handdator

Visa fullständig version : Nya tag, nytt schema!


DiscoStorken
2010-08-06, 12:45
Inte tränat på drygt 6 månader och har gjort ett nytt schema jag tänkte använda åtminstone en månad. Ganska enkelt, men feedback är alltid uppskattat! Kör 3x10 på allt och byter ut Bänkpress mot lutande och vice versa för lutande hantelbänkpressen varannan vecka:

Måndag: Ben

Knäböj
Benpress
Lårcurl
Vadpress

Tisdag: Mage

Crunches
Kabelcrunches
Plankan och sidoplanka

Onsdag: Axlar

Militärpress
Militärpress m. hantlar
Stående hantellyft åt sidan

Torsdag: Bröst och triceps

Bänkpress
Lutande hantelbänkpress
Dips
Liggande tricepspress

Fredag: Rygg

Sittande Kabelrodd
Marklyft
Latsdrag
Shrugs

Flonkz
2010-08-06, 13:13
Var är biceps och underarmarna?

Baler Evans
2010-08-06, 13:34
Var är biceps och underarmarna?

Överflödiga grupper anser visa, tränar du utan remmar behövs inga underarms övningar och tunga rodd/chins/lattsdrag tränar biceps så pass bra att du kanske bara vill lägga till ett par sett hammers etc. Det är iallafall min filosofi :)

DiscoStorken
2010-08-06, 18:33
Var är biceps och underarmarna?

Som ovan.

DiscoStorken
2010-08-09, 18:06
Ytterligare kommentarer?

Mersault
2010-08-09, 18:19
Lite för stor split för min smak, personligen skulle jag satsat på en mindre split med fler muskelgrupper per pass och köra igenom muskelgrupperna lite oftare istället. Men samtidigt så måste det ju vara ett stimulerande och motiverande schema. Sedan skulle inte jag valt att lägga bröst och triceps dagen efter axelpasset.

DiscoStorken
2010-08-09, 18:23
Lite för stor split för min smak, personligen skulle jag satsat på en mindre split med fler muskelgrupper per pass och köra igenom muskelgrupperna lite oftare istället. Men samtidigt så måste det ju vara ett stimulerande och motiverande schema. Sedan skulle inte jag valt att lägga bröst och triceps dagen efter axelpasset.

Har rätt tråkigt om dagarna så vill ha den här spliten så jag kan gå ner till gymet varje dag, åtminstone tills skolan börjar om två veckor.

Du har antagligen rätt vad gäller axelpasset, byter ut dessa dagar mot varandra.

r1kkie
2010-08-09, 18:28
Bara för du vill gå till gymmet varje dag behöver du inte köra ett så pass splitat schema. Kör du ett 3 split får kroppen vila 72h innan nästa pass med samma muskelgrupper. :)
Själv skulle jag aldrig gå till gymmet varje dag utan behöver 1-2 dagars vila varje vecka. :)

Mersault
2010-08-09, 18:28
Ok, ett annat alternativ är ju att fortfarande köra 5ggr i veckan men rulla på en 3split ex. Och om du ska byta passet mot en annan dag så byt gärna så att du inte får de passen dagarna efter varandra. Släng in något annat av passen mellan passen.

DiscoStorken
2010-08-09, 18:38
Kanske blir en 3-split ändå med kondition dagarna mellan istället.