handdator

Visa fullständig version : Varför är det ok att vara kärringsjuk men äckligt att vara gubbsjuk?


filmjölk
2010-08-13, 00:08
Jag har funderat på en sak som stör mig litegrann. Damer uppmuntras via media och samhället att springa efter unga pojkar. "Det är sexuellt kompatibelt", "bejakande av kvinnlig sexualitet", "åldern är bara en siffra" blah blah blah.

Motsvarigheten, att gubbar jagar efter unga tjejer är äcklig. "Usch och fy, jävla snuskgubbe". "vad får han ut förutom något vackert att se på?", "Är han omogen och klarar inte av en kvinna i sin egen ålder?", etc etc.

Samtidigt så hävdas det att det är precis tvärtom, att det är ok med gubbsjuka och fel med kärringsjuka, men så är det knappast?

Ser man en dam i 40års åldern som raggar på någon 19åring tänker folk: "Åh vad härligt med kvinnor som tar för sig! vad kul!" Men en 40 årig gubbe som raggar 19åriga tjejer är enbart patetisk och äcklig.

Varför e det på detta viset?

(Är fö själv inte gubbsjuk... än, är 32, min fru 41)

Kwon
2010-08-13, 00:10
Mansdominerat samhälle.

Är väl lite som att när färgade amerikaner kallar vita för honkies eller crackers så skrattar man, men när man som vit råkar kalla färgade för nukkaz, vi neegarz eller knee grows, så blir det hus i helvete.

Trance
2010-08-13, 00:13
Ser man en dam i 40års åldern som raggar på någon 19åring tänker folk: "Åh vad härligt med kvinnor som tar för sig! vad kul!" Men en 40 årig gubbe som raggar 19åriga tjejer är enbart patetisk och äcklig.


Vilket folk pratar vi om nu för det stämmer inte överrens med vad jag märkt.

Kek
2010-08-13, 00:17
Vilket folk pratar vi om nu för det stämmer inte överrens med vad jag märkt.

Men du fattar ju resonemanget. Om en kille har sex med en het kärring eller kanske mindre het för den delen så tänker de flesta "niiiiiiiiiicccceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee" eller så rycker de på axlarna och skiter it. Om en gubbe skulle sexa upp en 18-19 åring skulle det var äckligt och motbjudande i mångas ögon.

shadowfire
2010-08-13, 00:39
Vilket folk pratar vi om nu för det stämmer inte överrens med vad jag märkt.

men min gode herre, vi pratar utanför solaris och +r00t nu, jag vill utan tvekan säga att ts har huvudet på spiken. Som "lammkött kille" är det ok att bli taffsad i arslet av +45damer på random krog, men om en annan hade gjort det med samma åldersskillnad neråt så hade det blivit livat i luckan. Eller så hade det gått vägen tills "herr pappa" fått veta något.

Sjoba
2010-08-13, 00:41
Beror sig väll lite på hur man resonerar.
MILF vs. snuskgubbe.
Hugh Heff vs. snusktant.


Men ja, av någon anledning anses det värre med snuskgubbar :D

Trance
2010-08-13, 00:50
men min gode herre, vi pratar utanför solaris och +r00t nu, jag vill utan tvekan säga att ts har huvudet på spiken. Som "lammkött kille" är det ok att bli taffsad i arslet av +45damer på random krog, men om en annan hade gjort det med samma åldersskillnad neråt så hade det blivit livat i luckan. Eller så hade det gått vägen tills "herr pappa" fått veta något.

Ja, för hur reagerade ditt kompisgäng när en 40+ försökte ragga på en av er när ni var 20? Problemet är att ni tänker snygg milf men äcklig gubbe. Var konsekventa.

Samt vem tycker det är ok att en 45+ tant tafsar på en på krogen? Skall vi dra upp en poll på Kolo?

shadowfire
2010-08-13, 00:56
Ja, för hur reagerade ditt kompisgäng när en 40+ försökte ragga på en av er när ni var 20? Problemet är att ni tänker snygg milf men äcklig gubbe. Var konsekventa.

Samt vem tycker det är ok att en 45+ tant tafsar på en på krogen? Skall vi dra upp en poll på Kolo?

lugn i gatan nu, jag vill nog påstå att +40 har alltid varit "usch" förrän tills nu och numera går jag inte ut på krogen alls (och nu ser jag +40 som nom nom nom).

+45-tafs på krogen är bägel, asså, bägel om man är under 30 iaf. Minns mitt favoritställe i Sundsvall där man dansade o blev full o glad och så slutade kvällen med att det stod någon grogghagga (c)piranha och slickade en i örat o viskade naughty things... brooooooooohh.

DanielF
2010-08-13, 05:58
Det är förjävligt!
Jag planerar att bli väldigt gubbsjuk när jag blir gammal. Hoppas det har blivit norm tills dess.

:)

tntballe
2010-08-13, 06:17
Tafsande kvinnor är aldrig ok.
http://thechive.files.wordpress.com/2010/04/129157546596021572.gif?w=322
Nästan värre än kvinnor som tar sig ton.
http://thechive.files.wordpress.com/2010/03/gifki_07.gif?w=292

Eddie Vedder
2010-08-13, 06:47
Jag håller med Trance. Kärringar som raggar dyngraka smågrabbar på uteställen är ju allmänt vidrigt. Enda skillnaden blir ju det mer logiska i att killen oftare kanske kan försvara sig om han inte vill ha sex.

Men beteendet att som ensamstående och medelålders ragga fulla fjortisar tycker jag är lika äckligt oavsett.

k66a
2010-08-13, 07:09
Brad Pitt räknas väl inte som snuskgubbe av tjejerna om han skulle ragga på 20 åringar medans en lika gammal anonym karl med hängbuk och flint får direkt den stämpeln....ynf.

bubbe
2010-08-13, 07:11
Lite skillnad på äckelgubbe och het milf.....

Jag har blivit tafsat på av en äldre tant i yngre dar, fyfan. Ingen trevlig upplevelse*grr*

Ganymedes
2010-08-13, 07:17
Tafsande kvinnor är aldrig ok.
http://thechive.files.wordpress.com/2010/04/129157546596021572.gif?w=322
Nästan värre än kvinnor som tar sig ton.
http://thechive.files.wordpress.com/2010/03/gifki_07.gif?w=292

Über-lol! Var kommer dessa gudomliga klipp ifrån? Så härligt fredagsfel som det kan bli! :laugh::laugh:



OnT: så tror jag det är äckligast när män gör saker, vad det än är. Just bara för att många fått för sig att mannens roll i sängkammaren är brutalare och att han därmed "straffar" flickan, medan kvinnan bara är mogen och tar för sig.

Nelson81
2010-08-13, 08:01
Mansdominerat samhälle.

Är väl lite som att när färgade amerikaner kallar vita för honkies eller crackers så skrattar man, men när man som vit råkar kalla färgade för nukkaz, vi neegarz eller knee grows, så blir det hus i helvete.

lol åt knee grows.

spoonchest
2010-08-13, 08:24
Jag håller med Trance. Kärringar som raggar dyngraka smågrabbar på uteställen är ju allmänt vidrigt. Enda skillnaden blir ju det mer logiska i att killen oftare kanske kan försvara sig om han inte vill ha sex.

Men beteendet att som ensamstående och medelålders ragga fulla fjortisar tycker jag är lika äckligt oavsett.

En fördel med att se gubbar och tjejer som hookar upp på krogen, jämfört mot ditot, är att de har någotsånär hum om hur de beter sig. De kan äckla sig lite, men det finns gränser, iaf.
En grabb som efter stägning ska scora en 40-50 taggare kan inte riktigt vänta så länge, och hålla händerna i styr. Och Tanten har oftast inget emot att visa lite skinn inför folk.
Det var en gång då en kille i 20års åldern satt och, vad det verkade, ammade en kärring i 50årsåldern. Det var bara obehagligt. Folk går oftast till krogen för att umgås, inte för att bevittna en freakshow.

Dessa, oftast inte alltför fräscha damer kategoriseras inte som "cougars" eller "milfs", utan som "huggormar". Killar som går hem med dessa vet sällan vad de ger sig in på.

Eddie Vedder
2010-08-13, 08:28
Dessa, oftast inte alltför fräscha damer kategoriseras inte som "cougars" eller "milfs", utan som "huggormar". Killar som går hem med dessa vet sällan vad de ger sig in på.

Jag har hört en del vidrigheter även jag. Jag kommer från Degerfors. :D

Bland annat om något som i princip var en våldtäkt. Däckad 16-åring vaknar upp med tjejkompisens 40-taggare till morsa ovanpå.*spy*

Så utgår man hela tiden från äcklig gubbe vs. MILF är det ju helt fel.

MasterChief
2010-08-13, 08:52
Det kanske kommer med åldern med jag är tacksam mot allt typer av närmanden. Oavsett ålder, kön och utseende.

Matsa
2010-08-13, 08:55
Lite skillnad på äckelgubbe och het milf.....

Jag har blivit tafsat på av en äldre tant i yngre dar, fyfan. Ingen trevlig upplevelse*grr*

Jo det är ju lite skillnad på en milf och en gammeltacka som ser ut som hyresvärden i Kingpin fast tjock...

Ganymedes
2010-08-13, 08:59
Mäh, kom igen nu folk. Svara på frågan vart klippen kommer ifrån. Jag sitter med kreditkortet framme och ska beställa film!

Chaan
2010-08-13, 09:41
Det som är skillnaden mellan män och kvinnor är att kvinnor oftast är mindre aggressiva - och av den anledningen ses det naturligt blidare på snuskiga gummor än gubbar. Jag brukar få förslag av båda sorter men kvinnorna har oftast varit ok (som personer, men kanske inte för mig) medans männen inte varit det (nu är även män redan från början uteslutna därutöver för min del). En rolig men lite provocerande kärringsjukehändelse var när jag var 25. Jag låg i badet när en kvinnlig bekant över 50 ringde. Vi pratade om något annat (vi var med i samma projekt) men senare kom hon i alla fall över - och det visade sig då att det var för att ha sex med mig - vilket jag inte gick med på. Hon berättade att hon blev "så jävla kåt" när hon hörde att jag låg i badet. Jag har senare under en längre tid haft en 12 år äldre flickvän. Jag är alltså inte överkänslig - ändå är det något träligt med de där kvinnorna som ska in i klimakteriet och vill passa på en sista gång. Det luriga med kvinnan som gillade att jag badade var också att hon även var sambo sedan länge men jag tror faktiskt de hade ett öppet förhållande. Gubbsjuka är normalt sett värre för att män är otrevligare än kvinnor.

pragmatist
2010-08-13, 10:26
Vet inte om jag kan hålla med om att det skulle vara särskilt socialt accepterat, än mindre uppmuntrat, att äldre kvinnor raggar på väsentligt yngre killar. Men en skillnad som man i alla fall upplever är att det vanligtvis är avsevärt enklare för en kille att freda sig mot en tant än för en ung tjej att freda sig mot en gubbe, och att man därför tenderar vara mer fördömande mot det senare fallet. En tant som raggar yngre killar är komisk/patetisk, en gubbe som raggar yngre tjejer är mer hotfull.

Mental
2010-08-13, 10:37
Så länge folk är byxmyndiga får de ****** bäst de vill. Sen om det är 16 och 60 spelar ingen större roll. Mycket att sitta och hymla över, jag delar inte deras smak, men vafan berör det mig om de vill ligga med varandra?

Lellan
2010-08-13, 10:39
Jag håller med Trance. Kärringar som raggar dyngraka smågrabbar på uteställen är ju allmänt vidrigt. Enda skillnaden blir ju det mer logiska i att killen oftare kanske kan försvara sig om han inte vill ha sex.

Men beteendet att som ensamstående och medelålders ragga fulla fjortisar tycker jag är lika äckligt oavsett.

+1 huvudet på spiken. Fast ännu värre om man byter ut ensamstående till gift, gifta el sambor oavsett kön som tycker att de bara "skojar lite, kom igen" har väl de flesta råkat ut för när man var ung, och nä - det är bara pinsamt att de inte har vett att fatta att det inte är skoj.. Och att beteendet inte räknas bort per automatik bara för att de har ngn respektive som generat står och skrattar med för att han/hon inte heller vill ta beteendet på allvar.

När någon närmar sig 30 och blir raggad på el raggar på äldre reagerar iaf jag inte nämnvärt, ofta är folk rätt "klara" som människor då och kan både säga ifrån och ta för sig utan dålig stämning.

Eddie Vedder
2010-08-13, 10:45
Så länge folk är byxmyndiga får de ****** bäst de vill. Sen om det är 16 och 60 spelar ingen större roll. Mycket att sitta och hymla över, jag delar inte deras smak, men vafan berör det mig om de vill ligga med varandra?

Visst är det så men den åsikten har ju definitivt inte alla. Och trådens diskussion gäller ju att det ena enligt filmjölk är socialt accepterat men inte det andra.

Där håller i alla fall inte jag med honom. Jag tycker nog de allra flesta reagerar med avsmak mot gamla fyllekärringar som raggar lammkött.

tntballe
2010-08-13, 10:53
Über-lol! Var kommer dessa gudomliga klipp ifrån? Så härligt fredagsfel som det kan bli! :laugh::laugh:



OnT: så tror jag det är äckligast när män gör saker, vad det än är. Just bara för att många fått för sig att mannens roll i sängkammaren är brutalare och att han därmed "straffar" flickan, medan kvinnan bara är mogen och tar för sig.
Första är Bring Me the Head of Alfredo Garcia
http://www.imdb.com/title/tt0071249/

Lellan
2010-08-13, 11:03
Visst är det så men den åsikten har ju definitivt inte alla. Och trådens diskussion gäller ju att det ena enligt filmjölk är socialt accepterat men inte det andra.

Där håller i alla fall inte jag med honom. Jag tycker nog de allra flesta reagerar med avsmak mot gamla fyllekärringar som raggar lammkött.

Ska man överanalysera, kan det inte vara så att förr var det lite skämtsamt och statusaktigt med ett kuttersmycke för män, typ Hugh Hefner, Benny Hill, lite snaskigt smaskigt (men absolut inte fiint). Sedan har allt fler kvinnor fått högre positioner, lön etc och det i en tid när ungdom överskattas till att vara nåt lyxigt folk vill ha.. Så dessa kärringar botoxar sig, skaffar sig lammkött, serier som cougar-vadennuheter, sex and the city etc så är det mest bara ett tecken i tiden. Dvs lite tröttsamt, opersonligt och knappast nåt att bry sig om, så länge ingen far illa såklart.

Känns ju som att de flesta människor är vanliga svenssons med normala behov av sorten ngn att gå igång på mentalt och attraheras av men inte se som objekt, vilket ju lätt är känslan man instinktivt får när ngn känns "snusk"tant/gubbe.

Det är inte per automatik fel att objektifiera, finns jo folk som gillar att ses som objekt och andra som gillar att ha en sådan relation utan djupare innebörd, men det trista är väl folks åsikter om andra vuxna människor. Orka.

Men, som sagt, är ngn väldigt ung är det klart att man reagerar, är väl en allmän beskyddarinstinkt och trevligt så.

Arne Persson
2010-08-13, 11:07
Brad Pitt räknas väl inte som snuskgubbe av tjejerna om han skulle ragga på 20 åringar medans en lika gammal anonym karl med hängbuk och flint får direkt den stämpeln....ynf.

Jo, men Brad Lillpitt är ju söt och känd. DET är en jävla skillnad!:)

Crippa90
2010-08-13, 11:08
Har fått ganska mycket creds för att jag strulade med en 30-åring på min student. Fast det kanske berodde på att hon var min lärare. :)

Nitrometan
2010-08-13, 11:08
Jag håller inte med om att det är accepterat. De flesta reagerar (negativt) på par med stora åldersskillnader.

Exempelvis 20 år eller mer.

Men nånstans är det ändå mer accepterat med en äldre man som har en yngre fru än tvärtom.

Yes
2010-08-13, 11:21
Brad Pitt räknas väl inte som snuskgubbe av tjejerna om han skulle ragga på 20 åringar medans en lika gammal anonym karl med hängbuk och flint får direkt den stämpeln....ynf.
Verkar som det per automatik blir snuskgubbe/tant om personen anses oattraktiv.

För övrigt gillar jag MILF;ar.

Så, nu var det sagt.

Arne Persson
2010-08-13, 11:27
Verkar som det per automatik blir snuskgubbe/tant om personen anses oattraktiv.

För övrigt gillar jag MILF;ar.

Så, nu var det sagt.

Känns det bättre nu:)

Lance Uppercut
2010-08-13, 11:27
Har fått ganska mycket creds för att jag strulade med en 30-åring på min student. Fast det kanske berodde på att hon var min lärare. :)

KING! :hbang:

Lance Uppercut
2010-08-13, 11:29
Alla gillar väll MILFS?. Är man en MILF är man ju per automatik snygg. Huvudsaken är väll att åren inte tagit ut sin rätt, då e de ju skitsamma.

Exdiaq
2010-08-13, 12:11
Har fått ganska mycket creds för att jag strulade med en 30-åring på min student. Fast det kanske berodde på att hon var min lärare. :)

Är det nu sant är du förtjänt av creden!

rooz
2010-08-13, 12:14
Har fått ganska mycket creds för att jag strulade med en 30-åring på min student. Fast det kanske berodde på att hon var min lärare. :)

Cred. MILF+Hot teacher syndrom= EPIC WIN

Så, allt beror på hur fräsch du är?

k66a
2010-08-13, 12:36
Jo, men Brad Lillpitt är ju söt och känd. DET är en jävla skillnad!:)


Javisst en milf är ju en snygg hot milf tror inte fd politikern Åsa Domeij hamnar på någons milf lista fast hon är lika gammal som Demi Moore.

Yes
2010-08-13, 13:12
Känns det bättre nu:)
Nu känns det bättre, Senor Triceps!

Kwon
2010-08-13, 13:24
Jo, men Brad Lillpitt är ju söt och känd. DET är en jävla skillnad!:)

Så är även Arne P!

Söt, Känd och med en sjuhelsikes Tricce!

Gillade din insats i Madames film förresten! Something to remember (and cherish)!

Tolkia
2010-08-13, 13:37
Vet inte om jag kan hålla med om att det skulle vara särskilt socialt accepterat, än mindre uppmuntrat, att äldre kvinnor raggar på väsentligt yngre killar. Men en skillnad som man i alla fall upplever är att det vanligtvis är avsevärt enklare för en kille att freda sig mot en tant än för en ung tjej att freda sig mot en gubbe, och att man därför tenderar vara mer fördömande mot det senare fallet. En tant som raggar yngre killar är komisk/patetisk, en gubbe som raggar yngre tjejer är mer hotfull.
Jag instämmer. När det gäller förhållanden skulle jag dessutom vilja påstå att det omvända gäller - det är mer accepterat att en äldre man tar ihop det med en yngre kvinna än att en äldre kvinna tar ihop det med en yngre man. Det har blivit bättre, men det är ganska långt kvar till att det skulle vara något som inte ifrågasätts.

Nitrometan
2010-08-13, 13:51
Jag håller inte med om att det är accepterat. De flesta reagerar (negativt) på par med stora åldersskillnader.

Exempelvis 20 år eller mer.

Men nånstans är det ändå mer accepterat med en äldre man som har en yngre fru än tvärtom.

När det gäller förhållanden skulle jag dessutom vilja påstå att det omvända gäller - det är mer accepterat att en äldre man tar ihop det med en yngre kvinna än att en äldre kvinna tar ihop det med en yngre man. Det har blivit bättre, men det är ganska långt kvar till att det skulle vara något som inte ifrågasätts.

Precis. Ingen jämlikhet på detta område än. ;)

Arne Persson
2010-08-13, 14:14
Nu känns det bättre, Senor Triceps!

Glädjande...:D

Arne Persson
2010-08-13, 14:14
så är även arne p!

Söt, känd och med en sjuhelsikes tricce!

Gillade din insats i madames film förresten! Something to remember (and cherish)!

Ha ha ha!

Ganymedes
2010-08-14, 01:20
Första är Bring Me the Head of Alfredo Garcia
http://www.imdb.com/title/tt0071249/

Tack så mycket! Andra filmen då? Någon slags b gung-fu rulle? :confused:

tntballe
2010-08-14, 06:26
Tack så mycket! Andra filmen då? Någon slags b gung-fu rulle? :confused:

Sat sau ji wong/Hitman/Contract Killer
http://www.imdb.com/title/tt0163818/

Cilia
2010-08-15, 12:17
Vet inte om jag kan hålla med om att det skulle vara särskilt socialt accepterat, än mindre uppmuntrat, att äldre kvinnor raggar på väsentligt yngre killar. Men en skillnad som man i alla fall upplever är att det vanligtvis är avsevärt enklare för en kille att freda sig mot en tant än för en ung tjej att freda sig mot en gubbe, och att man därför tenderar vara mer fördömande mot det senare fallet. En tant som raggar yngre killar är komisk/patetisk, en gubbe som raggar yngre tjejer är mer hotfull.

Jag instämmer. När det gäller förhållanden skulle jag dessutom vilja påstå att det omvända gäller - det är mer accepterat att en äldre man tar ihop det med en yngre kvinna än att en äldre kvinna tar ihop det med en yngre man. Det har blivit bättre, men det är ganska långt kvar till att det skulle vara något som inte ifrågasätts.
Håller med båda.

Apropå medias bild så finns det kanske fördomar mot motiven i bakgrunden som gör att vi värderar de olika kombinationerna olika. En äldre man antas få yngre tjejer för att han har pengar. Det kan lite kännas som en annan typ av prostitution. Medan det inte antas ligga pengar bakom med äldre kvinnor med yngre män (vilket inte alltid sämmer).

Det som kan kännas "rätt" med äldre kvinnor är väl att vi kvinnor peakar sexuellt kring 40 och män/killar vid 20. Så på så sätt är det en bra match.

Granatgiraffen
2010-08-15, 12:28
Håller med båda.

Apropå medias bild så finns det kanske fördomar mot motiven i bakgrunden som gör att vi värderar de olika kombinationerna olika. En äldre man antas få yngre tjejer för att han har pengar. Det kan lite kännas som en annan typ av prostitution. Medan det inte antas ligga pengar bakom med äldre kvinnor med yngre män (vilket inte alltid sämmer).

Det som kan kännas "rätt" med äldre kvinnor är väl att vi kvinnor peakar sexuellt kring 40 och män/killar vid 20. Så på så sätt är det en bra match.

Tror inte att 20 åringar vill peaka med en 40 årig uggla. Hur mäter man det där förresten?

Annars bryr jag mig inte så värst mycket. Vill en 40 åring krama en 20 åring så är det helt okej.

Cilia
2010-08-15, 12:37
Tror inte att 20 åringar vill peaka med en 40 årig uggla. Hur mäter man det där förresten?

Annars bryr jag mig inte så värst mycket. Vill en 40 åring krama en 20 åring så är det helt okej.
Vet inte hur det mäts.

Apropå det andra så skulle du bli förvånad över hur många unga killar som raggar på "äldre" kvinnor.

Kwon
2010-08-15, 12:42
Äldre och mogna kvinnor är inne nuförtiden!

Granatgiraffen
2010-08-15, 16:01
Vet inte hur det mäts.

Apropå det andra så skulle du bli förvånad över hur många unga killar som raggar på "äldre" kvinnor.

Jag är förvånad hela tiden. Du skulle bli förvånad om du visste promillehalten på dom flesta som gör det.

Cilia
2010-08-15, 16:14
Du skulle bli förvånad om du visste promillehalten på dom flesta som gör det.
Dito