handdator

Visa fullständig version : Börjar gymnasiet imorgon.


Xtronal
2010-08-15, 20:30
Börjar gymnasiet imorn, det är i en annan stad, kommer inte känna någon alls, ny skola också :P,

Verkar lite läskigt :O, fast jag hittar ju till skolan iaf, :)

är det inte lite nervöst att börja i en ny klass när man inte känner någon alls, men det bör ju vara några andra som inte heller känner någon :P''

O.o

---------------------------------------------------------------
Var lite ivrig med att skriva gymnasium så jag glömde N'et på titeln, - fail

- man blir lite efter när man nyss varit ute och sprungit 1.5 mil

Zakath
2010-08-15, 20:34
Det är helt normalt att känna sig normalt inför något så stort, också för mycket mindre grejer. :) Jag hoppas du kommer hitta många bra vänner i din nya klass!

Andy.da.wohoo
2010-08-15, 20:35
Klart det är nervöst! Att börja i en ny klass utan att känna någon alls, i en annan stad dessutom, hade gjort mig asnervös!

Men, det är nog en riktigt rolig nystart, du har ju perfekta förutsättningar att skapa nya vänskapsband med folk då, eftersom där inte finns någon som kan dra upp gammalt skit :)

Lycka till :thumbup:

Sjoba
2010-08-15, 20:36
Lära känna folk gör man alltid om man har någorlunda karisma.
Går du i gymnasiet i en annan stad och har egen lägenhet kan jag bara säga grattis.

Alltid både spännande och kul att börja i en ny klass, men på ett eller annat sätt och hur det än känns i början så brukar man alltid vara best of pals efter någon månad.

Skitbra när man inte känner alla heller, då behöver dom inte veta direkt hur lam man egentligen är/har varit :D

Xtronal
2010-08-15, 20:38
Det är helt normalt att känna sig normalt inför något så stort, också för mycket mindre grejer. :) Jag hoppas du kommer hitta många bra vänner i din nya klass!


tack :), behövde verkligen ett vettigt svar, tack alla andra också haha, :) bara lite nervöst med sånt här,eftersom att jag har varit med mina kompisar sen vi gick i dagis typ =).

Lära känna folk gör man alltid om man har någorlunda karisma.
Går du i gymnasiet i en annan stad och har egen lägenhet kan jag bara säga grattis.

Alltid både spännande och kul att börja i en ny klass, men på ett eller annat sätt och hur det än känns i början så brukar man alltid vara best of pals efter någon månad.

Skitbra när man inte känner alla heller, då behöver dom inte veta direkt hur lam man egentligen är/har varit :D

nope, ingen egen lägenhet men får pendla dit med tåg, tar ca 30 min att åka tåg till stationen :P

Klart det är nervöst! Att börja i en ny klass utan att känna någon alls, i en annan stad dessutom, hade gjort mig asnervös!

Men, det är nog en riktigt rolig nystart, du har ju perfekta förutsättningar att skapa nya vänskapsband med folk då, eftersom där inte finns någon som kan dra upp gammalt skit
Lycka till :thumbup:
tack=-)

Rahf
2010-08-15, 20:42
tack :), behövde verkligen ett vettigt svar, tack alla andra också haha, :) bara lite nervöst med sånt här,eftersom att jag har varit med mina kompisar sen vi gick i dagis typ =).



nope, ingen egen lägenhet men får pendla dit med tåg, tar ca 30 min att åka tåg till stationen :P


tack=-)

Det gäller för många som börjar gymnasiet, så du är inte ensam.

Ha så kul! Gymnasiet är oftast en riktigt härlig tid.

Xtronal
2010-08-15, 20:46
Det gäller för många som börjar gymnasiet, så du är inte ensam.

Ha så kul! Gymnasiet är oftast en riktigt härlig tid.

haha tack :), imorgon är det lära känna dagar förmodligen, sen blir det klass utflykt i 2 dagar (vi kommer att sova över i stugor) :)

ska bli riktigt kul, men samtidigt lite läskigt haha :)

skulle även vilja till lägga detta: Någon mod, kan ni va snälla och byta Gymasiet till Gymnasiet :D

Morrris
2010-08-15, 20:48
haha tack :), imorgon är det lära känna dagar förmodligen, sen blir det klass utflykt i 2 dagar (vi kommer att sova över i stugor) :)

ska bli riktigt kul, men samtidigt lite läskigt haha :)

skulle även vilja till lägga detta: Någon mod, kan ni va snälla och byta Gymasiet till Gymnasiet :D

Skojar du? Perfekt upplägg för att lära känna dina klasskamrater. Tror vi hade en rundvisning av skolan och upprop som välkomstritual... :)

L-Sami
2010-08-15, 20:48
Kommer ihåg när jag skulle börja gymnasiet. Ny skola med mycket nya människor och otroligt fina tjejer fanns i den skolan minns jag ;)

Smeroth
2010-08-15, 20:50
Var det själv bara :P Klart att det är nervöst!

Xtronal
2010-08-15, 20:56
Skojar du? Perfekt upplägg för att lära känna dina klasskamrater. Tror vi hade en rundvisning av skolan och upprop som välkomstritual... :)

du har helt rätt :thumbup:, och tack för mod, för att ni fixa till tråd titeln.*drool*

LoTiX
2010-08-15, 21:30
Goodspeed.

Go chans att börja om på nytt. Ta ett nytt namn, Ervin är alltid ledigt. Då kan man alltid följa upp med "Precis som Sam Ervin, den Amerikanska senatorn under 50, 60 och 70-talet". Vipps så är du mitt i en spännande konversation med klassens pingla.

Mora spöket
2010-08-15, 21:35
Jag kommer ihåg att jag aldrig varit så nervös som jag var när jag skulle börja gymnasiet. Och jag hade nog vatt extra nervös om det var i en ny stad dessutom.
Alla börjar om från "scratch" när det gäller kompisar mm. i en ny klass. Tänk på det första intrycket, och så kommer allt gå perfekt :thumbup:

lanzal
2010-08-15, 21:42
Var inte blyg, se till att vara positiv och försök att lära känna folk under teambuildingen. Gymnasiet är det roligaste jag gjort hittils, jag hade gärna gått ett år till ;). Tog studenten nyligen.

Loke
2010-08-15, 21:43
Tror nog de flesta kan skriva under på att 3 av de bästa åren i ditt liv ligger framför dig :)

Våga prata med folk i början, det kan verka som många känner varandra sen tidigare men det är ofta inte mer än ytliga bekanta och de hoppas nog på att få nya vänner lika mcket som du.

LinusM
2010-08-15, 21:59
Jag började 7:an i en helt ny klass där jag inte kände någon, helt sjukt blyg var jag också. Men det gick hur bra som helst, bara jävligt nervöst innan. :)

bb X
2010-08-15, 22:02
Jag gillar den känslan, ny skola, ny klass, känner ingen. Var så när jag också började i gymnasiet. Gick riktigt bra iaf, skönare klass finns inte :)

HulkH
2010-08-16, 00:56
Det kmr gå bra ;)

Lycka till och hoppas du får det bra med många nya vänner o.s.v :)

rooz
2010-08-16, 05:55
Ibland är det bara bra att få komma bort från den gamla bekantskapskretsen och möta nytt folk:)

Jag hade det ungefär likadant som du, och lära känna folk är aldrig några problem;)

Xtronal
2010-08-16, 13:54
Första dan gick bra, bara snygga tjejer i klassen xD, sen snacka jag med några också ^^

jocke12
2010-08-16, 14:15
Första dan gick bra, bara snygga tjejer i klassen xD, sen snacka jag med några också ^^

:thumbup:

.

Chrillee
2010-08-16, 20:44
Tror nog de flesta kan skriva under på att 3 av de bästa åren i ditt liv ligger framför dig :)

Eller de värsta 3 åren om man blir mobbad/utfryst, vilket händer för vissa.

Skönt att det gick bra för TS idag i alla fall, inte dumt med massa snygga tjejer i ens klass. ;)

Potatiskillen
2010-08-16, 21:55
Börjar gymnasiet imorn, det är i en annan stad, kommer inte känna någon alls, ny skola också :P,

Verkar lite läskigt :O, fast jag hittar ju till skolan iaf, :)

är det inte lite nervöst att börja i en ny klass när man inte känner någon alls, men det bör ju vara några andra som inte heller känner någon :P''

O.o

---------------------------------------------------------------
Var lite ivrig med att skriva gymnasium så jag glömde N'et på titeln, - fail

- man blir lite efter när man nyss varit ute och sprungit 1.5 mil

Jag känner igen mig, gör bara inte samma misstag som jag gjorde. Dvs att inte våga vara sig själv, det tog tre tills sex månader för att slappna av och vara sig själv. Se till så att du sysslar med något på kvällarna (träning och aktiviteter). Lycka till! Jag önskar att jag också fick börja på någon skola där man fick gratis käk :)

r3mpuh
2010-08-16, 22:03
Kommer ihåg när jag skulle börja gymnasiet. Ny skola med mycket nya människor och otroligt fina tjejer fanns i den skolan minns jag ;)
Nice skola. :)

I årskurs 1 på gymnasiet, som jag går på, så var det ca 10 tjejjer och 130 killar. *gah!*

Kek
2010-08-16, 22:11
Kör bara! Det är extremt skönt att få börja om på nytt i en stad där ingen känner dig. Folk kommer komma från många andra skolor så det är inte så att alla är astajta med varandra redan från början. Sen har ni ju antagligen nollning och sånt som man garanterat lär känna folk under.

Se till att bli bekant och lära känna så många du kan under dina 3 år. Det är alltid bra att ha en stor bekantskapskrets och mesa inte med tjejer osv. Ta för dig. De flesta är osäkra tonåringar som knappt kan föra en konversation med en dam i den åldern så se till att försöka bekanta dig lite extra med tjejerna under nollningen, fester, lektioner osv osv så kommer du må bra.