handdator

Visa fullständig version : 4K resolution på youtube


ceejay
2010-08-12, 14:58
tju

Finns ett galet högt upplösningsval på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=9dgSa4wmMzk&p=5bf9e09ecec8f88f&index=2&playnext=2

Ta kvalitén och sätt den på original.


Fungerar den för dig? För mig blir det en slideshow med ngn bild i taget pga LAGG!

King Grub
2010-08-12, 15:00
Dom borde väl koncentrera sig på att få vanliga format att flyta felfritt först.

MasterChief
2010-08-12, 15:00
Kul, då har jag något att kolla på min 4K-projektor.

Torwald
2010-08-12, 15:07
Laddar snabbt men min 13" MB Pro har nog inte tillräckligt med kräm i grafikkortet, för det laggar rättså duktigt. 1080 flyter helt utan problem, vilket borde vara nog för mig i alla fall...

hahavaffan
2010-08-12, 15:09
Flöt på fint, bortsett från några hack i vattnet. Men som sagt, bättre bandbredd till andra klipp är fan prio ett imho.

Chaan
2010-08-12, 17:04
Bara jag som tycker 50/60p (på full HD) vore mer prioriterat? Ser betydligt snyggare ut vid actiontagningar (det vill säga allt som rör sig!!!)

hahavaffan
2010-08-12, 17:06
Bara jag som tycker 50/60p (på full HD) vore mer prioriterat? Ser betydligt snyggare ut vid actiontagningar (det vill säga allt som rör sig!!!)Imho bör de satsa på att ge oss snabba laddtider. Oftast är det de med låg upplösning som laddar långsammast, tyvärr. Hur ofta ser man något på YT som kräver 24/50/60p i FullHD, egentligen?

Chaan
2010-08-12, 17:18
Imho bör de satsa på att ge oss snabba laddtider. Oftast är det de med låg upplösning som laddar långsammast, tyvärr. Hur ofta ser man något på YT som kräver 24/50/60p i FullHD, egentligen?

Allt kräver full HD eftersom det är standard. Själv skulle jag dock hellre se gammal standardupplösning (DVD/tv) och 50 eller 60 fps så fort det är rörelse i bilden - än full HD i 25 eller 30 fps. Blanda inte ihop 24/50/60p... 24p är ju gammaldags celluloidfilmsstandard. Hackigt är bara förnamnet.

I USA har man ju upptäckt detta med framerate och övergått till att sända sportevenemangen på tv utan interlace, det vill säga progressivt - däremot har de då fått göra avkall på tv-storleken eftersom bandbreddsstandard i tv-utsändningar inte når upp till full HD progressivt. Men de slipper kamningarna som finns i svenska sportutsändningar istället.

Hur ofta Youtube laggar för mig? En gång av trettio kanske. Det är min primära källa till musik sedan fem år (det finns mycket mer än på Myspace tex). Då jag ser Youtubefilmer från Kina har det dock varit problem med att det laggar - frågade någon kines om han visste var servrarna stod men icke.