handdator

Visa fullständig version : Sexköpare krävde pappa på pengar


Nixon
2010-08-12, 08:50
En hantverkare från Stockholm stämde träff med en 13-årig flicka för att de skulle träffas och ha sex, skriver Metro. Mannen satte in 500 kronor på flickans bankkonto. Men flickan dök aldrig upp.

Mannen som fått kontakt med flickan via en kontaktsajt på internet tog då reda på flickans hemnummer, ringde upp hennes pappa och krävde i stället honom på pengarna.

Mannen är nu åtalad för försök till sexköp av barn.

Han nekar till brott och hävdar att han trodde att flickan var mycket äldre än 13 år.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sexkopare-kravde-pappa-pa-pengar_5122491.svd

:smash: Exakt hur korkad får man bli?

Exdiaq
2010-08-12, 08:53
Tja, är man vuxen och vill sätta på en 13-åring så har man nog inte mycket innanför pannbenet.

Nitrometan
2010-08-12, 08:55
Han nekar till brott och hävdar att han trodde att flickan var mycket äldre än 13 år.
Hon sa säkert att hon var... 25? :D

Okunskap är väl aldrig en ursäkt?

bertbert
2010-08-12, 08:57
Alltså... :laugh: :laugh: :laugh:

Kwon
2010-08-12, 09:00
500 SEK is serious bizniz!

Börje H
2010-08-12, 09:02
Lite underligt hur de i media, bla i radions nyheter, verkligen betonade att han var hantverkare (rörkrökare). Så, om ni fjortistjejer vill tjäna en extra slant, kolla gula sidorna för närmaste lokale fackman.

Hela historien är ju bisarr, men rätt så snopet också för tjejen. Fatta förresten vad snopen farsan måste ha blivit :laugh: eller *grr* eller *grr27*

Hmm, ingenting att skämta om egentligen *slap*

shape
2010-08-12, 09:06
Ärligt är härligt, men härligast för farsan.

Poxeman
2010-08-12, 09:07
Mer än lovligt korkat, svårt att veta om man ska skratta eller gråta!

Pudzianovski
2010-08-12, 09:07
Hmm, ingenting att skämta om egentligen *slap*

Nä, verkligen inte. Skärp dig. 500 kr är fan så jäkla kul att bli av med. Tänk på det nästa gång.:thumbup:

pelle
2010-08-12, 09:09
jag menar, det e ju skattade pengar också...

Nitrometan
2010-08-12, 09:12
Lite underligt hur de i media, bla i radions nyheter, verkligen betonade att han var hantverkare (rörkrökare).

jag menar, det e ju skattade pengar också...

Är du säker på det? ;)

Börje H
2010-08-12, 09:13
Är du säker på det? ;)

Fullt relevant fråga.

Rimmon
2010-08-12, 09:15
Tycker att för lite vikt läggs vid hur i helvete en trettonåring hamnar i en situation som denna, var var föräldrarna? Vist är det dumt att köpa sex av 13åringar, men att misslyckas så grovt som föräldrar är nästan lika illa.

willis
2010-08-12, 09:15
Bra scam av tjejen!

Nitrometan
2010-08-12, 09:17
Tycker att för lite vikt läggs vid hur i helvete en trettonåring hamnar i en situation som denna, var var föräldrarna? Vist är det dumt att köpa sex av 13åringar, men att misslyckas så grovt som föräldrar är nästan lika illa.
Det är nog många föräldrar som inte vet vad deras barn gör på nätet eller framför sin webcam.

hultman
2010-08-12, 09:23
Tycker det är mest epic fail på en 13-årig tjej som scammar sopiga gubbar på sexpengar. Är liksom ingen större risk att de anmäler, om de nu inte är rörmokare med rejäla cojones i dubbel bemärkelse.

Börje H
2010-08-12, 09:26
Tycker att för lite vikt läggs vid hur i helvete en trettonåring hamnar i en situation som denna, var var föräldrarna? Vist är det dumt att köpa sex av 13åringar, men att misslyckas så grovt som föräldrar är nästan lika illa.

Förstår precis vad du menar men jag kan förstå maktlösheten hos dagens föräldrar. Förbannade internet *gah!* Minns en historia på Dr Phil, tror jag det var. En ung tjej som helt sonika satt med sitt dataspel/it uppkopplad konsoll i baksätet på morsan och farsans bil och auktionerade ut sin kropp på nätet. Horade runt en hel del innan saken avslöjades. Föräldrarna fattade noll.

Vad göra? Übernazistkontroll? Frihet under ansvar? Be om procent på vinsten?

För egen del skulle det nog luta över till nazistkontrollen. Tyvärr.

edit; för er som undrar kommer det för övrigt aldrig bli aktuellt med barn.

Nixon
2010-08-12, 09:29
Förstår precis vad du menar men jag kan förstå maktlösheten hos dagens föräldrar. Förbannade internet *gah!* Minns en historia på Dr Phil, tror jag det var. En ung tjej som helt sonika satt med sitt dataspel/it uppkopplad konsoll i baksätet på morsan och farsans bil och auktionerade ut sin kropp på nätet. Horade runt en hel del innan saken avslöjades. Föräldrarna fattade noll.

Vad göra? Übernazistkontroll? Frihet under ansvar? Be om procent på vinsten?

För egen del skulle det nog luta över till nazistkontrollen. Tyvärr.

Förtroende är bra, kontroll är bättre.

Rimmon
2010-08-12, 09:30
När dom väl gör dom här sakerna på nätet är det ju för sent, jag förespråkar inte att föräldrar ska ha full koll på allt deras barn gör. Om det har gått så här långt måste något ha gått fel innan dom väl sätter sig vid en dator och säljer sig själva.

Osten80
2010-08-12, 09:34
Om det har gått så här långt måste något ha gått fel innan dom väl sätter sig vid en dator och säljer sig själva.

Jadu, vi har nog bara sett början på de psykiska problem vi och det samhälle vi lever i själva har odlat fram. Det är inte svårt att se vart åt det barkar.

Börje H
2010-08-12, 09:43
Förtroende är bra, kontroll är bättre.

Så är det nog, iaf när det gäller mineråriga.

Om det har gått så här långt måste något ha gått fel innan dom väl sätter sig vid en dator och säljer sig själva.

Jag är mycket inne på Ostens linje nedan.

Jadu, vi har nog bara sett början på de psykiska problem vi och det samhälle vi lever i själva har odlat fram. Det är inte svårt att se vart åt det barkar.

sunkan
2010-08-12, 09:44
Förtroende är bra, kontroll är bättre, razzia är bäst

Fick jag alltid höra av min pappa

Nixon
2010-08-12, 09:51
Fick jag alltid höra av min pappa

Varför har din pappa pratat med alla officerare inom FM?

sunkan
2010-08-12, 09:56
Varför har din pappa pratat med alla officerare inom FM?

För att min pappa är en av officerarna inom FM

Kwon
2010-08-12, 10:02
Förr eller senare blir nog Sunkan Officerare också!

sunkan
2010-08-12, 10:06
Förr eller senare blir nog Sunkan Officerare också!
Under pistolhot av självaste Håkan syrèn isf.

Nixon
2010-08-12, 10:10
Under pistolhot av självaste Håkan syrèn isf.

Soldat/grpch-nivå is teh shit?

sunkan
2010-08-12, 10:12
Soldat/grpch-nivå is teh shit?

Ja typ. Ju högre upp man kommer ju mer skit kan man få. Är man längst ner på kedjan kan man alltid skylla på någon ovanför. Det som är dåligt är bara att bajs rinner nedåt om du förstår vad jag menar.

Nixon
2010-08-12, 10:20
Ja typ. Ju högre upp man kommer ju mer skit kan man få. Är man längst ner på kedjan kan man alltid skylla på någon ovanför. Det som är dåligt är bara att bajs rinner nedåt om du förstår vad jag menar.

Jodå, är väldigt bekant med det...

Um, kanske nog med OT nu.

krellik
2010-08-12, 11:50
Pimping aint easy.

Mecker
2010-08-12, 12:26
Förstår inte hur ni kan komma fram till att en ung flicka utan inkomst som vill tjärna en extra slant måste ha någon form av psykisk störning. Det är väl ganska normalt att folk "horar" för pengar - på alla sätt och vis.

Lance Uppercut
2010-08-12, 13:01
Ser väll inge fel i att ungen scammar pedofiläckel på pengar sålänge de faktiskt inte tänkt genomföra akten. Rätt bra faktiskt sålänge de inte torskar.

Wille005
2010-08-12, 13:10
Otroligt smart brud, blåsa kåta gubbar på stålar med sin första laptop för att sedan gå ut och spendera pengarna på närmaste donken. Jag är imponerad! Dock lite klantigt att inte använda proxy.

hahavaffan
2010-08-12, 13:21
Vilken entreprenör! Man kanske skulle leta fram lite bilder på sig själv som 14-åring, och sen ragga snuskgubbar på nätchatter, och gå med på att träffas för rätt summa pengar. Och sen kanske dyka upp med ett kok stryk.

difeddy
2010-08-12, 13:35
Förstår precis vad du menar men jag kan förstå maktlösheten hos dagens föräldrar. Förbannade internet *gah!* Minns en historia på Dr Phil, tror jag det var. En ung tjej som helt sonika satt med sitt dataspel/it uppkopplad konsoll i baksätet på morsan och farsans bil och auktionerade ut sin kropp på nätet. Horade runt en hel del innan saken avslöjades. Föräldrarna fattade noll.

Vad göra? Übernazistkontroll? Frihet under ansvar? Be om procent på vinsten?

För egen del skulle det nog luta över till nazistkontrollen. Tyvärr.

edit; för er som undrar kommer det för övrigt aldrig bli aktuellt med barn.

Såg också detta avsnitt! Tjejen använde sig flera gånger av sitt PSP, vad jag kommer ihåg.

Själv tror jag att man som förälder bör kunna kommunicera med sitt barn så att man inte behöver göra någon "nazistkontroll" varje gång sin dotter loggar in på MSN.

Lance Uppercut
2010-08-12, 13:57
...Om man måste ha "nazistkontroll" för att sin dotter inte ska sälja sig på nätet har någonting gått jävligt fel i uppfostran sen tidigare.

ha:cl
2010-08-12, 15:33
13 åring - Idiot
1-0