handdator

Visa fullständig version : Paintball for dummies


Åsberg
2010-08-18, 14:51
Vad ska man ha för kläder etc?

Oseriösa och seriösa tips mottages gärna

en stor stark
2010-08-18, 14:56
Jag spelade paintball för ca 1 månad sedan. Där fick vi kläder av dom som vi skulle ha över våra kläder. Och under dessa så behövde man inte ha något alls egentligen, jag hade linne och körde utan egna byxor. Dom sa att det skulle bli för varmt och svettigt att ha egna kläder under. Men det är ju inte säkert att det är samma sak på det stället du ska spela.

nmanradnävna
2010-08-18, 14:59
Jag har aldrig spelat men jag skulle gissa att man vill ha ett par rejäla handskar. Några som man kan hantera markörerna med givetvis men att få en kula på fingrarna lär kännas för jävligt så kör inte utan handskar åtminstonde

en stor stark
2010-08-18, 15:18
Körde med mina handskar som jag har på gymmet, smidiga (pga att dom var fingerlösa handskar) men skyddade ändå en del. Dessutom såg jag badass ut.

LoTiX
2010-08-18, 15:27
Hade lite avlagda kläder som inte passade/var så snygga. Minns inte hur rena de blev efteråt men någon sa att 99% av färgen försvinner vid tvätt.

Det var vanliga jeans, T-shirt och en collegetröja ovanpå. Snärtade till lite vid träff bara.

Banhall
2010-08-18, 16:49
Vanligast är att man får kläder där, men handskar som sagt är en jävligt bra sak att ta med, men inga tjocka då, utan tunna som fungerar som ett extra skinn.
första gången jag körde blev träffad på samma knoge 2 ggr... Första skottet gjorde ont som fan, andra kändes inte alls, för hela fingret domnade bort =/. men kul hade jag :D

Morrris
2010-08-18, 17:02
Paintball, Åsberg?!

kaer
2010-08-18, 17:29
Kanindräkt!

Knödel
2010-08-18, 17:34
Jag brukade spela en hel del, i början så fick man alltid hyra kläder, någon sorts kamouflage färgad overall som man drog på över tshirt/byxor, utöver det så handskar som är nämnt och för guds skull glöm inte Susp!, det misstaget gör jag aldrig igen.

dpurple
2010-08-18, 18:29
Tänk på att du är mycket bättre än dom du spelar med. Därför ska du naturligtvis bestämt tacka nej till överdragsoverallen de lånar ut. Shorts och GASP-linne gör dig smidig och snabb!

powderdog
2010-08-18, 18:33
Jag och mina kompisar köpte paintball grejer för några år sedan och körde en del ute i skogen. Vi körde i paintball masker och kallingar:D

Fredriiik
2010-08-18, 18:50
skydda kronjuvelerna!
Jag stoppade in två par extra kallingar som skydd för min vän, de känns finfint om du blir träffad på nära håll och att då få en sån på kulorna kan ja bara ana hur ont de måste göra :P

cero
2010-08-18, 18:57
Vad jag har sett så använder man maskar som bara täcker ansiktet. Har alltid undrat om det inte skulle göra förjävligt ont att bli träffad i bakhuvudet? Lär ju vara där polarna siktar. :D

kaer
2010-08-18, 19:01
Jag blev en gång skjuten nästa rakt uppifrån, träffade alltså mitt på huvudet, ifrån kanske 2-3 meter håll. _Helvete_ vad ont det gjorde resten av bollen trände in under huden =)

Fast väljer ju det framför att bli träffade på juvelerna alla dagar i veckan.

Kaew
2010-08-18, 19:02
Paintball gör inte ont alls.

Kimball
2010-08-18, 20:56
skydda kronjuvelerna!
Jag stoppade in två par extra kallingar som skydd för min vän, de känns finfint om du blir träffad på nära håll och att då få en sån på kulorna kan ja bara ana hur ont de måste göra :P

En polare fick en träff på en av juvelerna sist vi körde, på 2m avstånd! Det var total avrättning, han kunde inte gå ordentligt på 1 dygn efteråt. Så suspensoar eller extrakalsonger innanför för att skydda juvelerna är ett bra tips! Annars gör det inte så dödligt ont med shorts och tshirt imho! Det brukar bli gangrape om någon väljer att ha på sig overall när vi kör :naughty:

mojoo
2010-08-19, 00:19
CraazZY!

Ke1_Bbf0GjM

cero
2010-08-19, 00:48
Paintball gör inte ont alls.

Tydligen lite delade meningar om det. :D

första gången jag körde blev träffad på samma knoge 2 ggr... Första skottet gjorde ont som fan

hela fingret domnade bort

utöver det så handskar som är nämnt och för guds skull glöm inte Susp!, det misstaget gör jag aldrig igen.

de känns finfint om du blir träffad på nära håll

Jag blev en gång skjuten nästa rakt uppifrån, träffade alltså mitt på huvudet, ifrån kanske 2-3 meter håll. _Helvete_ vad ont det gjorde resten av bollen trände in under huden =)


En polare fick en träff på en av juvelerna sist vi körde, på 2m avstånd! Det var total avrättning, han kunde inte gå ordentligt på 1 dygn efteråt.

Vinter
2010-08-19, 01:01
Långärmad t-tröja, bandana runt halsen/huvudet om man vill(gör lite ont att bli träffad där), samt klägg i håret är inte så kul. Oömma byxor som tål att slitas. Handskar är ett tips, susp är riktigt bra att ha. Knäskydd/benskydd. Man sitter mycket på knä ibland. Overall är skit :P rena rama svettbomben.

Köper man mask, köp en som har dubbelglas och testa om du kan få den att imma igen i butiken.