handdator

Visa fullständig version : capuccino


tina
2002-06-27, 12:14
Hmm...är absolut ingen van kaffedrickare... Men för tillfället sommarjobbar jag på ett företag med kaffeautomat å undrar vad capuccino innehåller? Är det fritt fram å dricka det?? :confused:

JJ
2002-06-27, 12:19
Kaffe och lite mjölk. Ja, du kan nog unna dig en kopp ;)

Mallan
2002-06-27, 12:37
Hej Tina,

Det beror lite på vad du menar med ok.

Misstänker att mjölken innehåller mellan 3%-5% fett samt diverse kolhydrater i form av bla socker.

Vad är ok för dig?! :confused:

:)

Munter
2002-06-27, 12:49
Många cappucinovarianter har grädde i kaffet och sedan skummjölk ovanpå. Smakar den dessutom sött, som många "fulcappucinos" gör, så är det en massa socker i den. En riktig cappucino är i det närmsta besk. Myckare godare också, i mitt tycke.

tina
2002-06-28, 07:42
Hmm...jag undrar vad som finns i den där automaten egentligen, men det smakar faktiskt lite sött... Är det inte choklad i? Det är kanske den som är sötad... Ska nog hålla mej borta från cappucinon för säkerhets skull... :) Den är ju inte sådär väldans god ändå! :)

/tina

The Dwag
2002-06-28, 08:09
Drick din Capuccino du och njut !

Du får väl gå/cykla en extra sväng ( före/under/efter-jobbet) om du är lite rädd för att lägga på dig fett !

Lalla
2002-06-28, 08:27
Cappuchino, espresso, caffe longo osv... går INTE vara utan!!!
:cool:
Jag har helt klart blivit biten av den italienska kaffekulturen.

Sköter man kosten i övrigt så är det nog ingen fara, det är ju inte så att man häver i sig 5 bira o en tårta!? ;)

tina
2002-06-28, 15:39
Hehe!! Ska dricka min cappucino med gott samvete i fortsättningen! :)

/tina