handdator

Visa fullständig version : Gym i jönköping? (JSK?)


Vanish
2010-08-09, 19:33
Vad för gym rekomenderas i jönköping? Jag har precis hittat JSK som verkar lovande, undantaget ett problem (någon kanske kan hjälpa mig)...

Deras hemsida säger att det är öppet 16-22 vardagar, men jag ringde till dom och någon lam människa svarade och sa att det går att komma in tidigare men sa inga tider. Så jag undrar om någon vet vilka tider man kan komma in med detta kort som man kan ha?

Och mer tips på gym som är värda att gå till?

Tack på förhand

don ramon
2010-08-09, 20:09
Vad för gym rekomenderas i jönköping? Jag har precis hittat JSK som verkar lovande, undantaget ett problem (någon kanske kan hjälpa mig)...

Deras hemsida säger att det är öppet 16-22 vardagar, men jag ringde till dom och någon lam människa svarade och sa att det går att komma in tidigare men sa inga tider. Så jag undrar om någon vet vilka tider man kan komma in med detta kort som man kan ha?

Och mer tips på gym som är värda att gå till?

Tack på förhand

När jag tränade där kunde man komma in tidigare om det fanns någon som låste upp helt enkelt. Det billigaste stället jag tränat på hittills och de har allt man behöver (dock inga eliptiska cyklar eller liknande.....). Stundentpriset låg på 100kr per månad. Kunnit folk har du i överflöd om du behöver råd om något.

Sen har du ju alltid Stolpen cup att se framemot, om den fortfarande arrangeras.

I övrigt så behöver du älska låten Du hast med Rammstein. Den spelas rätt flitigt...

Sundqvist
2010-08-09, 20:14
de är öppet tidigare ja :) bemannat dom tiderna bara :)

Sundqvist
2010-08-09, 20:15
Atlantis där jag tränar, är jävligt bra faktiskt: )

don ramon
2010-08-09, 20:18
Atlantis där jag tränar, är jävligt bra faktiskt: )

Är den gamle gubben med trädgårdshandskarna kvar? Han brukade gå runt och blänga på folk och ropa obceniteter åt tjejer.

Sundqvist
2010-08-09, 20:19
Är den gamle gubben med trädgårdshandskarna kvar? Han brukade gå runt och blänga på folk och ropa obceniteter åt tjejer.

bytte precis gym så jag vet faktiskt inte :D

don ramon
2010-08-09, 20:26
Sense och Friskis och Svettis är två andra.

Vet att F&S var rätt knökat med gymasiekids så fort skolan stängde. Lokalerna är annars bra om du kan träna lite mer udda tider.

Sense är som vilket gym som helst, eller var när jag tränade där för en 6 år sedan. De har allt som man kan tänkas behöva. Ett billigare alternativ till Atlantis.

Vanish
2010-08-09, 20:41
Gubben jag pratade med innan ringde precis tillbaka och fick lite bättre svar nu iaf. Men sense har jag varit på och (kanske va just den gången) där kändes det som att det mest va gymnasieelever som kastar vikter i golvet lite extra hårt och stönar lite extra mycket för att få uppmärksamhet.

F&S är som ni säger knökfullt dyngnet om känns det som :p

JSK verkar ju väldigt lovande, förutom det med öppettiderna. Men eftersom det verkar vara så bra så kan det ju vara värt. Även priset är ju nice.

Atlantis har jag hört gott om, rätt dyrt bara. Men är det ett bra gym så är det ju alltid värt =)

Några mer nämnvärda i Jönköping?

don ramon
2010-08-09, 21:11
Fler? vet du hur stort (litet) jkpg är?

Vanish
2010-08-09, 21:42
Fler? vet du hur stort (litet) jkpg är?

Jag vet hur stort(!) det är ja, och det kan finnas många källargym som har det man behöver som inte kostar 4000+ för att stå i kö och vänta på folk som har en filosofi om träning man gärna skulle vilja undersöka djupare i!

don ramon
2010-08-09, 22:07
varsågod för hjälpen

Vanish
2010-08-09, 22:10
varsågod för hjälpen

Tack =)

Stolpen
2010-08-20, 12:02
Vad för gym rekomenderas i jönköping? Jag har precis hittat JSK som verkar lovande, undantaget ett problem (någon kanske kan hjälpa mig)...

Deras hemsida säger att det är öppet 16-22 vardagar, men jag ringde till dom och någon lam människa svarade och sa att det går att komma in tidigare men sa inga tider. Så jag undrar om någon vet vilka tider man kan komma in med detta kort som man kan ha?

Och mer tips på gym som är värda att gå till?

Tack på förhand

JSK Gym delar ut nyckelkort till dem som löser minst 6 månaders träningskort, eller som har varit träningsaktiva medlemmar i minst 6 månader.
Med nyckelkort kan man komma in och träna från kl 0900-2200. JSK gym kostar 100 kr/månaden för studenter och arbetslösa (samma priser sedan 1997.!)
Övriga betalar från 149 kr till 199 kr (halvårskort eller månadskort). OM man blir sjuk eller skadad och inte kan träna minst 50% av betald tid, så får man tillbaka pengarna (enda gymmet i stan med den återbetalningsgarantin)

På gymmet finns det mycket fria vikter och rejäla stänger, ställningar och bänkar som verkligen håller för "Hardcore" träning. Det finns även cyklar, rodd m.m. för konditionsträning.

Vanish
2010-08-30, 15:44
JSK Gym delar ut nyckelkort till dem som löser minst 6 månaders träningskort, eller som har varit träningsaktiva medlemmar i minst 6 månader.
Med nyckelkort kan man komma in och träna från kl 0900-2200. JSK gym kostar 100 kr/månaden för studenter och arbetslösa (samma priser sedan 1997.!)
Övriga betalar från 149 kr till 199 kr (halvårskort eller månadskort). OM man blir sjuk eller skadad och inte kan träna minst 50% av betald tid, så får man tillbaka pengarna (enda gymmet i stan med den återbetalningsgarantin)

På gymmet finns det mycket fria vikter och rejäla stänger, ställningar och bänkar som verkligen håller för "Hardcore" träning. Det finns även cyklar, rodd m.m. för konditionsträning.

Sedär, tackar tackar! Äntligen fick jag en tid på när man faktiskt kan komma in med det där nyckelkortet! =)