handdator

Visa fullständig version : Tips för träning hemma?


Shipp
2010-08-15, 13:52
Hallo Allihopa.

Jag är 15 år och har tränat de senaste 5 åren. Inte seriöst men ett par pass i veckan.

Har alltid tränat med hantel osv. Jag vill bygga större muskler nu, utseendemässigt.

Jag är 1.76 meter och väger runt 60 kilo.
Har försökt att gå up i vikt men det går liksom bara inte, min farsa kan inte heller gå upp nått. Ligger väll i generna :/ Skulle vara väldigt tacksam om nån kan hjälpa mig med tips för träning hemma och hur man kan gå upp i vikt.

Jag lyftar 10.5kg med hantel. 15 reps och runt 20-30 kilo med stång.

Jag har 3 hantlar. 1 stång. Jag behöver tips på triceps träning framför allt.

Jag lyfter mycket för min vikt, får alltid beröm när jag går till gymet av de äldre. Finns bara ett gammalt gym här och det är ALLTID fullt så jag tränar hellre hemma en och vänta en kvart för en maskin ska vara ledig.

Alla tips är välkommna. :thumbup:

cero
2010-08-15, 14:59
Om du inte har en extremt sällsynd sjukdom som hindrar dig från att gå upp i vikt, vilket är helt osannolikt.. så äter du för lite, helt enkelt. Det är intagna kalorier - förbrända kalorier som avgör om du går ner eller upp i vikt. Ett tips är att äta så ofta du kan och lägg till mycket matfett och andra saker som innehåller mycket energi om du har svårt för att få i dig stora mängder mat. Riktigt rejäl klick smör till äggen på morgonen och majonäs på det tex.

Karatekid
2010-08-15, 15:17
http://www.halso.info/forum/thread-26237.html?highlight=havredryck

dra i dej 2 sådana om dan så ska du se at du kommer gå upp i vikt. Om du inte har något proteinpulver kan du skippa att ha i de.

Shipp
2010-08-15, 20:47
Tack för tipsen, jag äter runt 5 gånger per dag i nu läget utan att gå upp i vikt. Borde nog tänkte på att få i mig mer fett.

Men, jag ska prova nu att äta när jag är hungrig och testa den havredrycken.

Hur ska jag träna när jag går upp i vikt? Jag har hört att man ska lyfta så inte man bara får mer fett på kroppen.

Sjoba
2010-08-15, 20:58
Man kan inte lyfta på ett speciellt sätt för att "inte bara få mer fett på kroppen".
Kan inte gå upp i vikt? Jo, det kan du, ät mer! Räkna på kalorierna du bör få i dig för att gå upp i vikt, och räkna på vad du får i dig så ska du se att du äter för lite.
Mat, mat, mat, mat! Jag dricker själv kanske 1½ liter mjölk per dag, grymt sätt att få i sig massa kalorier lätt.

Har du bara en stång och lite vikter så kan du träna jättebra hemma.
Här http://www.exrx.net/Lists/Directory.html kan du hitta massa övningar för hela kroppen med skivstång och hantlar.