handdator

Visa fullständig version : Sverige näst bäst i världen!


Loyndomsriss
2010-08-06, 17:03
Ny glädjande statistik presenterades igår i norska NRK: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7235891

Endast lesotho är snäppet vassare men om vi får några år på oss så har vi nog knappat in, eller vad tror ni?

Om vi tittar på de senaste 35 årens rapporterade fall känner jag mig i.a.f. trygg i mina förutsägelser: http://affes.files.wordpress.com/2010/04/valdtakt_period_1975_2009.jpg

Eftersom tråden snabbt kommer att spåra ur i sedvanliga anklagelser om man nämner något om orsakerna så vill jag istället leda diskussionen till hur man bäst tar tag i problemet? Rape-axe? Samtal? Dödsstraff? Fler poliser? Sterilisering av våldtäktsmän? Hur tar man itu med saken?

Naturligtvis är man i de nordiska länderna säkerligen mer anmälningsbenägna och har en snävare gräns för vad man benämner "våldtäkt" än i t.ex. många afrikanska länder varvid statistiken blir tämligen värdelös. Men snälla, låt inte det stå i vägen för diskussionen i sig.

Kek
2010-08-06, 17:17
Fler patrullerande snutar, lägga mer vikt i skolan på att förmedla hur viktigt det är att tjejer inte går/åker taxi hem ensamma mitt i natten då det finns massa löst drivande äckel som springer omkring, våldtäktsalarm, pepparspray, tasers osv osv.

Banhall
2010-08-06, 17:26
Vad ligger straffet på för våldtäkt? För en fullt frisk person då och inte någon som hör röster.

Explosiven
2010-08-06, 17:31
Jag tycker vi tar över ett par av de värsta fångarna från andra sidan atlanten... sådana som ändå ska spendera resten av sitt liv i fängelse och har en dokumenterad historik med att våldta medfångarna i prutten eller "toss the sallad" som dom säger där borta. Helst några av våra svarta vänner med XXX dongar.. och sen placerar vi våra våldtäktsmän i en cell med en av dessa män. Vi kanske till och med kan ha en speciell anstalt där vi sätter alla våldtäktare och sen har vi en hel avdelning med 20-30 st av dessa män från USA som får glida runt hela anstalten och bara välja och vraka bland dessa för valfri sexuell aktivitet. Vi kan till och med ha nån form av tävling och belöningssystem för dessa inlånade bödlar så de inte förlorar intresset.

Detta är vad min mänskliga sida säger. Rent rationellt sett så lär det väl inte ha någon förebyggande effekt då hårdare straff sällan har den effekten.

shut teh face
2010-08-06, 17:34
Jo det är ju bara kolla hur vår våldtäktstatistik såg ut på 80 och 90-talet. Det har ökat lavinartat av någon anledning.. (hehe)

wuaaa
2010-08-06, 17:35
Vad ligger straffet på för våldtäkt? För en fullt frisk person då och inte någon som hör röster.

6 kap. Om sexualbrott

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i ett hjälplöst tillstånd.

Är ett brott som avses i första eller andra stycket med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre grovt, döms för våldtäkt till fängelse i högst fyra år.

Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas, om våldet eller hotet varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2005:90).

Vunnis
2010-08-06, 17:37
En klapp på axeln och ett "så gör man inte" från farbror blå.

inte riktigt kanske...
Den som med våld eller hot tvingar en annan person till en sexuell handling som är allvarligt kränkande med hänsyn till tvångets karaktär eller omständigheterna i övrigt döms för våldtäkt till fängelse i två till sex år. Är brottet grovt döms till fängelse i lägst fyra är och högst till tio år och är brottet att betrakta som mindre grovt döms till fängelse i högst fyra år.
Copy-pastat från ett annat forum, verkar stämma rätt bra.

Richthofen
2010-08-06, 17:37
blir väl så när personerna inte har något annat att göra. finns ju inga jobb så då går tristessen ut på kvinnorna tyvärr.
många våldtäckter händer på natten och vilken arbetare skulle orka vara ute på nätterna och springa

shut teh face
2010-08-06, 17:50
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7581764.ab en professor där som har förklaringar till detta, jag tycker det känns riktigt cheesy. De kan inte publicera det rakt av, utan de måste ha någon som teoriresar så mycket som möjligt så läsare inte ska tro att det har något med invandring att göra.

BillyButt
2010-08-06, 18:01
blir väl så när personerna inte har något annat att göra. finns ju inga jobb så då går tristessen ut på kvinnorna tyvärr.
många våldtäckter händer på natten och vilken arbetare skulle orka vara ute på nätterna och springa

Nej, våldtäkterna har inget med arbetslöshet att göra.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7581764.ab en professor där som har förklaringar till detta, jag tycker det känns riktigt cheesy. De kan inte publicera det rakt av, utan de måste ha någon som teoriresar så mycket som möjligt så läsare inte ska tro att det har något med invandring att göra.

Ja det är ju jävligt patetiskt det dem håller på med, särskilt när det står att våldtäkter av okända gärningsmän har ökat, dvs överfallsvåldtäkter, vilket nästan uteslutande är ett invandringsfenomen.

wo0ord
2010-08-06, 18:26
Fler poliser, och MYCKET hårdare straff. Finns det något parti som vill inskaffa hårdare straffskalor?

mojoo
2010-08-06, 18:35
Öh, för vackra tjejer i sverige. Hårdare straff ska de vara. Om någon i min omgivning skulle råka ut för detta skulle de bli min livsuppgift att leta reda på han och göra livet suurt.

ryssen
2010-08-06, 18:38
Fler poliser, och MYCKET hårdare straff. Finns det något parti som vill inskaffa hårdare straffskalor?

skojar du?

Solros
2010-08-06, 18:38
Man vinner inte ett silver, man förlorar ett guld.

wo0ord
2010-08-06, 18:39
skojar du?

Var en ledande fråga*whatever*

LoTiX
2010-08-06, 18:40
Tredubblade strafflängder, tiodubblade skadestånd, utvisning vid minsta sexual- eller våldsbrott är en bra början.

shut teh face
2010-08-06, 18:43
Våldtäkt borde vara förbjudet. Alltså i den mening att vi förbjuder våldtäktsmän.. vi skickar helt enkelt ut dem i rymden.

Dråp, mord, det är inte lika farligt som våldtäkt. Ett dråp kan vara impulsivt, ett mord kan vara hämnd (för typ våldtäkt), men våldtäkt, det är inget impulsivt skit, iaf inte överfallsvåldtäkter.. ut i rymden med dem bara.

Vilka är med på att förbjuda pedofiler och våldtäksmän?

redbrigade
2010-08-06, 18:47
Känns ju inte som att svenskar skulle vara så mycket angelägnare att anmäla än danskar och norrmän, och om det skulle vara pga alkoholen så borde ju Danmark toppa med den svenska uppfattningen om alkoholmonopolet? Nej alla vet att det inte har med alkoholen att göra....

EkarN
2010-08-06, 18:50
Det kan ju ha lite att göra med att sex med underåriga klassificeras som våldtäkt i Sverige.

shut teh face
2010-08-06, 18:53
Det känns inte som att det är speciellt vanligt med våldtäkt mot barn, jämfört med "vanliga" våldtäkt. Hur många känner ni som blivit våldtagna, och hur många i er närhet har våldtagit barn eller blivit våldtagna?

Dessutom så borde det ej räknas under samma statistik, det heter ju "våldtäkt", och "våldtäkt mot barn".

snej
2010-08-06, 19:32
Eller har anmälningarna ökat kraftigt?

Richthofen
2010-08-06, 19:34
kan det ha något med att vi har ett singelsamhälle, där tjejerna faktiskt får gå ut ensamma?

Kaew
2010-08-06, 19:34
tredubblade strafflängder, tiodubblade skadestånd, utvisning vid minsta sexual- eller våldsbrott är en bra början.

+1 !

wo0ord
2010-08-06, 19:44
kan det ha något med att vi har ett singelsamhälle, där tjejerna faktiskt får gå ut ensamma?

Kan nog varit det dummaste jag hört på väldigt länge, hur tänkte du nu?

Herr Oberst
2010-08-06, 19:45
vi skickar helt enkelt ut dem i rymden.

Folk betalar mångmiljoner för att åka på en rymdtur. Jag tycker det är illa nog när man belönar mördare med PUT. Och nu ska alltså våldtäktsmännen få gratis rymdturer?

BillyButt
2010-08-06, 19:47
kan det ha något med att vi har ett singelsamhälle, där tjejerna faktiskt får gå ut ensamma?

Men lägg av nu.

Richthofen
2010-08-06, 19:48
Kan nog varit det dummaste jag hört på väldigt länge, hur tänkte du nu?

menar att om vi skulle konvertera till islam, att det skulle vara pk att svetsa fast kedjor i köket

Inge Enveten
2010-08-06, 19:59
menar att om vi skulle konvertera till islam, att det skulle vara pk att svetsa fast kedjor i köket

Varför vill man svetsa fast kedjor i sitt kök samt vad har det att göra med konvertering till islam samt diskussionsämnet?

stevebc
2010-08-06, 20:14
Jag tycker vi tar över ett par av de värsta fångarna från andra sidan atlanten... sådana som ändå ska spendera resten av sitt liv i fängelse och har en dokumenterad historik med att våldta medfångarna i prutten eller "toss the sallad" som dom säger där borta. Helst några av våra svarta vänner med XXX dongar.. och sen placerar vi våra våldtäktsmän i en cell med en av dessa män. Vi kanske till och med kan ha en speciell anstalt där vi sätter alla våldtäktare och sen har vi en hel avdelning med 20-30 st av dessa män från USA som får glida runt hela anstalten och bara välja och vraka bland dessa för valfri sexuell aktivitet. Vi kan till och med ha nån form av tävling och belöningssystem för dessa inlånade bödlar så de inte förlorar intresset.

Detta är vad min mänskliga sida säger. Rent rationellt sett så lär det väl inte ha någon förebyggande effekt då hårdare straff sällan har den effekten.Haha, åh vad skönt det är att synda ibland. Jag bara gottar mig i tanken på det här.

Måste ta fram kammen och skärpa till mig. Sånt är bara roligt på film/oz.

Richthofen
2010-08-06, 20:19
Varför vill man svetsa fast kedjor i sitt kök samt vad har det att göra med konvertering till islam samt diskussionsämnet?

det har diskuterats invandringsfrågor.

Inge Enveten
2010-08-06, 20:24
det har diskuterats invandringsfrågor.

Jag ställer tre frågor i mitt inlägg och du lyckas inte med att svara på en ända.

Richthofen
2010-08-06, 20:27
Jag ställer tre frågor i mitt inlägg och du lyckas inte med att svara på en ända.

kan du inte lägga ihop på den förklaringen så är det inte värt att förklara mer *gah!*

coxie
2010-08-06, 20:28
Med Mona i topp kan vi ta guld!

Kek
2010-08-06, 20:48
Det kan ju ha lite att göra med att sex med underåriga klassificeras som våldtäkt i Sverige.

Det gör det i de allra flesta länder om jag inte misstar mig. Statutory rape finns ju även i USA fast där är åldersgränsen 18 år så man tycker ju att de borde ha en högre statistik över våldtäkter om det nu räknas in i statistiken eftersom det är 15 år som gäller i Sverige.

hultman
2010-08-06, 21:02
Tredubblade strafflängder, tiodubblade skadestånd, utvisning vid minsta sexual- eller våldsbrott är en bra början.

Snacka om att elda för kråkorna. Skulle gissa att en överväldigande majoritet av alla våldtäktsmän aldrig tjänar ihop sådana skadestånd under ett helt liv anyways...

tjabon
2010-08-06, 21:27
Hade statistiken gällt antal begångna våldtäkter, så hade det helt klart varit skrämmande. Nu gäller det antalet anmälda våldtäkter, så en hög siffra för Sverige får väl ses som ett mycket gott sundhetstecken. Dvs att brottet i sej har en hög anmälningsfrekvens. Ända räknar man med att bara en av fem våldtäkter (i Sverige) anmäls.

Rent spontant tror jag ända att antalet begångna våldtäkter i Sverige är relativt lågt om man jämför med t.ex. Öststaterna, USA m.m.

BillyButt
2010-08-06, 21:52
Hade statistiken gällt antal begångna våldtäkter, så hade det helt klart varit skrämmande. Nu gäller det antalet anmälda våldtäkter, så en hög siffra för Sverige får väl ses som ett mycket gott sundhetstecken. Dvs att brottet i sej har en hög anmälningsfrekvens. Ända räknar man med att bara en av fem våldtäkter (i Sverige) anmäls.

Rent spontant tror jag ända att antalet begångna våldtäkter i Sverige är relativt lågt om man jämför med t.ex. Öststaterna, USA m.m.

Afrikanerna är värst. http://www.svd.se/nyheter/utrikes/sydafrikas-valdtakter-som-i-krig_2557421.svd
http://svt.se/2.22584/1.1600444/var_fjarde_man_en_valdtaktsman?lid=puff_1600443&lpos=rubrik

Verbatim
2010-08-06, 22:01
Jag gör mitt yttersta för att lyfta oss till de bästa i världen.

Sverige ska bli numero uno.

Crocker
2010-08-06, 22:10
Hur kopplar ens folk detta till invandrare?
Det är anmälda fall, inte utförda fall.

BillyButt
2010-08-06, 22:10
Jag gör mitt yttersta för att lyfta oss till de bästa i världen.

Sverige ska bli numero uno.

Rösta på valfritt riksdagsparti så är vi snart där.

LoTiX
2010-08-06, 22:12
Snacka om att elda för kråkorna. Skulle gissa att en överväldigande majoritet av alla våldtäktsmän aldrig tjänar ihop sådana skadestånd under ett helt liv anyways...

Högre skadestånd kommer visserligen inte göra något för att minska våldtäkterna, var mer en reflektion jag råkade slänga in ändå; skadestånden år så skrattretande låga i Sverige.

BillyButt
2010-08-06, 22:13
Hur kopplar ens folk detta till invandrare?
Det är anmälda fall, inte utförda fall.

Fler invandrare = fler våldtäkter. Vad är problemet?

Kaew
2010-08-06, 22:18
fler invandrare = fler våldtäkter. Vad är problemet?

+1

Crocker
2010-08-06, 22:25
Det är våldtäkts-anmälningar, och du gör direkt kopplingar till SD, invandrare.
Jag sympatiserar starkt med SD, men det du gör nu känns så fel.

Jens.Andersson
2010-08-06, 22:38
I o m den nya våldtäktslagen från 2005 så är det mycket enklare att kunna fällas för våldtäkt
och just därför är det en ganska hög spik i grafen vid år 2005. Att jämföra statistik är inte ens
intressant om inte alla länder använder samma lag ang. vad som är våldtäkt. Och för att fiska
SD röster så måste man ju veta hur många procent av våldtäkter som är utförda av invandrare.

shut teh face
2010-08-06, 22:42
I o m den nya våldtäktslagen från 2005 så är det mycket enklare att kunna fällas för våldtäkt
och just därför är det en ganska hög spik i grafen vid år 2005. Att jämföra statistik är inte ens
intressant om inte alla länder använder samma lag ang. vad som är våldtäkt. Och för att fiska
SD röster så måste man ju veta hur många procent av våldtäkter som är utförda av invandrare.
Det sparas statistik på det. Kolla in statistiska centralbyrån, där kan du se det. Nu är den rapporten förmodligen ordentligt gömd på hemsidan men den finns, ska kolla imorrnbitti när jag vaknar.

Crocker
2010-08-06, 22:43
i o m den nya våldtäktslagen från 2005 så är det mycket enklare att kunna fällas för våldtäkt
och just därför är det en ganska hög spik i grafen vid år 2005. Att jämföra statistik är inte ens
intressant om inte alla länder använder samma lag ang. Vad som är våldtäkt. Och för att fiska
sd röster så måste man ju veta hur många procent av våldtäkter som är utförda av invandrare.
+1

filmjölk
2010-08-06, 22:50
Vi har sånt jäkla översexualiserat samhälle med. Folk ligger med varann till höger och vänster, perversioner och fetischer anses som ok, ingen höjer på ögonbrynen, tvärtom, folk hyllar, när kärringar på 45 raggar upp packade grabbar i övre tonåren, folkpartiet, folk lever i "öppna" förhållanden etc etc etc.

Till stor del är det säkerligen kulturkrock och multikulturens fel, men vi måste även strama upp oss själva och skaffa lite moral.

stevebc
2010-08-06, 22:54
folk hyllar, när kärringar på 45 raggar upp packade grabbar i övre tonårennice

folkpartietlol

Jens.Andersson
2010-08-06, 22:55
Vi har sånt jäkla översexualiserat samhälle med. Folk ligger med varann till höger och vänster, perversioner och fetischer anses som ok, ingen höjer på ögonbrynen, tvärtom, folk hyllar, när kärringar på 45 raggar upp packade grabbar i övre tonåren, folkpartiet, folk lever i "öppna" förhållanden etc etc etc.

Till stor del är det säkerligen kulturkrock och multikulturens fel, men vi måste även strama upp oss själva och skaffa lite moral.

Om folk får ligga till höger och vänster borde det väl inte behöva våldtas *jorgen*

Verbatim
2010-08-06, 22:58
Till stor del är det säkerligen kulturkrock och multikulturens fel, men vi måste även strama upp oss själva och skaffa lite moral.

Nu ser jag inte varför öppen sexmoral nödvändigtvis är dålig sexmoral.
Men våran öppna sexmoral är antagligen en av faktorerna som gör att anmälningarna är så vanliga, desto mindre skambelagt sex och våldtäkt är, desto mer benägna är folk att tala ut och anmäla.

BillyButt
2010-08-06, 23:04
Det är våldtäkts-anmälningar, och du gör direkt kopplingar till SD, invandrare.
Jag sympatiserar starkt med SD, men det du gör nu känns så fel.

Vad spelar det roll att det är anmälningar? Det antyder att vi har många våldtäkter eller hur? Statistiken över vilka som begår dessa brott är ganska tydlig. Så vad är problemet?

Potatiskillen
2010-08-06, 23:49
Vi har sånt jäkla översexualiserat samhälle med. Folk ligger med varann till höger och vänster, perversioner och fetischer anses som ok, ingen höjer på ögonbrynen, tvärtom, folk hyllar, när kärringar på 45 raggar upp packade grabbar i övre tonåren, folkpartiet, folk lever i "öppna" förhållanden etc etc etc.

Till stor del är det säkerligen kulturkrock och multikulturens fel, men vi måste även strama upp oss själva och skaffa lite moral.

Tror att du aldrig har varit i Ryssland , inget ont mot det landet. Men där är det ingen som bryr sig om tjejerna klär sig lite sådär "öppet" till att börja med.

joasimo
2010-08-07, 00:03
Sedan tror jag att man anmäler våldtäkter mer här i Sverige än vissa andra länder, och det är ju bara bra och ett tecken på att det går åt rätt håll. Att man inte skäms för att anmäla det!
Jag tror det anmäls mindre i andra länder, av rädsla. Vilket det även gör här, men jag tror det är värre i vissa andra länder.

sandery3
2010-08-07, 01:49
Och för att fiska SD röster så måste man ju veta hur många procent av våldtäkter som är utförda av invandrare.

I Sverige görs inte sådana undersökningar av politiska skäl, men vad gäller överfallsvåldtäkterna i Oslo (som tydligen ökat ungefär lika mycket) var andelen invandrare bland de dömda förövarna 100 %. Jag ser ingen anledning att tro att situationen skulle se ljusare ut i Sverige.

manekin
2010-08-07, 07:32
Nej, våldtäkterna har inget med arbetslöshet att göra.



Ja det är ju jävligt patetiskt det dem håller på med, särskilt när det står att våldtäkter av okända gärningsmän har ökat, dvs överfallsvåldtäkter, vilket nästan uteslutande är ett invandringsfenomen.

källa på det?

hahavaffan
2010-08-07, 08:44
Folk betalar mångmiljoner för att åka på en rymdtur. Jag tycker det är illa nog när man belönar mördare med PUT. Och nu ska alltså våldtäktsmännen få gratis rymdturer?Men om vi bygger en riktigt fet katapult, och skjuter ut dem i rymden, så borde de hinna brinna upp innan de når den riktiga rymden. Pörfekt!

Banhall
2010-08-07, 09:35
Fler invandrare = fler våldtäkter. Vad är problemet?



Fler invandrare, färre isbjörnar? Eller? Är den fler isbjörnar?

Crocker
2010-08-07, 10:52
Vad spelar det roll att det är anmälningar? Det antyder att vi har många våldtäkter eller hur? Statistiken över vilka som begår dessa brott är ganska tydlig. Så vad är problemet?

Eftersom du har statistik över, att alla våldtäkter som är anmälda, är också näst mest i värden, invandrarnas fel. Posta detta, tack.

Fler invandrare, färre isbjörnar? Eller? Är den fler isbjörnar?
:D

luderlasse
2010-08-07, 11:44
För er som inte tror att överfallsvådltäckt är ett importerat problem så kan ni kolla på brås rapport över det, det är väl så nära bevis man kan komma, därmed inte sagt att man drar alla över en kam. känner ju massor med trevliga araber osv...

Vidare stämmer inte fest argumentet så bra så vi faktiskt minskat vår alkoholkonsumtion

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7579270.ab

Banhall
2010-08-07, 12:08
Det roliga är ju att av alla dessa invandrare som sitter i fängelse (Googlade men hittade inga bra siffror snabbt) har merparten finskt ursprung. Visserligen invandrare, men när man tänker invandrare målas oftast en bild av en arab upp och det är där främlingsfientligheten svenskar har oftast ligger (känns det som). Källa: en fd nazist som hade en föreläsning på vår skola

BillyButt
2010-08-07, 12:18
källa på det?

http://www.youtube.com/watch?v=m-VpNl9noQQ

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url=/dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf

9 invandrare av 10 000 jämfört med 2 svenskar av 10 000 registreras för våldtäkt. Överrepresentationen är därmed 4,5 gånger.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859

Från Norge: http://www.youtube.com/watch?v=CaAjUA2DJ9c&feature=player_embedded

http://stoppavaldtakterna.nu/statistik%20Norge.html

BillyButt
2010-08-07, 12:23
Det roliga är ju att av alla dessa invandrare som sitter i fängelse (Googlade men hittade inga bra siffror snabbt) har merparten finskt ursprung. Visserligen invandrare, men när man tänker invandrare målas oftast en bild av en arab upp och det är där främlingsfientligheten svenskar har oftast ligger (känns det som). Källa: en fd nazist som hade en föreläsning på vår skola

Och det tror du på? :smash:

Projectone
2010-08-07, 12:25
Har jag fel när jag säger att framförallt grupp-våldtäkter är överrepresenterade av kulturberikare? Har ingen källa på det.

bear.flowertwig
2010-08-07, 12:26
Fundera på att lösa problem istället för att straffa symptom känns mer konstruktivt. Man får bara vara glad för att det inte är en bunt straffkåta kolokids som styr Sverige.

Banhall
2010-08-07, 12:34
Och det tror du på? :smash:



Har jag anledning att inte göra det?

Trance
2010-08-07, 12:59
Fundera på att lösa problem istället för att straffa symptom känns mer konstruktivt. Man får bara vara glad för att det inte är en bunt straffkåta kolokids som styr Sverige.

Vad är en rimlig lösning på problemet?

Crocker
2010-08-07, 13:00
http://www.youtube.com/watch?v=m-VpNl9noQQ

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url=/dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf



http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859

Från Norge: http://www.youtube.com/watch?v=CaAjUA2DJ9c&feature=player_embedded

http://stoppavaldtakterna.nu/statistik%20Norge.html
Ok, får väl bara krypa fram och erkänna att jag hade fel. :D
Tror dock det beror på hur invandrarna bor i Sverige, uppväxten lär inte vara på topp av att bo i ett rum med en 7-barn familj.

Jens.Andersson
2010-08-07, 13:06
Ok, får väl bara krypa fram och erkänna att jag hade fel. :D
Tror dock det beror på hur invandrarna bor i Sverige, uppväxten lär inte vara på topp av att bo i ett rum med en 7-barn familj.

Själv tror jag mer att det är kulturberoende. Inte att det ligger deras kultur att
våldta men att kvinnan är mindre värd än mannen och att tjejer som klär sig
lätt är slampiga och delvis förtjänar något som skulle hända dem.

Banhall
2010-08-07, 13:10
Tänk så mycket bättre världen hade varit utan kultur :O

bear.flowertwig
2010-08-07, 13:14
Vad är en rimlig lösning på problemet?

Det är väl en av de största och viktigaste politiska frågorna vi har. Som dessvärre inte verkar kunna debatteras på ett normalt sätt då så gott som samtliga politiker är livrädda för att stämplas som rasister vilket öppnar upp för SD.

Jag vet inte. Vilka länder har lyckats bra? Hur har de gjort?
USA?

Crocker
2010-08-07, 13:21
Holland, har lyckats bra. Samt Norge.

bear.flowertwig
2010-08-07, 13:45
Holland, har lyckats bra. Samt Norge.

Vad har de gjort annorlunda jämfört med Sverige? Norge har väl inte tagit in relativt få invandrare?

Mecker
2010-08-07, 13:48
Fundera på att lösa problem istället för att straffa symptom känns mer konstruktivt. Man får bara vara glad för att det inte är en bunt straffkåta kolokids som styr Sverige.
+1, löjligt vilken "insikt" dessa individer har och hur de anser problemet bör lösas.

Crocker
2010-08-07, 14:05
Vad har de gjort annorlunda jämfört med Sverige? Norge har väl inte tagit in relativt få invandrare?
Nu är jag osäker om det var just Holland, men de hade skapat en högerliberal regering med ett islam-"fientligt" parti. Där de gör ungefär som SD vill göra. Fast SD då i Holland är styrande. Och Norge har ju redan postats om på kollo. Danmark, gillar jag också där de har ett liberala SD:are.

Psyla
2010-08-07, 15:45
Saknar bara ett svenskt war on drugs vi har stora problem med KnaRK

Crocker
2010-08-07, 15:50
Saknar bara ett svenskt war on drugs vi har stora problem med KnaRK
Om vänsterpartiet får bestämma, så får vi nog stora problem med det ja.

Herr Oberst
2010-08-07, 15:59
Holland, har lyckats bra.

Holländarna är inte nöjda
http://www.dn.se/kultur-noje/huggsexa-om-hollands-emigranter-1.484447

Integrationen av invandrare har gått dåligt och de senaste åren har ökad främlingsfientlighet fram*kallat en öppen konflikt mellan holländare och muslimer som kulminerat i de två morden på filmaren Theo van Gogh och politikern Pim Fortuyn...
Holländarna har blivit ett folk som vantrivs. Sedan 2006 har *företaget Buysse undersökt holländarnas vilja att emigrera och på bara två år har andelen som säger sig fundera seriöst på att flytta ökat från 26 procent till 38 procent. Det motsvarar ungefär sex miljoner människor.

Crocker
2010-08-07, 16:22
Holländarna är inte nöjda
http://www.dn.se/kultur-noje/huggsexa-om-hollands-emigranter-1.484447

Integrationen av invandrare har gått dåligt och de senaste åren har ökad främlingsfientlighet fram*kallat en öppen konflikt mellan holländare och muslimer som kulminerat i de två morden på filmaren Theo van Gogh och politikern Pim Fortuyn...
Holländarna har blivit ett folk som vantrivs. Sedan 2006 har *företaget Buysse undersökt holländarnas vilja att emigrera och på bara två år har andelen som säger sig fundera seriöst på att flytta ökat från 26 procent till 38 procent. Det motsvarar ungefär sex miljoner människor.
Det var för några veckor sedan, detta kom till.

BillyButt
2010-08-07, 17:09
Holländarna är inte nöjda
http://www.dn.se/kultur-noje/huggsexa-om-hollands-emigranter-1.484447

Integrationen av invandrare har gått dåligt och de senaste åren har ökad främlingsfientlighet fram*kallat en öppen konflikt mellan holländare och muslimer som kulminerat i de två morden på filmaren Theo van Gogh och politikern Pim Fortuyn...
Holländarna har blivit ett folk som vantrivs. Sedan 2006 har *företaget Buysse undersökt holländarnas vilja att emigrera och på bara två år har andelen som säger sig fundera seriöst på att flytta ökat från 26 procent till 38 procent. Det motsvarar ungefär sex miljoner människor.

Inte konstigt att Pvv är tredje största parti.

E2BvfJJAqEM&translated=1

Trance
2010-08-07, 17:26
Det är väl en av de största och viktigaste politiska frågorna vi har. Som dessvärre inte verkar kunna debatteras på ett normalt sätt då så gott som samtliga politiker är livrädda för att stämplas som rasister vilket öppnar upp för SD.

Jag vet inte. Vilka länder har lyckats bra? Hur har de gjort?
USA?

Lyckats med vad?

Crocker
2010-08-07, 19:36
Lyckats med vad?
Kirrat biffen med invandringen.

130kg finsk sisu
2010-08-07, 20:06
Tror inget land som tar in mycket invandring varit befriade från dess negativa sidor.(finns positiva sidor också). USA är väl bra på den saken att få alla som vill och kan att ena sig under flaggan och att verkligen känna sig som amerikan. Du är amerikan om du så själv vill oavsett om du är vit,svart,gul eller muslim eller kristen. Men nu snackar jag om dagens USA. USAs historia är full av rasim osv

LoTiX
2010-08-07, 20:35
Det roliga är ju att av alla dessa invandrare som sitter i fängelse (Googlade men hittade inga bra siffror snabbt) har merparten finskt ursprung. Visserligen invandrare, men när man tänker invandrare målas oftast en bild av en arab upp och det är där främlingsfientligheten svenskar har oftast ligger (känns det som). Källa: en fd nazist som hade en föreläsning på vår skola

Så farliga verkar våra grannar inte vara:

http://img808.imageshack.us/img808/1289/statistik.png

Sen kommer 34% av våra invandrare från övriga Norden.

bear.flowertwig
2010-08-07, 21:01
Lyckats med vad?

Kirrat biffen med invandringen.

Jag trodde det sa sig själv... men ja, vilka har en lyckad integration och hur har man gjort där.

BillyButt
2010-08-07, 23:56
Mer statistik från Norge:

Överrepresentationen för Irakier var dock störst. En av 373 Irakier var en våldtäktsman (år 2004) medans samma siffra för etniska norrmän var en av 10275. Det är alltså 27,5 gånger vanligare att en irakier våldtar än att en etnisk norrman gör det. "

http://www.stoppavåldtäkterna.nu/statistik%20Sverige%205.html

Här ser vi att våldtäktsanmälningarna har fördubblats på 5 år.

2008: 53,2

2007: 46,6

2006: 40,6

2005: 36,8

2004: 25,1

Irakierna är den största invandrargruppen i Sverige, dem är ca 100 000 st senast jag kollade, de flesta har invandrat senaste 10 åren. Att våldtäkterna har ökat lavinartat senaste åren är alltså inte så konstigt.

G_lund
2010-08-08, 00:51
Mer statistik från Norge:



http://www.stoppavåldtäkterna.nu/statistik%20Sverige%205.html

Här ser vi att våldtäktsanmälningarna har fördubblats på 5 år.

2008: 53,2

2007: 46,6

2006: 40,6

2005: 36,8

2004: 25,1

Irakierna är den största invandrargruppen i Sverige, dem är ca 100 000 st senast jag kollade, de flesta har invandrat senaste 10 åren. Att våldtäkterna har ökat lavinartat senaste åren är alltså inte så konstigt.

Stod tidigt i tråden att lagen ändrades 2005 så det blev lättare att fälla våldtäktsmän.
Jag säger inte att det är det som gör hela skillnaden, men om det är lättare att fälla så borde ju fler bli fällda och statistiken öka.

BillyButt
2010-08-08, 07:31
Stod tidigt i tråden att lagen ändrades 2005 så det blev lättare att fälla våldtäktsmän.
Jag säger inte att det är det som gör hela skillnaden, men om det är lättare att fälla så borde ju fler bli fällda och statistiken öka.

Statistiken gäller antalet anmälda våldtäkter och inte fällda våldtäktsmän. Bra försök iaf...

mistermr
2010-08-08, 08:41
Mer statistik från Norge:



http://www.stoppavåldtäkterna.nu/statistik%20Sverige%205.html

Här ser vi att våldtäktsanmälningarna har fördubblats på 5 år.

2008: 53,2

2007: 46,6

2006: 40,6

2005: 36,8

2004: 25,1

Irakierna är den största invandrargruppen i Sverige, dem är ca 100 000 st senast jag kollade, de flesta har invandrat senaste 10 åren. Att våldtäkterna har ökat lavinartat senaste åren är alltså inte så konstigt.

Så du anklagar en hel grupp människor för detta?

/mistermr

Allan
2010-08-08, 09:10
Det är dags för de "invandringskritiska" att kamma sig i rätt många trådar nu. Att man får diskutera ämnet på Kolozzeum betyder inte att alla argument är vare sig relevanta eller tillåtna. Och i slutänden blir det väl som vanligt då - att ämnet inte kommer kunna diskuteras alls. De dryga tjugo personer som eldar i de här trådarna börjar bli hyfsat övertydliga med vad de vill med sin närvaro på Kolo, och just DET faktumet irriterar rätt många, alldeles oavsett vad folk har för politisk åsikt.
Använd inte den här lekplatsen som politisk megafonplats. Då får ni inte leka här alls.

spoonchest
2010-08-08, 10:11
Öh, för vackra tjejer i sverige. Hårdare straff ska de vara. Om någon i min omgivning skulle råka ut för detta skulle de bli min livsuppgift att leta reda på han och göra livet suurt.

Lite som berlusconi sa om våldtäkterna på italienska kvinnor. "Ni är för vackra.*klapp på huvudet.*"

manekin
2010-08-10, 06:10
Holländarna är inte nöjda
http://www.dn.se/kultur-noje/huggsexa-om-hollands-emigranter-1.484447

Integrationen av invandrare har gått dåligt och de senaste åren har ökad främlingsfientlighet fram*kallat en öppen konflikt mellan holländare och muslimer som kulminerat i de två morden på filmaren Theo van Gogh och politikern Pim Fortuyn...
Holländarna har blivit ett folk som vantrivs. Sedan 2006 har *företaget Buysse undersökt holländarnas vilja att emigrera och på bara två år har andelen som säger sig fundera seriöst på att flytta ökat från 26 procent till 38 procent. Det motsvarar ungefär sex miljoner människor.

+16miljoner människor på en yta som är lite större än Småland kan inte jämföras med Sverige...inte på något sätt

Nitrometan
2010-08-10, 07:36
Jag tror att viljan att anmäla är olika stor i olika länder.

I många länder är det så skamligt att bli våldtagen att många inte anmäler.

Därför blir det svårt att jämföra statistik från olika länder.