handdator

Visa fullständig version : Deff&träning hjälp


jsay
2010-08-03, 18:23
Hej alla

Jag e ganska nybörjare,började träna seriöst styrketräning för 6 mån sen,väger 86kg och längden 178,jag körde alltid tunga vikter från början nu vill jag bli av men fettkropp som finns runt min midja och mage,hur bli d med träningen ska man köra bara kondition under ett period? eller båda kondition o styrketräning?tunga vikter? eller lätta och långa konditionspass?

Jag brukar äta vad som helst mycket ris,kött,bröstfile,tonfisk och fiskfil e. På morgonen tar jag 30g protinpulver drink Whey 100 lemon smak o sen efterträning tar jag oxå 30g,efter middag som mellan mål tar jag en bars swebar pepparkaka smak.

Jag glömde nämna att jag tränar 5 dagar i vecka Lördag o Söndag kör jag bara ren kondition 60min.

Tacksam för ett svar:)

hidden
2010-08-03, 19:31
Det jag kör med är mest dominerat av styrketräning. Jag tycker om att köra 8-reppare. Sen tar jag 1h promenad varje dag.

Jag har lagt upp maten där jag försöker få i mig ca 200g protein varje dag. Men ändå försöka ligga runt 2000kcal eller mindre. Du kan kolla min journal om du vill för tips, det ligger i signaturen. Den är nystartad osv. Men vi sitter ungefär i samma båt, båda vill bli rippade :)

Briljanton
2010-08-03, 22:00
1. Lägg ett konditionspass i mitten av veckan, dvs låt musklerna vila mer.

2. Ta reda på hur mycket energi du förbrukar varje dag i denna ekvation:

66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)
Multiplicera (gångra) svaret du får med låt oss säga 1,5....

Det är i grova svängar din dagliga förbrukning av kalorier och du måste äta MINDRE än det för att gå ner i fettvikt

3. Träna tung styrketräning när du deffar.

jsay
2010-08-03, 22:19
okej..nu hänger jag med tack för alla era svar:thumbup: