handdator

Visa fullständig version : All ny vikt på magen?


Shipp
2010-08-16, 19:31
Tja. Jag håller på att gå up i vikt med varför sätter sig all ny vikt på magen? Hur lång tid tar det innan man ser skillnad på kroppen?

Just nu ser det ut som jag har en mini öl kagge. Och mina magrutor är gömda där inne nånstans *popcorn*

SiSenior
2010-08-16, 19:33
Var fettet hamnar på kroppen har med din genetiska karta att göra. Hur lång tid det tar att se någon skillnad beror på så många olika faktorer så det kan jag inte svara på.

King Grub
2010-08-16, 19:44
Fortsätter du att äta dig fetare kan du räkna med att ännu mer lägger sig på just magen.

Apos78
2010-08-16, 19:56
Många upplever nog att magen blir fetast. Av flera orsaker - den kanske innan viktuppgången var relativt smal och därmed gör sig dåligt i den extra isoleringen, den är i blickfånget mer än baksida arm och rygg, det bildas inte samma kula på framsida lår (även om fettmängden är densamma), etc., etc.

Går man upp i vikt så är det bara att svälja att magen kommer att puta mer än innan. Lösningen är att...hålla sin matchvikt hela tiden.

Los
2010-08-16, 19:58
Just nu ser det ut som jag har en mini öl kagge. Och mina magrutor är gömda där inne nånstans
Kanske dags att hejda viktökningen då...? :)

Shipp
2010-08-16, 20:02
Jag väger för lite, jag går upp i vikt för att bygga muskler.

När jag har nått mitt mål så ska jag träna mycket mage.

Stoltz
2010-08-16, 20:03
Varför tränar du inte mycket mage nu? :)

Neco
2010-08-16, 20:03
Jag väger för lite, jag går upp i vikt för att bygga muskler.

När jag har nått mitt mål så ska jag träna mycket mage.

men med det menar du väl inte punktförbränna?

King Grub
2010-08-16, 20:11
När jag har nått mitt mål så ska jag träna mycket mage.

Det har ingenting med saken att göra.

Los
2010-08-16, 20:14
Jag väger för lite, jag går upp i vikt för att bygga muskler.
När jag har nått mitt mål så ska jag träna mycket mage.
Träna mycket mage redan nu..

Jag utgår från att du är nybörjare och vill se muskulös och vältränad ut, rätta mig om jag har fel.

Du behöver inte gå upp i vikt för att bli muskulös. Det är sant att man kan lägga på sig mer muskelmassa vid kaloriöverskott, men för en vanlig svennebanan så är det inte värt att fläska på sig så magrutorna försvinner för att få några extra gram muskler. Mitt råd är att stoppa överätningen och träna bra och regelbundet. Det är hårt och svårt att deffa/banta (för de flesta).

Shipp
2010-08-16, 21:04
Jag är bara underviktig och försöker gå upp till normal vikt, har tränat i mer en ett år och jag ser ingen skilland på kroppen muskelmässigt förutom på magen.

Det är inte så att jag försöker bli nån riktig body builder på 90 kilo. Vill bara lägga på mig lite extra för att ha en normal vikt.

King Grub
2010-08-16, 21:05
Då får du nog beskriva mer i detalj hur du tränar och äter, för en person som är underviktig och börjar styrketräna bör se dramatiska resultat på ett år, om han eller hon inte svälter sig.

Neco
2010-08-17, 07:38
Jag är bara underviktig och försöker gå upp till normal vikt, har tränat i mer en ett år och jag ser ingen skilland på kroppen muskelmässigt förutom på magen.

Det är inte så att jag försöker bli nån riktig body builder på 90 kilo. Vill bara lägga på mig lite extra för att ha en normal vikt.

en bild kanske? och en beskrivning hur en normal dag ser ut tränings & matmässigt skulle ge alla kloka människor här en bra möjlighet att ge dig råd med lite substans :)