande upp till alla dedikerade kroppsbyggare på proffsnivå.

..

ARMSTARK
2010-08-19, 12:39
För de som inte var med då: (om Ludmila)

En rysk löperska som torskade för doping. Frikändes senare för att hennes tränare lurat i henne det utan att hon visst om det.

Hon flyttar till Sverige och får världshistoriens snabbaste ändring av medborgarskap för att kunna tävla för Sverige i OS. Vinner guld.

Året efter får hon bragmedaljen.

Hon får Cancer och behandlas samtidigt som hon är aktiv tävlande. Hon har HELA svenska folkets hjärtan med sig.

Hon gör comeback några år senare i Bob.

Hon åker fast för doping IGEN!

Sista spiken i kistan är ett faktum, en framtid som glida runt i TV som expertkommentator, reklamintäkter m.m. är för alltid stängd!

(Reservation för ev faktafel.)

Nelson81
2010-08-19, 12:42
Eftersom han är min husgud så är jag kanske en aning naiv. Men samtidigt är han en av de mest testade atleterna i världshistorien. Man kan ju undra varför han skulle riskera allt genom att göra en comeback (som inte gick något vidare) och då samtidigt dopa sig. Han vet ju att det är så många som skulle älska att se honom åka fast. Att ta den chansen och ruinera allt man byggt upp under flera år för att komma 23:a i TdF låter ju sådär lagom dumt.

ok tack för ett ärligt svar, bjarne riis eller vad han nu hette. Hur kom det fram att han dopat sig, blev han påkommen eller ville han bara lätta sitt hjärta?

MasterChief
2010-08-19, 12:52
ok tack för ett ärligt svar, bjarne riis eller vad han nu hette. Hur kom det fram att han dopat sig, blev han påkommen eller ville han bara lätta sitt hjärta?

Riis kom ut efter att flera i hans stall erkänt. I mitten av 90-talet var nog dopingen som värst inom cykelsporten. Sedan har det gradvis (och långsamt) blivit bättre. Sedan Festinaskandalen 1998 har ju enorma insatser gjorts och även om det fortfarande förekommer massor av doping så tror jag definitivt sporten är renare än på länge.

hultman
2010-08-19, 12:58
Masterchief:

Det finns en hel del dopingpreparat som inte upptäcks i vanliga tester. Nu är iofs WADA den jobbigaste testenheten av de alla (säkrare tester än bp/up) men kan inte tänka mig att de fäller särskilt många för GH, insulin, allehanda peptider och SARMS.

MasterChief
2010-08-19, 13:28
Masterchief:

Det finns en hel del dopingpreparat som inte upptäcks i vanliga tester. Nu är iofs WADA den jobbigaste testenheten av de alla (säkrare tester än bp/up) men kan inte tänka mig att de fäller särskilt många för GH, insulin, allehanda peptider och SARMS.

Är något av de preparat du nämnde intressanta för cyklister?

Pepz
2010-08-19, 13:37
Japp! :D
Nä, men det känns rätt osannolikt att hans gyno skulle vara naturlig. Men vi spekulerar bara.
Med tanke på att man kan vara rätt säker på att misstankarna kommer att uppstå och att det ser rätt illa ut, så skulle iaf jag avstå från tävling om jag hade gyno...

jo jag fick ju en hel del pikar när jag tävlade och eftersom förbundets policy inte gör att man faktiskt kan bli testad så var det ju en av orsakerna till att jag inte tävlade igen.


Folk är jävlit snabba på att döma hunden efter håren.
kolla bara på de snabba anklagelserna mot kristian sewén och Petter jonsson efter RM.

Grazzafukkinrazzi
2010-08-19, 14:46
jo jag fick ju en hel del pikar när jag tävlade och eftersom förbundets policy inte gör att man faktiskt kan bli testad så var det ju en av orsakerna till att jag inte tävlade igen.


Folk är jävlit snabba på att döma hunden efter håren.
kolla bara på de snabba anklagelserna mot kristian sewén och Petter jonsson efter RM.

Jag skulle gärna vilja kolla på dem, helt ärligt. Ser upp till Kristian väldigt mycket och att han anklagats för doping känns hemskt. Nu kan ju inte jag veta hur det ligger till men om så skulle jag förlora mycket hopp på allt som har med träning/tävling att göra.

Fidde_Mannen
2010-08-19, 14:48
Sen så skulle den självklart bli mindre poppis bland de som vill se freaks, men ärligt talat, den skaran är mycket liten. Jag menar att om folk inte gick runt och VISSTE att alla kroppsbyggare är dopade och kriminella så skulle sporten ha en möjlighet att ta sig ut till en mycket bredare publik.

Grejen är den att dom flesta vill se freaks inte tvärtom om. Och nej även om folk hade vetat att kroppsbyggarna var rena och dom fick göra dopng test så är bodybuilding ingen direkt publik sport. Därimot den lilla skaran som är intresserad nu hade också tappat intresset.

oTure
2010-08-19, 14:53
Ja är man medlem på Kolozzeum så är man givetvis ren.
Folk på kolozzeum har bäst gener och skulle aldrig fuska.

Nelson81
2010-08-19, 14:56
jo jag fick ju en hel del pikar när jag tävlade och eftersom förbundets policy inte gör att man faktiskt kan bli testad så var det ju en av orsakerna till att jag inte tävlade igen.


Folk är jävlit snabba på att döma hunden efter håren.
kolla bara på de snabba anklagelserna mot kristian sewén och Petter jonsson efter RM.

var det inte bara riks-muppen l-salami som anklagade?

Grazzafukkinrazzi
2010-08-19, 15:03
Jag skulle gärna vilja kolla på dem, helt ärligt. Ser upp till Kristian väldigt mycket och att han anklagats för doping känns hemskt. Nu kan ju inte jag veta hur det ligger till men om så skulle jag förlora mycket hopp på allt som har med träning/tävling att göra.

Hittade allt nu. Så otroligt tråkigt, dock så var det ju inga allvarligare anklagelser utan bara några tjuriga SL:are som vägrar inse att det finns effektivare sätt att bli stark på att köra 2 set klossbänk i tröja en gång varannan vecka.

PixelMiner
2010-08-19, 20:12
Om vi tittar på Hockeyn så införde inte NHL dopingtester förrän våren 2006. Och då endast under grundspelet. Under Off-season och i slutspelet görs fortfarande inga dopingtester. Dessutom får de bara testa samma spelare två gånger per säsong.

Några NHL spelare har dessutom åkt fast i dopingtester vid OS-tävlingar och blivit avstängda ifrån internationellt spel, MEN inte ifrån NHL eftersom testerna inte utfördes under NHL's grundspel. *screwy*

hultman
2010-08-19, 20:20
Är något av de preparat du nämnde intressanta för cyklister?

Definitivt. SARMS är helt omöjliga att spåra och bygger muskler motsvarande en lågdoskur på random högandrogent preparat. Tillväxt bygger också muskler, särskilt tillsammans med längre cykler (HEHEHE) AAS. Kan om möjligt även ha samma synergieffekter med SARMS.

Troll
2010-08-19, 20:41
Inget nytt under solen.
Men väldigt tragiskt!!

Torsk_ole
2010-08-19, 21:18
Hur kan folk veta så mycket om doping, jag fattar inte alla förkortningar och termer.

Men föga överraskande att folk dopar sig.

mikaelj
2010-08-19, 21:31
Varför betala för att titta på rena kroppsbyggare som står och kråmar sig på en scen när man kan se på riktig idrott med än mer imponerande fysiker istället? De enda som skulle kunna tänkas betala för det är ju det fåtal människor som själva aspirerar till att ta sig upp på den scenen eller alternativt känner personen på scenen personligen.

Väl talat.

Timme
2010-08-19, 21:52
Folk är jävlit snabba på att döma hunden efter håren.
kolla bara på de snabba anklagelserna mot kristian sewén och Petter jonsson efter RM.

det var bara pinsamt

dupper
2010-08-19, 22:37
Eftersom IFBB/pro-BB inte har några regler mot steroider, inte testar så kan man argumentera att det inte är fusk...



Nu kan detta slå tillbaka hårt då jag är trött och inte orkat läsa igenom det men: http://ifbb.com/page.php?id=23

Där har du IFBBs anti-doping regler.

Självfallet kan det diskuteras hur mycket bs detta är, men det är ändå regler som de har.

dupper
2010-08-19, 22:41
Det hjälper ju inte att DN haft artiklar om att dopingen är norm i vissa kretsar.

Det stämmer ju visserligen..

Chaan
2010-08-19, 22:46
Det stämmer ju visserligen..

Jag som trodde att det var byggarnas glada humör som gör att de blir så framgångsrika.

tp_88
2010-08-19, 23:04
Nu kan detta slå tillbaka hårt då jag är trött och inte orkat läsa igenom det men: http://ifbb.com/page.php?id=23

Där har du IFBBs anti-doping regler.

Självfallet kan det diskuteras hur mycket bs detta är, men det är ändå regler som de har.
.. och dom tester. Bara på dom stora, internationella, tävlingarna var det ca 10st som testade positivt under 2009 tror jag.

Rellos_87
2010-08-19, 23:09
.. och dom tester. Bara på dom stora, internationella, tävlingarna var det ca 10st som testade positivt under 2009 tror jag.

Dom flesta vet förmodligen när man ska sluta med preppandet i tid för att det inte ska ge utslag på eventuella tester.

tp_88
2010-08-19, 23:18
Dom flesta vet förmodligen när man ska sluta med preppandet i tid för att det inte ska ge utslag på eventuella tester.
För det första så var det inte alls det det handlade om, och för det andra så är det ju inte den enda sporten där utövarna bara testas i samband med tävlingstillfället precis.

Kimball
2010-08-19, 23:32
Att pro-bbers osv kör hårt har man väl insett. Värre är det när personer osv man ser upp till som man inte alls trodde pysslade med sånt, på ett eller annat vis blir "påkomna", besvikelsen blir ett faktum :(

dpurple
2010-08-20, 04:55
Att pro-bbers osv kör hårt har man väl insett. Värre är det när personer osv man ser upp till som man inte alls trodde pysslade med sånt, på ett eller annat vis blir "påkomna", besvikelsen blir ett faktum :(


Ludmila alltså.

coxie
2010-08-20, 05:55
Hur kan folk veta så mycket om doping, jag fattar inte alla förkortningar och termer.

Men föga överraskande att folk dopar sig.

Kolo är väl Sveriges största träningsforum så det är väl inte konstigt att folk har vänner som preppar alternativt preppar själva för att inte tala om att här finns domare, folk som tävlar, folk som erkänt att dom dopat sig osv.


Har full förståelse för att folk trycker i sig det ena och det andra för att bli större och anser att vuxna ska ha den rätten med sin egen kropp. Det jag tar avstånd från är när unga killar "luras" att ta saker av tränare, kompisar eller någon annan förebild.

rooz
2010-08-20, 06:11
Hur kan folk veta så mycket om doping, jag fattar inte alla förkortningar och termer.

Men föga överraskande att folk dopar sig.

Sätter man sig någon timme på forum som tillåter att behandla frågan är det inte svårt.

Och som någon nämnde innan. I (Främst) Amerikansk sport som AM-Fotboll Basboll, hockey osv är tester väldigt ovanliga och ofta är det helt andra regelverk än övriga världen (Tex NHL och AHL lyder INTE under IIHF's regelverk)

hultman
2010-08-20, 09:58
Dom flesta vet förmodligen när man ska sluta med preppandet i tid för att det inte ska ge utslag på eventuella tester.

Hehe. Det finns inte en chans att någon skulle "sluta i tid" före en stor tävling. En stor del av alla specialpreparat läggs in just vid tävlingstillfället och det är nog inte lätt att få Munzerdeff utan Lasix.

Fredrik_S
2010-08-20, 15:21
Sen så skulle den självklart bli mindre poppis bland de som vill se freaks, men ärligt talat, den skaran är mycket liten. Jag menar att om folk inte gick runt och VISSTE att alla kroppsbyggare är dopade och kriminella så skulle sporten ha en möjlighet att ta sig ut till en mycket bredare publik.

Nej, problemet ligger inte i steroiderna utan i själva sporten som den är. Den kommer aldrig någonsin nå en bredare publik.
Det är extremt oaccepterat bland de allra flesta människor pga att det är inoljade pojkar i string som står och spänner sig, inte att de är stora muskelberg... Det är mer eller mindre helt oberoende av utseendet och storleken på personen på scenen att det är oaccepterat av de flesta..

Om man visar en bild från en random svensk tävling med killar i 70-80 kilosklassen så skrattar de flesta och undrar vad sjutton är det dom håller på med? Visar man en bild på någon 120 kg kille från amerikansk är reaktionen likadan med pålägget "fy fan vad äckligt"....

Den reaktionen är helt unik för den här sporten och även bland sportointresserade som tycker det är löljligt att sparka boll så är kroppsbyggning många steg värre.

C.E.J.
2010-08-20, 18:10
Man kan ju förstå att proffsen har råd med sånt, helt ekonomiskt, men hur i hela helsike finansierar en vanlig amatör med proffsambitioner detta?

Enkelt: kriminell verksamhet. Det räcker inte med att bara använda skiten själv, nej då, man kan nog tjäna stora pengar på att importera från Kina, Mexiko och liknande länder och sälja till många gånger högre pris här i Sverige. Och när man ändå langar doping kan man ju langa andra droger också. Ev. boosta en bil här och där och kanske få en 5-10k? :)

ARMSTARK
2010-08-20, 19:19
Ja det är nog "snabba cash" klientetet som är de största användarna av roids. Lite "fuck the future" mentalitet och snabba resultat.

von huff
2010-08-20, 20:14
Det sägs ju i media attdoping är mycke vanligt bland motionärer men mycket sällan har jag sett nån som jag direkt misstänker för aas.Jag har tränat på 4 olika gym och har sett kanske 10 personer som har haft nån massa att tala om så man undrar vad resten av prepparna håller hus då jag tycker att man borde få iaf något resultat

Chaan
2010-08-20, 20:59
Det sägs ju i media attdoping är mycke vanligt bland motionärer men mycket sällan har jag sett nån som jag direkt misstänker för aas.Jag har tränat på 4 olika gym och har sett kanske 10 personer som har haft nån massa att tala om så man undrar vad resten av prepparna håller hus då jag tycker att man borde få iaf något resultat

Men hur många menar du har anlag för nån massa att tala om ? För du menar 100 kilo och mer på 183cm eller hur? Gissar att 1% av befolkningen har anlag för bodybuilding men träning och även hård träning är en bred folkrörelse.

cero
2010-08-20, 20:59
[bild på kroppsbyggare från sida 1 eller 2]

Precis min tanke också. Finns de på brädan som har bättre fysik faktiskt (imho)..

Nu blev jag lite nyfiken. Vem skulle det vara?

von huff
2010-08-20, 21:41
Men hur många menar du har anlag för nån massa att tala om ? För du menar 100 kilo och mer på 183cm eller hur? Gissar att 1% av befolkningen har anlag för bodybuilding men träning och även hård träning är en bred folkrörelse.

Nej jag var ganska snäll i bedömningen.Kan inte säga några direkta mått men i detta fall så tänkte jag på en sådan muskelmassa som alla borde kunna uppnå särskilt med aas

von huff
2010-08-20, 21:41
Nu blev jag lite nyfiken. Vem skulle det vara?

Piranha,Pepzadept,SamirT?

Chaan
2010-08-20, 21:44
Nej jag var ganska snäll i bedömningen.Kan inte säga några direkta mått men i detta fall så tänkte jag på en sådan muskelmassa som alla borde kunna uppnå särskilt med aas

När jag senast kände några som dopade var det ryssfemmor men så mycket annorlunda kan det inte vara nu? En kille i min gymnasieklass ökade snabbt och oväntat från 70kilo i bänkpress till 85. Det är väl på den nivån de allra flesta börjar med doping i alla fall.

cero
2010-08-20, 21:45
Piranha,Pepzadept,SamirT?

Lust att slänga upp en bild på någon så vi kan jämföra? :)

oväntat från 70kilo i bänkpress till 85.

Menar du att du har misstankar om doping pga detta? Kan hända att jag missförstod inlägget.

von huff
2010-08-20, 21:49
När jag senast kände några som dopade var det ryssfemmor men så mycket annorlunda kan det inte vara nu? En kille i min gymnasieklass ökade snabbt och oväntat från 70kilo i bänkpress till 85. Det är väl på den nivån de allra flesta börjar med doping i alla fall.

Jo jag vet att vi inte snackar om nåt trolleri men när man kollar runt lite hurdana kurer vanliga motionärer kör på så undrar jag varför man så sällan ser riktigt grova killar.Jag vågar inte påstå nåt med säkerhet men de som orkar träna år efter år sällan stannar vid en kur om de en gång börjat

von huff
2010-08-20, 21:50
Lust att slänga upp en bild på någon så vi kan jämföra? :)



Menar du att du har misstankar om doping pga detta? Kan hända att jag missförstod inlägget.

Får se om man hittar:)

G_lund
2010-08-20, 21:52
En kille i min gymnasieklass ökade snabbt och oväntat från 70kilo i bänkpress till 85. Det är väl på den nivån de allra flesta börjar med doping i alla fall.

Du skämtar nu hoppas jag?
15kg kan du ju utan problem öka fort som nybörjare, speciellt om du får lite hjälp med teknik osv.

Chaan
2010-08-20, 21:54
Läs det jag skriver bara.

young_george
2010-08-20, 21:57
Nej jag var ganska snäll i bedömningen.Kan inte säga några direkta mått men i detta fall så tänkte jag på en sådan muskelmassa som alla borde kunna uppnå särskilt med aas

Den absoluta majoriteten som tar AAS gör det för att slippa gå varje dag till gymet, ha stenkoll på sin diet och dricka varannan vatten.

Förvisso ser dom aldrig bättre ut än vilken normaltränad hobbystyrketränande som helst, men dom behövde bara lägga in en bråkdel av timmarna.

cero
2010-08-20, 22:02
Den absoluta majoriteten som tar AAS gör det för att slippa gå varje dag till gymet, ha stenkoll på sin diet och dricka varannan vatten.

Förvisso ser dom aldrig bättre ut än vilken normaltränad hobbystyrketränande som helst, men dom behövde bara lägga in en bråkdel av timmarna.

Hur vet du att detta igentligen?

koffein_beroende
2010-08-20, 22:03
Den absoluta majoriteten som tar AAS gör det för att slippa gå varje dag till gymet, ha stenkoll på sin diet och dricka varannan vatten.

Förvisso ser dom aldrig bättre ut än vilken normaltränad hobbystyrketränande som helst, men dom behövde bara lägga in en bråkdel av timmarna.

Hur vet du det?

Vet då några stycken som brukar, och jag vet ingen som har så stenhård koll på sin kost som dom. Tror snarare att dom som tar AAS blir mer motiverade att hålla stenhård kost och träna hårdare, men det är bara vad jag tror.

young_george
2010-08-20, 22:04
Hur vet du att detta igentligen?

Hur vet du det?

Vet då några stycken som brukar, och jag vet ingen som har så stenhård koll på sin kost som dom.

För att i dom kretsarna jag rör mig är steroider vardag, och jag har observerat tillräckligt många fall för att säga så med ganska stor säkerhet.

cero
2010-08-20, 22:30
Hur vet du det?

Vet då några stycken som brukar, och jag vet ingen som har så stenhård koll på sin kost som dom. Tror snarare att dom som tar AAS blir mer motiverade att hålla stenhård kost och träna hårdare, men det är bara vad jag tror.

Känns ju mest logiskt att dom som brukar AAS är dom som vill komma så långt som möjligt och så snabbt som möjligt, och då är dessa personer oftast exremt noga med kost, sömn och allt annat för att optimera resultaten. Att någon random snubbe som inte orkar käka nog med mat kastar i sig lite piller då och då för att överhuvudtaget komma framåt i träningen känns ju inte som något som skulle vara jättevanligt kanske?

För att i dom kretsarna jag rör mig är steroider vardag, och jag har observerat tillräckligt många fall för att säga så med ganska stor säkerhet.

Okej, jag har antagligen fel då. Låter ju allmänt konstigt och dumt, menmen.

koffein_beroende
2010-08-20, 22:48
Håller med dig Cero, jag vet iofs bara 2st och den ena har kroppsbyggning i generna och den andra håller på med MMA. Mao så är båda väldigt seriösa.

Sen finns det säkert folk som trycker bara för att dom inte orkar träna så mycket och hålla koll på kosten till 100%(tydligen) men det beror väl på vart man bor, finns väl ställen där det är betydligt vanligare i Sverige att få tag på av polare osv så man knaprar lite hur som helst. Beror nog som sagt på var i Sverige man bor.

OnT: Jag tycker att det är kul med dom som tävlar nu(att dom är så stora som dom är) men skulle givetvis vara oerhört tråkigt om jag själv hade planer på att tävla.

Timme
2010-08-20, 23:50
När jag senast kände några som dopade var det ryssfemmor men så mycket annorlunda kan det inte vara nu? En kille i min gymnasieklass ökade snabbt och oväntat från 70kilo i bänkpress till 85. Det är väl på den nivån de allra flesta börjar med doping i alla fall.

hahaha OMG! Ökade han verkligen från 70 till hela 85? Och snabbt också :D

ceejay
2010-08-20, 23:55
hahaha OMG! Ökade han verkligen från 70 till hela 85? Och snabbt också :D

säkert 2 månader!

Chaan
2010-08-20, 23:57
hahaha OMG! Ökade han verkligen från 70 till hela 85? Och snabbt också :D

Hej så du lever fortfarande. Hur gick det hemma hos Magnus Samuelsson? Du skulle åka dit och tala om att han hade ihåliga vikter.

Timme
2010-08-21, 00:12
Hej så du lever fortfarande. Hur gick det hemma hos Magnus Samuelsson? Du skulle åka dit och tala om att han hade ihåliga vikter.

nej jag vågade inte göra det :(

Men alla är ganska överens om att dom är fejk :) så vi har lämnat det.

edit: Inte ihåliga vikter. Där emot ommålade 15kg skivor. Johannes Årsjö (ny strongman) lånade ut några 15kg skivor till Magnus. När han fick tillbaka dom var dom av någon konstig anledning röda.

Magnus är stark i bänk men inte 2x270 stark. Det var i själva verkat 2x230 (vilket ändå är oerhört starkt givetvis, till och med världselit i bänkpress)

joasimo
2010-08-21, 00:19
Det var bättre på Arnolds tid, visserligen dopade man sig även då. Men knappast lika mycket som nu. Bara att se skillnaden på Arnold och Jay. Arnold grov som satan, Jay ett monster/freak/övernaturligt grov!

Loke
2010-08-21, 00:37
Beror nog som sagt på var i Sverige man bor.

Håller inte med, tror det mest är en social grej. Inom vissa sociala kretsar eller på vissa gym blir det snabbt vanligt. Samtidigt är det så lätt att dölja. Har du inte rätt vänner så kommer du aldrig märka av det, hur vanligt det än är.

Sjoba
2010-08-21, 00:52
Hej så du lever fortfarande. Hur gick det hemma hos Magnus Samuelsson? Du skulle åka dit och tala om att han hade ihåliga vikter.

Nog för att han är stark, men utklassar världseliten (med decimeter kortare lyftväg och som specialiserar sig på just bänk) i bänkpress gör han inte.

PR-trick.

Chaan
2010-08-21, 01:09
Nog för att han är stark, men utklassar världseliten (med decimeter kortare lyftväg och som specialiserar sig på just bänk) i bänkpress gör han inte.

PR-trick.

Utklassar världseliten gör han ju inte. Han är inte heller jättenära Scot Mendelsons 324 utan gummidräkt. http://www.slate.com/id/2104915/

ekmanc
2010-08-21, 01:12
Sen när är 270kg världselit i bänkpress?

Tycker det verkar som om Johannes Årsjö inte har speciellt mkt till övers för Magnus Samuelsson, förvånar mig inte om han sprider rykten om ommålade viktplattor.

Han är väl avundsjuk på alla uppmärksamhet Magnus får, och att han inte fått något erbjudande om att vara med i let's dance ännu ;)

Sjoba
2010-08-21, 01:19
En inte så extremt tung 270x2 RAW utan tjock mage, det är världsklass vad jag vet.

Chaan
2010-08-21, 01:28
Hans bänkpress är knappast hans största bedrift. Det är väl färre som stängt CoC4 och han har haft (eller har?) rekordet i rolling Thunder och han var bäst i världen på att lyfta stenar under många år. Googlade lite efter hur många som gjort den värsta Captains of Crush men de hänvisar till honom - ingen annan (dock vet jag att fler har gjort det) http://ironmind-store.com/No4-Captains-of-Crush174-Hand-Gripper/productinfo/1272/ Själv tycker jag stenarna är den största meriten.

shadowfire
2010-08-21, 01:28
Inget ovanligt med "boost" direkt, jag känner nog fler gymfolk som är "on" än folk som aldrig har provat. >250mg testo är så sjukt vanligt så hade det varit legalt så hade det sålts över disk på motionärsgymen tillsammans med en banan.

spoon
2010-08-21, 01:33
Inget ovanligt med "boost" direkt, jag känner nog fler gymfolk som är "on" än folk som aldrig har provat. >250mg testo är så sjukt vanligt så hade det varit legalt så hade det sålts över disk på motionärsgymen tillsammans med en banan.


Det förvånar mig att det är så vanligt. Jag tränar förvisso ensam så jag har ju ingen koll men som Huff säger så ser man ju väldigt sällan dom här monstren. Partydroger hör jag talas om titt som tätt men aldrig doping.

Kul att Magnus engagerar såpass fortfarande :D

Sjoba
2010-08-21, 01:35
Hans bänkpress är knappast hans största bedrift. Det är väl färre som stängt CoC4 och han har haft (eller har?) rekordet i rolling Thunder och han var bäst i världen på att lyfta stenar under många år. Googlade lite efter hur många som gjort den värsta Captains of Crush men de hänvisar till honom - ingen annan (dock vet jag att fler har gjort det) http://ironmind-store.com/No4-Captains-of-Crush174-Hand-Gripper/productinfo/1272/ Själv tycker jag stenarna är den största meriten.

Han är en av 5 (http://www.ironmind.com/ironmind/opencms/Main/captainsofcrush4.html) i världen som stängt CoC #4.
Nej, bänkpressen är troligtvis inte hans största bedrift, men sen vet man inte vad som är sant och vad som är falskt med Magnus Samuelssons bänkpressar.
Enligt Magnus själv så ska han ha gjort 290 eller 300 RAW (om jag inte kommer ihåg fel), vilket garanterat är skitsnack.

shadowfire
2010-08-21, 01:35
Det förvånar mig att det är så vanligt. Jag tränar förvisso ensam så jag har ju ingen koll men som Huff säger så ser man ju väldigt sällan dom här monstren. Partydroger hör jag talas om titt som tätt men aldrig doping.

Kul att Magnus engagerar såpass fortfarande :D

Sedan internet kom och flashback med sina fina rådgivningar så kan vilken finnig tonåring som helst prova på oralt eller injecerat efter lite rådgivning. Sedan om resten av träning/kost osv är skit så märker vi andra inget mer än kanske att snubben får mer finnar än vanligt eller så...

Chaan
2010-08-21, 01:48
Enligt Magnus själv så ska han ha gjort 290 eller 300 RAW (om jag inte kommer ihåg fel), vilket garanterat är skitsnack.

290. Det är du som garanterar det?

Arf Pingvin
2010-08-21, 07:18
Sen när är 270kg världselit i bänkpress?

Räkna upp de som gör 270 RAW. Det är ingen lång lista.

Sjoba
2010-08-21, 12:35
290. Det är du som garanterar det?

Hans officiella webplats säger 290, men jag är ganska säker på att det har hävdats att han ska ha gjort 300 också. Jag hävdar (kan nästan garantera också) att han inte har lyft 290 raw, hur mycket doping, maglyft eller magstuds det än är.

cero
2010-08-21, 14:05
Hur mycket kan en dräkt lägga till? Om jag inte har fel så ligger världsrekordet på 500KG ungefär. Om denna kille inte pressar över 300KG raw måste dräkten lägga till 200KG? Han är ju inte ren, och använder säkert överdrivna dräkter, men endå.

Sjoba
2010-08-21, 14:13
Hur mycket kan en dräkt lägga till? Om jag inte har fel så ligger världsrekordet på 500KG ungefär. Om denna kille inte pressar över 300KG raw måste dräkten lägga till 200KG? Han är ju inte ren, och använder säkert överdrivna dräkter, men endå.

Dom bästa IPF-bänkarna gör väll runt 350 med tröja och 250-270 utan vad jag vet.

Jockefoten
2010-08-21, 14:15
Mycket haters här inne.
Inse att Mange är den största vi har/haft inom allt!

tp_88
2010-08-21, 14:43
Magnus Samuelsson > Chuck Norris/Jack Bauer-hybrid.

ekmanc
2010-08-21, 14:59
Det står ingenting på Magnus hemsida om att dessa 290kg i bänkpress ska ha varit raw, det kanske kan förklara en del.

Verbatim
2010-08-21, 15:00
Visste inte att Magnus Samuelson hade mycket med sanningen om proffesionell kroppsbyggning att göra.

Se där, man lär sig något i varje tråd.

Jockefoten
2010-08-21, 15:04
Visste inte att Magnus Samuelson hade mycket med sanningen om proffesionell kroppsbyggning att göra.

Se där, man lär sig något i varje tråd.

Blir lätt så när styrkelyftarna på forumet är så bajsnödiga över att en strongman är starkare i deras paradgrenar.

Sjoba
2010-08-21, 15:12
Det står ingenting på Magnus hemsida om att dessa 290kg i bänkpress ska ha varit raw, det kanske kan förklara en del.

Om han själv påstår att han klarar 270x2 raw så ska nog inte en tröja bara ge han 20kg på en repetition mindre.

Sniggel
2010-08-21, 15:32
Något jag tycker är intressant är att arbetskollegor som inte tränar, eller tänker börja, eller har gjort, är mer dopingliberala än folk jag träffar på mitt gym som gillar träning. Så det ligger säkert något i det som nämndes tidigare om den vanligaste anledningen till att ta steroider är att allt går snabbare och med mindre ansträngning.

Det känns lite skumt att man nästan känner sig som "den i jobbkretsen som aldrig testat något skumt (t ex ephedrin, jungle warfare, ryssfemmor eller prohormoner)" men ändå är mest muskulös på jobbet :p

Chaan
2010-08-21, 15:46
Han är ju inte ren,

Oj, det där uttalandet kan lätt leda till den här trådens död.

Verbatim
2010-08-21, 15:48
Hur mycket kan en dräkt lägga till? Om jag inte har fel så ligger världsrekordet på 500KG ungefär. Om denna kille inte pressar över 300KG raw måste dräkten lägga till 200KG? Han är ju inte ren, och använder säkert överdrivna dräkter, men endå.

500kg har väll bara gjorts i diverse clownförbund så vitt jag vet. Dubbla dräkter, inga dopningstester etc.

cero
2010-08-21, 15:57
Oj, det där uttalandet kan lätt leda till den här trådens död.

Förstår inte varför man skulle tävla för ett förbund utan dopingtester om man var ren?

Nelson81
2010-08-21, 16:03
Förstår inte varför man skulle tävla för ett förbund utan dopingtester om man var ren?

eh för att man inte har nå val för att det finns inga andra tävlingar?

Chaan
2010-08-21, 16:06
Förstår inte varför man skulle tävla för ett förbund utan dopingtester om man var ren?

Just saying. När sådana här trådar dör börjar det oftast med ett sådant uttalande.

mattepatte
2010-08-21, 16:07
v=l4GzrW2

äh va fan http://www.youtube.com/watch?v=l4GzrW2-ovM& hur får man den åå visas i inlägget?

Kek
2010-08-21, 16:13
Att pro-bbers osv kör hårt har man väl insett. Värre är det när personer osv man ser upp till som man inte alls trodde pysslade med sånt, på ett eller annat vis blir "påkomna", besvikelsen blir ett faktum :(

Mja, för helt plötsligt har de ju inte dedikerat hela sitt liv åt den sport som de antagligen sedan barnsben velat bli bäst i världen i. Dopad eller ej så är det en jävla bedrift att befinna sig bland världseliten från första början och tror det är ytterst få som skulle klara de psykiska och fysiska påfrestningar som krävs även om de tryckte i sig doping som godis.

Floddan
2010-08-21, 16:52
Har man stora skor och röd näsa om man tävlar i clownförbunden?

cero
2010-08-21, 17:00
eh för att man inte har nå val för att det finns inga andra tävlingar?

Varför skulle det inte finnas några andra tävlingar?

Explosiven
2010-08-21, 18:18
l4GzrW2-ovM&

Varför är platta 2 och 3 inifrån räknat ljusröda? kan det ha målats?

Sjoba
2010-08-21, 18:19
Varför är platta 2 och 3 inifrån räknat ljusröda? kan det ha målats?

Var har du varit hela tråden? :smash: Det är ju just det som påstås, att det är målade 15 kg-kakor.

Explosiven
2010-08-21, 18:22
Starkaste raw-bänken jag hört talas om är James Henderson. Han sägs ha gjort en 3a på Scot Mendelsons världsrekord 325kg. Med tanke på att James hade världsrekordet innan Scot på 317,5 RAW i det testade IPF så betvivlar jag det inte alls.

Explosiven
2010-08-21, 18:23
Var har du varit hela tråden? :smash: Det är ju just det som påstås, att det är målade 15 kg-kakor.

Jo jag vet... försökte vara lite fyndig. ;)

cero
2010-08-21, 18:38
Dom kunde ju sett till att det var likadan färg på alla plattor om dom skulle målat kan man ju tycka.

C.E.J.
2010-08-21, 18:42
Varför är platta 2 och 3 inifrån räknat ljusröda? kan det ha målats?

När de visar från en annan vinkel är alla skivorna utom en "ljusröda". Det är ljuset från lampan.

cero
2010-08-21, 18:44
När de visar från en annan vinkel är alla skivorna utom en "ljusröda". Det är ljuset från lampan.

Dom två plattorna i mitten ser fortfarande ut att vara en annan färg än dom andra.

C.E.J.
2010-08-21, 18:47
Dom två plattorna i mitten ser fortfarande ut att vara en annan färg än dom andra.

Nä. Men har man bestämt sig så gör de säkert det.

Sjoba
2010-08-21, 18:50
Spelar ju ingen roll vad för sorts röd det är, det kan ju bara vara olika 25-plattor.

cero
2010-08-21, 18:52
Nä. Men har man bestämt sig så gör de säkert det.

Pausar du på 0:27 och kollar på den högra bunten så ser du att dom två plattorna i mitten skiljer i färg från dom andra. Visst, alla plattor blev lite ljusare pga ljuset (:D) men fortfarande så är det dom två som har en annorlunda färg.

tp_88
2010-08-21, 19:01
Magnus Samuelsson - IFBB Pro

Floddan
2010-08-21, 19:15
Men magnus samuelsson beter sig iaf inte som en jävla fjomp som alla dessa byggare gör. Fan va små penisar de verkar förresten om man tittar på spännbilderna med bara fillingar.

von huff
2010-08-21, 19:23
Mäter man 90cm runt låren så kan ens penis se ganska liten ut;)

cero
2010-08-21, 19:32
Men magnus samuelsson beter sig iaf inte som en jävla fjomp som alla dessa byggare gör. Fan va små penisar de verkar förresten om man tittar på spännbilderna med bara fillingar.

Håller med! Är man koloit har man garanterat större.

Ganska roligt hur du kallar byggare fjompar, och sedan går över till att diskutera penisstorlekar. :D (no hatin, just for the lulz)

tp_88
2010-08-21, 19:50
Speciellt med tanke på att Magnus den senaste tiden har dansat i TV och gjort reklam för hårvårdsprodukter mm. :D

Floddan
2010-08-21, 19:58
Håller med! Är man koloit har man garanterat större.

Ganska roligt hur du kallar byggare fjompar, och sedan går över till att diskutera penisstorlekar. :D (no hatin, just for the lulz)

Storlek på penis är alltid prio 1. Hur mycket alla byggare på 165 trycker i sig anabola så kommer de aldrig bli nöjda av just den orsaken. :D

skaparn
2010-08-21, 19:59
Mäter man 90cm runt låren så kan ens penis se ganska liten ut;)

Jag vet

Floddan
2010-08-21, 19:59
Andemening är alltså: har man tillräckligt stor balle så känner man nog ingen dragning till anabola. Jag menar de flesta normala tycker ju det är patetiskt.

Nelson81
2010-08-21, 21:08
Varför skulle det inte finnas några andra tävlingar?

varför tror du själv? kanske för att ingen har arrangerat någon. här i sverige tex så finns det ingen tävling där dom testar.

cero
2010-08-21, 21:29
varför tror du själv? kanske för att ingen har arrangerat någon. här i sverige tex så finns det ingen tävling där dom testar.

Visst, men har svårt att tro att världsmästaren bara "råkade" ta ett dopingsfritt förbund eftersom att det inte fanns några andra i närheten. Att det rör sig om vikter som är typ 150KG högre än världsmästare i olika förbund där man testar är nog en slump också.

slitenhet
2010-08-21, 21:33
varför tror du själv? kanske för att ingen har arrangerat någon. här i sverige tex så finns det ingen tävling där dom testar.

Är du säker på det? På bänk-SM 2009 vill jag minnas att ett par personer testades.

Nelson81
2010-08-21, 22:31
Är du säker på det? På bänk-SM 2009 vill jag minnas att ett par personer testades.

trådens topic är om bodybuilding, trodde han menade om den "sporten" (märk väl kaninöronen runt ordet sport hahahahhaa)

men i SL så testas det regelbundet i sverige ja

Timme
2010-08-21, 22:40
Det står ingenting på Magnus hemsida om att dessa 290kg i bänkpress ska ha varit raw, det kanske kan förklara en del.

I detta klipp säger han själv att han gör 300 utan tröja

Gr8uERexfJU

Lite tråkigt när han i själva verket inte ens är i närheten av att göra 300 raw.


somsagt, det är väldigt få som trycker 270 i raw bänk. Endast yppersta världseliten klarar det.

Timme
2010-08-21, 22:42
Starkaste raw-bänken jag hört talas om är James Henderson. Han sägs ha gjort en 3a på Scot Mendelsons världsrekord 325kg. Med tanke på att James hade världsrekordet innan Scot på 317,5 RAW i det testade IPF så betvivlar jag det inte alls.

Hendersson hade IPF bänkrekord på 325 raw.

Sedan gjorde Mendelson 325,5 i clownförbund (utan tester)

Chaan
2010-08-21, 22:51
Det står ingenting på Magnus hemsida om att dessa 290kg i bänkpress ska ha varit raw, det kanske kan förklara en del.

Han har ju aldrig över huvud taget tränat med styrkelyftsdräkter. Det är ju just det som är grejen. Han tränar alltid i t-shirt. Det är ju motsatsen till vad styrkelyftare gör.

Jockefoten
2010-08-21, 22:57
somsagt, det är väldigt få som trycker 270 i raw bänk. Endast yppersta världseliten klarar det.

Då måste ju Magnus tillhöra världseliten.
Till motsatsen är bevisad.

Sjoba
2010-08-21, 23:53
Då måste ju Magnus tillhöra världseliten.
Till motsatsen är bevisad.

Jag skulle kunna påstå att 2Pac och Biggie Smalls sitter under Harry Potters osynlighetsmantel och blir höga ute i min trädgård, det kan du inte motbevisa så då är det ju sant eller hur?

Finns Gud bara för man inte kan motbevisa att han finns?
Sitter 2pac och Biggie i min trädgård och blir höga bara för att man inte kan motbevisa det?

Nu får det vara lite skärpning.

dupper
2010-08-22, 00:00
Hur blev detta till en tråd om Magnus Samuelssons bänkande?

Chaan
2010-08-22, 00:02
Hur blev detta till en tråd om Magnus Samuelssons bänkande?

Det var jag som tyckte att jag behövde hälsa ordentligt på Timme...

Kwon
2010-08-22, 01:04
Jag skulle kunna påstå att 2Pac och Biggie Smalls sitter under Harry Potters osynlighetsmantel och blir höga ute i min trädgård,


Haha jaså är det DÄR han är! Jag som letat så!

ekmanc
2010-08-22, 09:32
Tror inte vi har nån aning ifall Magnus har testat en bänkdräkt någongång, om jag var så stark så hade jag nog velat testa nångång hur mkt man kan lyfta.

Sen har han trots allt varit världens starkaste man, under sina bästa år var han helt brutal så vi kanske inte ska låta den svenska avundsjukan ta överhanden totalt här ;) det är inte så omöjligt som ni vill få det till.

Gurra med O
2010-08-22, 09:43
eh ska man gå efter videon där rundberg och lane är med så kan man ju inte säga direkt att samuelsson sträcker på armarna gent emot de andra när de pressar.

MasterChief
2010-08-22, 09:47
Tror inte vi har nån aning ifall Magnus har testat en bänkdräkt någongång, om jag var så stark så hade jag nog velat testa nångång hur mkt man kan lyfta.

Sen har han trots allt varit världens starkaste man, under sina bästa år var han helt brutal så vi kanske inte ska låta den svenska avundsjukan ta överhanden totalt här ;) det är inte så omöjligt som ni vill få det till.

Jo visst, men det är en sak som är brutalare än hans styrka och det är fan hans munläder. Hade han varit en sådan kompetent bänkare så hade han garanterat visat det, eftersom det hade boostat hans ego ytterligare. Nu har han aldrig gjort det, vilket är mäkta förvånande, om han nu varit en av världshistoriens bästa bänkare (och om man slänger in hans armlängd och kroppsbyggnad kanske till och med den bäste).

Överdrifter inom styrkesport/bodybuilding är vanliga.

ekmanc
2010-08-22, 10:09
Tycker han har gett tillräckliga bevis på sin styrka om och om och om igen.

Sen har vi som sagt ingen aning om hur lyften såg ut, det kanske var med tröja och studs och fan vet, lär säkerligen inte ha varit tävlingsgodkända lyft i vilket fall som helst.

Sjoba
2010-08-22, 11:17
Tycker han har gett tillräckliga bevis på sin styrka om och om och om igen.

Sen har vi som sagt ingen aning om hur lyften såg ut, det kanske var med tröja och studs och fan vet, lär säkerligen inte ha varit tävlingsgodkända lyft i vilket fall som helst.

Han säger ju själv att han gjort 300 utan tröja.
Tror inte att det finns en chans i världen att Mange skulle piska dom bästa bänkarna i världen, kolla bara på skillnaden i lyftväg.

PepzAdept
2010-08-22, 12:02
Jo visst, men det är en sak som är brutalare än hans styrka och det är fan hans munläder. Hade han varit en sådan kompetent bänkare så hade han garanterat visat det, eftersom det hade boostat hans ego ytterligare. Nu har han aldrig gjort det, vilket är mäkta förvånande, om han nu varit en av världshistoriens bästa bänkare (och om man slänger in hans armlängd och kroppsbyggnad kanske till och med den bäste).

Överdrifter inom styrkesport/bodybuilding är vanliga.

Han säger ju själv att han gjort 300 utan tröja.
Tror inte att det finns en chans i världen att Mange skulle piska dom bästa bänkarna i världen, kolla bara på skillnaden i lyftväg.

Angående lyftvägen... Christian Cantwell är ganska lång han också.

3-5PbqB9YC8&p

Det här är vad bänkproffsen hade att säga om det...

Jo jag ser också att det inte är något stopp och att det finns studs, men inte desto mindre så är det få lyftare i IPF som skulle få upp 285 utan tröja oavsett rövlyft och studs, så styrkeprestationen måste respekteras, inte minst när det kommer från idrottare från andra discipliner. Andra idrottare tycker jag inte ska komma nära oss i vår egen idrott där vi ska vara specialister, vilket bevisligen sker, i synnerhet av kulstötare, tyngdlyftare och ibland även brottare. Men det gör de, vilket bara måste betyda att något i deras träning skulle gynna oss också. Skulle vara otroligt intressant och roligt att träna lite annorlunda, kan tänka mig att spänsthopp, medicinboll, överstöt och ruscher säkert ingår i dessa idrottares träning. Hur man skulle kombinera dessa moment med bänkpress har jag ingen aning om, troligen är risken stor att man gör mer skada än nytta om man på egen hand blint börjar lägga till sådana komplement.

Ja väldigt imponerande. Man ska inte vara rädd att träna nåt annorlunda. I höstas när jag gjorde min livs bästa SL-tävling 1022.5kg 1 lampa från 1032.5kg tränade jag strongman 1-2 gånger i veckan....

Denstillasittande
2010-08-22, 13:03
eh ska man gå efter videon där rundberg och lane är med så kan man ju inte säga direkt att samuelsson sträcker på armarna gent emot de andra när de pressar.

Håller med, halv reps plus att han i blått som passar ser ut att bli rejält tröttare än vad Magnus blev av lyften:D

cero
2010-08-23, 14:04
Håller med, halv reps plus att han i blått som passar ser ut att bli rejält tröttare än vad Magnus blev av lyften:D

Har sett videon och vet inte vad det är för något riktigt, men det måste ju vara någon slags uppvisning och inte en tävling? Lite udda med halva reps och att passaren håller i stången redan från början på samtliga lyft?