handdator

Visa fullständig version : Hur går en kroppsscanning till på Herbalife


Fredrik_S
2010-08-16, 09:50
Hur går en kroppsscanning till på Herbalife

Fick en sån gratis presentkort, så undrar vad dom gör.(förutom att försöka få en att köpa massa detoxprodukter och vitaminkurer)

Kischen
2010-08-16, 10:01
Spontant vill jag svara att dom pendlar med amuletter och läser ditt horoskop, för att senare sälja dig detoxprodukter :)

Gå och testa, kan bli kul att läsa.

Fredrik_S
2010-08-16, 10:23
Spontant vill jag svara att dom pendlar med amuletter och läser ditt horoskop, för att senare sälja dig detoxprodukter :)

Gå och testa, kan bli kul att läsa.

haha ja det är lite det jag är rädd för

Nitrometan
2010-08-16, 10:36
Nästan. Hittade detta.

The first step of the program involves an administration of an electronic scan on the body, the non-invasive Shapescan Body Analysis. This supposedly shows a person’s lean-body mass, his ideal weight, and the amount of calories which they burn when at rest. The scan is followed by a detailed result, including a recommendation of the person’s individual protein requirements in order to build and maintain a lean muscle mass, thereby affording them the option of personalizing their intake of protein. In addition, the Shapeworks smoothie is also a crucial part of Herbalife’s diet program, containing a mixture of protein obtained from soy and whey. The Herbalife Shapeworks diet program is maintained by the company as a well-rounded plan supplemented by pills containing multivitamin complexes: Herbalifeline, which is a source of healthy Omeg-3 beneficial fatty acids; and pills of Garden 7, an exclusive dietary supplement of the Shapeworks program which provides the phytonutrients needed in the typical daily diet.

Tur att den är non-invasive även om den är elektronisk.



Skapeworks, Shapescan...

GnlpMyyKMCU

;)

Prankie
2010-08-16, 10:36
De har biosimpedansvåg som man stå på.

Fredrik_S
2010-08-16, 11:18
tack nitro

haha prankie, bra scanning.

'hoppas man kommer ut från sektmötet med psyket intakt och kostvanorna som innan

young_george
2010-08-16, 13:53
Antagligen blir det ingen mätning, utan du blir istället erbjuden att bjuda dit dina vänner för en "mätning", vilka i sin tur kan rekrytera sina vänner för samma "tjänst".

Gå inte dit och stödj pyramidsp... förlåt jag menar "multilevel marketing" helvetet.

Nitrometan
2010-08-16, 13:55
Multi level - flera nivåer ... en pyramid har flera nivåer. ;)

MLM är bara ett annat ord för pyramidspel.




Men blir det ingen mätning ska du såklart klaga.

Mental
2010-08-16, 16:49
Hehe, det är fantastiskt vad folk kan köpa när det gäller deras egna kroppar.

http://i38.photobucket.com/albums/e109/jonhansson/alternativ.gif

z_bumbi
2010-08-16, 16:59
Hehe, det är fantastiskt vad folk kan köpa när det gäller deras egna kroppar.

http://i38.photobucket.com/albums/e109/jonhansson/alternativ.gif

Jag tror den bilden är från min förra bilverkstad. :(

Magnus
2010-08-16, 19:04
Hur går en kroppsscanning till på Herbalife

Fick en sån gratis presentkort, så undrar vad dom gör.(förutom att försöka få en att köpa massa detoxprodukter och vitaminkurer)

0.6% i BF var resultatet en strongman fick hær dær jag bor :hbang:

Nitrometan
2010-08-24, 10:00
Tjoho!

Hur gick det med undersökningen?

Scannade de din kropp?

TomasPersson
2012-01-28, 14:39
Antagligen blir det ingen mätning, utan du blir istället erbjuden att bjuda dit dina vänner för en "mätning", vilka i sin tur kan rekrytera sina vänner för samma "tjänst".

Gå inte dit och stödj pyramidsp... förlåt jag menar "multilevel marketing" helvetet.

Du bör vara försiktig med vad du går ut med för information då du inte har någon som helst aning om, i det här fallet vad Herbalife är och hur de arbetar. Antingen låter du bli att skriva saker som inte är ett dugg sant eller så läser du på och tar reda på riktiga fakta!

Tomas

hurril
2012-01-28, 14:45
Du bör vara försiktig med vad du går ut med för information då du inte har någon som helst aning om, i det här fallet vad Herbalife är och hur de arbetar. Antingen låter du bli att skriva saker som inte är ett dugg sant eller så läser du på och tar reda på riktiga fakta!

Tomas

Har han så rätt att du måste drämma i med brösttoner?

MathiasF
2012-01-28, 14:48
Du bör vara försiktig med vad du går ut med för information då du inte har någon som helst aning om, i det här fallet vad Herbalife är och hur de arbetar. Antingen låter du bli att skriva saker som inte är ett dugg sant eller så läser du på och tar reda på riktiga fakta!

Tomas

Jag arbetar som wellnesscoach inom företaget Herbalife då jag hjälper personer till en sund och aktiv livsstil. Det kan innebära att gå upp eller ner i vikt, få bättre träningsresultat eller bara ha allmänt bra hälsa.

Hmmm.. Jag säger inget om vem som har rätt men.

Aight
2012-01-28, 14:58
Du bör vara försiktig med vad du går ut med för information då du inte har någon som helst aning om, i det här fallet vad Herbalife är och hur de arbetar. Antingen låter du bli att skriva saker som inte är ett dugg sant eller så läser du på och tar reda på riktiga fakta!

Tomas

Tror du är lite för subjektiv för att diskutera detta, dumt att bumpa en gammal tråd för att få skit kastad på dig.

Lite andra synvinklar skadar väl inte?

http://www.freewebs.com/herbalifereport/

Någon som har lust att starta ett företag med liknande koncept? Tänkte att vi ska sälja luft i påsar, vi använder ett system med dolda royalties, minimiavgifter och provisioner men vi kallar det MLM! Jag är såklart överst så om ni bara investerar 50 000 var och ger till mig får ni 100 påsar som ni kan sälja vidare för dubbla priset och om ni rekryterar får ni 40% och jag 60%! Låter bra va, alla kommer bli miljonärer!! :hbang:

Tar gärna en riktig diskussion angående Herbalife här om det önskas, hatar den skiten...

Jorgen
2012-01-28, 15:25
Du bör vara försiktig med vad du går ut med för information då du inte har någon som helst aning om, i det här fallet vad Herbalife är och hur de arbetar. Antingen låter du bli att skriva saker som inte är ett dugg sant eller så läser du på och tar reda på riktiga fakta!

Tomas

Med tanke på att du svarar i en tråd som snart är två år gammal kan man undra vilka tår det trampas på. ;)

Ghost
2012-01-28, 15:38
Någon som har lust att starta ett företag med liknande koncept? Tänkte att vi ska sälja luft i påsar, vi använder ett system med dolda royalties, minimiavgifter och provisioner men vi kallar det MLM! Jag är såklart överst så om ni bara investerar 50 000 var och ger till mig får ni 100 påsar som ni kan sälja vidare för dubbla priset och om ni rekryterar får ni 40% och jag 60%! Låter bra va, alla kommer bli miljonärer!! :hbang:

Skicka ett pm till TomasPersson. Han tycker nog det är en fantastisk idé.

Mental
2012-01-28, 15:59
Du bör vara försiktig med vad du går ut med för information, DETTA ÄR INTE ETT HOT, OBSOBSOBS! SE DET SOM ETT LÖFTE!!!

Tomas!



Ait!

hurril
2012-01-28, 16:05
Ha, wtf?

LeBron
2012-01-28, 18:46
TomasPersson :laugh:

Herbalife = största bluff företaget. Använder en våg för 800kr och tror att det ger korrekt BF%. Posta en bild i "gissa min fett%" tråden så får du ett mer korrekt svar :D

z_bumbi
2012-01-28, 18:56
http://www.mlmwatch.org/

MathiasF
2012-01-28, 19:21
Dat dere herbalife *flex*

Stefan J
2012-01-28, 19:52
Du bör vara försiktig med vad du går ut med för information då du inte har någon som helst aning om, i det här fallet vad Herbalife är och hur de arbetar. Antingen låter du bli att skriva saker som inte är ett dugg sant eller så läser du på och tar reda på riktiga fakta!

Tomas

Or else? Ska du dränka honom i strukturerat vatten och rama in hans bostadsort med illasinnade jordlinjer?

Oxe
2012-01-28, 20:06
Vi är bara avundsjuk vi skulle alla vilja vara högt uppsatta i nåt sektliknande där mindre begåvade människor kastar pengar på dom högre upp i hirarkin utan att förstå varför...

Ganymedes
2012-01-29, 10:47
Kanske de kan göra en audit samtidigt, jag har för många theatans i min kropp och scientologin är lite dyr just nu. Måste ju ha pengar över till min homeopat och astrolog. Fan, nu kom det en svart katt här också. :(

hallar
2012-01-29, 10:48
Kanske de kan göra en audit samtidigt, jag har för många theatans i min kropp och scientologin är lite dyr just nu. Måste ju ha pengar över till min homeopat och astrolog. Fan, nu kom det en svart katt här också. :(

Har du problem med katter så kan jag rekomendera

http://www.katthomeopaten.se/

Sheogorath
2012-01-29, 10:58
Or else? Ska du dränka honom i strukturerat vatten och rama in hans bostadsort med illasinnade jordlinjer?

:laugh:

Kwon
2012-01-29, 10:59
Herpalife!

Exdiaq
2012-01-29, 11:43
Derp-life

http://images.cheezburger.com/completestore/2011/4/15/70bb139d-92a0-4715-9e26-c27ee983bfdc.jpg

Kwon
2012-01-29, 11:46
Clearly not a fan of dental hygiene :D

Robbmeister
2012-01-29, 14:48
Or else? Ska du dränka honom i strukturerat vatten och rama in hans bostadsort med illasinnade jordlinjer?

:laugh:

Tricklew
2012-01-29, 15:23
Denna tråden, kattheo, Stefan J, TomasPerson. :laugh:

buckla
2012-01-29, 15:29
Finns mycket konstigt, många har som affärs idé att lura & tjocka & tunnhåriga. Dessa
verkar vara legala offer för bluff & båg industrin.

Ganymedes
2012-01-29, 15:55
Finns mycket konstigt, många har som affärs idé att lura & tjocka & tunnhåriga. Dessa
verkar vara legala offer för bluff & båg industrin.

Desperata människor och/eller folk som av en eller annan anledning vill ha en quick fix är perfekta måltavlor. Ju mindre kritiskt de kan tänka och ju mer vidskepliga desto bättre. Äldsta affärsidén i världen att separera en dåre från hans pengar.

buckla
2012-01-29, 16:06
Desperata människor och/eller folk som av en eller annan anledning vill ha en quick fix är perfekta måltavlor. Ju mindre kritiskt de kan tänka och ju mer vidskepliga desto bättre. Äldsta affärsidén i världen att separera en dåre från hans pengar.

Samtidigt märkligt , de är ju på tv & i tidningar då & då att de finns just inga piller eller krämer som gör underverk.

MathiasF
2012-01-29, 16:11
Samtidigt märkligt , de är ju på tv & i tidningar då & då att de finns just inga piller eller krämer som gör underverk.

Folk tror på gud och diverse, att man då kan sälja något med åtminstone en ridå av vetenskap är väl inte så konstigt :)

buckla
2012-01-29, 16:14
Folk tror på gud och diverse, att man då kan sälja något med åtminstone en ridå av vetenskap är väl inte så konstigt :)

Ja en del skämms inte för nått *gah!*

buckla
2012-01-29, 17:09
Jag googlade på herbalife varning ! Kom upp en del trevligt.

http://www.google.com/search?q=herballife&rls=com.microsoft:sv:{referrer:source?}&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7ADFA_en#hl=sv&rls=com.microsoft:sv:%7Breferrer:source%3F%7D&rlz=1I7ADFA_en&q=herbalife+varning&revid=793698366&sa=X&ei=cG4lT5XfMM6DhQe3qvDcBA&ved=0CF4Q1QIoAQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=e9b0834a8affb698&biw=1680&bih=961

stevebc
2012-01-29, 19:31
Haha. Det här har hänt förr. Jag nämnde något om Herbalife som MLM-verktyg 2007 på ett annat större träningsforum på internet. Något år senare blev tråden bumpad av en rabiat försäljare som skulle polisanmäla både mig och administratören. Det blev inte så mycket med det.

Aight
2012-01-29, 19:37
Det är synd hur svagsinnade människor påverkas av äckliga företag som Herbalife, jag har förlorat 3 av mina äldsta vänner tack vare den jävla fittsekten som tryckt i dom att tycker man något ont om Herbalife är man inte mänsklig... Jag kan inte förstå att MLM inte förbjudits än.

Robbmeister
2012-01-29, 19:50
Alltså, har jag missat något? Det låter som att Herbalife är i klass med scientologikyrkan.

regus
2012-01-29, 19:58
Alltså, har jag missat något? Det låter som att Herbalife är i klass med scientologikyrkan.

Ja, jag har alltid trott att derpa-life är för småtjocka, obildade tanter i leopardmönstrat. Korkade men harmlösa.

Asdf
2012-01-29, 21:40
Inget nytt från thomaspersson? :) Han har inte PM:at folk med subtila hot? Uplinen kanske inte tyckte han agerade korrekt och ringde han personligen efter utspelet i denna tråd

Antingen är man riktigt grundlurad eller en människa av sämsta kvalité av att ge sig in i en sådan bransch!

Nordenator
2012-01-29, 21:45
Jag tycker det bästa är att aktiviteten ser ju till att sparka upp trådarna högre upp bland googlesökningarna. Resultatet blir mer negativ PR för företaget, även om personen i fråga nu ville försöka försvara det. Jag tycker om det :D

Grotesk
2012-01-30, 11:16
Så vad jag förstått så är Herbalife jävligt bra?

Ska dra dit senare idag..

Asdf
2012-01-30, 11:26
Så vad jag förstått så är Herbalife jävligt bra?

Ska dra dit senare idag..

Jajemen! Bättre än EAA på fastande mage ;)

buckla
2012-01-30, 12:57
Jajemen! Bättre än EAA på fastande mage ;)

Lovar du?

Asdf
2012-01-30, 13:37
Lovar du?

Ja absolut!
Tomas Persson PM:ade mig detta precis och bad om att få skicka herbalife material till mig samt massa studier om detta från sin upline i tyskland

Oxe
2012-01-30, 13:54
Så vad jag förstått så är Herbalife jävligt bra?

Ska dra dit senare idag..

Ja det var nån gammal fet tant som förklarade för mig hur bra deras grejer var och hur mycket större och starkare jag kunde bli av att äta dom...

Var nån som lagt på sig över 15kg rena muskler på ett år genom att äta deras produkter och det var folk som tränat i 10-15 år

Exdiaq
2012-01-30, 16:17
Ja det var nån gammal fet tant som förklarade för mig hur bra deras grejer var och hur mycket större och starkare jag kunde bli av att äta dom...

Var nån som lagt på sig över 15kg rena muskler på ett år genom att äta deras produkter och det var folk som tränat i 10-15 år

Var är Bullshit-Man när man behöver honom?

1lRIQGU2RRk

Grotesk
2012-01-30, 22:38
Ja det var nån gammal fet tant som förklarade för mig hur bra deras grejer var och hur mycket större och starkare jag kunde bli av att äta dom...

Var nån som lagt på sig över 15kg rena muskler på ett år genom att äta deras produkter och det var folk som tränat i 10-15 år

Jag provade nyss, dock la jag bara på mig 14kg muskler. Ska stämma de jävla asen.

Grapeman
2012-04-09, 17:24
Jag provade nyss, dock la jag bara på mig 14kg muskler. Ska stämma de jävla asen.

Fy fa'an... *grr*

Herman H
2012-04-09, 20:01
Vi fick ett sånt där mysko samtal man får ibland av gamla vänner man inte sett på flera år, i detta falet skulle vi (jag och sambon) bli bjudna på middag och det skulle ju bli verkligen kul att träffas. Vi sa ju såklar ja.
En vecka senare så snackas sambon och vännen vid igen och då slank det ur av misstag att det egentligen inte var en "riktig" middag utan en träff med lite folk. Den där vännen pressades lite och då kröp det ju fram vad det handlade om och att hon genast hade tänkt på mig eftersom jag "tränade så mycket". Hon den däringade vännen fick ett ganska ljudligt "är du helt körd eller?" och så tackade vi för oss.
Nu har det gått ett par månader och vi har inte varit där än men hon ("vännen alltså") har haft mage att "bjuda" in oss igen...*screwy*

Om man riktigt anstränger sig, hur långt upp i... hrmm... "avloppet" på en sån säljar tror ni man kan köra upp en sån där plastburk från Herbalife tro?