handdator

Visa fullständig version : varför?


mangemani
2003-10-21, 16:43
hur kan det vara möjligt att under en deff,att man går upp i vikt,alltså att man lägger på sej mer fett samtidigt som musklerna minskar?

äter 3 lagade mål mat om dagen + 2 mål på kvällen(protein)
tränar emellan varje lagat mål(tex efter frukost styrketräning osv)

har nu i paniken och desperationen av att tappa greppet om deffen,slängt in ett till cardio pass på dom dagar som jag ej tränar styrke.

vad kan vara felet?jag MÅSTE ligga under mitt +/- streck eftersom jag har dragigt ner så pass mycket på kcal under dom senaste månaderna(har deffat i 6 månader nu)

har gått ner från 115-102....men under dom senaste veckorna har vikten gått uppåt(ungefär 1 kilo per vecka)...imorse vägde jag mej,104,4 visade vågen.

men vad kan vara fel?tränar jag för mycket/litet?(tränar så gott som varje dag i veckan)....är det kosten som är för dålig?(som består av ris,havregryn,mellan mjölk,4 skopor protec,potatis och allt slags kött)

nån som kan ge nån kommentar?

ps:grub sa nått om att det kan vara ämnesomsättningen som sjunker,men jag förstog inte riktigt vad som menades med det eftersom jag inte fick nått svar.

Prankie
2003-10-21, 17:22
Det är ämneomsättningen. Eftersom du har deffat så pass länge. Allt som kräver energi i din kropp som kroppstemperatur, immuneförsvar. Ja allt i princip har sänkt energibehov för att priotera överleva svälten.

mangemani
2003-10-21, 17:24
ok,men vad kan då åtgärdas för att allt ska bli normalt igen då?

ivandrago
2003-10-21, 17:32
Ta nu en ordentlig paus från deffen. Det verkar som din kropp inte har lust att tappa mer nu, och då är det lönlöst att piska den mer. Börja ät lite mer, börja öka i styrka. Sedan äter du ännu mer. Sedan när du känner att kroppen återhämtat sig ordentligt från deffen kan du börja deffa igen. Men jag förespråkar en ordentlig deffpaus för att få upp din ämnesomsättning.

mangemani
2003-10-21, 17:35
ok,men ska jag då under pausen sluta att motionera och styrketräna?eller ska jag äta mera och fortsätta.

King Grub
2003-10-21, 17:39
Originally posted by mangemani
ok,men ska jag då under pausen sluta att motionera och styrketräna?eller ska jag äta mera och fortsätta.

Varför i hela friden skulle du vilja sitta i soffan och stoppa munnen full? Det är ju bara svulleri. Du skall naturligtvis undvika överträning, men varför skulle du vilja lägga av med träningen? En vilovecka är naturligtvis okej, men... lägga ner? :confused:

Och träna varje dag? Du tror inte att din kropp behöver vilodagar så att den kan återhämta sig och tillgodogöra sig träningen?

King Grub
2003-10-21, 17:49
tränar emellan varje lagat mål

Jag hoppas att du inte menar det där, för då är du ju verkligen ute och cyklar. Då har du träningsanorexi.

mangemani
2003-10-21, 17:54
tränar typ i stil med:frukost,styrketräning,lunch,cardio,middag.

överdrev med "varje dag" kanske....brukar ha vilodagar på tis,eventuelt torsd,lörd,sönd.


men jag följer era råd och börjar käka mera och fortsätter med styrketräningen och cardio.

lolis
2003-10-21, 19:41
Sen beror det väl på vad man menar med "vilodagar"?!??!

Eller hur....

mangemani
2003-10-22, 15:05
nu har man ökat sitt kcal intag,har lagt in 1 lagad måltid + 1 till mellanmål....+ att jag har börjat käka kreatin igen

lolis:jo det har du rätt i,har nog ingen riktig vilodag,men det ska det bli ändring på

lolis
2003-10-22, 20:45
bra det...
annars... :whipped: