handdator

Visa fullständig version : Koloiter i västerås?


Adama
2010-08-03, 19:36
Att det finns mycket kolofolk i gbg, stlhm, uppsala är väl känt, men hur är det i västerås egentligen? Det finns ju ändå ca 140.000 pers här i stan, räck upp en hand :)

tobe
2010-08-03, 19:48
Är väl inte speciellt aktiv men har ju ett konto här och bor i staden så kan väl räcka upp en hand jag med då.
Tränar på outlet btw, Kan ju vara kul o se hur fördelningen koloiter / stadens gym ser ut.

KungFredda
2010-08-03, 20:06
Ja bor 5mil utanför v-ås i en cp del av västmanland, så ja kan räcka upp en halv hand ;)

Adama
2010-08-03, 20:20
Jag huserar på Outlet jag med, Feelgood innan dess!

stevebc
2010-08-03, 20:21
Varför bor det så många i Västerås? Alltså, ni är ju en av de större städerna i Sverige. Betydligt större än Lund, men varför är det på det viset? Känner inte till något större sjukhus, universitet eller företag som huserar där eller någon historisk förklaring till storleken. Är det bara ett jävligt fett ställe eller?

edit: ah nvm

In the beginning of the 11th century it was the second largest city in Sweden, and by the 12th century had become the seat of the bishop.

Dessutom har ni ju ABB!

kjell33
2010-08-03, 20:24
Varför bor det så många i Västerås? Alltså, ni är ju en av de större städerna i Sverige. Betydligt större än Lund, men varför är det på det viset? Känner inte till något större sjukhus, universitet eller företag som huserar där eller någon historisk förklaring till storleken. Är det bara ett jävligt fett ställe eller?

Historiskt maktcentrum med domkyrka och slott, samt ASEA (numera ABB.....)

Adama
2010-08-03, 20:30
ABB har varit gigantiskt stor arbetsgivare här i stan, lite mindre nu för tiden. Finns ju även bombardier och westinghouse som är stora (visserligen ex-ABB företag hehe).

Adama
2010-08-03, 21:14
Synd att det inte finns någon SL klubb här, konstigt egentligen, borde ju finnas en del intresserade kan man ju tycka. :(

mtlca
2010-08-03, 22:03
Oh hai! Outlet gymmare här ;)

kjell33
2010-08-03, 22:07
Synd att det inte finns någon SL klubb här, konstigt egentligen, borde ju finnas en del intresserade kan man ju tycka. :(

Starta en tråd för att sondera läget. Har redan startats en tråd om sl i östergötland.
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=145225&highlight=%F6sterg%F6tland

Lellan
2010-08-19, 18:44
Här är jag! Ofta är jag på nåt av Friskis & svettis lokaler, aldrig outletat, dock har jag njoyat och feelgood:at.

Och jag må se miffo ut, gå i min egen värd, kanske kan se suuur ut hemska tanke, men säger man hej är jag go å gla. Så spottar man en Lellan, så hälsar man! :thumbup:

tossefar
2010-08-19, 19:02
Jag tränar på Friskis & Svettis på kvällstid. Tidigare på outlet!

Adama
2010-08-19, 19:33
F&S på rocklunda är najs, hade årskort där men så blev det den där vattenläckan så lämnade jag tillbaka det. Bättre öppettider för en late-night-trainer som jag på Outlet ändå ;)

Lellan
2010-08-19, 19:43
Ahapp, jag gjorde faktiskt inbrott på F&S rocklunda efter vattenläckan, larmet, gick polisen kom, ägarna ringde.. :Virro Men det är inte mitt fel! Nu är jag välkommen som betalande medlem. :thumbup:

Tränar den tid jag kan, så som det blir när man jobbar och har barn. Dock softish arbetsgivare med 1 h friskvård/vecka (å lunch alla dagar, så ibland på lunchen) och 1200 i friskvårdstillägg/år. Så blir typ 200 kr/mån för båda gymen, alla pass - gympa, spin, dance å fan å hans moster. Like it!

Adama
2010-08-19, 20:09
Jag betalar 1000:- för ett årskort på outlet :naughty: (3200 - 1000 (abb rabatt) - 1200 friskvårdsbidrag). Fast blir ju bara lyfta skrot för de pengarna dock, men jag e nöjd.

Jag tränar när ungarna är till sängs, lugnast så :)

Oxe
2010-08-19, 21:04
Seriöst tror ni att folk frivilligt erkänner att dom är ifrån v-ås sveriges tråkigaste stad ?

BigDwarf
2010-08-20, 06:55
Seriöst tror ni att folk frivilligt erkänner att dom är ifrån v-ås sveriges tråkigaste stad ?

+1

Flyttade ifrån hålan för ett halvår sen till Göteborg och är MYCKET nöjd med bytet. Alla som bor där borde testa att komma därifrån, speciellt ni i dom yngre åldrarna....hemska tanke att behöva dö där :(

Adama
2010-08-20, 07:12
Att yngre folk tycker det är "roligare" att bo i en stor stad än i en liten stad är väl inte direkt en shocker. Jag är inflyttad och har inga "trauman" från uppväxten här, trivs bra. Skulle inte hänga på de coola krogarna eller leva annorlunda i någon annan stad, det är fortfarande upp 06.00 och ta hand om småbarn hela dagarna / alt. jobba.

darocker
2010-08-20, 07:21
Här är en till som huserar i Västerås. Tränar på Njoy som ligger i centrum,
har väl gjort det dom senaste 4-5åren.

darocker
2010-08-20, 07:23
Historiskt maktcentrum med domkyrka och slott, samt ASEA (numera ABB.....)

Finns ju även Mälardalens högskola, skälet varför många flyttar hit!

darocker
2010-08-20, 07:24
Synd att det inte finns någon SL klubb här, konstigt egentligen, borde ju finnas en del intresserade kan man ju tycka. :(

I Köping ligger närmaste SL-klubb, de är ju i för sig inte mer än 3mil dit.

KungFredda
2010-08-20, 08:30
Seriöst tror ni att folk frivilligt erkänner att dom är ifrån v-ås sveriges tråkigaste stad ?
Det är väl ändå inte v-ås som e sveriges tråkigaste stad..?

I Köping ligger närmaste SL-klubb, de är ju i för sig inte mer än 3mil dit.

Ingen SL-klubb i v-ås, det förklarar ju varför de ploppar in skumt folk på gymmet här ibland ;)

Oxe
2010-08-20, 14:43
Det är väl ändå inte v-ås som e sveriges tråkigaste stad..?



Ingen SL-klubb i v-ås, det förklarar ju varför de ploppar in skumt folk på gymmet här ibland ;)

Jo vi borde asfaltera skiten och bygga en parkeringsplats över hela byn det hade fan gjort stället roligare...

Adama
2010-08-20, 14:46
Jo vi borde asfaltera skiten och bygga en parkeringsplats över hela byn det hade fan gjort stället roligare...

Vad är det för traumatisk upplevelse du har haft här egentligen?

Oxe
2010-08-20, 14:51
Vad är det för traumatisk upplevelse du har haft här egentligen?

Jag har varit där det räcker gott och väl för att det skall väcka ett förakt som troligen aldrig går bort...

Osten80
2010-08-20, 15:07
Jag har varit där det räcker gott och väl för att det skall väcka ett förakt som troligen aldrig går bort...

Man kan nästan tro att du har blivit assrape:ad bakom Konsum en smällkall vinternatt.

Adama
2010-08-20, 15:14
Äh nu trollar du ju bara, spy galla över ingenting...

Jag trivs iaf bra här, inget att klaga på. Har bott i gävle, helsingborg och stockholm i flera år på varje ställe, ingen större skillnad e ju ändå mest ens sociala situation i staden som avgör om det är "kul". Det enda jag "saknar" är ett fotbollslag i allsvenskan.

Oxe
2010-08-20, 15:14
Att besöka v-ås är som att bli rövknullad, finns ingenting där det är bara ett sätt att kasta bort timmar ifrån sitt liv som man skulle kunna gjort nåt värdefullt som att samla navelludd eller nåt...

Adama
2010-08-20, 15:28
Man kan nästan tro att du har blivit assrape:ad bakom Konsum en smällkall vinternatt.

I think you're on to something *popcorn*

jimmyboy
2011-03-09, 20:36
Jadu, staden är trevlig, och håller med om att det är synd att vi inte har någon SL-klubb, det hade varit riktigt givande, vi får starta upp en? :O Köping är ju alldeles för långt bort.

Fastän det bor 140 000 personer här så är det en väldigt liten stad, alla känner alla, jag ser alltid någon jag känner eller som en av mina vänner känner om jag går på stan eller liknande.

Gymar för övrigt jag med på Outlet som de hette en gång i tiden :D

Ps. Jag är lite efter ja, men fin bump på tråden!

Onigiri
2011-03-09, 20:45
Är v-ås Sveriges tråkigaste stad säger ni?

Jag borde flytta ifrån Värmland.

jimmyboy
2011-03-09, 20:51
Mjäh, det är ju lite småruttet från och till, men det har ju sina guldkorn :) tre LIDL-butiker, behöver aldrig vara utan kvarg, bara en sådan sak!

Har dock inte stor erfarenhet av Värmland, har varit i Karlskoga, no offence, men det var en riktigt rutten stad :D

Martinl_80
2011-03-10, 10:10
En till Västeråsare här fast egentligen inte. :Virro

Tränar på Ironsport Club.

Adama
2011-03-10, 10:39
Det börjar bli riktigt trevligt på Ironsport på kvällarna nu. Träningen kanske blir något lidande då det är så mycket som måste avhandlas ;)

Åsberg
2011-03-10, 10:45
Är v-ås Sveriges tråkigaste stad säger ni?

Jag borde flytta ifrån Värmland.

Haha läste igenom tråden och tänkte föreslå valfri stad i Värmland men du hann före. :D

Reddan
2012-07-17, 09:18
Håller själv på att flytta upp till Västerås nu då det blir plugg till hösten. Har sökt men inte lyckats hitta någon nyare tråd om gymmen i stan. Gratis provträning i all ära men man märker ju oftast inte direkt om det exempelvis alltid är proppat med folk, böjracket alltid upptaget osv.

Kommer bo precis vid högskolan och sällan tillgång till bil så är på jakt efter något som är relativt nära och har gott om fria vikter. Outlet verkar populärt men känns lite väl avsides, men det kanske är värt att ta bussen? :)

tossefar
2012-07-17, 09:48
Nautilus ligger 25 meter från skolan, men har ofta mycket folk. SATS ligger i gallerian Igor, 4-5 minuter från skolan. Member24 finns på kopparlunden (vid tentalokalen) och i centrum. Njoy och feelgood ligger också innanför cityringen, men längre från skolan.

benya
2012-07-17, 10:03
Oui, västeråsare...

Och, jag skulle vilja hävda att v-ås troligtvis är en av sveriges tråkigare städer :smash:

Toxic
2012-07-17, 10:20
Ja jo jag är ju västeråsare...

JJonsson
2012-10-19, 08:55
Oui, västeråsare...

Och, jag skulle vilja hävda att v-ås troligtvis är en av sveriges tråkigare städer :smash:

Nyinflyttad här.

Och det här med tråkighet är satt i perspektiv då jag har varit "lyckligt lottad" *gah!* till att ha upplevt hur det är att bo i Bollnäs.
Luleå (min studentstad) syntes som en skojjig stad i jämförelse!

Inget att klaga på i Västerås... om det nu skulle vara nåt så är det för få ishallar.

Halice
2012-10-19, 09:08
Haha läste igenom tråden och tänkte föreslå valfri stad i Värmland men du hann före. :D



:smash:

Snacka inte skit om värmland nu!

xBI3wFfQjZ0

Vivaldi
2013-07-20, 07:45
S'up

FD: World Class

Numera: Member 24