handdator

Visa fullständig version : Kod 43 Usb


Lasse Kongo
2010-08-15, 09:09
Igår helt plötsligt slutade musen fungera, en vanlig mus med usbsladd, kod 43 står det när jag går in och kollar på usb i enhetshanteraren.

Musen har ju fungerat bra innan, och nu helt plötsligt känner den inte igen maskinvaran och misslyckas med installering av drivrutiner.

Tro mig, jag har provat det mesta som man får tips om när man söker på detta problem och kod 43, men utan resultat.

Så jag hoppas på att kolo kanske har ett svar, detta hände nu sen jag skaffade win 7, aldrig hänt innan.

Äker väl och köper en ny mus men vet ju inte om den kommer funka heller, musen är liksom inte trasig och usbkontakterna är inte trasiga heller, har testat med usbstickor etc.

Tacksam för hjälp.

King Grub
2010-08-15, 09:14
Många som har haft problemet har löst det genom att stänga av datorn och sätta på den igen. Då hittas musen igen. Obs, inte bara starta om datorn, utan stänga av ordentligt, vänta någon minut, och sedan sätta på den igen. Har du provat det?

Lasse Kongo
2010-08-15, 09:16
Många som har haft problemet har löst det genom att stänga av datorn och sätta på den igen. Då hittas musen igen. Obs, inte bara starta om datorn, utan stänga av ordentligt, vänta någon minut, och sedan sätta på den igen. Har du provat det?

Jag provade att ta bort batteriet igår en 30sek typ, läste det på något forum, fungerade ej, men man kanske ska låta musen sitta i?

För jag hade nog tagit bort den, ska prova igen.

Lasse Kongo
2010-08-15, 09:25
Inget verkar fungera, vill ändå skaffa en lite bättre gamingmus, ska dra och köpa en strax, osäker på om den kommer fungera dock, men som sagt är det ju inget fel på usbuttagen, de fungerar.

Lasse Kongo
2010-08-15, 10:32
Väldigt märkligt, jag var snål dessutom och köpte en liknande med usbsladd, lite större och mer gaminganpassad men ändå, inget märkvärdigt och den fungerar i alla portar, skumt =)

Pepparkakssmurfen
2010-08-15, 10:44
Kan ju vara nån lödning som släppt i din gamla.

Lasse Kongo
2010-08-15, 10:47
Kan ju vara nån lödning som släppt i din gamla.

Sant, fast det lyser ju om den när man stoppar in den i usbkontakten, aja blir att kassera den nu ändå =)

shut teh face
2010-08-15, 12:24
Igår helt plötsligt slutade musen fungera, en vanlig mus med usbsladd, kod 43 står det när jag går in och kollar på usb i enhetshanteraren.

Musen har ju fungerat bra innan, och nu helt plötsligt känner den inte igen maskinvaran och misslyckas med installering av drivrutiner.

Tro mig, jag har provat det mesta som man får tips om när man söker på detta problem och kod 43, men utan resultat.

Så jag hoppas på att kolo kanske har ett svar, detta hände nu sen jag skaffade win 7, aldrig hänt innan.

Äker väl och köper en ny mus men vet ju inte om den kommer funka heller, musen är liksom inte trasig och usbkontakterna är inte trasiga heller, har testat med usbstickor etc.

Tacksam för hjälp.
Formaterade du datorn och installerade win7 eller uppgraderade du till win 7?