handdator

Visa fullständig version : Segertågets journal


Segertåget
2010-08-09, 23:03
Hej!
Är ny på forumet och tänkte att det är dax att flytta min något anonyma pappersjournal hit till kolozzeum, dels för ökad motivation men hopopas också på nya tips och råd!

Har så länge jag kan minnas hållt på med idrott, tränat och tävlat i; gymnastik, friidtott och multisport och klättring.

Idag satsar jag inom fitness och styrkelyft, en komination som kan verka något annorlunda, men jag tror på den och ser det som en UTMANING!

Mertiter:

2010
1:a Fitness Five

2009
1:a Fitness Five
1:a Fitness4fun
2:a SM Chins
2:a SM Dips

2006
4:a Multisport korta mix - Kristinehamns Adventurerace
16:e plats SM Multisport korta mix - Raid Uppsala

2004
2:a SM Atletic Fitness
2:a Decembercupen
4:a NM Atletic Fysik
3:a SM Chins

Nuläges rapport:

Bänk: 100 kg Raw
Böj: 125 kg Raw
Mark: 140 kg Raw
Chins: 29
Dips: 55

Hoppas ni kommer att gilla min journal!:)

Segertåget
2010-08-09, 23:24
Första och sista passet... Första dokumenterade passet här, men sista passet innan RM i raw SL som går nu i helgen (14e aug) i Umeå.

Dagens pass bestod av knäböj och lite sumomark, en check med ingångsvikterna som kändes riktigt bra!

Böj
40x10
40x8
60x6
60x5
75x5
85x3
95x2
105x1

Med signal
110x1
115x1

Sumomark
40x6
40x5
40x4
60x4
80x1
90x1
100x1
110x1
120x1

Kändes som ett riktigt bra pass och ett bra kvitto inför RM! Ljumsken/höften har strulat lite, där av den något annorlunda upplägget i marken. Men alla lyften satt där de skulle idag och det kändes lätt! Hoppas samma känsla håller i sig till helgen!

slitenhet
2010-08-09, 23:30
Kul att du skaffat journal. Kan bara bli bra på RM!

Segertåget
2010-08-10, 08:01
Tack! Jo om lyften känns bra och flyter på och mina resultat minst uppnår det jag gjorde i Södertälje så känner jag mig nöjd! :)

Nitrometan
2010-08-10, 08:25
Lycka till på RM!

Segertåget
2010-08-10, 08:34
En nulägesrapport, hur formen är idag. Hittade dock bara ryggbilder, inga frontbilder, undra hur det kommer sig...? *rolleyes*

Segertåget
2010-08-10, 08:36
Lycka till på RM!

Tack! :)

Pepz
2010-08-10, 08:37
äntligen
mot nya segrar!

Nitrometan
2010-08-10, 08:44
En nulägesrapport, hur formen är idag. Hittade dock bara ryggbilder, inga frontbilder, undra hur det kommer sig...? *rolleyes*

Du vill antagligen visa din bästa sida. *kissass*

Hoppas att det går bra på RM som sagt.

Tränar du på STK?

Ungrim
2010-08-10, 08:48
Vilken viktklass ska du tävla i?

Segertåget
2010-08-10, 08:51
Du vill antagligen visa din bästa sida. *kissass*

Hoppas att det går bra på RM som sagt.

Tränar du på STK?

Haha! Ja det måste nog vara det... :)
Japp, började träna där för några månader sen, samtidigt som jag bestämde mig för att även tävla för STK. Bra och trevlig klubb! :thumbup:

Segertåget
2010-08-10, 08:59
Vilken viktklass ska du tävla i?

Inte helt klar ännu... ligger och pendlar över och under 60 kg. Vilken viktklass det blir återstår att se på tävlingsdagen, men jag kommer varken att pressa ner mig i vikt eller "äta upp mig". Kommer att äta så jag känner att jag har tryck i kroppen och är fylld med energi och hoppas att det ska resultera i supervikter! :)

sweetkarolina
2010-08-10, 09:48
Jag sätter en femma på att det blir 60:an och önskar lycka till! :)

LindaS
2010-08-10, 11:20
Se där ja. :)

Du kommer smiska rumpa på RM!
Bara lite ledsen att jag inte kommer vara där att se det live.

PepzAdept
2010-08-10, 12:11
Jag sätter en femma på att det blir 60:an och önskar lycka till! :)

Jag hoppas att du har fel faktiskt! Försöker övertyga henne om att hon ska ladda på istället och chansen är väl då att hon hamnar i 67an. Men med tanke på vilken, egentligen, usel uppladdning hon har haft inför det här med knappt några tunga lyft eftersom hon tävlade på Fitness five så tror jag det är smartare att ladda på för att komma upp och kunna nosa på nytt tävlingspers. Men såklart... kan hon ladda på ordentligt och ändå lyckas väga in i 60an vore ju det det bästa :D


Nu har ju inte Jenny skrivit i sina tävlingsresultat från SL så jag slänger in filmen jag klippte ihop från förra tävlingen:

m2k_1wHdBp4

Slänger in en gammal crossfitfilm så får ni se henne kämpa lite också ;)

RcxPgX3R4xQ

PepzAdept
2010-08-10, 12:53
Hittade en rätt skön bild framifrån där man ser hur jäkla grof du är :D

http://i47.tinypic.com/akttz4.jpg

sweetkarolina
2010-08-10, 13:08
Jag hoppas att du har fel faktiskt! Försöker övertyga henne om att hon ska ladda på istället och chansen är väl då att hon hamnar i 67an. Men med tanke på vilken, egentligen, usel uppladdning hon har haft inför det här med knappt några tunga lyft eftersom hon tävlade på Fitness five så tror jag det är smartare att ladda på för att komma upp och kunna nosa på nytt tävlingspers. Men såklart... kan hon ladda på ordentligt och ändå lyckas väga in i 60an vore ju det det bästa :D


Det kan du ju hoppas! ;)

Om ja ska motivera min gissning så har jag allt som oftast märkt att man (jag) gärna tappar nåt hekto väl på invägningen. Om det beror på nerver eller rent praktiska faktorer som att man ofta reser en bit och kanske inte lyckas äta fullt så mycket som vanligt dagen innan låter jag va osagt.

Men sak samma, det går nog toppen vilken klass det än blir. :)

Martin Löwgren
2010-08-10, 13:11
Kul att du hittat hit :thumbup:

Det behövs fler tjejer som dig som visar att styrketräning inte enbart är en bra träningsform för det maskulina könet.

Mvh

PepzAdept
2010-08-10, 13:32
Det kan du ju hoppas! ;)

Om ja ska motivera min gissning så har jag allt som oftast märkt att man (jag) gärna tappar nåt hekto väl på invägningen. Om det beror på nerver eller rent praktiska faktorer som att man ofta reser en bit och kanske inte lyckas äta fullt så mycket som vanligt dagen innan låter jag va osagt.

Men sak samma, det går nog toppen vilken klass det än blir. :)

Haha. Därför vi åker upp på torsdag redan så att vi kan ta det lugnt och ladda på ordenligt på fredagen seru ;)
Ska göda henne bara för att få rätt, såg ett rätt bra pris på ister :D haha

PepzAdept
2010-08-10, 13:33
Kul att du hittat hit :thumbup:

Det behövs fler tjejer som dig som visar att styrketräning inte enbart är en bra träningsform för det maskulina könet.

Mvh

+1

Btw har du en av dina medtävlande på DC längst ut till höger på den där bilden Martin :)

Segertåget
2010-08-10, 14:09
Kul att du hittat hit :thumbup:

Det behövs fler tjejer som dig som visar att styrketräning inte enbart är en bra träningsform för det maskulina könet.

Mvh

Håller med dig!!! Styrketräning är verkligen INTE enbart en maskulin träningsform. Om inte annat, lovar jag att visa dig att det inte är så *flex*

Segertåget
2010-08-10, 14:13
Jag hoppas att du har fel faktiskt! Försöker övertyga henne om att hon ska ladda på istället och chansen är väl då att hon hamnar i 67an. Men med tanke på vilken, egentligen, usel uppladdning hon har haft inför det här med knappt några tunga lyft eftersom hon tävlade på Fitness five så tror jag det är smartare att ladda på för att komma upp och kunna nosa på nytt tävlingspers. Men såklart... kan hon ladda på ordentligt och ändå lyckas väga in i 60an vore ju det det bästa :D


Nu har ju inte Jenny skrivit i sina tävlingsresultat från SL så jag slänger in filmen jag klippte ihop från förra tävlingen:

m2k_1wHdBp4

Slänger in en gammal crossfitfilm så får ni se henne kämpa lite också ;)

RcxPgX3R4xQ

Nä precis, skrev in mina träningspb:n men borde kanske även lägga upp tävlingsresultat, om inte annat efter RM.

Bra att du håller ställningarna med filmproducering :) Har fortfarande inte fått movimakern att funka...

PepzAdept
2010-08-10, 14:24
Har ju ändå en massa klipp med dig. Men de flesta är ju ändå redan upplagda i min journal eller filmtråden. Ta med det på ett USB så kan vi leka med det på fredag om det finns tid.

Martin Löwgren
2010-08-11, 10:02
+1

Btw har du en av dina medtävlande på DC längst ut till höger på den där bilden Martin :)Mr Tekie :thumbup:

Bra att han styr upp klassen. Ska ringa och dra några chinspass tillsammans med honom.

PepzAdept
2010-08-11, 11:02
Visst seru, övertalade honom när vi festade i Halmstad :D
Gör det, vi brukar ju köra på helgerna. Är bara att haka.

Pepz
2010-08-11, 12:44
4kZ8U3WWHTU

Segertåget
2010-08-11, 15:15
Ja, grym låt det där :) Oxå din favortit Pepz?

slitenhet
2010-08-14, 13:10
Grattis till guld!

Pepz
2010-08-14, 16:28
Rm-guld rm-guld rm-guuuuuuld!!!!!!!!!!!

thomast
2010-08-14, 23:25
Jag håller med de två föregående talarna.

Anna.L
2010-08-14, 23:34
Grattis! :thumbup:

O_Wao
2010-08-14, 23:54
Inget stoppar Segertåget? :D :bow: Grattis!

Timme
2010-08-15, 00:24
fy vad bra du är! Grattis jenny! Vilken styrka!

Segertåget
2010-08-15, 15:22
Tack så mycket för gratulationerna! :)

En rapport från gårdagen:

Började eg på fredagen då jag inte visste om jag skulle hamna i 60an el 67,5an. Vägde bra på fredag morgon men kände mig lite orolig över vikte senare på dagen plus att jag kände mig lite trött och orkeslös, så på kvällen tänkte jag att det är bättre att ladda på och vara fylld med energi och gå i 67,5 an.

På lördag morgon ställde jag mig direkt på vågen och den visar 59,9! Yes, det blir 60an ändå! :)

Böj:
Uppvärmningen inför böjen kändes rätt ok men ju mer jag närmade mig 1a lyftet, blev jag mer och mer nervös. Gick in på 112,5 kg - ett lätt lyft som kändes bra och flöt på bra. Nästa 117,5 kg bommade jag. Vet inte vad som hände innan jag skulle gå upp, men tror att det berodde på nervositeten, benen skakade lite och jag tappade lite fokus, så precis innan lyftet glömde jag ta ett djupt andetag innan böjen, så jag tappade hela spänningen i lyfet (dock gick det upp, men med en liten sänkning).
Sista lyftet var jag astaggad och kände att jag bara SKA HA UPP VIKTEN! Lite mindre nervös och med bra spänning genom hela lyftet, flöt det på och jag fick med mig 117,5 kg. Ganska nöjd men hade nog hoppats på några kilon till...

Bänk:
Äntligen! MIN gren! :) Kändes som jag hade bra tryck i kroppen under hela uppvärmningen till bänken, trots den otroligt varma och kvava luften... Men men väl upp på första lyfet 87,5, kändes som en fullträff och ett bra flyt genom hela lyftet. Andra lyftet på 92,5 kg kändes lika bra som första, fullträff och bra flyt genom hela lyftet. Tredje och sista lyftet trodde jag verkligen att jag skulle få med mig, 2 föregående lyft hade flytit på så bra och känts klockrena, men tyvärr...fastnade strax efter vändningen och hade nog för lite fart.

Mark:
Marken gick över förväntan! Ingång på 125 kg, kändes bra. Andra lyftet på 135 kg kändes oxå riktigt bra. Inför mitt tredje lyft visste jag att jag hade tagit hem segern i 60an men ville såklart gå på PB :) Även den, kändes som den flög upp!!!

Nöjd med min egen insats i min eg. första lite större tävling i styreklyft. Hoppas på att tävlingsformen klassisk styrkelyft kommer ta fart och etablera sig! Samtidigt är jag absolut inte helt främmade för att testa utrustning, framförallt i bänken! :)

Vill passa på att tacka Umeå power för en riktigt bra och väl genomförd tävling, stor eloge till er!!!

LindaS
2010-08-15, 21:14
http://img94.imageshack.us/img94/374/augusti600.jpg

mini
2010-08-15, 21:19
En av tävlingens mest välförtjänta segrar. Grattis. Ser fram emot att tävla mot dig. :thumbup:

eleni
2010-08-15, 21:20
Stort grattis till guldet Jenny! Du är så sanslöst bra i bänken, vad är hemligheten? ;)

Morrris
2010-08-15, 21:21
Grattis Jenny!

/ Pingisspelaren från värmlandsskogarna :)

Segertåget
2010-08-15, 21:31
En av tävlingens mest välförtjänta segrar. Grattis. Ser fram emot att tävla mot dig. :thumbup:

Tack Josephine, värmande och glädjande ord!

Ser oxå fram emot att få möta dig i en kamp! :) Ses i morgon på STK.

Stor kram för hjälpen med allt! (du e ju trots allt "elitcoach", finns mycket att lära).

Segertåget
2010-08-15, 21:34
Grattis Jenny!

/ Pingisspelaren från värmlandsskogarna :)

Tack! :)

btw du har inte sett ett svart linne i Värmlandsskogarna? ;)

Segertåget
2010-08-15, 21:45
Stort grattis till guldet Jenny! Du är så sanslöst bra i bänken, vad är hemligheten? ;)

Hihi, tack! :) Hemligheten, jaaa vad ska jag säga, tror jag har utvecklat mycket styrka och kraft i min dipsträning där liknande muskler involveras samt mina tidigare idrotter, där många av dem bygger på överkroppsstyka. Att tilläga är att jag sedan barndomen haft "hyfsat lätt för mig" i många idrotter, så det e väl bara att tacka mina gener men självklart också riktigt hård och diciplinerad träning.

Bra jobbat du med! :thumbup: Mer girlpower!!!

Pinglan
2010-08-16, 09:30
Stort grattis till välförtjänt seger! Du var verkligen grym! Jag är dock ganska rejält besviken över att inte ha fått chansen att tackla av dig från prispallen där på slutet då du fick prisbucklan för bästa dam på poäng :D :D

Vi ses på SM! UTAN utrustning! Visst?! :thumbup:

Morrris
2010-08-16, 18:51
Tack! :)

btw du har inte sett ett svart linne i Värmlandsskogarna? ;)

Det är i Storstockholm nu! Skulle vara kul att ta ett pass med ert gäng någon dag... :)

Segertåget
2010-08-16, 20:14
Det är i Storstockholm nu! Skulle vara kul att ta ett pass med ert gäng någon dag... :)

Ja vad kul! klart att du ska, nu blir det lite vila ett par dagar för att återhämta mig från tävlingen, men sen jäklar!:hbang:

Segertåget
2010-08-17, 16:01
Stort grattis till välförtjänt seger! Du var verkligen grym! Jag är dock ganska rejält besviken över att inte ha fått chansen att tackla av dig från prispallen där på slutet då du fick prisbucklan för bästa dam på poäng :D :D

Vi ses på SM! UTAN utrustning! Visst?! :thumbup:

Tack Ingela och grattis själv till en andra plats! Riktigt stark och imponerande i marken!!
Kul att vi möttes i samma klass, dock är jag inte så säker på att det blir 60an i fortsättningen....låg verkligen på gränsen att hålla mig kvar. Men absolut, om du kommer och kör utan utrustning så lovar jag att ge dig en match :)

Nästa gång vi ses så får du en chans att tackla mig på prispallen, promise! :D

Carolinew
2010-08-18, 19:04
Nä men hur tusan har jag kunnat missa den här journalen?! Kommer absolut följas framöver, blev mycket imponerad på RM. Grymt resultat och grattis till guldet! Hoppas du fortsätter med SL även framöver :)

Börje H
2010-08-18, 21:11
Sedär ja, nu var denna journal också hittad!

Grym tävling, grym tjej, grym potential :hbang:

KRILLE!
2010-08-18, 21:17
Kul att du kör en journal! Söndag...!

Segertåget
2010-08-19, 17:21
Sedär ja, nu var denna journal också hittad!

Grym tävling, grym tjej, grym potential :hbang:

Tack, riktigt roligt att tävla i styrkelyft så det kommer det att bli mer av!
Föredrar ju eg. utan material men ska iaf ge bänktröjan ett försök och se vad jag tycker om den och vad den kan ge mig, spännande....

Inte så bra på namn.... men vi sågs säkert på tävlingen??


Kul att du kör en journal! Söndag...!

Japp, ska ge det ett försök iaf, hoppas tiden räcker till bara. På söndag smäller det, hoppas du e riktigt laddad!!! :hbang:

Nä men hur tusan har jag kunnat missa den här journalen?! Kommer absolut följas framöver, blev mycket imponerad på RM. Grymt resultat och grattis till guldet! Hoppas du fortsätter med SL även framöver :)

Tack Caroline!
Har precis blivit medlem här och börjat skriva journal, så du har inte missat så mycket :) Kul att du kommer att följa den, jag hoppas bara att tiden räcker till att skriva nu när man inte har semster längre...

Fick helt klart mersmak av styrkelyft och kommer att fortsätta att tävla! :) När kör du nästa tävling?

Carolinew
2010-08-19, 18:53
Tack Caroline!
Har precis blivit medlem här och börjat skriva journal, så du har inte missat så mycket :) Kul att du kommer att följa den, jag hoppas bara att tiden räcker till att skriva nu när man inte har semster längre...

Fick helt klart mersmak av styrkelyft och kommer att fortsätta att tävla! :) När kör du nästa tävling?

Kul att du tänker fortsätta :) Kan inte vara lätt att köra alla discipliner samtidigt dock, du kör väl både Fitnessfive och AF också?

Nästa tävling för mig blir inte innan serie 4:an i alla fall, kanske att jag väntar tills efter årsskiftet med. Beror lite på när man kommer kunna börja kvala till RM/SM :)

Jorgen
2010-08-19, 19:11
Jahopp. Ännu en journal att slå ett öga i.

Du är vansinnigt imponerande må jag säga.

Frantic
2010-08-19, 19:13
Du är vansinnigt imponerande må jag säga.

+1. Med betoning på vansinnigt.

PepzAdept
2010-08-19, 21:12
Kul att du tänker fortsätta :) Kan inte vara lätt att köra alla discipliner samtidigt dock, du kör väl både Fitnessfive och AF också?


Hon har inte kört AF sen -04. Men att kombinera SL med fitness five är inga större problem bara man har lite tid att ställa om träningen några veckor innan tävlingen. Bara fördelaktigt att vara så stark som möjligt i fitness också.


Inte så bra på namn.... men vi sågs säkert på tävlingen??


Patrik som hade Eleiko-tröjan på sig. Du vet vem han är pratade ju om honom så sent som igår.



Hur gick passet idag?

PepzAdept
2010-08-19, 23:30
Klippte ihop det jag hann med att filma från tävlingen. Missade ju tyvärr några lyft pga invägning och lite sånt, bara ditt första marklyft dock men desto fler av malins lyft.

xCvOBUjcSWM

Nitrometan
2010-08-20, 06:51
Du är vansinnigt imponerande må jag säga.
Jorgen har rätt som vanligt.

Vannsinnig och imponerande. :)

Patrik som hade Eleiko-tröjan på sig. Du vet vem han är pratade ju om honom så sent som igår.
Börje! Det syns väl på skägget att han heter Börje! :)

Segertåget
2010-08-20, 22:26
I dag kunde jag inte hålla mig längre, så jag var tvungen att inhandla min alldeles egna och första bänktröja! :) Det blev en F6a stl 40.

Uppvärming: 10 min löpning

Uppvärming med stång 3 set á 15-20 reps

10x40
10x40
10x40
6x60
5x60
4x70
3x70
2x80
1x90

Med tröja

3x100 kloss 9cm
3x100 kloss 7 cm
2x100 kloss 4 cm
2x100 kloss 4 cm
1x100 ingen kloss
bom på 105

Riktigt kul att testa att köra med tröja!! :) Längtar redan t nästa pass!! Ovan känsla att få sådant tryck i huvudet att det känns som det ska explodera och armarna är som stoppade korvar i för litet korvskinn... :)

mini
2010-08-20, 22:34
Superbra jobbat idag. Inte många klarar att göra en hel bänk första gången i tröja.

Pepz
2010-08-20, 22:39
Superbra jobbat idag. Inte många klarar att göra en hel bänk första gången i tröja.

+1 jag hade enorma problem.

visar bara på hur grym du är

PepzAdept
2010-08-20, 23:43
Jenny, 110kg sa vi!! ;)

Hur var tröjan? Satt den bra eller var den lite stor?

Timme
2010-08-21, 00:43
http://img94.imageshack.us/img94/374/augusti600.jpg

Vilken vacker bild *cupid*

Du är ju brutal Jenny!

Timme
2010-08-21, 00:43
oj tjena! 100 i bänk första passet med tröja. Galet bra!

Segertåget
2010-08-21, 09:14
Superbra jobbat idag. Inte många klarar att göra en hel bänk första gången i tröja.

Fick ju grymmaste hjälpen! Tack för supporten!! Nu vill jag att dagarna ska gå fort så det blir bänk snart igen!!!

+1 jag hade enorma problem.

visar bara på hur grym du är

Tack Pepz! Peter och Kristian leder dock interntävlingen; "första-gången-med-tröja-passet"....

Jenny, 110kg sa vi!! ;)

Hur var tröjan? Satt den bra eller var den lite stor?

Tog det lite lugnt för en gång skull, du var ju inte där och hetsade ;) Nästa vecka hoppas jag på mer vikt!!!
Tröjan kändes helt ok, kändes som en bra tröja att börja med. Kan säkert komma ner i en 38 efter ett tag, men fick ändå "kasslerarmar" efteråt...

Vilar idag, men i morgon smäller det!!! Äntligen tillbaka till bästa helgpassen med bästa träningsvännerna!!! :D

Vilken vacker bild *cupid*

Du är ju brutal Jenny!

Tack Timme! :) En bra bild som betyder mycket!

Segertåget
2010-08-21, 10:17
Lite rookie här oxå märker jag... vet inte vad som gick snett när jag skulle multicitera

Pepz
2010-08-21, 10:28
Lite rookie här oxå märker jag... vet inte vad som gick snett när jag skulle multicitera

bara att trycka på multicitera knappen.
Du har tagit bort alla [/quote] som avslutar citaten

ex
+1 jag hade enorma problem.

visar bara på hur grym du är

blir

[quote=Pepz;4543786]+1 jag hade enorma problem.

visar bara på hur grym du är när [/ quote] avslutar

Pepz
2010-08-21, 10:29
Tack Pepz! Peter och Kristian leder dock interntävlingen; "första-gången-med-tröja-passet"....




Äh, du ligger på en långt högre nivå!

Jorgen
2010-08-21, 10:31
Lite rookie här oxå märker jag... vet inte vad som gick snett när jag skulle multicitera

I fix.

Börje H
2010-08-21, 11:47
Börje! Det syns väl på skägget att han heter Börje! :)

Haha. Det är bort nu *cry*


Riktigt kul att testa att köra med tröja!! :) Längtar redan t nästa pass!! Ovan känsla att få sådant tryck i huvudet att det känns som det ska explodera och armarna är som stoppade korvar i för litet korvskinn... :)

Trevligt, trevligt! Imponerade pass också. Bara att lyssna på de goda råd som Mini och övriga har att ge :thumbup:

Segertåget
2010-08-21, 11:49
I fix.

Tack Jörgen, vilken fixare du e! :)

mini
2010-08-21, 11:49
Haha. Det är bort nu *cry*


Nooooooooooooooooooooo!!!!.....

Börje H
2010-08-21, 12:01
Nooooooooooooooooooooo!!!!.....

Lugn lugn. När vi träffas igen är det förmodligen än frodigare :)

Hmmm, om det inte blir att vi syns på Bänk SM. Ett coachskägg blir nog svårt att motivera. Blir den städade "raka" stilen då.

PepzAdept
2010-08-21, 12:14
oj tjena! 100 i bänk första passet med tröja. Galet bra!
100kg har hon ju bänkat raw. Det är GRYMT!!! ;)

Tog det lite lugnt för en gång skull, du var ju inte där och hetsade ;) Nästa vecka hoppas jag på mer vikt!!!
Tröjan kändes helt ok, kändes som en bra tröja att börja med. Kan säkert komma ner i en 38 efter ett tag, men fick ändå "kasslerarmar" efteråt...

Vilar idag, men i morgon smäller det!!! Äntligen tillbaka till bästa helgpassen med bästa träningsvännerna!!! :D


Jo det tror jag också. Man behöver ju inte göra det svårare än nödvändigt för sig antar jag.
Hets ska det vara, det är inte samma sak att träna utan det ;) haha
YES, imorn kommer det att bli grymt. Ska bli kul att köra något, vad som för tillfället känns, annorlunda :D

Börje H
2010-08-21, 12:16
Patrik som hade Eleiko-tröjan på sig.

Jo, så var det ju :)

Segertåget
2010-08-21, 17:48
Kul att du tänker fortsätta :) Kan inte vara lätt att köra alla discipliner samtidigt dock, du kör väl både Fitnessfive och AF också?

Nästa tävling för mig blir inte innan serie 4:an i alla fall, kanske att jag väntar tills efter årsskiftet med. Beror lite på när man kommer kunna börja kvala till RM/SM :)

Lite seg på att svara....men bättre sent än aldrig ;)

Jag körde ju fitness five i somras och har kombinerat det med styrkelyft och det känns ju som det har funkat bra! Dock har jag inga AF planer i sikte, kanske framöver... Men nu ska det satsas hårt på speciellt bänk, men även mark och böj.

Vad har du själv för mål och planer i sikte?

Segertåget
2010-08-21, 18:52
Haha. Det är bort nu *cry*



Trevligt, trevligt! Imponerade pass också. Bara att lyssna på de goda råd som Mini och övriga har att ge :thumbup:

Ja verkligen! Har fått riktigt bra tips och hjälp av STK:arna! :)

Märkte dock att jag har fått 2 blodsprängda ögon på köpet, från bänkpasset igår, men det är väl sånt man får vänja sig vid nu eller?? Hoppas jag inte skrämmer barnen i skolan för mycket... :)

Segertåget
2010-08-21, 20:43
Klippte ihop det jag hann med att filma från tävlingen. Missade ju tyvärr några lyft pga invägning och lite sånt, bara ditt första marklyft dock men desto fler av malins lyft.

xCvOBUjcSWM

Tack så jättemycket! Vår alldeles egna Ingemar Bergman, bra klippt och regisserat! :cool:

Fast nästa gång vill jag att du klipper en film där jag sätter alla böjen ;)

KRILLE!
2010-08-22, 20:31
Du var grym idag Champ!

Segertåget
2010-08-22, 21:04
Dagens pass, 1a helgpasset på länge efter tävlingar och vila. Blev lite blandad kompott med lek och battles :)

Dips

Kvx40 st
Kvx 30 st

Chins
Kvx 21 st
Kvx12 st
Kvx7 st.....

Dagens utmaning:
rodd 200m sen jogg genom gymmet t dipsställningen 15 st dips x 3 set

Bicepscurl (swingcurls med stång)
13x35 kg battleade mot Krille (Han vann)

Häng i chinsstång med en medicinboll i knät (90 graders vinkel som låser fast bollen).
Hängde 1.18 min, vann den utmaningen! :)

Roligt lekpass idag! Gick dock inget vidare i chinsen, kändes sjuuukt tungt idag, vet inte vad det berodde på... Kanske för att jag till hälften blivit styrkelyftare och statsat på tunga lyft och få reps den senaste tiden, eller så blir det helt enkelt bättre nästa pass!! :D

PepzAdept
2010-08-22, 21:09
Får hoppas att det känns bättre snart. Nästa gång börjar vi med chinsen ;) haha
Grymt jobbat idag oavsett :D

Segertåget
2010-08-23, 21:12
Detsamma! Nästa gång ska vi mötas, kanske i mark/burpees...? :)

KRILLE!
2010-08-23, 21:40
Sån jäkla krigare. Jag fick fan slita för att inte torska!

Segertåget
2010-08-23, 21:48
Hehe....tycker du gjorde en bra debut ;) Nästa gång blandar vi marklyft (Kristian körde på 130 kg sist tror jag) och burpess.

5 marklyft 10 burpees x 5 set

Kan ju inte bli bättre, marklyft och pulsträning!!! Det bästa av det bästa! Jiiihaaa :D

PepzAdept
2010-08-23, 22:25
Jag synar med mark/burpees och bearcomplex :D kanske inte så lite rodd/dips igen för de som är riktiga krigare :D

Prisman
2010-08-24, 13:10
Usch, jag blir bara ledsen när jag läser din journal och inser att jag är kass. Du är iaf sjukt grym! :D

Segertåget
2010-08-24, 18:20
Jag synar med mark/burpees och bearcomplex :D kanske inte så lite rodd/dips igen för de som är riktiga krigare :D

Haha, jasså du vill redan köra dödsutmaningen med 3 crossfitpass på raken :)
Satt och kollade på mark/burpees filmerna med dig och Joseph och mig och Jannika, och blev sjukt taggad och sugen!!!

Jo men visst, jag e på det vet du ;) Hoppas bara ryggen återhämtar sig snart... verkar som den ligger efter sedan tävlingen och inte riktigt vill återhämta sig.

Segertåget
2010-08-24, 18:24
Usch, jag blir bara ledsen när jag läser din journal och inser att jag är kass. Du är iaf sjukt grym! :D

Bli inte det, hoppas att kunna inspirera och kanske även kunna glädja en och annan med våra lite galna och annorlunda pass :)

Men tack ändå! Hoppas jag kan inspirera dig istället! :)

Segertåget
2010-08-24, 18:47
Gårdagens pass bestod av ben på STK. Eftersom min rygg inte verkar vilja återhämta sig riktigt efter tävlingen förra helgen så har jag väntat med böj och mark. Har iof gjort lite annat... som kan ha påverkat min något trötta rygg.
Men valde att köra benspark och bencurl i maskin ist, och det resulterade i sjuuuk pump i benen, var ju ett tag sedan jag satt i bensparken....

Benspark:
10x50 kg
10x55
10x60
8x65
10x60
10x55
10x50
10x45
10x45
10x45

Dagens utmaning (mellan mig och Peter) gick ut på att klara 10x10 på maximal vikt. Båda började med att stega upp långsamt och stannade och gick tillbaka när man inte kunde hålla 10 st reps längre. Vikten säger inte så mycket eftersom det är så olika på olika gym, men ändå... :) Eg. rmin "hatövning" men blev ganska rolig ändå när vi började utmana och hetsa varandra :D

Halvliggande lårcurl
13x10 kg
13x15
10x20
10x25
10x25

Rulla pilatesboll m fötterna, liggandes med skuldror i golvet och höftböjarn sträckt (baksida lår) 3 set.

Mage 3 set, liggandes på golvet och "cyklar" med benen och pressar ner svanken. Bra övn. om man har ont i korsryggen :)

Kul ändå med lite benspark men vill kunna köra igång med böjen snart igen!

PepzAdept
2010-08-24, 21:09
Haha, jasså du vill redan köra dödsutmaningen med 3 crossfitpass på raken :)
Satt och kollade på mark/burpees filmerna med dig och Joseph och mig och Jannika, och blev sjukt taggad och sugen!!!

Jo men visst, jag e på det vet du ;) Hoppas bara ryggen återhämtar sig snart... verkar som den ligger efter sedan tävlingen och inte riktigt vill återhämta sig.

Lätt. Lika bra att ha det överstökat så kan man se hur illa det här har varit för tempopassen :D
Kan dessutom vara roligt att köra dem igen om ett tag för att jämföra :)
Haha, ja det är sköna filmer ju. Jo jag vet att du inte bangar på en utmaning, got to love it :D
Det släpper nog snart ska du se.

Segertåget
2010-09-05, 17:57
Ojoj längesen jag skrev här sist.... märker att jag inte riktigt har tid att hålla min träningsjournal uppdaterad nu när jag börjat jobba... :(

Jaja, jag överlåter detta till dig Kristian :) Kanske slinker med på ett klipp eller två, i din journal istället :)