handdator

Visa fullständig version : Intag av NO-Xplode


apjanne
2010-08-12, 21:08
Hej!
Jag har hört att intag av protein ca 30-40 minuter innan träningspass ska vara bra (varför har jag aldrig funderat riktigt noga över). Jag undrar då hur jag ska sköta intaget av protein och/eller mat innan träning när jag helst ska inta no-xplode på tom mage dvs ca 2 timmar efter mat eller 1 timme efter shake. Är påståendet om att ta en shake 30-40 minuter innan träning bara bullshit?

Pepz
2010-08-12, 21:48
är väl inte så svårt. du skriver ju själv exakt vilka tider du vill ta allting

12,00 ät mat
14,00 No xplode
14,20/14.30 protein
15,00 träning
mat

karlingen
2010-08-13, 07:42
Jag brukar ta min PWO-dricka 30 min innan träningen och sedan EAA (protein) i omklädningsrummet, strax innan jag börjar lyfta skrot :D
Det har funkat skit bra må jag säga

blondyz
2010-08-13, 13:30
Förstår inte riktigt varför du skall ta ditt protein 30-40 min innan passet, jag tar alltid vassle/eaa/bcaa direkt innan och direkt efter passet, dvs i omklädningsrummet efter jag har bytt om och skall göra entré.

1911
2010-08-13, 14:02
Förstår inte riktigt varför du skall ta ditt protein 30-40 min innan passet, jag tar alltid vassle/eaa/bcaa direkt innan och direkt efter passet, dvs i omklädningsrummet efter jag har bytt om och skall göra entré.

Jag fick nu en bild av hur du gör entré på gymmet a la "Im too sexy" och går in på en catwalk, uppladdad av en shaker som du tog i omklädningsrummet.

On topic tror jag på att äta eventuell pre work-out vassle/EAA etc kanske 10 min innan passet. Att äta det direkt innan kommer ju göra att det inte är verksamt under första seten :cool:

Zinner
2010-08-13, 15:40
Varför inte bara ta Xplode 30-40 minuter innan och ta proteinet efter träningen istället?

blondyz
2010-08-13, 19:16
Jag fick nu en bild av hur du gör entré på gymmet a la "Im too sexy" och går in på en catwalk, uppladdad av en shaker som du tog i omklädningsrummet.

On topic tror jag på att äta eventuell pre work-out vassle/EAA etc kanske 10 min innan passet. Att äta det direkt innan kommer ju göra att det inte är verksamt under första seten :cool:

Anä, nu glömmer du att jag gör 5 set armhävningar innan jag gör entré för att få upp pumpen så jag inte drunknar i mitt gasplinne!

Ont. Eaa/Bcaa tas upp väldigt snabbt i blodet, så tar man det lite lugnt i början med uppvärmning osv föredrar jag att ta det precis innan. Tror dock inte det spelar någon större roll.