handdator

Visa fullständig version : Tränings program för 15 åring


Shipp
2010-08-17, 20:43
Hallo.
Jag är 15 år och tränar en hel del, har gjort det i ett tag. Just nu fokuserar jag på att gå upp i vikt. Väger runt 58 kilo ( på gränsen till underviktig ) Har fått tips om hur man går upp i vikt och det går bra en så länge.

Jag har tänkt att börja träna igen på allvar när jag väger circka 62-65 kilo.
Jag är 1.75 m lång.

Innan gick jag alltid till gymet på vägen hem, måndag, onsdag, fredag och vissa söndagar. Har aldrig gått efter nått schema och skulle upskatta om nån kan hjälpa mig lite på vägen.

Jag tränar helst bara 4 gånger i veckan. 5 går också bra men blir lite tajt med skola, innebandy och gym vissa dagar.

Hur jag brukar träna.

Mage: Situps, benlyft och en maskin som är situps fast extra vikt på. Har en bra början till 6-pack, syns rutor men väldigt långt ifrån nåt riktigt.

Biceps: Hantlar 10.5kilo 10 reps, stång 20-25 kilo 10 reps.
Triceps: Dips och andra övningar med hantel, ingen aning vad de kallas.

Rygg: Nån maskin där man lyfter, har hatt nån på gymet som har visat mig.
Bröst: Bänkpress och lite annat.

Tränar ben och annat med, men vet inte riktig om jag gör helt rätt. Cyklar 6 km varje dag till och från skolan och spelar innebandy.

Jag har tänkt att söka till ett fysik och häsla gymnasium till vintern. Jag vill gärna bygga lite mer muskler tills dess.

Jag är bara 15 så hoppas ni visar lite respekt och klaga inte allt för mycket :whipped:

jabbe
2010-08-17, 21:19
Rekommenderar att du kör på detta (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454) schemat. Läs gärna genom Best of kolozzeum-forumet också, mycket nyttigt!

Baler Evans
2010-08-17, 21:25
Gör som Jabbe säger och glömt inte att ÄTA!

sp123ltd1
2010-08-17, 21:26
Här (http://axon.blogg.se/category/axon-10-50.html) har du flera olika tränings scheman att välja på:) är själv 15 år och kör själv efter axon 2.0 just nu*flex*

Shipp
2010-08-17, 21:32
Tack för tipsen, jag äter som bara den. Dricker havredryck 2 gånger om dagen, 1 dryck = 1064 kalorier.

Och Sp123ltd1 skulle gärna vilja jämföra hur mycker vi lyfter för att se hur man ligger till :P

Tar gärna imot mer förslag :D