handdator

Visa fullständig version : Bra Gym i Helsingborg?


Stoltz
2010-08-05, 13:36
(Nu myser Exdiaq et al)

Jag ska flytta tillbaka till Helsingborg och känner mig fruktansvärt o-uppdaterad på gymmen. Det enda gym jag sett i HBG de senaste fem åren är 24/7 vid gamla Q.

Ge mig gymterapi för bövelen. Åsikter, förslag, etc.

Tack :)

Kimball
2010-08-05, 13:41
Började precis @ Träningsakademin som sagt, de har ALLT! Inte funnit något jag saknar faktiskt, de har t.o.m RAK chins stång (inte haft på mina gym innan :) ). Kostar nog dock en häftig peng om man inte studerar @ Campus, runt 300-350:-/mån kan jag tänka mig. 24/7 är ju billigt osv, är man inte där prime-time mellan 17-19 är det sällan trångt heller, Räcker hantlar och maskinutbudet (de har det mesta men Söder saknar tex en vettig sittande roddmaskin, viktbälte osv).

Classic var jag inne på förra året och det var väl okej, men runt 3500:-/år.

F&S är väl även det "okej", bra hantelutbud osv, men när jag och min polare gästtränade där ogillade vi stämningen ordentligt, mycket under 18 folk.

Edit: Masstech och Eken kör väl @ Träningsstudion under Campus tror jag. Vettigt gym exkl. bänkarna av vad jag minns från då jag gästtränade där, inte fasligt dyrt heller!

De flesta exkl. F&S har ju gratis provträning om man smeker lite fint så dra runt och testa vettja!

Stoltz
2010-08-05, 13:56
Hur är träningsakedemins öppettider när det inte är sommar? Hittar inte deras vanliga öppettider där och stängningstid 15:00 på helgerna skrämmer mig :(

Exdiaq
2010-08-05, 14:13
HAK/Greppets gym på IH! Kostar 1200:- för ett år för personer över 21 samt 900:- för ett år för personer under 21. Där har du verkligen allt du behöver! Dock är öppettiderna lite halvkassa, men passar de så go for it!

Öppettider
Måndag: 8.00-10.00 / 16.30-20.00
Tisdag: 16.00-2000
Onsdag: 10.00-12.00 / 17.00-20.00
Torsdag: 17.00-20.00
Fredag: 10.00-12.00 / 16.00-20.00
Lördag: 10.00-14.00
Söndag: 10.00-14.00

Sen ska jag (förhoppningsvis Mussebj) börja träna där när säsongen slutar. Om du ser det som positivt eller ej är upp till dig ;)

Annars kan jag rekommendera Fitness 24/7 också. F&S gör en bara deprimerad.

Exdiaq
2010-08-05, 14:15
(Nu myser Exdiaq et al)

:booty:

stevebc
2010-08-05, 14:15
Oj, har ni det så billigt på HAK/Greppet Exdiaq? Har varit där på tävling två gånger nu och kan gå i god för att det är ett bra gym. Nu har de flyttat runt på grejerna vid tävling, men jag har uppfattat att det är som Bollhuset ungefär i storlek och utrustning, fast nere i en källare vilket är lite tristare.

Exdiaq
2010-08-05, 14:18
Oj, har ni det så billigt på HAK/Greppet Exdiaq? Har varit där på tävling två gånger nu och kan gå i god för att det är ett bra gym. Nu har de flyttat runt på grejerna vid tävling, men jag har uppfattat att det är som Bollhuset ungefär i storlek och utrustning, fast nere i en källare vilket är lite tristare.

Japp! Dock så är det kalenderår till skillnad från F&S m.fl. vilket gör att medlemskapet man betalar 1200:-/900:- för nu, går ut den 1/1 2011.

Länk - medlemskap i HAK/Greppet (http://www.laget.se/HAKGREPPET/31041-template-p2-39667.html)

Kimball
2010-08-05, 15:27
Hur är träningsakedemins öppettider när det inte är sommar? Hittar inte deras vanliga öppettider där och stängningstid 15:00 på helgerna skrämmer mig :(

Kommer inte ihåg de i huvudet nu, men runt 2030 mån-tors och ja, runt 15 på helger där med :/

HAK/Greppets gym på IH! Kostar 1200:- för ett år för personer över 21 samt 900:- för ett år för personer under 21. Där har du verkligen allt du behöver! Dock är öppettiderna lite halvkassa, men passar de så go for it!

Öppettider
Måndag: 8.00-10.00 / 16.30-20.00
Tisdag: 16.00-2000
Onsdag: 10.00-12.00 / 17.00-20.00
Torsdag: 17.00-20.00
Fredag: 10.00-12.00 / 16.00-20.00
Lördag: 10.00-14.00
Söndag: 10.00-14.00

Sen ska jag (förhoppningsvis Mussebj) börja träna där när säsongen slutar. Om du ser det som positivt eller ej är upp till dig ;)

Annars kan jag rekommendera Fitness 24/7 också. F&S gör en bara deprimerad.

Varför har jag fått för mig att "vem som helst inte får bli medlem och träna där"? Det var öppet för allmänheten förut men det ändrades för nåt år sen right? Verkar ju vara samma priser som gällde då som nu, dock. Fasen också.. :/

Exdiaq
2010-08-05, 15:38
Kommer inte ihåg de i huvudet nu, men runt 2030 mån-tors och ja, runt 15 på helger där med :/

Varför har jag fått för mig att "vem som helst inte får bli medlem och träna där"? Det var öppet för allmänheten förut men det ändrades för nåt år sen right? Verkar ju vara samma priser som gällde då som nu, dock. Fasen också.. :/

Skillnaden blev att man som privatperson, utan anknytning till någon organisation, inte längre kunde lösa ett medlemskap för gymet utan enbart organisationer, t.ex. HAK/Greppet eller Filborna gymnasium har tillgång till det under bestämda tider. Alltså löser man medlemskap i HAK/Greppet så får man träna där då man blir ansluten till en organisation som har bestämda tider inbokade. Feelin' me?

Stoltz
2010-08-05, 15:40
Fan, IH var riktigt nice har jag för mig... Litet och mysigt ;)

Det verkar dock som om jag blivit väldigt bortskämd med öppettiderna pga 24/7. Om scheman i plugget samt tågtider kan på något sätt flätas samman med IH/Träningsakedemins öppettider, så vore det ju värt ett försök.

Kimball
2010-08-05, 16:41
Skillnaden blev att man som privatperson, utan anknytning till någon organisation, inte längre kunde lösa ett medlemskap för gymet utan enbart organisationer, t.ex. HAK/Greppet eller Filborna gymnasium har tillgång till det under bestämda tider. Alltså löser man medlemskap i HAK/Greppet så får man träna där då man blir ansluten till en organisation som har bestämda tider inbokade. Feelin' me?

Jo absolut. Men vad är den faktiska skillnaden för allmänheten? Att de måste "gå med i en organisation", istället för att som förr bara betala för "medlemskap på träningsanläggningen"? Det blir ju samma sak i slutänden kan jag tycka? :D

Sparven från Minsk
2010-08-05, 18:59
Flyttar ned till Helsing om 1,5 vecka och kommer inta Sats! :thumbup:

chidde
2010-08-05, 19:48
Flyttar ned till Helsing om 1,5 vecka och kommer inta Sats!

:smash:*slap**gah!*:banned

av alla gymmen jag har varit pa sa gillar jag F&S, manga brudar i blandade aldrar kan fa en ovantad positiv inverkan pa repsantalet vare sig man vill tro pa det eller ej

jag satte alla mina PB'n dar, om det ar till nan nytta for ditt nasta gymval :D

Degpekka
2010-08-05, 19:48
Flyttar ned till Helsing om 1,5 vecka och kommer inta Sats! :thumbup:

Usch! ;)

Degpekka
2010-08-05, 19:50
Började precis @ Träningsakademin som sagt, de har ALLT! Inte funnit något jag saknar faktiskt, de har t.o.m RAK chins stång (inte haft på mina gym innan :) ). Kostar nog dock en häftig peng om man inte studerar @ Campus, runt 300-350:-/mån kan jag tänka mig. 24/7 är ju billigt osv, är man inte där prime-time mellan 17-19 är det sällan trångt heller, Räcker hantlar och maskinutbudet (de har det mesta men Söder saknar tex en vettig sittande roddmaskin, viktbälte osv).

Classic var jag inne på förra året och det var väl okej, men runt 3500:-/år.

F&S är väl även det "okej", bra hantelutbud osv, men när jag och min polare gästtränade där ogillade vi stämningen ordentligt, mycket under 18 folk.

Edit: Masstech och Eken kör väl @ Träningsstudion under Campus tror jag. Vettigt gym exkl. bänkarna av vad jag minns från då jag gästtränade där, inte fasligt dyrt heller!

De flesta exkl. F&S har ju gratis provträning om man smeker lite fint så dra runt och testa vettja!

Har du börjat där nu? :) Vet ju iofs inte riktigt hur du ser ut ovanför axlarna... men kul iaf! :D ses säkert nån gång snart! :)

Kimball
2010-08-05, 19:59
Flyttar ned till Helsing om 1,5 vecka och kommer inta Sats! :thumbup:

Varför... SATS?

Har du börjat där nu? :) Vet ju iofs inte riktigt hur du ser ut ovanför axlarna... men kul iaf! :D ses säkert nån gång snart! :)

Yes har kört 1v nu, kirrar förmodligen medlemsskap @ måndag, verkar sjukt vettigt så långt :) Men du kommer dissa för Haket senare i år då mao?

Vitt linne samt min tatuering så känner du säkert igen mig!

Sparven från Minsk
2010-08-05, 20:01
Usch! ;)

Nu ska vi inte vara sådana! :D
Varit in där 1 gång, och måste säga att jag tycker det såg helt okej ut. Tränat på Sats i Halmstad och Helsing vinner alla dagar i veckan. Fanns bra med vikter och maskiner, okej för en klenis som mig. Klart är man Kjellström eller liknande kanske det inte räcker till men men.

Lellee
2010-08-05, 20:03
vi har ett litet smultronställe en bit utanför helsingborg.. i rydebäck som ligger strax utanför helsingborg på performancegym. inte världens största gym men allt man behöver och med trevligt folk och fräscha lokaler trivs jag mycke bra där, även öppet 06-22 alla vardagar och 8-20 på helger,

Exdiaq
2010-08-05, 20:27
Jo absolut. Men vad är den faktiska skillnaden för allmänheten? Att de måste "gå med i en organisation", istället för att som förr bara betala för "medlemskap på träningsanläggningen"? Det blir ju samma sak i slutänden kan jag tycka? :D

Tjaa, träningstiderna är ju mer begränsade än tidigare. Innan var det så att gymmet öppnade på morgonen och stängde sent på eftermiddagen för allmänheten. Men i övrigt blev det ju inte så stor skillnad.

Exdiaq
2010-08-05, 20:29
vi har ett litet smultronställe en bit utanför helsingborg.. i rydebäck som ligger strax utanför helsingborg på performancegym. inte världens största gym men allt man behöver och med trevligt folk och fräscha lokaler trivs jag mycke bra där, även öppet 06-22 alla vardagar och 8-20 på helger,

Med tanke på var det ligger, är det ett schteek-gym?

Exdiaq
2010-08-05, 20:36
Beror ju också på vilken atmosfär du är ute efter. Jag trivs mycket bättre på "källargym" än gym som F&S då det finns mycket mer självsäkerhet och inte ett behov att "visa upp sig" där. Jag blir bara deprimerad av att gå in på F&S.

Kimball
2010-08-05, 20:47
Tjaa, träningstiderna är ju mer begränsade än tidigare. Innan var det så att gymmet öppnade på morgonen och stängde sent på eftermiddagen för allmänheten. Men i övrigt blev det ju inte så stor skillnad.

Ah, då hajar jak.

Beror ju också på vilken atmosfär du är ute efter. Jag trivs mycket bättre på "källargym" än gym som F&S då det finns mycket mer självsäkerhet och inte ett behov att "visa upp sig" där. Jag blir bara deprimerad av att gå in på F&S.

+1 :thumbup:

Lellee
2010-08-06, 14:26
Med tanke på var det ligger, är det ett schteek-gym?

Det tycker jag faktiskt inte. i och med att det bara är ett år gammalt så är de fortfarande ganska nytt och fräscht.. och där tränar allt från 15 till 80+are, sällan överbefolkat och så.. jag trivs !

edit; endel folk som tränat lite runt om i stan tränar här nu, typ träningsakademin sats tretorn osv, och alla är mycket nöjda med gymmet dels för att de ligger nära och att de trivs i stämmningen

Stoltz
2010-08-07, 18:08
Har bestämt mig för att göra som Kimball säger och gå runt och testa alla. Har ju ett 24/7 som gäller i HBG också så ingen stress på att bestämma mig. Tog dock en snabb titt på HBGs 24/7 (Både Centralt och Söder) och jag var faktiskt inte särskilt gillande till någotdera. Dock så bör man väl faktiskt träna där innan man dömmer ut :)

Så det blir en runda och sen får jag se hur skolan lägger sig i jämförelse med öppettider. Måste jag fortfarande vara halvnattlig varelse så kan jag ju stanna på 24/7 men om jag får lite mer spelrum så skulle jag gilla lite variation :)

Rahf
2010-08-07, 19:37
Träningsstudion har jag bra erfarenheter av. Det mesta finns som man skulle behöva. F&S Var dugligt, lite tjockt med folk dock.

Stoltz
2010-08-28, 14:42
Insåg att jag lika gärna kan skriva vad jag tyckte här medan jag testar runt :)

Testade 24/7 nära Knutpunkten idag.
Kände att i och med att jag har 24/7-kort så är det lika bra att se om gymmet räcker.

Gymmet har det man behöver, men väldigt lite fria vikter jämfört med för två år sedan, och det verkade hoppa väldigt mellan vikterna. Jag hade ett par 25:or och försökte hitta 26:or men nästa jag hittade var 30:or. Jag vet inte om någon hade gömt dem i något hörn eller något, men det kändes som ett lite väl högt mellanrum. (Minns dock att Kimball sade att de hade plockat bort en hel del fria vikter, de kanske inte var så taktiska?)

Dock så slår ju öppettiderna allting och de hade det som krävs för att man ska kunna ha ett bra pass. Verkade vara trevligt folk, fokuserade men inte dryga med onda blickar :D

Kimball
2010-08-28, 15:31
Insåg att jag lika gärna kan skriva vad jag tyckte här medan jag testar runt :)

Testade 24/7 nära Knutpunkten idag.
Kände att i och med att jag har 24/7-kort så är det lika bra att se om gymmet räcker.

Gymmet har det man behöver, men väldigt lite fria vikter jämfört med för två år sedan, och det verkade hoppa väldigt mellan vikterna. Jag hade ett par 25:or och försökte hitta 26:or men nästa jag hittade var 30:or. Jag vet inte om någon hade gömt dem i något hörn eller något, men det kändes som ett lite väl högt mellanrum. (Minns dock att Kimball sade att de hade plockat bort en hel del fria vikter, de kanske inte var så taktiska?)

Dock så slår ju öppettiderna allting och de hade det som krävs för att man ska kunna ha ett bra pass. Verkade vara trevligt folk, fokuserade men inte dryga med onda blickar :D

Jag föredrar faktiskt södergymet för fria vikter, ligger oftare på rätt plats osv där, dock kanske det är onödigt långt om du bor runt centrum?
Men räcker vikter osv hade jag köt 24/7 om jag var du pga det svårslagna priset samt öppetiderna. Jag bytte ju endast pga maxhantelvikter @ 40kg samt smågrejer som jag saknade, annars hade jag inte gärna bytt bort min 2min resväg dit direkt.

RassK
2010-08-28, 16:22
Hälsa på i Träningsstudion i Campus Helsingborgs källare, där hänger ett par kolomedlemmar. Det är mitt favoritgym utan tvekan. Där är 9 bänkpressar och ett fett marklyftspodium. Och det kostar 2000kr per år. Behöver jag säga mer?

Och bilder på byggare från 70-talet!
Puss

Sparven från Minsk
2010-08-28, 20:28
Är överraskad att de hade så mycket fria vikter på Sats och "tunga" hantlar. 3 Smith och en bra böj ställning 4 bänkpress :thumbup:
Ganska mycket biffar med, gillas.

Kimball
2010-08-28, 20:37
Är överraskad att de hade så mycket fria vikter på Sats och "tunga" hantlar. 3 Smith och en bra böj ställning 4 bänkpress :thumbup:
Ganska mycket biffar med, gillas.

Kostar ju en arm och ett ben, dock?!

Exdiaq
2010-08-28, 20:53
Hur ofta får man se vaktstyrkan?

http://www.helsingborgstraningsstudio.com/sitebuilder/images/vaktstyrka-292x223.jpg

Gabriel Forslund
2010-08-28, 22:04
Någon från kolo som tränar på F&S i hbg?

hyenan
2010-08-28, 22:14
Jag tränar på 24/7 fast det går ut nu den siste, så funderar om jag ska fortsätta där eller hitta något nytt..

Sparven från Minsk
2010-08-29, 06:03
Kostar ju en arm och ett ben, dock?!

Är du student är priset okej faktiskt, icke studenter får dock offra en slant ja ;)

Stoltz
2010-08-29, 08:56
Jag föredrar faktiskt södergymet för fria vikter, ligger oftare på rätt plats osv där, dock kanske det är onödigt långt om du bor runt centrum?
Men räcker vikter osv hade jag köt 24/7 om jag var du pga det svårslagna priset samt öppetiderna. Jag bytte ju endast pga maxhantelvikter @ 40kg samt smågrejer som jag saknade, annars hade jag inte gärna bytt bort min 2min resväg dit direkt.
Det är det som är problemet med gym på söder, då jag bor vid Tågaborg. Det blir en jävla omväg i jämförelse, när man kommer hem från plugget och ska iväg och träna.

Ska nog försöka träna på Sats på Statena idag. Det roliga är att sats ligger verkligen perfekt till, jag går i 30 sekunder sedan är jag där. Dock så har jag fått känslan av att 90% av dem som tränar där uppe är de som bor i området och det känns som om det är större chans att träffa gamla HBG:are nere i stan.

Exdiaq
2010-08-29, 09:02
Någon från kolo som tränar på F&S i hbg?

Mussebj, det dumma fanskapet.. Men går allt väl så lär han inte göra det länge till :)

Kimball
2010-08-29, 09:51
Mussebj, det dumma fanskapet.. Men går allt väl så lär han inte göra det länge till :)

Ni ska båda byta till HAK ?

RassK
2010-08-29, 10:22
Ni ska båda byta till HAK ?

IH eller Norrehed?

Stoltz
2010-08-29, 12:38
Prövade SATS idag..!

Förstår inte dissen, Sats i HBG hade allt man behövde. Mer fria vikter och squat racks, etc. än vad 24/7 här har :)
Tyckte att det var förvånande bra där, men mina förväntningar var pisslåga så... :D
Bra lokal, godkänt med fria vikter, bra underhåll, trevlig personal, etc.

Negativt är ju dock priset (Dock överkomligt som student..!) och öppettiderna, men får se hur det blir med mina timmar på skolan.

Största fördelen: Jävligt nära :D

Exdiaq
2010-08-29, 13:29
Ni ska båda byta till HAK ?

Ja jag ska, förhoppningsvis han också. Men hans vägar äro outgrundliga ;) Nej, men han är skadad i axeln just nu så ger honom lite tid att fundera. Han har har bland annat gnällt att det är för långt att gå från ProCivitas och dit *bs*


IH eller Norrehed?

IH

Sparven från Minsk
2010-08-29, 14:40
Prövade SATS idag..!

Förstår inte dissen, Sats i HBG hade allt man behövde. Mer fria vikter och squat racks, etc. än vad 24/7 här har :)
Tyckte att det var förvånande bra där, men mina förväntningar var pisslåga så... :D
Bra lokal, godkänt med fria vikter, bra underhåll, trevlig personal, etc.

Negativt är ju dock priset (Dock överkomligt som student..!) och öppettiderna, men får se hur det blir med mina timmar på skolan.

Största fördelen: Jävligt nära :D

Ja jag menar ju det! De har faktiskt bra grejer på Sats.
Som du säger, är man student går det fint, är man civil så är det lite dyrare men kan det vara värt om det ligger nära, go personal och rent o snyggt!
Synd att man satt hemma när du var där! Om du ser en kille i sats kläder med tatuerade armar och snaggad, vinka o säg hej :)

Exdiaq
2010-08-29, 15:29
Vinka Stoltz!

http://i38.tinypic.com/35kog86.png

Exdiaq
2010-08-31, 19:08
Liten uppdatering angående IH, såg på HAKs hemsida att om man bestämmer sig för att bli medlem från september till december så kostar det 700:- för seniorer och enbart 500 för juniorer.

Länk (http://www.laget.se/HAKGREPPET/start.html)

Rahf
2010-09-01, 08:09
Någon från kolo som tränar på F&S i hbg?

Jag har tränar där ett flertal gånger. Mycket till väldigt mycket folk, duglig utrustning. Är man en av idioterna som kör med den sämsta av ursäkter "Men glo på snygga brudar jöh!" så passar säkert F&S bra. Jag tyckte det var för trångt och bökigt med den tjocka trafiken av kroppar.

Stoltz
2010-09-01, 08:33
Jag var på F&S och kollade lite. Mer eller mindre samma som det var sist jag var där, OK personal, hyfsat utbud på gymmet och söta tjejer som tränar för långa smala muskler som först får något motstånd på 45:e reppet i sista settet!

Nej men seriöst talat, fint gym, helt OK och allt, men jävlar vilken översvämning av gymnasieelever. Sen kom jag ihåg att gymnasieelever från Olympiaskolan (Kanske de andra också?) tränar gratis där eller något pga något avtal de har.

Lite för många för mig, så valet stod mellan 24/7 och SATS.

Som den hardkår rebell jag är så bestämde jag mig för att faktiskt ge SATS en ärlig chans i ett år, och se. Jag vet att Kolomaffian ojjar sig lite över stället, men det var faktiskt bra! Som student blir ju priserna helt klart överkomliga också.


Ja jag menar ju det! De har faktiskt bra grejer på Sats.
Som du säger, är man student går det fint, är man civil så är det lite dyrare men kan det vara värt om det ligger nära, go personal och rent o snyggt!
Synd att man satt hemma när du var där! Om du ser en kille i sats kläder med tatuerade armar och snaggad, vinka o säg hej : )
Uhm, säker på att du inte tränade där när jag var där? :D Där var en kille som passade in på den beskrivningen ganska väl när jag tränade där. Kunde dock inte gå fram till honom och fråga "Sparven?" - hade låtit som ett kodord i en dålig rysk agentfilm :D

Vinka Stoltz!

http://i38.tinypic.com/35kog86.png

lol :Virro:laugh:

Nitrometan
2010-09-01, 08:40
Som den hardkår rebell jag är så bestämde jag mig för att faktiskt ge SATS en ärlig chans i ett år, och se. Jag vet att Kolomaffian ojjar sig lite över stället, men det var faktiskt bra! Som student blir ju priserna helt klart överkomliga också.
De behöver säkert en wrassler på SATS. Hoppas det funkar bra.


Uhm, säker på att du inte tränade där när jag var där? :D Där var en kille som passade in på den beskrivningen ganska väl när jag tränade där. Kunde dock inte gå fram till honom och fråga "Sparven?" - hade låtit som ett kodord i en dålig rysk agentfilm :D


http://img265.imageshack.us/img265/6424/143538lenyal.jpg

- Var kommer sparven ifrån?
- Minsk!
- OK, det är du.

:laugh:

Weebl
2010-09-10, 17:57
Perfekta tråden!

Har tagit tag i min patetiska 80-tals lekamen och börjat gymma något sånär seriöst. Dock är det bara på jobbet jag har tillgång till gym, men eftersom att det är i land och jag till sjöss så blir det inte alltid tillräckligt många pass i veckan och därför behöver jag hitta ett gym hemma.

Jag bor på högaborg och har begränsad budget (läs inte SATS). Dock så är jag en vek nybörjare med halvtaskig självkänsla, så jag vet inte om jag känner mig helt bekväm med att träna på IH HAK...

Har mest tittat på 24/7 billigt, nära till deras gym på söder och bra öppettider.
Träningsstudion, med erbjudandet de har just nu så är det samma pris som 24/7, sämre öppettider och lite längre bort, men verkar omtyckt.
Friskis & Svettis samma pris om jag tar ett dagkort, vilket jag klarar mig på eftersom att jag är ledig om jag är hemma. Också längre bort än 24/7...

Inputs?

PS. Blir förhoppningsvis lagkamrat med dig snart exdiaq.

Exdiaq
2010-09-10, 18:24
Perfekta tråden!

Har tagit tag i min patetiska 80-tals lekamen och börjat gymma något sånär seriöst. Dock är det bara på jobbet jag har tillgång till gym, men eftersom att det är i land och jag till sjöss så blir det inte alltid tillräckligt många pass i veckan och därför behöver jag hitta ett gym hemma.

Jag bor på högaborg och har begränsad budget (läs inte SATS). Dock så är jag en vek nybörjare med halvtaskig självkänsla, så jag vet inte om jag känner mig helt bekväm med att träna på IH HAK...

Har mest tittat på 24/7 billigt, nära till deras gym på söder och bra öppettider.
Träningsstudion, med erbjudandet de har just nu så är det samma pris som 24/7, sämre öppettider och lite längre bort, men verkar omtyckt.
Friskis & Svettis samma pris om jag tar ett dagkort, vilket jag klarar mig på eftersom att jag är ledig om jag är hemma. Också längre bort än 24/7...

Inputs?

PS. Blir förhoppningsvis lagkamrat med dig snart exdiaq.


Varit på IH en gång nu och ska dit i morgon igen. Det jag kan säga är att du förmodligen inte lär vara ensam att vara i en liknande sits. Blev nämligen rätt förvånad att se allt från 16-åriga fotbollstjejer till lyftare och folk som såg ut att kunna tävla i Athletic Fitness. Detta under HAKs "tid". Har fått veta via email från en Jörgen i föreningen att alla dessa tydligen var medlemmar i HAK. Så det är en rejäl blandning av folk där, åtminstone under mitt första besök. Gemensamt var att alla var där för att träna och inte för att visa upp sig eller liknande trams som är rätt utbrett på gym som F&S/SATS. Enligt mitt tycke är "källargym" det bästa för en intresserad nybörjare då det oftare finns lite större gemenskap och vilja att hjälpa till. Jag tycker att jag har rätt ok självkänsla men t.o.m. jag blir något osäker/försiktig på gym som F&S.

OK, trevligt! Skulle du få för dig att träna inom den närmsta framtiden får du vara beredd på att det är rätt lite folk på träningarna. Så är det varenda offseason. Själv kommer jag förmodligen inte träna vidare mycket med laget under första hälften av offseason då mina knä inte tillåter allt springande då jag lätt får mindre blödningar. Kommer därför köra mycket grundläggande ben- och bålstyrka (som fler borde göra) på egen hand eller med Mussebj.

Sparven från Minsk
2010-09-10, 19:35
Uhm, säker på att du inte tränade där när jag var där? :D Där var en kille som passade in på den beskrivningen ganska väl när jag tränade där. Kunde dock inte gå fram till honom och fråga "Sparven?" - hade låtit som ett kodord i en dålig rysk agentfilm :D

Tror inte det men vad vet jag! Hänger där större delen av dagen så! Kort hår, tribal på vänster underarm, bibeltext på höger underarm, ängel och lucifer på vaderna och allmänt mord i blick ;)

Haha klart, viska "sparven?" när du passerar snubben du tror är jag och titta efter reaktion :thumbup:

Weebl
2010-09-11, 22:01
Ursäkta bumpen, men är det någon som har något mer att tillägga om gym i HBG?

Kimball
2010-09-11, 22:14
Ursäkta bumpen, men är det någon som har något mer att tillägga om gym i HBG?

Räcker inte dessa?
F&S
SATS
Träningsstudion
Träningsakademin
2st 24/7 Fitness
Aktiverum
Gamla Classic (kommer inte på namnet atm)
HAK Greppet

Sen hörde jag om något nytt som var på g runt norr?

Akademin är trevlig och saknar inget, även om jag bara varit där någon månad än sålänge.

Sparven från Minsk
2010-09-12, 07:54
Räcker inte dessa?
F&S
SATS
Träningsstudion
Träningsakademin
2st 24/7 Fitness
Aktiverum
Gamla Classic (kommer inte på namnet atm)
HAK Greppet

Sen hörde jag om något nytt som var på g runt norr?

Akademin är trevlig och saknar inget, även om jag bara varit där någon månad än sålänge.

Nytt gym ute på filborna arena

Exdiaq
2010-09-12, 11:49
Finns även Actic (http://www.actic.se/sv/se/ACTIC/Vara-gym-och-priser/Skane/Helsingborg/Simhallsbadet/) (gamla Nautilus) på Söder. Dock ingen som helst erfarenhet av stället mer än omklädningsrummet när jag har simmat där.

Sparven från Minsk
2010-09-12, 19:58
Finns även Actic (http://www.actic.se/sv/se/ACTIC/Vara-gym-och-priser/Skane/Helsingborg/Simhallsbadet/) (gamla Nautilus) på Söder. Dock ingen som helst erfarenhet av stället mer än omklädningsrummet när jag har simmat där.

Jag bor typ 100 meter från Actic men aldrig varit inne där haha! Tjejen har tittat in och enligt henne var det väl okej, på gammalt Nautilus vis såklart. Går ju tyvärr inte att enbart köpa gymkort, så man får hosta upp för simbassängen med men gillar man att plaska är det ju guld ;)

Skulle tro att det är klent med riktiga vikter och goa maskiner där. Ska undersöka och rapportera tillbaka :naughty:

kalllee
2010-09-12, 20:24
Kan säga att utbudet på fria vikter är inte så stort, i alla fall inte senast jag var där

Degpekka
2010-09-12, 21:37
Precis, ganska trångt bland dem fria vikterna också.

Sparven från Minsk
2010-09-16, 13:06
Tittade in på Actic söder igår.

Dålig planlösning, alla maskiner på övre planet, smal trappa ned till källaren där det fann lite kabelmaskiner, dåligt om fria vikter och ställningar i största allmänhet.

Betyg: 3-4/10 om ens det!

Kanske är kräsen, men en bra bänkställning och lite fräscht hade ju inte skadat.

chidde
2020-11-03, 18:36
Bump! Jag ar hemma i Helsingborg i drygt en manad och ar ute efter ett gym

Krav
- Frascht
- Bra utrustning (du vet, om du vet)
- Manadskort (utan tillsvidare krimskrams)

Vart tranar ni, om ni fortfarande tranar?
Siktar pa 3-4 ggr per vecka sa klippkort kan vara aktuellt ocksa

Dreas
2020-11-04, 08:05
Bump! Jag ar hemma i Helsingborg i drygt en manad och ar ute efter ett gym

Krav
- Frascht
- Bra utrustning (du vet, om du vet)
- Manadskort (utan tillsvidare krimskrams)

Vart tranar ni, om ni fortfarande tranar?
Siktar pa 3-4 ggr per vecka sa klippkort kan vara aktuellt ocksaJag tror NW är ditt val. Annars hade ju gymnastikens hus varit ett alternativ kanske men de renoverar väl och smidigheten i tillgänglighet är nog sämre.

Utopiantos
2020-12-02, 23:52
Kan tipsa om Kopparverkets IF (http://www.kopparverketsif.se/) vid Kemira. 500 för medlemskap och 1000 för gymårskort. Utöver det finns tennisbanor ute och inne, badminton och innebandy. Verkligen inte packat med folk. Definitivt ordentligt och skötsamt folk.

Källargym, öppet 06-23. Finns dusch, bastu, bänkpress, smith, tio skivstänger av olika tyngd, gott om hantlar, uthållighets-rodd, styrke-rodd, cablecross, löpband, cykel, latsdrag, benmaskiner och några andra. Gammal men fullt tillräcklig stereo att koppla till telefonen, plus radio.

mini
2020-12-03, 08:48
Ingen aning om hur gymmet är eller hur det ligger till geografiskt, men har olika alternativ tex månad utan bindningstid och drivs av en styrkelyftare så förhoppningsvis finns ett ok utbud av fria vikter.
https://meihemworkout.com/

Garp
2020-12-30, 20:21
Provar en snabbfråga.
Jag är nyinflyttad i stan och måste välja gym senast imorgon (friskvård). Jag kan välja mellan: STC, Puls & Träning och Nordic Wellness söder.

Jag tränar nästan bara basövningar så rack och gärna riktig bänk. Bra vikter/stänger och helst inget köande.
Vilket av de övre skulle ni ha valt? Eller om ni bara har någonting att säga om någon. Tack för svar!