handdator

Visa fullständig version : Hur mycket kan man gå upp i vikt?


Action
2003-10-23, 10:34
Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd.

Men under senaste 9 veckorna har jag gått upp 9kg. Jag kan ju säga att jag är glad i mat men jag har inte bulkat medvetet. Och jag har ätit relativt bra mat också. Får väl hoppas att det e några gram muskler också.

Hur påverkar en sådan viktökning kroppen i stort?

GRUB kommer säkert säga att man inte kan gå upp så mycket fett på så kort tid... Men nu e det ett faktum... :eating: :D

Grahn
2003-10-23, 10:55
lar ju vara enhel del vatten och glykogen :) avbrutit ngn deff eller ngt?

King Grub
2003-10-23, 11:03
Originally posted by Action
GRUB kommer säkert säga att man inte kan gå upp så mycket fett på så kort tid... Men nu e det ett faktum... :eating: :D

Det är inte alls ett faktum. :booty: :D Som Grahn säger måste mycket av viktökningen bestå av vatten. Annars har du äter mer än 60000 kcal än vad du gjort av med under de senaste 9 veckorna. I och för sig inte omöjligt, men men... ;) Det påverkar nog hur som helst inte en frisk, tränande individ speciellt negativt. Skillnad om du hade legat på soffan och ätit upp dig 9 kilo på chips och öl.

Action
2003-10-23, 11:41
Originally posted by King Grub


Det är inte alls ett faktum. :booty: :D Som Grahn säger måste mycket av viktökningen bestå av vatten. Annars har du äter mer än 60000 kcal än vad du gjort av med under de senaste 9 veckorna. I och för sig inte omöjligt, men men... ;) Det påverkar nog hur som helst inte en frisk, tränande individ speciellt negativt. Skillnad om du hade legat på soffan och ätit upp dig 9 kilo på chips och öl.

Låter bra det... Får hoppas att det är en del vätska då.. Även om jag själv inte tycker det känns så. Brukar synas o kännas i speciellt fotleder. 60.000 kalorier mer på 9 veckor... 6000 kalorier/vecka.. hm.. det har jag nog tusan fått i mig...:D

Tur att dieten börjar snart...

Halib
2003-10-23, 12:10
Mitt rekord är 10 kg på 3 mån... det gick jag upp förra året... :eating:

Micke_B
2003-10-23, 12:16
Kör ABCDE metoden å den senaste "bulk-perioden" gick jag upp 4 kg ... på 12 dagar. dryga 2kg / veckan. :) Och jag är inte speciellt stor ...

pettan85
2003-10-23, 12:31
Mitt rekord är efter denna sommaren 15 kg på ca 5 veckor från 80 kg till 95 :eating: :hbang:

Action
2003-10-23, 12:33
Fast min viktuppgång är inte efter någon diet.. låg länge på 90kg.. typ 2-3 månader efter tävlingen. Sen slutade jag med cardioträning och började äta kolisar sent på kvällen... puh....

kharon
2003-10-23, 13:26
Originally posted by Action
. 60.000 kalorier mer på 9 veckor... 6000 kalorier/vecka.. hm.. det har jag nog tusan fått i mig...

6000.. Det är ju ingenting, det får man ju i sig i utan att blinka.


1000kcal/dag.... 100-200kcal per mål, det är ju typ en makaron och en smula bröd.

King Grub
2003-10-23, 13:27
Originally posted by kharon


6000.. Det är ju ingenting, det får man ju i sig i utan att blinka.


1000kcal/dag.... 100-200kcal per mål, det är ju typ en makaron och en smula bröd.

Mer än du gör av med. Men visst, äter du 1000 kcal mer än du gör av med varje dag har du fläskat på dig ett kilo efter en vecka.

Action
2003-10-23, 13:31
Originally posted by King Grub


Mer än du gör av med. Men visst, äter du 1000 kcal mer än du gör av med varje dag har du fläskat på dig ett kilo efter en vecka.

Det har nog legat där i runda slängar.... sisådär 5-6000 kalorier/dag... o ibland mer... O ingan cardio... Jaja.. bara o ta tag i det sen....

kharon
2003-10-23, 16:49
Originally posted by King Grub


Mer än du gör av med. Men visst, äter du 1000 kcal mer än du gör av med varje dag har du fläskat på dig ett kilo efter en vecka.

Ja, jag menade det; mer än man gör av med. Det är ju inte så otroligt svårt att käka 1000 kcal extra om man inte räknar kalorier och inte tänker på det. Delar man upp det på dagens alla mål så blir det ju bara nån slev extra av en fet sås här och nån macka där.

Skulle jag sluta ha koll på hur mycket jag får i mig och äta tills jag blev mätt skulle jag garanterat gå upp ett kg fläsk i veckan. Jag går hungrig jämt och ständigt, 30 minuter efter en brutal måltid skriker magen igen. Bör påpekas att jag ligger på plus-kcal redan.

LunaSpice
2003-10-23, 17:06
Jag har gått upp 8 kg på 6 veckor. Det _lär_ bero på att jag inte hade tränat under hela sommaren och så fort jag började träna och svulla mat så kom kroppen igång och börja bygga järnet. Vatten, muskler och fett i en salig blandning. Dock har magen inte växt så mkt som jag trodde den skulle göra. Mkt tack vare intervallträningen tror jag samt att jag inte håller mig över 500+ kcal/dag än vad jag behöver.

michael
2003-10-23, 17:14
Same here lunaspice! :D

Kolla på http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=15184

första bilden!

Började träna och vägde 85kg, i dagsläget väger jag 93kg ungefär.. Har ökat en rejäl bit och det mesta har väl varit vatten fett och lite muskler men framförallt på styrkebiten har det varit en anpassning och optimering av kraftutveckling i musklerna.