handdator

Visa fullständig version : Jimmie Åkesson - tal


Crocker
2010-08-07, 14:36
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7583614.ab

Borde vara värt att läsa i alla fall. Sjukt vettigt tal, han är en mycket bra partiledare.

Stoltz
2010-08-07, 14:38
Kan jag övertala någon att klistra in artikeln här så man inte behöver klicka sig in hos dem?

Jockefoten
2010-08-07, 14:52
I dag håller Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson sitt sommartal.

Klockan två talar han till partiets anhängare i Sölvesborgs gästhamn.

Ett par hundra sympatisörer har samlats i Sölvesborgs gästhamn för att höra Jimmie Åkessons tal.

Enligt Aftonbladets reporter Pelle Tagesson har en del poliser utkommenderats till mötet men allt verkar gå lugnt till.

14:10 Något försenad intar Jimmie Åkesson scenen och tar plats bakom en talarstol. På talarstolen sitter en affisch föreställande två blonda barn och med texten "Ge oss Sverige tillbaka".

14.15 Med småbåtshamnen i bakgrunden börjar Åkesson sitt tal med att tacka för applåderna och hälsa deltagarna välkomna.

14.16 Åkesson säger att det bara är sex veckor kvar till valet. "Det går fort nu och det går bra." Han hänvisar till Aftonbladets Sifo i veckan som talade för drygt sexprocentigt stöd för SD. Spridda applåder.

14.17 Åkesson pratar om en framtida vågmästarroll och säger att SD är beredda att samarbeta med alla partier så länge partiet får något tillbaka. Får de inget tillbaka räds inte partiet ett nyval, säger Åkesson.

14.18 "Men, ärligt talat är jag skrämd av båda de alternativen vi ställs inför."

"Aldrig tidigare har invandringen till Sverige varit så stor som under den här mandatperioden. Och det skrämmer mig."

14.20 "Därför är vårt långsiktiga mål inte att vara ett stödparti i utbyte mot något köttben då och då. Vårt långsiktiga mål är att bli ett Sverigevänligt regeringsalternativ som kan styra det här landet i Sverigevänlig riktning."

14.21 "Som vågmästare i riksdagen ska vi kräva en ansvarsfull invandringspolitik om vi ska stödja någon sida. Vi ska kräva krafttag mot brottsligheten om vi ska stödja någon minoritetsregering. Sen är det dags att börja tänka större, tänka mer långsiktigt."

14.22 "Som Sverigevän finns det mycket att glädja sig åt en dag som den här. Men det ser inte lika ljust ut för alla och då tänker jag inte främst på Mona Sahlin. Men till skillnad från Mona Sahlin har jag inte gjort ett så dåligt jobb att flera av mina väljare föredrar min ärkerival som statsminister."

14.23 "Men främst tänker jag på landets pensionärer som alldeles för länge tvingats leva på alldeles för lite."

14.25 "Även om detta inte oroar statsministern eller oppositionen så oroar det mig. Och jag skäms."

14.26 Åkesson hänvisar till statistik från brottsförebyggande rådet som visar att brott riktade mot äldre blivit vanligare. "Jag skäms."

14.27 Utan källhänvisning säger Åkesson att lex Sarah-anmälningarna inom vården ökar. "Det blir allt vanligare att äldre människor blir bestulna av de som blir satta att ta hand om dem." Åkesson utlovar en handlingsplan där brott mot äldre ska bekämpas med "alla till buds stående medel".

14.28 Åkesson vill införa gränskontrollerna för att stoppa kringresande sällskap med rötter i Östeuropa och skärpa kontrollerna av de som anställs inom hemtjänsten. "Så det blir svårare för skrupellösa brottslingar att lura sig in i äldres hem."

14.30 Åkesson säger att antalet anmälda våldtäkter ökat med 700 procent och att bara Lesotho i Sydafrika är sämre än Sverige när det gäller anmälda våldtäkter. "En svensk kvinna utsätts för ett sådant här brott varannan timme. Dygnet runt. 365 dagar om året."

14.33 "Rädslan och oron som våldtäkterna skapar försämrar även villkoren för kvinnorna i det här landet som ännu inte utsatts. Vår målsättning är klar: Tryggheten för landets kvinnor måste öka och brottslingarna ska jagas med blåslampa".

14.35 Åkesson säger att Sveriges feminister länge hållt tyst om våldtäkterna och säger att anledningen antaglingen är problemets koppling till Sveriges "huvudlösa invandringspolitik"

14.37 "Jag tycker det är viktigt att framhålla att det bland invandrare givetvis är en liten grupp som gör sig skyldiga till våldtäkt. Det är viktigt att framhålla i den här diskussionen."

14.39 Åkesson säger sig förstå att de som kallar sig feminister och samtidigt är för den nuvarande invandringspolitiken gärna stoppar huvudet i sanden och offrar de svenska kvinnorna. "Sveriges feminister borde skämmas."

14.40 Jimmie Åkesson säger att SD har begärt ut samtliga domar i svenska tingsrätter som gäller våldtäkter. Anledningen är att skapa en studie som ska ligga till grund för partiets satsning mot våldtäkter.

14.42 Sverige måste minska invandringen och ställa hårdare krav på invandrare. "Vi måste också skriva om lagen kring hur svenska medborgarskap delas ut. Nya medborgarskap ska befästas med en prövotid på tio år. Om man under den här tiden gör sig skyldig till ett allvarligt brott som våldtäkt så ska man kunna utvisas på livstid."

14.44 SD vill utöka kameraövervakningen i samhället för att förebygga brott, säger Åkesson. "Vi kräver också nolltolerans mot kvinnofientligt beteende på landets skolor." Kvinnor som känner sig hotade ska, enligt SD, få rätt att bära pepparspray.

14.46 För att minska risken för våldtäkt mot barn vill Åkesson tillåta brottsprovokation. Han vill också att föräldrar ska få tillgång till register om dömda sexförbrytare i närområdet.

14.48 "För mig är det helt obegripligt att regeringen Reinfeld inte redan infört en sådan här lag. Det innebär ett vidmakthållande av principen att pedofilers integritet är mer värt än våra barns trygghet."

14.50 Åkesson säger att han inte vill medverka till ett samhälle där barn och kvinnor inte skyddas. Om fängelseplatserna skulle ta slut är han "inte främmande för att leasa fängelseplatser i Ryssland eller Baltikum."

14.52 Få saker är så angelägna för SD som att skapa goda förutsättningar och levnadsvilkor för Sveriges kvinnor, säger Åkesson. "Men vi accepterar inte spelreglerna som satts upp av radikala feminister."

14.55 Åkesson lovar att hårdare än någon annan i riksdagen kämpa för kvinnors trygghet.

14.56 Sveriges föräldrar, både män och kvinnor, är fullt kapabla att välja den barnomsorg som passar dem, menar Åkesson och säger att han ska arbeta för att förbättra situationen för Sveriges ensamstående föräldrar.

14.57 "Jag kommer inte att verka för framtagandet av fler genus-certifierade barnböcker". Däremot vill Åkesson kämpa mot hedersvåld, mot könsstympning och för "de flickor eller kvinnor som riskerar att giftas bort mot sin vilja".

14.58 Åkesson kommer att arbeta för att mer resurser satsas på forskning kring kvinnorsjukdomar, lovar han.

14.59 "Jag vill utveckla rut-avdraget så det blir lättare för barnfamiljer och föräldrar att använda det."

15.00 Med sex veckor kvar till valet, är det nu allt SD:s slit ska betala sig, säger Åkesson. "Det kommer att bli slitsamma och smutsiga veckor. Smutskastningen kommer att öka ju närmare 19 september vi kommer".

15.03 "Sverigevänner. Vi gör som sjömannen. Han ber inte om medvind. Han lär sig segla."

15.04 "Vi har lärt oss att segla. Och glöm inte det här: Det finns något starkare än alla arméer i världen och det är en idé vars tid är inne. Tack så mycket."

Mer information följer.

Larsson85
2010-08-07, 15:04
Det var väldigt vad han riktar in sig mot kvinnor, äldre och barn. Även om solidaritet är bra så hade det varit trevligt om han har något att säga som jag har nytta av.

coxie
2010-08-07, 15:07
Välplanerat tal och statistiken kring våldtäkter kom väldigt lägligt för SD. Trots att jag inte är en SD-anhängare så erkänner jag att Jimmie är karismatisk och vet hur man spelar på känslor.

Kek
2010-08-07, 15:08
Mhm, han pratate ju inte så mycket om ekonomi och jobbfrågor.

bb X
2010-08-07, 15:39
Han tycker att man ska kränka pedofilers integritet? Visst, det kan öka barnens säkerhet men hur fan ska en pedofil som ångrat sig grovt kunna börja om på nytt om hela området tittar snett på han.

Crocker
2010-08-07, 15:42
Han tycker att man ska kränka pedofilers integritet? Visst, det kan öka barnens säkerhet men hur fan ska en pedofil som ångrat sig grovt kunna börja om på nytt om hela området tittar snett på han.
Kränka, nej. Man ska få veta deras position. Om man är dömd sexförbrytare, får man skylla sig själv. Inte mycket, att säga åt barnen att hålla sig borta där ifrån.

coxie
2010-08-07, 15:45
Han tycker att man ska kränka pedofilers integritet? Visst, det kan öka barnens säkerhet men hur fan ska en pedofil som ångrat sig grovt kunna börja om på nytt om hela området tittar snett på han.

Informationen går att få i dagsläget men det är krångligare, jag ser inga problem med att göra det enklare för folk att få tillgång till den informationen.

Kek
2010-08-07, 16:29
Kränka, nej. Man ska få veta deras position. Om man är dömd sexförbrytare, får man skylla sig själv. Inte mycket, att säga åt barnen att hålla sig borta där ifrån.

Varför ska man bli fortsatt straffad efter det att man avtjänat sitt straff?

coxie
2010-08-07, 16:31
Varför ska man bli fortsatt straffad efter det att man avtjänat sitt straff?

Vad är det för straff att folk vet sanningen? Straffet är ju vanligtvis fängelsestraff.

Kek
2010-08-07, 16:33
Vad är det för straff att folk vet sanningen? Straffet är ju vanligtvis fängelsestraff.

Ska man inte ha rätt att kunna börja ett nytt liv efter att man suttit inne i fängelse? Om du har en skylt där det står "jag är en ex bankrånare/sexförbrytare/randoms våldsbrott" i pannan är det inte så lätt att komma in i samhället igen.

coxie
2010-08-07, 16:36
Ska man inte ha rätt att kunna börja ett nytt liv efter att man suttit inne i fängelse? Om du har en skylt där det står "jag är en ex bankrånare/sexförbrytare/randoms våldsbrott" i pannan är det inte så lätt att komma in i samhället igen.

Men den informationen är ju redan tillgänglig för gemene man att ta del av, det enda som ändras är att det blir en enklare procedur.

Rätt till ett nytt liv vet jag inte, visst man har tagit sitt straff men vad är det som säger att man inte ska påminnas om vad man gjort?

Crocker
2010-08-07, 16:38
Ska man inte ha rätt att kunna börja ett nytt liv efter att man suttit inne i fängelse? Om du har en skylt där det står "jag är en ex bankrånare/sexförbrytare/randoms våldsbrott" i pannan är det inte så lätt att komma in i samhället igen.
Detta är folk som åkt in för sexbrott. Uppskattas då om man håller sig till sexbrott, inte drar upp exempel som inte finns.
Tycker det är helt rätt, man får ju stå för vad man har gjort.

Andy.da.wohoo
2010-08-07, 16:51
detta är folk som åkt in för sexbrott. Uppskattas då om man håller sig till sexbrott, inte drar upp exempel som inte finns.
tycker det är helt rätt, man får ju stå för vad man har gjort.

+1

Kek
2010-08-07, 17:41
Men den informationen är ju redan tillgänglig för gemene man att ta del av, det enda som ändras är att det blir en enklare procedur.

Rätt till ett nytt liv vet jag inte, visst man har tagit sitt straff men vad är det som säger att man inte ska påminnas om vad man gjort?

Tror man påminns ganska bra och får lida tillräckligt när man suttit på kåken x antal år ska du se.

Detta är folk som åkt in för sexbrott. Uppskattas då om man håller sig till sexbrott, inte drar upp exempel som inte finns.
Tycker det är helt rätt, man får ju stå för vad man har gjort.

Det är väl just det de får göra när man sitter i fängelse eller är det bara någon fas man går igenom i för att sedan komma ut och bli utfryst av den arga pöbeln? Då kan man lika gärna sitta kvar i fängelse. Sen om det är sexrott eller inte spelar väl ingen roll? Är väl värre att bo brevid en exmördare i så fall men de kanske ska ha rätt att börja om på nytt när de kommer ut?

Loyndomsriss
2010-08-07, 17:42
Varför ska man bli fortsatt straffad efter det att man avtjänat sitt straff?

Man kan också välja att betrakta det som en del av straffet.

ryssen
2010-08-07, 17:43
jag var där live och lyssnade och jag kan säja att du behöver inte ens vara sverigedemokrat för att fatta att nått stort är på gång i maktbalansen.

hela talet kommer säkert ligga ute på nätet snart och många bör titta på det i sin iver att kalla sd odemokratiska och rasister.

Mecker
2010-08-07, 17:43
skärpa kontrollerna av de som anställs inom hemtjänsten. "Så det blir svårare för skrupellösa brottslingar att lura sig in i äldres hem.
Jag undrar hur effektivt det här blir praktiskt.

Rädslan och oron som våldtäkterna skapar försämrar även villkoren för kvinnorna i det här landet som ännu inte utsatts.
Det finns många saker som kvinnor oroar sig mer om än att bli våldtagen, tror det här uttalandet var endast till för att locka röster.

"Vi kräver också nolltolerans mot kvinnofientligt beteende på landets skolor."
Detta önskar jag verkligen att han vidareutvecklade för att det låter väldigt riskabelt i mina öron.

För att minska risken för våldtäkt mot barn vill Åkesson tillåta brottsprovokation.
Tror jag inte är ett effektivt sätt att bekämpa brottslighet.

Åkesson säger att han inte vill medverka till ett samhälle där barn och kvinnor inte skyddas. Om fängelseplatserna skulle ta slut är han "inte främmande för att leasa fängelseplatser i Ryssland eller Baltikum."
Är han allvarlig?

Åkesson kommer att arbeta för att mer resurser satsas på forskning kring kvinnorsjukdomar, lovar han.
Finns väl endå forskning som har betydligt större behov av resurser än just den kring kvinnosjukdomar.

coxie
2010-08-07, 17:49
Är han allvarlig?

Han säger precis vad folk vill höra och just detta tror jag kan ge röster för det är få personer i Sverige som är nöjda med dagens straff.

Mecker
2010-08-07, 18:03
Han säger precis vad folk vill höra och just detta tror jag kan ge röster för det är få personer i Sverige som är nöjda med dagens straff.
Populär-politik - ack så vidrigt dock så effektivt. Men om han verkligen skulle kunna tänka sig införa en sak som detta så förtjänar han inte många röster.

coxie
2010-08-07, 18:21
Populär-politik - ack så vidrigt dock så effektivt. Men om han verkligen skulle kunna tänka sig införa en sak som detta så förtjänar han inte många röster.

Jag själv skulle inte ha något emot att outsourca problematiska fångar som ex. yrkeskriminella.

Bara naturligt att allt mer politik i Sverige rör sig åt ett populistiskt system, funkar i många andra länder så funkar säkert bra här med.

r3mpuh
2010-08-07, 18:28
Vi får hoppas att de båda blocken håller sitt ord och inte ens överväger att alliera sig med SD.

BillyButt
2010-08-07, 18:29
Det finns många saker som kvinnor oroar sig mer om än att bli våldtagen,

Och?

tror det här uttalandet var endast till för att locka röster.

Nähä?

Detta önskar jag verkligen att han vidareutvecklade för att det låter väldigt riskabelt i mina öron.

Riskabelt på vilket sätt?

Tror jag inte är ett effektivt sätt att bekämpa brottslighet.

Varför inte?


Är han allvarlig?

Annars skulle han nog inte ha sagt det.


Finns väl endå forskning som har betydligt större behov av resurser än just den kring kvinnosjukdomar.

Som?

EkarN
2010-08-07, 18:45
Populär-politik - ack så vidrigt dock så effektivt. Men om han verkligen skulle kunna tänka sig införa en sak som detta så förtjänar han inte många röster.

Populärpolitik var det som ledde socialdemokraterna till seger en gång i tiden, och ryckte upp det här landet.:)

Inte för att jag vill jämföra SD med Brantings socialdemokrater, men jag vill poängtera att populärpolitik inte behöver vara något dåligt. Man säger saker som många vill höra.

LoTiX
2010-08-07, 19:13
Populär-politik - ack så vidrigt dock så effektivt. Men om han verkligen skulle kunna tänka sig införa en sak som detta så förtjänar han inte många röster.

Du får gärna säga varför istället för att bara skrika om att han har fel. Vissa vill faktiskt höra.

Crocker
2010-08-07, 19:31
Vi får hoppas att de båda blocken håller sitt ord och inte ens överväger att alliera sig med SD.
Varför inte?
Tror båda gör det, om de får en försäkrad valseger.

Mecker:
Alla politiker säger saker för att locka röster. Jimmie kör samma taktik, som andra politiker.

Hoppas dock hellre på en seger med M,FP,KD,SD.

Nelson81
2010-08-07, 20:13
som familjefader så hade jag iaf velat veta om det bor nån sexdömd pedofil i området. Kan dom hänga ut knarklangarna med bild och namn så ska dom nog kunna hänga ut peddorna utan att "svenska folket" stormar.

bb X
2010-08-07, 21:26
Helt fel. Hur ska man kunna ändra på sig efter att ha begått ett sexbrott om folk hela tiden kollar snett på en och vet att man har varit sexförbrytare?

EHCqz-J51IU

bb X
2010-08-07, 21:29
jag var där live och lyssnade och jag kan säja att du behöver inte ens vara sverigedemokrat för att fatta att nått stort är på gång i maktbalansen.

hela talet kommer säkert ligga ute på nätet snart och många bör titta på det i sin iver att kalla sd odemokratiska och rasister.

Länka när den är uppe. ;)

Nelson81
2010-08-07, 21:30
bb xs: vad tycker du om att dom hänger ut knarklangare som åkt dit med bild och namn.


och en pedofil kan inte ändra på sig, han kan bara lära sig att tygla sina lustar.

snej
2010-08-07, 22:05
Pedofiler och våldtäktsmän ska hängas ut. Man ska straffas hela livet för såna brott så enkelt är det.

Crocker
2010-08-07, 22:08
Pedofiler och våldtäktsmän ska hängas ut. Man ska straffas hela livet för såna brott så enkelt är det.
Nä, men folket borde veta vad man har gjort.

snej
2010-08-07, 22:12
Nä, men folket borde veta vad man har gjort.

Thats my point.

ryssen
2010-08-07, 22:20
Länka när den är uppe. ;)

ska jag göra så fort den kommer upp.

här är en färsk så länge.
http://www.youtube.com/SDTelevision#p/u/4/qcDeVbbTja4

ha:cl
2010-08-08, 01:51
Han tycker att man ska kränka pedofilers integritet? Visst, det kan öka barnens säkerhet men hur fan ska en pedofil som ångrat sig grovt kunna börja om på nytt om hela området tittar snett på han.

På ett sätt, kan jag ändå tycka att, människan, detta avskum, är värd lite snea blickar, eller?

Herregud, aa jo, gud vad synd det blev om våldtäcksmannen just nu, han får hela områdets blickar på sig, och vilka blickar sen!

Pelle2
2010-08-08, 02:10
Nä, men folket borde veta vad man har gjort.

+ 100

varför ska en pedofil kunna infiltrera sig i samhället som en trevlig farbror efter vad han / hon har gjort. ALLA kan få återfall..

r3mpuh
2010-08-08, 02:15
Är det olagligt att vara pedofil? :S

Det borde väll inte vara det, jag menar folk kan ju inte rå för sin sexuella läggning?
Det är väll sexuella övergrepp mot barn som är olagliga?

Blev bara lite fundersam eftersom att på vissa här som att det vore olagligt att ha en viss sexuell läggning.

ryssen
2010-08-08, 05:13
Är det olagligt att vara pedofil? :S

Det borde väll inte vara det, jag menar folk kan ju inte rå för sin sexuella läggning?
Det är väll sexuella övergrepp mot barn som är olagliga?

Blev bara lite fundersam eftersom att på vissa här som att det vore olagligt att ha en viss sexuell läggning.

gen dagen du får egna barn skulle du inte ens tänka tanken att nån pedofil skulle ha nått skydd.

snej
2010-08-08, 07:02
Är det olagligt att vara pedofil? :S

Det borde väll inte vara det, jag menar folk kan ju inte rå för sin sexuella läggning?
Det är väll sexuella övergrepp mot barn som är olagliga?

Blev bara lite fundersam eftersom att på vissa här som att det vore olagligt att ha en viss sexuell läggning.

Du får inte titta på barnporr på internet t.ex. Du får inte ha bilder/filmer. Så nej det är inte ''bara'' övergrepp som är olagliga.

Allan
2010-08-08, 10:00
Citerar mig själv från en annan tråd

Det är dags för de "invandringskritiska" att kamma sig i rätt många trådar nu. Att man får diskutera ämnet på Kolozzeum betyder inte att alla argument är vare sig relevanta eller tillåtna. Och i slutänden blir det väl som vanligt då - att ämnet inte kommer kunna diskuteras alls. De dryga tjugo personer som eldar i de här trådarna börjar bli hyfsat övertydliga med vad de vill med sin närvaro på Kolo, och just DET faktumet irriterar rätt många, alldeles oavsett vad folk har för politisk åsikt.
Använd inte den här lekplatsen som politisk megafonplats. Då får ni inte leka här alls.

Kek
2010-08-08, 10:36
+ 100

varför ska en pedofil kunna infiltrera sig i samhället som en trevlig farbror efter vad han / hon har gjort. ALLA kan få återfall..

Så varför ska inte alla hängas ut som pedofiler då? Fd mördare, fd alkoholister, fd pundare, fd fortkörare, fd fyllekörare, fd rånare, fd misshandlare, fd allt.

mini
2010-08-08, 10:38
Är det olagligt att vara pedofil? :S

Det borde väll inte vara det, jag menar folk kan ju inte rå för sin sexuella läggning?
Det är väll sexuella övergrepp mot barn som är olagliga?

Blev bara lite fundersam eftersom att på vissa här som att det vore olagligt att ha en viss sexuell läggning.

gen dagen du får egna barn skulle du inte ens tänka tanken att nån pedofil skulle ha nått skydd.

Inte alla tycker att rättssäkerheten ska totalt spolieras för att man får egna telningar. Tankar får aldrig bli olagliga. Handlingar får vara det, men tankar, nej.

Bosanac
2010-08-08, 10:43
Håller inte med om allt Jimmy Åkesson säger men tyvärr finns där mycket poänger i det han säger. Framförallt om den omvända rasismen.

Crocker
2010-08-08, 10:44
Så varför ska inte alla hängas ut som pedofiler då? Fd mördare, fd alkoholister, fd pundare, fd fortkörare, fd fyllekörare, fd rånare, fd misshandlare, fd allt.
Brist på argument?
Pedofiler är efter barn, inte fortkörare. Och barn, har lite svårare att försvara sig eller veta vad man håller på med en en 30+ man ex.

Kek
2010-08-08, 10:47
Brist på argument?
Pedofiler är efter barn, inte fortkörare. Och barn, har lite svårare att försvara sig eller veta vad man håller på med en en 30+ man ex.

Så ett barn har inte svårt att försvara sig mot en kallblodig mördare eller vad menar du? Sen ser jag inte hur det skulle hjälpa någon att veta vilka som är tidigare straffade i ditt område. Ska du packa ihop dina saker och flytta därifrån dirr eller vad?

Crocker
2010-08-08, 10:51
Så ett barn har inte svårt att försvara sig mot en kallblodig mördare eller vad menar du? Sen ser jag inte hur det skulle hjälpa någon att veta vilka som är tidigare straffade i ditt område. Ska du packa ihop dina saker och flytta därifrån dirr eller vad?
Det är inte många kallblodiga mördare som går upp framför altanen och mördar en random unge. Det är dock många pedofiler som inte bara våldtar barn 1 gång.
Om föräldrarna vet vart de bor, så tror jag det hjälper ganska mycket.

Mecker
2010-08-08, 10:52
Så ett barn har inte svårt att försvara sig mot en kallblodig mördare eller vad menar du? Sen ser jag inte hur det skulle hjälpa någon att veta vilka som är tidigare straffade i ditt område. Ska du packa ihop dina saker och flytta därifrån dirr eller vad?
Håller med fullständigt. Sedan tror jag också att hänga ut ex-brottslingar får endast folk att oroa sig i onödan. Tvivlar på att samhället kommer känna sig säkrare och jag tvivlar starkt på att människor kommer vara säkrare.

Fritösen
2010-08-08, 10:54
Han tycker att man ska kränka pedofilers integritet? Visst, det kan öka barnens säkerhet men hur fan ska en pedofil som ångrat sig grovt kunna börja om på nytt om hela området tittar snett på han.

Dom ska inte börja om på nytt, dom ska dö.

Kek
2010-08-08, 10:55
Det är inte många kallblodiga mördare som går upp framför altanen och mördar en random unge. Det är dock många pedofiler som inte bara våldtar barn 1 gång.
Om föräldrarna vet vart de bor, så tror jag det hjälper ganska mycket.

"gå inte ner till gubben på gatan han stoppar kukekn i dig :)" eller? Det enda det kommer bidra till är att föräldrar konstant går och oroar sig samt att priser på hus och bostadsrätter i närheten av dessa kommer sjunka i botten och drabba många personerns ekonomi för att några få ska få uppleva falsk säkerhet.

Crocker
2010-08-08, 10:59
"gå inte ner till gubben på gatan han stoppar kukekn i dig :)" eller? Det enda det kommer bidra till är att föräldrar konstant går och oroar sig samt att priser på hus och bostadsrätter i närheten av dessa kommer sjunka i botten och drabba många personerns ekonomi för att några få ska få uppleva falsk säkerhet.
Du snackar strunt.
Det finns pedofiler så gott som över allt(Föräldrar oroar sig nog redan för sådant), du tror då att ingen vill bo någonstans?
Och man kan be barnen ex.(!) att hålla sig borta därifrån, om han pratar med dem gå därifrån m.m.
Och varför i helvete skulle personers ekonomi drabbas?

Kek
2010-08-08, 11:09
Du snackar strunt.
Det finns pedofiler så gott som över allt(Föräldrar oroar sig nog redan för sådant), du tror då att ingen vill bo någonstans?
Och man kan be barnen ex.(!) att hålla sig borta därifrån, om han pratar med dem gå därifrån m.m.
Och varför i helvete skulle personers ekonomi drabbas?

Du kan ju tänka dig själv hur eftertraktat ett område blir om man helt plötsligt får reda på att man får bo granne med tidigare sexförbrytare om man flyttar dit. Om efterfrågan sjunker, lägre värde på huset vilket leder till att de som bor där mår skit. Och som du säger så räcker det med att man redan från början oroar sig över sånt och säger åt sina barn att inte ta emot godis från främlingar osv.

ha:cl
2010-08-08, 11:25
Så varför ska inte alla hängas ut som pedofiler då? Fd mördare, fd alkoholister, fd pundare, fd fortkörare, fd fyllekörare, fd rånare, fd misshandlare, fd allt.

Så ett barn har inte svårt att försvara sig mot en kallblodig mördare eller vad menar du? Sen ser jag inte hur det skulle hjälpa någon att veta vilka som är tidigare straffade i ditt område. Ska du packa ihop dina saker och flytta därifrån dirr eller vad?

Ja, skydda brottslingar, det är ju dom som är offret här. Eller?

Kischen
2010-08-08, 11:35
Är det olagligt att vara pedofil? :S


det olagliga är att utöva pedofili.

Librish
2010-08-08, 11:35
Ok, det är INTE brottsligt att vara pedofil. Det är inte ens "fel" även om man kan tycka att det är lite äckligt.

Vad som är fel är sexuella brott mot barn. Och att kolla på barnpornografiska bilder. Lär er det.

det olagliga är att utöva pedofili.

Vad då utöva pedofili? Pedofili är en läggning.

Crocker
2010-08-08, 11:36
Du kan ju tänka dig själv hur eftertraktat ett område blir om man helt plötsligt får reda på att man får bo granne med tidigare sexförbrytare om man flyttar dit. Om efterfrågan sjunker, lägre värde på huset vilket leder till att de som bor där mår skit. Och som du säger så räcker det med att man redan från början oroar sig över sånt och säger åt sina barn att inte ta emot godis från främlingar osv.
+1 på hacl

Man kan redan få reda på sexförbrytare, genom en enkel internetsida. Och hus köps fortfarande, konstigt..
Och de flesta områdena, har nog en sexförbrytare. (1 på 5k), med en höftning.

Kischen
2010-08-08, 11:39
Ok, det är INTE brottsligt att vara pedofil. Det är inte ens "fel" även om man kan tycka att det är lite äckligt.

Vad som är fel är sexuella brott mot barn. Och att kolla på barnpornografiska bilder. Lär er det.



Vad då utöva pedofili? Pedofili är en läggning.

Ja precis, det är inte brottsligt att vara pedofil, däremot att utöva pedofili.

oTure
2010-08-08, 11:50
Nivån i den här tråden är verkligen på pubertal nivå och "vi bor i skogen och 240 är en cool bil"

Chrilli
2010-08-08, 13:20
Jag som tror på alliansen och inte är någon SD fantatiker precis då jag tycker de faller i väldigt många andra frågor. Men han lyser upp ett problem som många inte vågar ta på.

När ni snackar om "hänga" ut dömda (pedofiler m.fl) är så ej fallet. Det ända de har sagt är att processen, som idag är möjlig men krångligare, skall göras enklare. Det skall med andra ord vara lättare att ta ut ett brottregister på folk oavsett brott. Att han nämner pedofiler är väl till stor del många önskar veta som har barn i parker i områden. Vem bryr sig om Lennert kört för fort men om han pillat på barn tidigare gånger och blivit fälld är det väl mer relevant?

Att straffet är nog, tja. Han har tjänat lagens straff men hans tidigare straff och förmågan hos människor att begå brott igen är ju det relevant om han vet att han kan bli "bevakad".

När det gäller mördare och även till liten del våldtäcksmän finns det väldigt få som är "random" utan brukar vara i en närstående.

Crocker
2010-08-08, 13:25
Jag som tror på alliansen och inte är någon SD fantatiker precis då jag tycker de faller i väldigt många andra frågor. Men han lyser upp ett problem som många inte vågar ta på.

När ni snackar om "hänga" ut dömda (pedofiler m.fl) är så ej fallet. Det ända de har sagt är att processen, som idag är möjlig men krångligare, skall göras enklare. Det skall med andra ord vara lättare att ta ut ett brottregister på folk oavsett brott. Att han nämner pedofiler är väl till stor del många önskar veta som har barn i parker i områden. Vem bryr sig om Lennert kört för fort men om han pillat på barn tidigare gånger och blivit fälld är det väl mer relevant?

Att straffet är nog, tja. Han har tjänat lagens straff men hans tidigare straff och förmågan hos människor att begå brott igen är ju det relevant om han vet att han kan bli "bevakad".

När det gäller mördare och även till liten del våldtäcksmän finns det väldigt få som är "random" utan brukar vara i en närstående.
Samma här, tror det blir bäst så. :)

dt06mj2
2010-08-08, 13:47
14.16 Åkesson säger att det bara är sex veckor kvar till valet. "Det går fort nu och det går bra." Han hänvisar till Aftonbladets Sifo i veckan som talade för drygt sexprocentigt stöd för SD. Spridda applåder.

Det var väl ändå United Minds som gav honom 6.5, medan Sifo gav dem 4,1?

Crocker
2010-08-08, 21:06
Det är redan enkelt, 15s google: http://www.kriminellt.com/component/search/v%C3%A5ldt%C3%A4kt.html?searchphrase=all&start=20

ryssen
2010-08-08, 22:35
hela sommartalet i text. videon verkar dröja.

http://sverigedemokraterna.se/2010/08/07/jimmie-akessons-sommartal-i-solvesborg/

ryssen
2010-08-09, 22:24
ord från en polis.


http://politisktinkorrekt.info/2010/08/09/polis-och-sverigedemokrat/#more-51349

Vinter
2010-08-10, 00:02
Det är alltid intressant när vuxna börjar se upp till en partiledare som någon slags fadersgestalt....

Anton Fräs
2010-08-10, 00:05
Herre Gud han försöker verkligen spela på alla grupper.

Degpekka
2010-08-10, 08:02
Herre Gud han försöker verkligen spela på alla grupper.

Inte riktigt alla väl? :D

130kg finsk sisu
2010-08-10, 10:00
Är insändaren verklig?
Stämmer verkligen det?
Hur reagerar ni andra på detta?
jag är förfärad. Jag skäms och är rädd för jag vet att det kommer snart till Finland. O det är sant.

shut teh face
2010-08-10, 10:05
Är insändaren verklig?
Stämmer verkligen det?
Hur reagerar ni andra på detta?
jag är förfärad. Jag skäms och är rädd för jag vet att det kommer snart till Finland. O det är sant.
Det är klart det kan vara fabricerat, men jag tror inte det. Man får samma indikation ifrån poliser rent generellt.

Men detta kommer väl inte hända i Finland??

130kg finsk sisu
2010-08-10, 10:08
Givetvis. Vår invandring de senaste 2 åren närmar sig sakta svensk nivå. Riksdagsvalet 2011 kommer att vara vattendelare. De flesta stora partier och mindre samt forskare har sagt att invandringen kommer att vara valfråga nummer 1.
Invandringen behövs för att säkerställa välfärden men hur skall man undvika laglöshet och etnisk motsättning?

min personliga erfarenhet är att invandring och integration fungerar bättre¨på landsbygden. Där jobbar invandrarna, i städerna är det tvärtom. Samtidigt tror jag att landsbygdsborna ser ner på allt folk som inte arbetar. Det gör man inte på städerna. Så därför tror jag integrationen är opti på landsbygden.

shut teh face
2010-08-10, 10:10
Givetvis. Vår invandring de senaste 2 åren närmar sig sakta svensk nivå. Riksdagsvalet 2011 kommer att vara vattendelare. De flesta stora partier och mindre samt forskare har sagt att invandringen kommer att vara valfråga nummer 1.
Invandringen behövs för att säkerställa välfärden men hur skall man undvika laglöshet och etnisk motsättning?
Invandring i sig innebär inte att det blir som här. Om ni ställer hårda krav så kanske ni importerar 300.000 pers, men 100.000 stannar då de andra skickats hem. Blir bättre resultat än att ta in 100.000 och låta alla stanna (även idioterna ;))

130kg finsk sisu
2010-08-10, 10:12
Skulle som sagt vilja se dylik insändare i en "vanlig" tidning!

Nitrometan
2010-08-10, 12:45
SVD har en artikel om Jimmie Åkesson (var i papperstidningen i lördags): http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flyktingar-ska-avskrackas_5099811.svd

SD:s modell är att göra Sverige så ogästvänligt att flyktingar inte vill söka sig hit.

–I Danmark gick det väldigt snabbt. När man skärpte reglerna minskade asylansökningarna drastiskt. Det räknar vi också med när vi sänder ut en sådan signal.

Den lilla grupp som ändå ska tas emot ska hindras från att etablera sig i samhället och genom hälso- och hiv-kontroller ska det svenska samhället ”skyddas”.

Men ett Sverige i SD-tappning innebär inte bara att utomeuropeiska flyktingar stoppas vid gränsen. Partiet, som vill lämna EU, vill också strypa den fria rörligheten.

Men det drabbar ju också svenska löntagare som vill arbeta i EU?

–Det beror på vilka avtal vi får med andra länder. Men vi vill stärka gränsskyddet och få bättre koll på vad som rör sig över gränsen.

När frågorna rör konkreta förslag kopplar Åkesson på autopiloten. Mer abstrakta saker blir svårare, som att beskriva svenskhet. SD undviker att tala om ras; istället är det svenskheten som ska bevaras.

–Vi svenskar är kollektivistiskt lagda. Lagandan är utpräglad. Man kan kalla det ödmjukhet – eller självförakt.

Det en del skulle kalla för tolerans, ser Jimmie Åkesson som ren självutplåning. Han medger att en del svenskar kanske måste göras om för att passa in i hans Sverige.

–Ja, så kan det väl vara.

Men trots det svenska nationalkynnet som Åkesson målar upp så hävdar han att de flesta svenskar delar partiets syn på invandringen. SD har bara inte lyckats exploatera opinionen, menar han.

–Det krävs att frågan kommer upp på dagordningen.

SVD för fram teorin om att Jimmie blev sverigedemokrat för att han fick stryk av rumänska barn på 80-talet. ;)
Det var hit han flyttade som barn när föräldrarna separerade. Området är en oskuldsfull samling hyreshuslimpor omgivna av buskar och gräsmattor. Men enligt Jimmie Åkesson hände något på 80-talet.

–Det kom en flyktingström från Östeuropa, framför allt från Rumänien. Det blev en del bråk mellan barnen, säger han och tror att det haft betydelse för hans politiska vägval.

Om Jimmie Åkessons syn på invandrare grundlades där i sandlådan i Falkvik så var det annat som hade betydelse när han gick med i SD på 90-talet. Ny demokrati hade stormat in i riksdagen med sin invandringskritik. Ur högtalarna strömmade ”vikingarock”.

–Det blev väldigt populärt att vara nationalist. Det gick bra i fotbolls-VM och alla viftade med flaggor. Det påverkade.

I partiet fanns gamla nazister och extremnationalister. Men det bekymrade inte Åkesson.

–Jag såg det inte som så allvarligt. Det värsta har jag aldrig sett i verkligheten.

oTure
2010-08-10, 12:50
Fan va trött jag blir på alla "invandrare är bad shit" på det här forumet.
Räcker det inte nu? finns en mängd andra forum för inskränkta personer med något skev verklighetsuppfattning.

ryssen
2010-08-10, 14:32
Fan va trött jag blir på alla "invandrare är bad shit" på det här forumet.
Räcker det inte nu? finns en mängd andra forum för inskränkta personer med något skev verklighetsuppfattning.

ingen tvingar dig och klicka dig in här och må dåligt.

ryssen
2010-08-10, 14:39
Fan va trött jag blir på alla "invandrare är bad shit" på det här forumet.
Räcker det inte nu? finns en mängd andra forum för inskränkta personer med något skev verklighetsuppfattning.

här har du en till av dina älsklingar.undrar vem som har skev verklighetsuppfattning
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7593728.ab

ryssen
2010-08-10, 18:03
delar av sommartalet finns här.



http://www.youtube.com/SDTelevision#p/u/3/oLvNi9bLeUY

http://www.youtube.com/SDTelevision#p/u/2/kn4yVigyQuM

http://www.youtube.com/SDTelevision#p/u/1/kHn9LWybkvE

http://www.youtube.com/SDTelevision#p/u/0/wZ7Py6-_AM4

hela finns och ladda ner på torrent här.
http://thepiratebay.org/torrent/5752385/Jimmie_A_kessons_sommartal_2010_i_SA_lvesborg.iso