handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar bordtennis eller kanske skulle kunna överväga att prova


dt06mj2
2010-08-12, 18:59
Några här som spelar pingis, och var i så fall?

Hade velat börja spela i Malmö eller Lund, men är lite osäker på om det bara kommer vara 12åringar där som kommer sopa banan med mig. *kissass*

Dela med er av erfarenheter!

qwerty1
2010-08-12, 19:06
Om du vill spela som en hobby? - Fråga dina kompisar

Vill du spela seriöst? - To late. Du är antagligen redan för gammal.

nmanradnävna
2010-08-12, 19:26
Om du vill spela som en hobby? - Fråga dina kompisar

Vill du spela seriöst? - To late. Du är antagligen redan för gammal.

Vad menar du med seriöst? Bli världsbäst?

Att gå med i en klubb och få seriös träning är han inte för gammal för..

LoTiX
2010-08-12, 19:44
Se Ping Pong (2002) för inspiration!

Börje H
2010-08-12, 19:46
Vill du spela seriöst? - To late. Du är antagligen redan för gammal.

Äääh, fuck. Har man lirat mycket förr och har lite bollkänsla så finns det massvis med utvecklingspotential även efter junioråldern. I mina trakter är det rätt många gamla kufar som håller igång rätt bra med både stegar, företags/korpen och seriematcher. Mycket uppskattade som sparringmotstånd också till yngre hungriga.

Själv lirade jag som mest i 14-15 års åldern och har egentligen inte spelat regelbundet sedan dess men inte fasiken gör man bort sig ändå när man spelar nu, och djäkligt kul är det! Om jag skulle börja träna 3-4 ggr i veckan en längre period så är jag tämligen säker på att jag skulle bli bättre än någonsin tidigare. Grundnivån är mycket högre.

Börje H
2010-08-12, 19:49
Se Ping Pong (2002) för inspiration!

Balls Of Fury, ffs :D

PfR62ijVnmU

Wille005
2010-08-12, 19:51
Spelade i Spårvägen som ung parvel, J-O da king.

bear.flowertwig
2010-08-12, 19:59
rundpingis med öl gör en helkväll

dt06mj2
2010-08-12, 20:12
Jag vill verkligen inte bli bäst, jag vill bara spela, och bli bättre.

Överväger att köpa ett bord och alltid ha redo i vardagsrummet.
Har rätt stort vardagsrum och några stycken som bor i närheten som skulle kunna vara sugna på pingis lite ibland.
Frågan är om det är värt det...

http://www.pingis.se/stiga-family-p-787.html

Krille 87
2010-08-13, 23:36
Jag vill verkligen inte bli bäst, jag vill bara spela, och bli bättre.

Överväger att köpa ett bord och alltid ha redo i vardagsrummet.
Har rätt stort vardagsrum och några stycken som bor i närheten som skulle kunna vara sugna på pingis lite ibland.
Frågan är om det är värt det...

http://www.pingis.se/stiga-family-p-787.html

Pingis är en sport som går att lira låångt upp i åldrarna. Sedan på tävlingar finns det både generella klasser samt åldersgrupper.
Seriespel finns i många divisioner och den lägsta, iaf här i gbg, kan de inte lira bättre än någon som har lite bollkänsla och vinnarskalle.

Kör hårt!

mojoo
2010-08-13, 23:52
Här har vi en som kan pingis. Har själv spelat och låg väl bara runt 8 i Stockholm. Syrran va 1 i sverige under några år. Inneboende vi hade över några år är just 70 i världen och bäst i Sverige. Har bra kontakt med henne.

I början av våra 'karriärer' fixade farsan ett bord i vår källare som knappt fick plats. Sedan köpte han en bollmaskin som vi nötte några timmar om dagen i källaren. Kände mig lite som en kines ett tag. Vi spelade alldeles för mycket och jag och min syster tröttnade i tonåren tyvärr. Eller ja tyvärr, de är ju inga pengar i denna sport.