handdator

Visa fullständig version : Nu byter vi ut gainern mot fettförbrännare.


JJOHANSSON
2010-08-07, 04:17
Hej kolo, hur ska jag börja här då..

Jag har tränat i snart 6 månader, och har under den här tiden ökat ca11kg i vikt, jag har nu börjat tröttna på hur min kropp ser ut, Vill inte gå ner spec mycket i vikt men vill gärna gå ner några procent i fett, kan det då funka att jag slutar med godis, sötsaker osv. och kör lite fettförbrännare istället för gainer?

Längd, ca 185
Vikt, 71~
Ålder, 17
kroppsfett 12%~

King Grub
2010-08-07, 06:01
Om det innebär att du hamnar på kaloriunderskott. Annars inte.

Inge Enveten
2010-08-07, 08:54
Du kan fortsätta att använda gainer och ändå tappa fett %, lika väl som du istället nu kan skippa gainern, börja med "fettförbrännare" och fortsätta gå upp i vikt

JJOHANSSON
2010-08-08, 17:07
Okey så underskott är alltså det som gäller, Funderar på om jag ska prova det eller inte, är nog knappast nån höjdare på o räkna kalorier men just nu ligger jag nog på 3-4tusen på träningsdagar. äter bra mycket, så då är ju frågan hur det blir om man går runt hungrig nu och sen ska ligga på hälften så mycket kalorier

Angående fettförbrännaren, Den har jag redan hemma då jag fick med den i en beställning från gg så då är det lika bra att äta den nångång.

JoeyP
2010-08-08, 17:09
Undra hur pass mkt dem där fettförbrännarna hjälper! Fan vad jag undrar det!!! ... Stör mig nåt så enormt.

Pepz
2010-08-08, 17:40
Undra hur pass mkt dem där fettförbrännarna hjälper! Fan vad jag undrar det!!! ... Stör mig nåt så enormt.

testa utan så får du se att det främst är uppiggande och psykologsiskt ochingen direkt faktisk effekt

Fredrik_S
2010-08-08, 17:49
Okey så underskott är alltså det som gäller, Funderar på om jag ska prova det eller inte, är nog knappast nån höjdare på o räkna kalorier men just nu ligger jag nog på 3-4tusen på träningsdagar. äter bra mycket, så då är ju frågan hur det blir om man går runt hungrig nu och sen ska ligga på hälften så mycket kalorier

Angående fettförbrännaren, Den har jag redan hemma då jag fick med den i en beställning från gg så då är det lika bra att äta den nångång.

Mer eller mindre ingen effekt alls, möjligtvis uppiggande och kanske kanske akut något aptitdämpande.
Det är som sagt maten som avgör. Äter du mindre går du ner äter du mer går du upp, givet att du står still i vikt nu och fortsätter röra dig lika mycket.

Fru_Flisa
2010-08-08, 21:07
Undra hur pass mkt dem där fettförbrännarna hjälper! Fan vad jag undrar det!!! ... Stör mig nåt så enormt.

Jo du, det kan jag tala om! Det är som en liten mask som går lös på fettet i kroppen och förintar det. Energin går om intet helt enkelt :)

Nej, men om du läser innehållsförteckningen på dem så ser du att det är endel ämnen och extrakt som skall verka uppiggande och endel som skall verka hungersdämpande.
I längden tror då jag de gör mer skada än nytta.

Albin Eriksson
2010-08-09, 11:02
Har du ungefärlig koll på vart du ligger på kaloribalans så ät enligt det och lägg in lite extra cardio samt dra ner på lite av kolisarna i gainern.
Det bör räcka, men förutsätter att du har bättre överslagsuppfattning än +-1000kcal. ;)

JJOHANSSON
2010-08-09, 15:57
Har du ungefärlig koll på vart du ligger på kaloribalans så ät enligt det och lägg in lite extra cardio samt dra ner på lite av kolisarna i gainern.
Det bör räcka, men förutsätter att du har bättre överslagsuppfattning än +-1000kcal. ;)

okey, tack så mycket :)