handdator

Visa fullständig version : Frysa Sojabönor.


Knödel
2010-08-16, 16:53
Hej, jag har idag inhandlat ett par kilo Sojabönor som jag tänkt ha till kycklingen nu under min smygdeff.

Såg att dom skulle blötläggas i ca 10timmar och då jag inte orkar göra det varje gång jag ska äta så undrar jag om man kan blötlägga och tillaga dom i en ganska stor mängd för att sedan frysa in dom?

Fick höra att dom tydligen skulle bli dåliga då, men jag har fryst in ärtor och annat utan några bekymmer.

King Grub
2010-08-16, 16:56
Det går bra att frysa sojabönor. Dom har kanske inte lika lång hållbarhet i frysen som andra bönor, dock, eftersom dom har mer fett som kan härskna.

z_bumbi
2010-08-16, 16:57
Det funkar utmärkt, ev kan de bli lite kladdigare i konsistensen men sojabönor är så fasta redan från början så det spelar mindre roll.

Knödel
2010-08-16, 17:01
Det går bra att frysa sojabönor. Dom har kanske inte lika lång hållbarhet i frysen som andra bönor, dock, eftersom dom har mer fett som kan härskna.

Det funkar utmärkt, ev kan de bli lite kladdigare i konsistensen men sojabönor är så fasta redan från början så det spelar mindre roll.

Tack för svaren, skönt att höra att det inte ska vara några direkta bekymmer, dags att skrida till verket!