handdator

Visa fullständig version : Vi som vaskat eller tänker börja göra det


Ganymedes
2010-08-05, 13:36
Förbannade Kolo-users och era jävla trådar! *grr27* Igår blev det rusdryck då en vän fyllde jämt... och det söta servitrisen fick vaska min sista öl. I ärlighetens namn ville jag ändå inte ha den.

Jag: Ursäkta, men kan du vara snäll och vaska denna?
Hon: Vad menar du?
Jag: Alltså, jag är nöjd så här. Så du kan hälla ut den bara.
Hon: Är det fel på den? Du får så klart en ny...
Jag: Nädå, det är ok. Jag är bara nöjd så.
Hon: Ehhh... ok... *finss*

Bara för att särskilja mig från bratsen så var jag väldigt trevlig mot henne - gav henne dessutom en hundring i dricks för att hon tog det på ett så bra sätt. Det blev bara en rolig fyllegrej, inte en dryg "jag har pappas pengar i överflöd"-grej. Hon flinade lite och stod och fnissade med sina kollegor när vi drog vidare.

Är det lite mer ok då? Är jag ensam om att ha fyllevaskat pga Kolo? Servitrisens ansiktsuttryck var faktist värd de ynka 45 kr ölen kostade, så egentligen var det ju ett billigt nöje. Men tänk om jag gör om det? *gah!*

Floddan
2010-08-05, 13:38
tokfrans

ceejay
2010-08-05, 13:38
Omg!

Nitrometan
2010-08-05, 13:43
Servitrisens ansiktsuttryck var faktist värd de ynka 45 kr ölen kostade, så egentligen var det ju ett billigt nöje. Men tänk om jag gör om det? *gah!*
Du gav ju 100 spänn i dricks också. Så 145 spänn kostade dig nöjet att se hennes ansiktsuttryck. ;)

Ganymedes
2010-08-05, 13:45
Du gav ju 100 spänn i dricks också. Så 145 spänn kostade dig nöjet att se hennes ansiktsuttryck. ;)

Gawd, nooooo! Sant. Är nog fortfarande inte nykter. Jävla sjuk dryck bärs är, man blir ju fan som 14 igen.

dared
2010-08-05, 13:54
Jag och några bekanta slängde ihop en massa småskrammel när vi var utomlands och sedan klunsade vi om vem som var tvungen att vaska en drink. "Pour one down the drain, I dont want it" eller något sånt sluddrades fram efter kompisen beställt 2 drinkar. Bartendern såg helt paff ut och försökte ge bort drinken till mig, jag sa samma sak då ställde hon den bara på disken och gick vidare. Vi hämta drinken efter någon minut och drack upp den. Lite fail om man säger så.

prOtotype
2010-08-05, 13:54
Nu är du fast i träsket. Snart kommer vasken bli fullare än du

Ganymedes
2010-08-05, 13:56
Optimalt för att må bättre dagen efter egentligen. "Varannan vatten" har fått sig en konkurrent i "varannan vask".

Nitrometan
2010-08-05, 14:01
Optimalt för att må bättre dagen efter egentligen. "Varannan vatten" har fått sig en konkurrent i "varannan vask".

Men tänk om du vaskar vattnet då? *gah!*

feyin
2010-08-05, 14:02
Jag har försökt vaska en gång men det var förbjudet. Fick dricka upp ölen och rulla hem istället.

stevebc
2010-08-05, 14:05
Detta är ett stureplanskt kulturinslag som måste exporteras. Själv blev jag bara utskrattad när jag förklarade fenomenet i Toulouse, och då var jag ändå på en dyr innekrog.

redbrigade
2010-08-05, 14:18
Optimalt för att må bättre dagen efter egentligen. "Varannan vatten" har fått sig en konkurrent i "varannan vask".

Du ska ju köpa två öl och vaska den ena, så du kommer inte må bättre dagen efter. Man kan inte köpa en öl och vaska den, så fungerar det inte utan du måste köpa minst två och vaska en.
Själv brukar jag säga att jag ska bjuda tjejer på något så jag tar med dom till baren och beställer två drinkar, sen när jag får dom ber jag bartendern vaska tjejens...

coxie
2010-08-05, 14:22
Vaskade två potatisar och en halv kotlett idag, morsan blev inte glad på mig, men vad gör man inte för att uppehålla sin fasad.

Bahir
2010-08-05, 14:30
Jag vaskade typ 5-6 öl under en kväll för några månader sedan. Jag var rätt rejält packad, så varje gång jag beställde en öl och tog en klunk kände jag att jag aldrig skulle kunna få ner den, så jag ställde ölen på bardisken och gick därifrån. Kom tillbaka och repeterade samma process 5-6 gånger under kvällen.

Ganymedes
2010-08-05, 14:34
Du ska ju köpa två öl och vaska den ena, så du kommer inte må bättre dagen efter. Man kan inte köpa en öl och vaska den, så fungerar det inte utan du måste köpa minst två och vaska en.

Det betyder ju att jag bara gjorde en fegis-vask :cryout:. Fast undrar om jag kan med att vara så dryg att jag ber om vaskning i samma ögonblick som jag får två öl serverade. Kräves mycket sprit först isåfall. *popcorn*

Herr Oberst
2010-08-05, 14:38
Vaskade nyss en slatt McDonald's-kaffe :hbang:

Åsberg
2010-08-05, 14:38
Jag vaskade typ 5-6 öl under en kväll för några månader sedan. Jag var rätt rejält packad, så varje gång jag beställde en öl och tog en klunk kände jag att jag aldrig skulle kunna få ner den, så jag ställde ölen på bardisken och gick därifrån. Kom tillbaka och repeterade samma process 5-6 gånger under kvällen.

:laugh::laugh:

Dyr kväll? ;)

Ondskapelsen
2010-08-05, 14:41
Haha ni är ju alla sjuka i huvet.

Skulle vilja se nån Vaska en gainomax istället. Vore mer rättfärdigat.

Bahir
2010-08-05, 14:48
:laugh::laugh:

Dyr kväll? ;)

Det var på en nation, så ölen kan inte kostat med än 20-30 spänn styck. Inget man blir en i gänget med på Stureplan.

Timme
2010-08-05, 14:49
Vaskade lite cola light på Mcdonalds igår!

Livin it!

Ganymedes
2010-08-05, 15:14
Vad gött att jag är inte är ensam om att låta Kolo förstöra mitt (sociala) liv då. :)

Scratch89
2010-08-05, 16:14
Hahahaha. Jag är alldeles för fattig och snål för att vaska.

Bullen!
2010-08-07, 09:06
jag vaskade 7 liter ny motorolja. dock inte i en vask bokstavligen utan på en återvinningsstation.

Bubban
2010-08-07, 10:19
jag vaskade 7 liter ny motorolja. dock inte i en vask bokstavligen utan på en återvinningsstation.

Semantics!

Musselbank
2010-08-07, 10:21
vaska deva braför