handdator

Visa fullständig version : Dagen efter


Big bicep
2010-08-14, 17:10
Tjenare

Drack 7 - 8 st starköl igår kväll..

Och idag då jag vaknade vid 11 så kände jag mig bakis med huvudont och illamående..

Men nu på kvällen känner jag mig ändå kry och känner inte av att jag druckit kvällen innan..

Så då är min fråga tror ni att det är onödigt att fara och styrke träna nu på kvällen dan efter? med tanke på alkoholintaget, altså kommer det inte ge lika mycket? och gäller samma sak vid kondition då du druckit dan innan?

interpx
2010-08-14, 17:13
Jag brukar springa dagen efter jag har druckit. Brukar inte vara några problem. :)

King Grub
2010-08-14, 17:21
Ge lika mycket? Antagligen inte. Ge mer än att halvligga i soffan framför TV:n? Ja.

FLP
2010-08-14, 17:26
Finns en sökfunktion you should try it *mini

Big bicep
2010-08-14, 18:44
sökfunktionen i detta forum tycker jag är dålig, man hittar ju bara massa annat som man inte äns är intresserad av eller sökt efter. Men hur brukar ni göra då? gymmar ni dagen efter även om ni varit bakis på morgonen och druckit ganska många öl kvällen innan?

1911
2010-08-14, 18:52
7-8 öl är ju en rätt "lagom" mängd. En sak om du hade druckit 15-20, nu kan du lätt träna!

dossanftw
2010-08-14, 18:52
Jag tränar alltid dagen efter om det står så på schemat, alltid på kvällen då så att man har hunnit återhämta sig lite. Konstigt nog presterar jag ofta bättre då än vanliga dagar.. Dock dricker jag inte så speciellt stora mängder så alkoholen är ur kroppen runt lunch dagen efter.

Sniggel
2010-08-14, 19:46
Du tjänar nog ingenting på att vila i nuläget.
Alkohol gör inte att träning är bortkastad, om man inte gör något extremt som att direkt efter styrketräning påbörja ett supande och vänta med mat i 6 timmar.

Danne2k
2010-08-15, 00:10
Personligen brukar jag inte ens träna dagen efter dagen efter, iaf inte om jag har en redig bakfylla, för jag anser att om man druckit såpass "mycket" att man känner av det dagen efter så är kroppen inte riktigt redo för träning, iaf inte min och då kan jag lika gärna vänta några dagar.

joker560
2010-08-15, 01:01
Hur är det att träna påverkad då? T.ex köra en bänkpresstävling lite macho sådär med killarna i källaren :)

lanzal
2010-08-15, 02:19
Hur är det att träna påverkad då? T.ex köra en bänkpresstävling lite macho sådär med killarna i källaren :)
Jävligt dumt då det är farligt?: P
Få stången över halsen och alla är för fulla för att förstå allvaret etc..

Bluesparv
2010-08-15, 08:34
Jävligt dumt då det är farligt?: P
Få stången över halsen och alla är för fulla för att förstå allvaret etc..

Ja! Ska man tävla påverkad så är det i ryck/stöt som gäller, inget annat är okej! *flex*

JoeyP
2010-08-15, 09:07
Du kan träna dagen efter du har druckit alkohol.
Men du kommer nog inte prestera lika bra på gymmet, man är ofta slö osv. Bakfull som du säger. Även om du inte känner dig dålig nu så kommer du ändå märka det på gymmet tror jag.

Träningen är inte bortkastad pga alkoholen, men på sätt och vis då du hade tränat bättre utan att ha druckit alkohol dagen före.