handdator

Visa fullständig version : Gå upp i vikt, skräpmat + protein dricka, tonfisk


Halliii
2010-08-11, 19:00
Hejsan!

Har inte världens största kropp och kämpar massvis med att gå upp i vikt genom att träna och äta rätt (går sakta men säkert fram för tillfället).. Men orkar inte alltid laga den nyttiga maten eller att jag helt enkelt är sugen på onyttigt så..

Till frågan:
Hur skulle det vara om man åt skräpmat, godis m.m. regelbundet + kompensera med en (100g tonfisksburk), lite protein rika flingor, eller protein dryck efter mellanmålet och kvällsmaten.

Skulle detta funka för muskelbyggnad/viktuppgång?

JoeyP
2010-08-11, 19:05
Det funkar absolut att bygga muskler med skräpmat + proteinpulver och (tonfisk).

Så gjorde jag i början, körde typ överskott med vingummi! :D Haribo godis nappar osv :D

Proteinkällor varje dag var typ: ostmackor, mjölk+oboy, vasslepulver, eaa, gainer (serious mass) :D

Ett överskott på energi och tillgång till bra protein kommer leda till en viss inlagring av muskler, hurpass mycket avgör ditt träningschema, kostschema, sömn osv.

JoeyP
2010-08-11, 19:08
Önskar också jag behövde kämpa för att gå upp i vikt.

Kommer ihåg när man vaknade varje morgon och tvingade i sig sin jävla ostmacka med ett glas mjölk sen klarade man sig hela dagen om de var så. Fattar inte hur fan det kunde va så. Nu vill jag äta hela tiden så jävla sjukt.

jimmyboy
2010-08-11, 19:22
Jag avundas er som ens haft det stadiet. Jag har alltid varit runt som en jävla fotboll, hur lite jag än ätit. En vecka på skitmat = +hur många kilo fett som helst.

difeddy
2010-08-11, 19:30
Önskar också jag behövde kämpa för att gå upp i vikt.

Kommer ihåg när man vaknade varje morgon och tvingade i sig sin jävla ostmacka med ett glas mjölk sen klarade man sig hela dagen om de var så. Fattar inte hur fan det kunde va så. Nu vill jag äta hela tiden så jävla sjukt.

+1

Behövde trycka i mig mat i början, nu är jag KONSTANT hungrig som en häst och äter ibland för 4 personer. *popcorn*

Till TS: Javisst kan du göra så; dock är det troligtvis bättre att basera sin föda på "nyttig" mat då du får betydligt fler hälsofördelar på köpet. Det vill säga, om man bortser från kalorierna finns det än dock fler fördelar i nyttigare mat. Detta är självklart upp till dig att avgöra, du lär nog få resultat ändå. :thumbup:

Halliii
2010-08-11, 19:45
Woohoo va glad jag blir:D En gyros tallrik beställd!:)