handdator

Visa fullständig version : Kina


Tricce
2010-08-17, 14:38
Hur kommer det sig egentligen att Kina är så "protective" vad gäller sina invånare? Kommunism är beskyddande?

Det som får mig att undra är att nu med 2 års försening så har wrath of the lich king släppts i Kina och här är lite exempel på bilder som dom ändrat för att det skulle få komma ut.
http://chinagame.178.com/201008/75942001505.html

Hjälp döskallar *cry*

http://img3.178.com/chinagame/201008/75942001505/75942228482.jpghttp://img4.178.com/chinagame/201008/75942001505/75942248908.jpg
http://chinagame.178.com/201008/75942001505.html

Kwon
2010-08-17, 14:40
Jag har varit där en gång,(99, när de fick ny Abbot i templet) men tänkte inte så mkt på censuren då jag mest tränade/svettades ihjäl ute på landet.

Chaan
2010-08-17, 14:46
Har varit i Kina tre månader (länge sen). Ja det är så. Nordkorea är väl det mest protektionistiska landet (definitivt det genetiskt mest inavlade - med vetenskapliga mått) men Kina ligger inte långt efter. Det är ett gammalt kejsardöme som Ryssland och bägge dessa länder har ju haft enpartistater under 1900-talet. Kulturen ser helt annorlunda ut där det varit kejsardömen därför att folk är så kuvade att de inte vågar pinka på gatan. Sedan kan man ju fråga sig vad som är hönan och ägget - de kan ju ha varit lättkuvade från början - och därför fått kejsare (diktatur). Just Kina heter "Mittens rike" på deras spåk (=Världens mitt) vilket säger en del. Det är också världens folkrikaste land så dom har något att bygga föraktet på.

Censuren i Kina är väldigt löjlig. Fråga även Google..

Mental
2010-08-17, 14:55
Satan vilken seg sida det där är

Snobbe
2010-08-17, 14:58
Enligt Blizzard så tillåter dom inte skelett lr "undeads" alla undeads i wow får ej ha ben som syns utan det måste täckas me något hudliknande lr tas bort helt. Så den rasen e väldigt omgjord i kinesiska versionen. Vet ej varför men det verkar gå bra med blod dock.

Prankie
2010-08-17, 15:22
En av de konstigare censur faktiskt, skelett får inte visas i media. De har t.o.m mosaik mönster över en dödskalle på en talkshow som visas efter 22.

Tricce
2010-08-17, 15:51
Enligt Blizzard så tillåter dom inte skelett lr "undeads" alla undeads i wow får ej ha ben som syns utan det måste täckas me något hudliknande lr tas bort helt. Så den rasen e väldigt omgjord i kinesiska versionen. Vet ej varför men det verkar gå bra med blod dock.

Hitta den här

http://static02.mediaite.com/geekosystem/uploads/2010/08/skeleton-lich-king.png

Hajjar inte varför dock.

Denna var lite lolig haha en hö gubbe istället för en abomination.

http://static02.mediaite.com/geekosystem/uploads/2010/08/bodies-lich-king.png

Kwon
2010-08-17, 15:53
Inälvor,likdelar och ben är tydligen dåligt för business i Kina!

Så även hoppande vampyrer!

Potatiskillen
2010-08-17, 15:58
Kanske för att det inte skall ge flashback på det som hände under Mao Tse Tungs styre. Över 50 miljoner dog av hungersnöd.

Bubban
2010-08-17, 17:13
Lite vett i skallen har de ju, sista karaktären fick ju större biceps.

vicarious
2010-08-17, 18:12
Vad larvigt.

Apos78
2010-08-17, 18:23
Hur kommer det sig egentligen att Kina är så "protective" vad gäller sina invånare? Kommunism är beskyddande?



Allt har två sidor. Statens ganska omfattande inblandning i mycket som händer har gett resultatet att Kina har en tillväxt på runt 10% per år och graden av fattigdom har minskat rejält. Motsvarande resultat har ingen annan kunnat visa upp, någonsin. Jämför man med stater där privatiseringen tagit över så finns det inga likheter i framgång gällande tillväxt. Så jag kan förstå att man håller på sitt sätt att styra. Vietnam går lite på samma linje dom.

Se på Sovjet och övergången till icke-kommunism - medelåldern sjunker med fyra år över kort tid och de ekonomiska klyftorna är idag större än någonsin. Därmed inte sagt att kommunismen i den skepnad den hade i Sovjet är vägen att gå. Ett annat exempel är i princip hela Sydamerika som, efter införande av Washingtonmodellen, gått stadigt bakåt. Afrika behöver inte ens nämnas.

Men är tillväxt nödvändigt eller ens möjligt i en nära framtid? Peak Oil, real estate i USA, Kyoto, etc. etc...

Mantus
2010-08-17, 18:33
Allt har två sidor. Statens ganska omfattande inblandning i mycket som händer har gett resultatet att Kina har en tillväxt på runt 10% per år och graden av fattigdom har minskat rejält. Motsvarande resultat har ingen annan kunnat visa upp, någonsin. Jämför man med stater där privatiseringen tagit över så finns det inga likheter i framgång gällande tillväxt. Så jag kan förstå att man håller på sitt sätt att styra. Vietnam går lite på samma linje dom.

Se på Sovjet och övergången till icke-kommunism - medelåldern sjunker med fyra år över kort tid och de ekonomiska klyftorna är idag större än någonsin. Därmed inte sagt att kommunismen i den skepnad den hade i Sovjet är vägen att gå. Ett annat exempel är i princip hela Sydamerika som, efter införande av Washingtonmodellen, gått stadigt bakåt. Afrika behöver inte ens nämnas.

Men är tillväxt nödvändigt eller ens möjligt i en nära framtid? Peak Oil, real estate i USA, Kyoto, etc. etc...

Att det gick så dåligt för forna Sovjet var väl till stor del att de övergick från en ekonomi som var väldigt kontrollerad av staten till en ekonomi som var närapå helt fri från statlig kontroll. Det var inte själva omordningen till marknadsekonomi i sig, det var det rätt hattiga sättet de gjorde det på som ställde till det ekonomiskt. Kinas sätt att få ordning på sin ekonomi är helt klart väldigt effektiv men har också kommit till ett pris som för miljoner människor har varit väldigt högt. Kinas ekonomiska under är imponerande på samma sätt som pyramiderna, visst är de imponerande men man kan inte undgå att tänka på att det är ett underverk byggt på tusentals slavars blod och svett.

Apos78
2010-08-17, 19:49
Att det gick så dåligt för forna Sovjet var väl till stor del att de övergick från en ekonomi som var väldigt kontrollerad av staten till en ekonomi som var närapå helt fri från statlig kontroll. Det var inte själva omordningen till marknadsekonomi i sig, det var det rätt hattiga sättet de gjorde det på som ställde till det ekonomiskt. Kinas sätt att få ordning på sin ekonomi är helt klart väldigt effektiv men har också kommit till ett pris som för miljoner människor har varit väldigt högt. Kinas ekonomiska under är imponerande på samma sätt som pyramiderna, visst är de imponerande men man kan inte undgå att tänka på att det är ett underverk byggt på tusentals slavars blod och svett.

Jag kan hålla med där. Mer bara att visa på två sidor av "samma" mynt. Det fetstilta kan väl ses som grundbult för det ryska antiundret.

Chaan
2010-08-17, 20:02
Jag kan hålla med där. Mer bara att visa på två sidor av "samma" mynt. Det fetstilta kan väl ses som grundbult för det ryska antiundret.

Det värsta med kommunismen (diktatur) kombinerat med det värsta hos kapitalismen (rovdrift) gör under för miljön. En klassiker var när jag var i Kina och såg solen gå ner i smogen.