handdator

Visa fullständig version : För lite kcal?


password56
2010-08-07, 18:40
Hej!

Mitt mål är att gå ner i vikt. Jag har räknat ut att jag ska äta 2100 kcal per dag men det är väldigt sällan som jag lyckas med de. Jag äter ca 1600 kcal per dag och då är de bra och nyttig mat. Mycket protein och grönsaker och kolhydrater. Jag tränar 2 timmar zumba och 4 timmar styrketräning i veckan. Jag dricker alltid whay-80 efter träningen.

Min fråga är om det är negativt för min träning och viktminskning att jag inte äter mer? Jag blir mätt så fort och jag orka träna utan problem.

WHITEFOLKS
2010-08-07, 18:43
Om du känner att du har bra med energi och får i dig tillräckligt med protein så skulle jag inte vara alltför orolig.

Hur mycket fett får du i dig per dag?

password56
2010-08-07, 18:47
Om du känner att du har bra med energi och får i dig tillräckligt med protein så skulle jag inte vara alltför orolig.

Hur mycket fett får du i dig per dag?

Jag ser alltid till att de finns bra fett till maten. Brukar hälla lite olivolja i salladen tex sen tar jag tre CLA tabletter om dagen. Glömde skriva de :)

WHITEFOLKS
2010-08-07, 18:53
Ser du bara till dig att få i dig tillräckligt med fett och protein så är det bara köra vidare :)

pia
2010-08-08, 11:28
Verkar ju som det fungerar utmärkt för dig så då är det bara att fortsätta. 1600 kcal är inte extremt lågt så kör på du.