handdator

Visa fullständig version : Energigivande/uppiggande/lätt hungerdämpande preparat?


cherokee
2010-08-10, 13:04
Hej!

Undrar om det finns något ofarligt preparat som ej innehåller massa "skit" som verkar lätt uppiggande och något hungerdämpande? Söker inga mirakelprodukter utan något som helt enkelt gör mig lite mer allert och energisk under träning och eventuellt ökar mättnadskänslan något vid måltid.

Räcker vanliga koffeintabletter till detta ändamål? Läste om Fairing Lean, verkar ju mest innehålla naturliga grejer men undrar lite över white willow bark...

Vet som sagt att det inte finns några mirakelkurer men om någon har några tips eller erfarenheter får ni gärna dela med er!

Kischen
2010-08-10, 13:13
Koffein fungerar bra och det brukar vara den största ingrediensen i dom flesta produkter.

WHITEFOLKS
2010-08-10, 13:29
Grönt té kan vara något att prova.

cherokee
2010-08-10, 13:30
Grönt té kan vara något att prova.

Vanligt grönt te som man köper på typ ICA? Låter ju verkligen helt ofarligt, det ska jag absolut prova :-D

WHITEFOLKS
2010-08-10, 13:33
Ja det kan ju vara någonting att prova till att börja med.

Om du sedan upptäcker att du gillar det så finns det ju ett jättestort utbud av gröna téer att utforska sen som är godare och billigare.

PRound
2010-08-10, 14:12
Kaffe!

Sniggel
2010-08-10, 15:02
Koffein, kaffe eller grönt té.
OffT: Av någon anledning känner jag av kaffe "10 ggr" starkare än koffeintabletter i uppskattningsvis samma mängd koffein. Vad kan detta bero på?

Morrris
2010-08-10, 15:22
OffT: Av någon anledning känner jag av kaffe "10 ggr" starkare än koffeintabletter i uppskattningsvis samma mängd koffein. Vad kan detta bero på?

Snabbare upptag än kapslar möjligtvis. De studier jag har sett antyder ju det motsatta, dvs. att koffeintabletter verkar kraftigare. I alla fall i samband med styrketräning.