handdator

Visa fullständig version : Behöver jag träna rygg om jag...


BigDwarf
2010-08-18, 02:01
Kör Core-pass(30minuters) 2-3ggr i veckan?

vilka muskelgrupper är det jag tränar mest under corepassen?

tack på förhand!

BigDwarf
2010-08-18, 02:12
edit: mitt mål med träningen är inte att öka mkt i muskelmassa utan bara bli rippad med väldigt lite underhudsfett.

1911
2010-08-18, 02:15
Om ditt mål är att bli rippad kan du ju börja jogga och äta lite istället för att köra core-pass...

BigDwarf
2010-08-18, 02:41
Om ditt mål är att bli rippad kan du ju börja jogga och äta lite istället för att köra core-pass...

Jag kör även 3-4 löppass i veckan och försöker hålla bra kost med mycket protein och lite underskott. Jag kör core för att jag vill stärka ryggen, sitter mkt vid datorn och har av det fått rätt sunkig hållning, hört att core ska vara bra då.

Pjotor
2010-08-18, 07:24
Jag har ingen koll på vad corepass innebär, men oavsett det så kan du lägga till ryggträning ändå. Marklyft och ryggresningar är bra övningar.

Du kommer aldrig att ångra att du har tränat dig till en stark rygg.

Grenen
2010-08-18, 07:52
Core & Bodypump är bra om man har svårt motivera sig till att köra på gymmet. Typ som gåstavar får folk att gå mer bara för att dom har nå pinnar att veva med.

Inget fel med Core, men har du ork/motivation/lust att köra på gymmet så ger det nog mer.

z_bumbi
2010-08-18, 09:27
Core är mycket statisk träning av mage och rygg och som komplement till det skulle jag säga att rodd och ryggresningar vore ganska så bra för de flesta. Man behöver däremot inte vara på ett gym för att köra rodd och ryggresningar då man kan köra omvända roddar under något räcke (om man nu inte helt enkelt ror en sväng) och ryggresningar (ffa omvända sådana) går att köra på ett vanligt bord.
I många städer/samhällen finns det också utomhusgym där man kan köra just rodd och ryggresningar.

Annars kan man lägga 10 minuter efter eller, helst, innan ett core-pass på att köra rodden på gymmet.