handdator

Visa fullständig version : mellanrum mellan bröstmuskler


supercharge
2010-08-10, 18:00
Blir en lite flummig tråd kanske men jag nojar lite över mellanrum mellan bröstmusklerna. Ungefär som i den här tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151392

Eftersom det inte går att göra nåt åt, så tänkte jag bara höra om det finns någon generell idé om hur bröstmusklerna växer, alltså utifrån och in eller på nåt annat sätt.
Och något sånär hur länge man kan tänkas behöva träna innan man kan vara relativt säker på att det är kört så att säga, att de inte kommer korrigeras av sig självt.

Just nu känner jag mig inte helt säker på hur fästena går när jag tränat för lite och jag tror bröstbenet eller vilken underliggande hårdhet det nu är som har viss påverkan på hur fästena ser ut att gå. Eller kan man bara trycka ihop axlarna och korsa armarna i nån slags bröstpose och förvänta sig att det är så det kommer se ut i framtiden?

Några andra här som haft samma noja, och hur har det i så fall blivit för er, löste det sig av sig självt med lite mer massa eller hur blev det.

Stoltz
2010-08-10, 18:09
Frågan är ju vad du menar med mellanrum. Det finns mellanrum och mellanrum. En del har helt enkelt ett lite större mellanrum mellan de inneresta kanterna på respektive bröstmuskel, fullt normalt.

Sen så desto mer bröstmusklerna växer, så i de flesta fall blir det "tätare" där inne, om man ska formulera sig enkelt.

Hur lång tid det tar beror helt på generna, träningen och sådant krafs ;)

Erik_Hellström
2010-08-10, 18:15
Woho, jag ser att min tråd är ämne för något du nojar dig över... haha jag kanske inte är världens mest trovärdiga att lyssna på isåfall (;)) men jag måste till mitt försvar(?) säga att min bröstmuskulatur är bland det sämst utvecklade hittills.

Visst, mina fästen på bröstbenet ger mig inga direkta fördelar, men jag är övertygad om att det med tiden, och med ökad massa kommer minska det visuella intrycket av mellanrummet. Inte för att det är något jag stör mig på personligen, men nog är jag säker på att det i mitt fall (och i de flesta fall där folk nojar sig) är bristen på massa som är problemet.

Lycka till!

supercharge
2010-08-11, 12:07
Woho, jag ser att min tråd är ämne för något du nojar dig över... haha jag kanske inte är världens mest trovärdiga att lyssna på isåfall (;)) men jag måste till mitt försvar(?) säga att min bröstmuskulatur är bland det sämst utvecklade hittills.

Visst, mina fästen på bröstbenet ger mig inga direkta fördelar, men jag är övertygad om att det med tiden, och med ökad massa kommer minska det visuella intrycket av mellanrummet. Inte för att det är något jag stör mig på personligen, men nog är jag säker på att det i mitt fall (och i de flesta fall där folk nojar sig) är bristen på massa som är problemet.

Lycka till!

Hej, jo det var inget personligt alls, utan det var mest din tråd som fick mig att noja lite. Det brukar ju annars stå att det brukar lösa sig om man söker runt på forumet men du verkade ju ha ganska färdigutvecklad fysik. Men det var intressant att du tycker att den är sämst utvecklad och att det troligtvis löser sig med tiden:)

Jag får be om ursäkt om du känner dig utpekad i övrigt det var inte alls min mening, det råkade bara vara den tråden som fick mig att fundera lite, eftersom du verkade relativt "färdigtränad" eller vad man nu ska säga.

supercharge
2010-08-11, 12:16
Frågan är ju vad du menar med mellanrum. Det finns mellanrum och mellanrum. En del har helt enkelt ett lite större mellanrum mellan de inneresta kanterna på respektive bröstmuskel, fullt normalt.

Sen så desto mer bröstmusklerna växer, så i de flesta fall blir det "tätare" där inne, om man ska formulera sig enkelt.

Hur lång tid det tar beror helt på generna, träningen och sådant krafs ;)

Jo jag menar lite större mellanrum mellan de innersta kanterna.

okej det låter lovande det iaf. Så även om fästena sitter lite uselt, om de nu gör det, så kanske det ordnar sig hyffsat tillslut iaf.:)

joasimo
2010-08-11, 12:53
Ja med mer massa brukar mellanrummet bli mindre, jag har själv bara ett litet mellanrum trots rätt lite massa. Något som jag tycker tar bra längre in på bröstet är ordentliga flyes i CC där man riktigt squezar på toppen. Jag känner då alltid av "inner" delen på bröstet väldigt bra, det känns som det gör skillnad iaf!

Erik_Hellström
2010-08-11, 13:17
Hej, jo det var inget personligt alls, utan det var mest din tråd som fick mig att noja lite. Det brukar ju annars stå att det brukar lösa sig om man söker runt på forumet men du verkade ju ha ganska färdigutvecklad fysik. Men det var intressant att du tycker att den är sämst utvecklad och att det troligtvis löser sig med tiden:)

Jag får be om ursäkt om du känner dig utpekad i övrigt det var inte alls min mening, det råkade bara vara den tråden som fick mig att fundera lite, eftersom du verkade relativt "färdigtränad" eller vad man nu ska säga.


Ingen fara alls, känner mig inte utpekad i någon negativ bemärkelse... Och jag är långt ifrån "färdigtränad", det fattas nog åtminstone en 5-10kg kvalitetsmassa innan jag vill kalla mig vältränad. Och förhoppningsvis kommer en del av den massan fastna just på bröstet då jag planerar att prioritera bland annat bänkpress-teknik lite extra nu framöver.

Sen går det inte att träna "inre-bröst" separat, som det ibland kan påstås över internet, utan det är massa generellt som behövs.

Lycka till!

ARMSTARK
2010-08-11, 13:26
Det finns bara två saker man kan göra, det ena är att skaffa sig bättre gener det andra är att skaffa sig mer muskler på bröstet. Eftersom det första är omöjligt så...

karlingen
2010-08-11, 14:10
Mellanrum mellan brösten?? Come ooooooooon!!
Vem bryr sig egentligen? O_o

Haha asså fy vad folk nojjar för småsaker...

Rockhard
2010-08-11, 14:13
Inte minskar mellanrummet. Muskeln sitter där den sitter. Snarare så att mellanrummet blir mer framträdande ju större muskler

ARMSTARK
2010-08-11, 14:25
Jo, lite krymper mellanrummet, en synvilla iofs då fästet inte flyttar på sig. Men med biffiga bröst ser man vart kanten går.

Yorak
2010-08-11, 14:43
Får en att undra om det kommer att skapas en ny silikontrend med syfte att ta bort klyftan, i stället för att skapa en :)