handdator

Visa fullständig version : Min bröst muskulatör ser ut som tjejbröst


jondoe
2010-08-08, 23:16
Kanske ska påpeka att jag är kille.

Har extremt länge känt ett sug för att börja styrketräna och för ungefär 4-5 månader sen hittade jag motivationen och har sen dess haft ett ganska stenhårt och seriöst träningsprogram fem dagar i veckan. Problemet är att mitt bröst tycks ha börjat forma sig väldigt konstigt. Nedre delen av pectoralis major har redan börjat växa väldigt mycket på relativt kort tid, medans resterande delar, både mellersta fibrerna och de som går till nyckelbenet, är helt oförändrade. Resultatet är, som bilderna visar, att det ser helt platt ut däruppe medans nedre delen är stor och ger formen av hängbröst.

Nu vet jag att 4-5 månader av träning knappt är någonting, och många skulle rekommendera att fortsätta träna och analysera min utveckling efter 1-2 år. Men när jag nu börjat tänka på det har jag alltid haft denna typ av bröstmuskulatur, det är bara nu, när nedre delen börjat växa ännu mer och övre delen stannar, som jag märker det mer. Samtidigt verkar inte det inte bara ha att göra med att nedre bröstet är större. Det känns som själva fysiken på hela min Pectoralis major är lite off. När jag spänner mig har jag svårt att känna några muskelfibrer som går i mitten av bröstet. Inre delen här är nästan obefintlig och yttre delen bara lite utvecklad. Det ger intrycket av att bröstet som en ”skidbacke” från sidan snarare än en rundad form. När jag spänner blir det dessutom två små ”kulor” i nedre delen så att det då ser ännu mer hängigare ut snarare än mer vältränat. Vill också påpeka att det inte handlar om fett eller gynekomasti utan det faktiskt är musklerna som har denna form.

Det jag undrar över är, snarare än tips på bra övre bröst övningar (jag kör typ bara incline), om några av er kära forummedlemmar när ni var små och taniga som mig kan komma ihåg om ni hade liknande typ av bröstform, men som sen när ni tränat ett antal år, utvecklat ett mer utjämnat bröst. Det kändes jätte skönt att tillslut börja träna seriöst och jag har gjort stora styrkeökningar på väldigt kort tid, men denna upptäckt har nästan helt släckt min motivation. Jag är rädd att om jag forstätter träna kommer mina små kulor bara bli stora kulor där nere och det ser ännu konstigare ut.

Desperat på svar och motivation.

ceejay
2010-08-08, 23:18
Jag ser inget annat en en småtanig grabbkropp. Inte för att vara taskig men det är så jag ser det.

koffein_beroende
2010-08-08, 23:19
Tycker det ser helt normalt ut?

Richthofen
2010-08-08, 23:20
då undrar jag vad du har fått hem för tjejer.

nej, du behöver fortsätta kötta.

joasimo
2010-08-08, 23:24
då undrar jag vad du har fått hem för tjejer.

nej, du behöver fortsätta kötta.

+1 haha ;) Nej det där ser normalt ut, mer massa överlag så kommer det bli bättre!

HulkH
2010-08-09, 01:03
Jag ser inget annat en en småtanig grabbkropp. Inte för att vara taskig men det är så jag ser det.

Håller med dig C.

Bara kämpa på :)

Word
2010-08-09, 04:17
Ser inget onormalt heller. Massa där uppe kan vara svårt att få, speciellt i början. Alla har mer eller mindre lutning på sina bröstmuskler. Fortsätt att träna! Det ser absolut inte ut som tjejbröst iallafall.

ARMSTARK
2010-08-09, 09:10
Jämför dig inte med snubbarna i träningstidningarna, så kommer du aldrig att se ut. Du är så pass ung att det inte kan ha hunnit hända så mycket på muskelfronten, men det kommer. I din ålder växer musklerna som gräs, men det tar ändå flera år att bli biffig.

Tolkia
2010-08-09, 10:57
Nej, din bröstmuskulatur ser inte ut som "tjejbröst".

Stoltz
2010-08-09, 11:20
Nej, inget kvinnligt med dina bröst.

Erkserks
2010-08-09, 13:17
ser 100% normalt ut. Något du fått för dig bara.

Kischen
2010-08-09, 13:20
ser 100% normalt ut. Något du fått för dig bara.

+1 :)

trulson
2010-08-09, 14:23
tycker som de andra, ser helt normalt ut

nmanradnävna
2010-08-09, 14:29
Ser verkligen helt normalt ut, oroa dig inte.

Sniggel
2010-08-09, 17:18
Stereotypiskt normala killbröst i mina ögon.
När jag läste titeln misstänkte jag att du skulle ha lite gynekomasti-tendenser (bröstkörtelförstoring) men där finns inte ett uns av sådant.

jondoe
2010-08-09, 17:36
Oj, snabba svar med tanke på den roman jag skrev. Jo, spinkig och tanig är jag, och just därför känner jag mig så deppad inför det här.

Skönt att höra att ni tycker det ser normalt ut men jag tycker inte riktigt bilderna gör formen på bröstet rättvisa. Min kameras blixt dödar skuggor. Nedan är en bild på en annan relativt smal kille och när han spänner bröstet så formas hela bröstet relativt jämnt, på mig däremot så blir det som sagt små bollar i nedre delen. Det kan väll inte vara normalt?

När jag känner på mitten av bröstet samtidigt som jag rör armen på olika läggen och spänner så känns det faktiskt som att en ganska bred del av mellersta bröstfribrerna helt är borta, att det är som ett glapp mellan övre och nedre bröstet. Fjärde bilden visar typ vad jag menar. Det kan väll inte heller vara normalt?

Är rädd för att det har nått att göra med mitt bröstben. Det är nämligen rätt löst mellan bröstbenet och revbenen precis där det tycks "saknas" muskelfibrer, så att revbenet sticker ut lite beroende på hur jag har mina armar. Svårt att förklara det, men kanske att denna glapphet sakta men säkert nöt bort en del av muskelfästena i mitten av bröstet.

Sista bilden är hur jag gärna inte vill se ut.

Gabriel174
2010-08-09, 17:38
Inget onormalt med dina bröstmuskler.


Sista bilden är hur jag gärna inte vill se ut.

Så kommer du inte att se ut över en natt, oroa dig inte för det.

Stoltz
2010-08-09, 17:41
Jag tror du överdriver det lite i dina egna tankar.

Jag hade samma mellanrum mellan brösten tidigare, har det fortfarande till viss del. Fullt normalt.

krappen
2010-08-09, 17:47
är du go eller, du har ju bara för lite massa?

jondoe
2010-08-09, 19:45
Jag tror du överdriver det lite i dina egna tankar.

Jag hade samma mellanrum mellan brösten tidigare, har det fortfarande till viss del. Fullt normalt.

Hmm, ok. Jag menar alltså inte mellanrummet som många har i inre delen av övre bröstet, det som gör att man inte får en sån där snygg klyfta. Utan ja menar snarare att mellanrummet går horisontelt längs hela bröstet. Om jag strechar ut bröstet så kan jag känna mellanrummet som ett smalt tomrum som går från fästet (eller där det ska fästa) på bröstbenet till andra fästet under armen, där tomrummet så klart blir mindre tydligt.

Pratar vi om samma sak?

Piranha
2010-08-09, 19:55
Som alla ovanstående talare så ser jag inte något annat än normal muslulatur och fullt normala fästen, första bilden på inlägg 16 så ser man fästena centrerade mitt på bröstbenet hela vägen upp, muskelmassan kommer med tiden och kommer om du ligger i ordentligt synas när den utvecklas mera.Den mera synbara separationen kommer med muslelvolymen och när kroppsfettet är lågt, alla begåvas dock inte med en snygga separationer där beroende på fettnivå.

Ger du bara allt tid kommer du bli nöjd.

jondoe
2010-08-09, 19:58
Inget onormalt med dina bröstmuskler.


Sista bilden är hur jag gärna inte vill se ut.

Så kommer du inte att se ut över en natt, oroa dig inte för det.

Haha sant. Men ändå en ganska oskön motivationsbild att svettas och blödas för.

jondoe
2010-08-09, 20:00
Som alla ovanstående talare så ser jag inte något annat än normal muslulatur och fullt normala fästen, första bilden på inlägg 16 så ser man fästena centrerade mitt på bröstbenet hela vägen upp, muskelmassan kommer med tiden och kommer om du ligger i ordentligt synas när den utvecklas mera.Den mera synbara separationen kommer med muslelvolymen och när kroppsfettet är lågt, alla begåvas dock inte med en snygga separationer där beroende på fettnivå.

Ger du bara allt tid kommer du bli nöjd.

Haha, just det jag menar. Första bilden på inlägg 16 är ju inte jag. Nån annan snubbe som jag visade för att jämföra med min, mera konstiga muskulatur.

Piranha
2010-08-09, 20:01
Haha, just det jag menar. Första bilden på inlägg 16 är ju inte jag. Nån annan snubbe som jag visade för att jämföra med min, mera konstiga muskulatur.

Jag ser inget ovanligt med de andra bilderna heller.

Sluta nojja nu :D

sandery3
2010-08-09, 20:14
It is all in your mind *flex*

Jag ser allvarligt talat inget märkligt med dina bröstmuskler, hur jag än vrider och vänder på bilderna.

delta_mats
2010-08-09, 20:20
Det där är fullt normalt. Mer större muskler kommer övre delen av bröstet framträda mer, men det tar ett tag. Lägre fettnivå brukar även göra att övre delen av bröstet framträder bättre.

Flonkz
2010-08-09, 20:26
Fullt normalt som alla andra, forsätt kötta!

Matsa
2010-08-09, 20:32
Inga konstigheter, det kommer att bli bättre med mera massa så sluta oroa dig och träna på.

bear.flowertwig
2010-08-09, 23:20
Det här låter som när lillebror 13 år fått för sig att han hade "för lite fett mellan skulderbladen". Wuuut...?

Det är ett icke-problem. Släpp nojjan och gå vidare. Du ser normal ut.

LoTiX
2010-08-09, 23:43
Totalt normalt för tusan!

Sniggel
2010-08-10, 06:59
Oj, snabba svar med tanke på den roman jag skrev. Jo, spinkig och tanig är jag, och just därför känner jag mig så deppad inför det här.

Skönt att höra att ni tycker det ser normalt ut men jag tycker inte riktigt bilderna gör formen på bröstet rättvisa. Min kameras blixt dödar skuggor. Nedan är en bild på en annan relativt smal kille och när han spänner bröstet så formas hela bröstet relativt jämnt, på mig däremot så blir det som sagt små bollar i nedre delen. Det kan väll inte vara normalt?

När jag känner på mitten av bröstet samtidigt som jag rör armen på olika läggen och spänner så känns det faktiskt som att en ganska bred del av mellersta bröstfribrerna helt är borta, att det är som ett glapp mellan övre och nedre bröstet. Fjärde bilden visar typ vad jag menar. Det kan väll inte heller vara normalt?

Är rädd för att det har nått att göra med mitt bröstben. Det är nämligen rätt löst mellan bröstbenet och revbenen precis där det tycks "saknas" muskelfibrer, så att revbenet sticker ut lite beroende på hur jag har mina armar. Svårt att förklara det, men kanske att denna glapphet sakta men säkert nöt bort en del av muskelfästena i mitten av bröstet.

Sista bilden är hur jag gärna inte vill se ut.

Det enda du kan göra åt det är att i fortsättningen träna lutande pressövningar, lutande bänkpress, lutande hantelbänkpress och utesluta alla raka pressövningar.
Då kommer du att träna den övre bröstmuskulaturen i större utsträckning om det är det du är ute efter.

Jag förstår dock din beskrivning och ser vad du menar på bild 2. Det är normalt att bröstmuskulatur kan se ut så.

Ungrim
2010-08-10, 07:36
Nu hoppas jag att du fått nog många synpunkter för att förstå att det är helt normalt.

Ondskapelsen
2010-08-10, 07:48
1. Googla "tjejbröst" eller "boobs"
2. Beskåda
3. Märk skillnaden
4. Onanera inte.
5. Klar.

benacii
2010-08-10, 10:57
1. Googla "tjejbröst" eller "boobs"
2. Beskåda
3. Märk skillnaden
4. Onanera inte.
5. Klar.

:kickass: