handdator

Visa fullständig version : Iphone app för styrketräning?


Projectone
2010-08-16, 20:08
Söker en app där man kan följa sin utveckling i kurvor osv. Något som vet? Har endast hittat en och där kunde man inte fylla in med kg.

Edit: Appen jag spanat på heter iFitness.

ctorsten
2010-08-16, 20:16
Laddade hem "ShapeUp" för ett tag sen, har inte testat den än men där kan man vad jag förstått se viktkurvor, föra statistik över midjemått, fett% och dagligt kaloriintag. Jag var mest ute efter att kunna räkna ut kcal och energifördelning men jag tyckte det var krångligt... Men om det är styrkeutveckling så vet jag tyvärr inte. Ladda hem och testa, gratis.

Ganymedes
2010-08-17, 08:20
iPump Fit Builder. Kostar 75 kr och har några få brister, men i stort är den mångdubbelt bättre och snyggare än de andra (jag har testat de flesta faktiskt). Supersnabb support och frekventa uppdateringar är också ett plus.

http://www.pumpone.com/images/large_fb_icon.png

sp123ltd1
2010-08-17, 08:24
Tänkte själv starta en liknande tråd:)

muchcup
2010-10-25, 20:09
Jag skulle vilja ha en bra och översiktlig app för att föra in mina resultat vid varje träning. Typ att på måndagar så kör jag dessa övningar samt att man lätt kan se hur många reps och vikt man körde förra veckan, förr förra veckan osv.

Någon som har ett sådant?

AndyJonsson
2011-05-23, 06:44
Ipump fit builder verkar vara en jätte bra app. Men jag skulle aldrig i mitt liv betala 75 kr för den :-)

Manta
2011-05-23, 06:56
Man kan visst fylla i med Kg i iFitness

Silveta
2011-05-23, 06:57
Kolla om jefit finns för iphone den är magisk på android i alla fall

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

AndyJonsson
2011-05-23, 07:06
iFitness kör jag med och är jätte bra, billigare än vissa andra och helt ok. Här kommer några positiva och negativa saker med den.

+
Lätt att förstå
Många typer av mått för kroppen
Många övningar
Man kan skapa egna övningar med egna bilder
Uppdateras noga

-
Kan sakna en del övningar man skulle vilja ha från början
Kräver en viss nivå av träning i ryggsäcken för att förstå vissa beskrivningar av träningsprogram.

Hoppas det hjälpte

osk
2011-05-23, 07:30
iPump Fit Builder. Kostar 75 kr och har några få brister, men i stort är den mångdubbelt bättre och snyggare än de andra (jag har testat de flesta faktiskt). Supersnabb support och frekventa uppdateringar är också ett plus.

http://www.pumpone.com/images/large_fb_icon.png

Superinstämmet. Det finns en liiiiten brist i att det saknas ett web-interface, men det är just det enda. Checkpoint är t.ex. ett underbart verktyg att ha inkluderat. Uppdateringstakten gör mig trygg i tanken att appen inte kommer att "köra fast", utan fortsätta utvecklas under lång tid framöver. Exportmöjligheter etc. Grym!

Överlägset dyraste appen jag köpt, överlägset bästa appen jag köpt. Are anyone starting to see a pattern emerging?

EDIT: Jag tror att det var du Ganymedes som tipsade mig om den i någon annan tråd i höstas (eller så hittade jag det du skrivit i höstas). Stort tack till dig! Har inneburit mycket bra för mig, och jag är glad att jag inte försökte mig på något gratisapp (som jag sedermera blivit tvungen att migrera från) utan körde the-real-deal från början.

SteelPulse
2012-11-23, 20:51
Har kört SL och tänkte byta till 5/3/1. SL 5x5 har ju en utmärkt app som är skön att ha, men det verkar inte finnas nåt liknande til 5/3/1 på den svenska iPhone-app-marknaden, bara det amerkanska. Nån dom har tips på annan app som täcker ett 5/3/1 upplägget?

miaz
2012-11-23, 21:06
dumbbell.se har både mat och styrke app.
använder dock enbart hemsidan, men apparna är väl likadana.
gillar det. tydligt och simpelt.
kan dessutom se kurvor.

SteelPulse
2012-11-23, 21:31
Tack miaz, ska kolla den..

jflycore
2012-11-23, 22:16
Precis, Dumbbell har en som heter Träningsdagboken. Den är helt okej :)