handdator

Visa fullständig version : Ofrivilliga skakningar av mark!


Rusk
2010-08-09, 13:06
Som topic, var inne på mitt andra pass med marklyft idag och båda gångerna har jag börjat skaka som om jag jag får elektricitet i mig ca 15min efter sista setet. Kanske lite att ta i men man kan ju komma åt en nerv i foten som gör att hela benet skakar, ungefär så är det från ländryggen och uppåt.
Är det någon som varit med om liknande problem när det kommer till mark? Mitt utförande håller på att finslipas men det är helt klart godkänt i mina ögon.
Over n out!

Dennis93
2010-08-09, 14:51
Har inte haft som du men benen har varit skakiga efter ett mastigt benpass.

dupper
2010-08-09, 15:34
Var du utmattad? Kan som ovanstående talare intyga att främst benträning har gjort rörelse jobbigt efteråt.

Om inte så avvaktar jag till någon kunnig kan säga något vettigare.

Rusk
2010-08-09, 15:47
Nej inte direkt, hade kört 4 set benpress innan men var inte så farligt. Konstiga är att det satt i 60min efteråt, tanten på konsum måste trott jag hade helkroppstix eller något>_<

Baler Evans
2010-08-09, 16:28
Jo mina underarmar skakade lite idag efter ryggpasset.. musklerna är slutkörda och då blir det så.

don ramon
2010-08-09, 20:14
Äter du ordentligt innan? Jag kunde bli skakig i kroppen om mitt blodsocker gick i botten. Ät en banan efter marklyftet så kanske det ordnar sig ;)

Trashcan
2010-08-09, 20:46
Skulle det kunna vara så enkelt som att musklerna är helt slut? Typ när man tränat armar och dom är så klena att dom skakar av något så enkelt som att plocka upp ett mjölkpaket? Eller rör det sig snarare om "ryck" som man får i typ ögonlock/ögonbryn eller andra ställen på kroppen, eller som när man bankar på "reflexnerven" i knät som gör att knät rycker? Isf låter det konstigt och har förmodligen med nerver att göra, och då får någon som kan svara. Annars är det förmodligen bara musklerna som är slut och då blir man lite skakis. =)

Rusk
2010-08-09, 22:08
Blodsockret bör det inte vara, såhär såg morgonen och kosten ut->

10:00: Frukost, Osötad musli, banan, mjölk proteinpulver samt kreatin, 900Kcal, 80P
12:00: Eaa
TRÄNING
13:00: Eaa
13:15 200g Banan samt en proteindrink

Jag skakade okontrollerat från mitten av passet till 14:00, slutade dock när jag böjde mig frammåt men direkt ländryggen blev rak så började det igen hehe;p

nmanradnävna
2010-08-09, 22:11
Jag har inte fått det i mark men exakt samma sak i andra övningar, exempelvis Benspark och vad fan var det mer.. Skitsamma! Hursomhelst så skakar knäna utav bara fan att det nästan blir skämmigt att köra bensparken. Får det alltid när jag inte kört övningen på ett tag eller inte tränat överhuvudtaget på ett tag. Kan ta flera pass innan skakningarna försvinner helt för mig.

fiskebulle
2010-08-09, 22:18
Det låter ju som om ländryggen helt enkelt är väldigt trött, du kanske drog ovanligt mycket med ryggen detta pass?

Crocker
2010-08-09, 22:18
Någon som orkar förklara vad som händer/ vad som förorsakar det?
Lät onekligen intressant, har dock aldrig känt på detta.

Trashcan
2010-08-10, 10:59
Någon som orkar förklara vad som händer/ vad som förorsakar det?
Lät onekligen intressant, har dock aldrig känt på detta.

Svaga muskler helt enkelt. Man försöker ha kontroll på muskeln, men den är så slutkörd att den överkompenserar rörelserna man gör och det blir skakigt...

Jag undrar om det har att göra med att man har ansträngt nerverna till muskeln också, dvs att "signalen" till muskeln blir påverkad...