handdator

Visa fullständig version : fitness five


fdanell
2010-08-03, 15:42
Blivit lite sugen på att eventuellt börja tävla i någonting för att motivera styrketräningen lite och få lite klara mål.


Hittat f5 som verkar rätt kul och det känns som mer rimligt att kunna konkurrera. Jämfört med tex BB där jag skulle behöva lägga på mig kanske 30kg FFM till vilket lär ta några år :D

Några frågor bara:

Är www.fitnessfive.se den största tävlingen här i Sverige? Resultaten i finalerna där är det ungefär vad de bästa gör eller finns det tävlingar med mycket bättre deltagare?

Sen undrar jag lite hur ni som har tävlat lagt upp träningen?
Själv tror jag nästan det är bäst att bli så stark som möjligt i övningarna för att bara några veckor innan träna högreps på aktuella vikter.
Alltså tex träna viktade chins på kanske 8reps och höja vikterna så mycket som möjligt istället för att endast nöta vanliga chins.

En sista fråga, reglerna för bicepscurls stämmer det att armbågen får röra på sig? Eller måste den vara låst? Om den måste vara låst vet jag inte om jag kan komma upp till hakan när man får pump :(

Xtreme-G
2010-08-03, 20:19
Ja, fitnessfive.se är den stora tävlingen.

Jag skulle också vilja veta hur folk tränade, men jag tänker ungefär som du med att jobba på styrkan i första hand. PepzAdept här var ju med i finalen, han för ju journal här också.

Anabolismus
2010-08-03, 20:23
För er som vill se hur de tävlande tränar är det bara kolla upp deltagarnas bloggar. Bara på rak arm typ Ako Rahim, Seth Ronland eller Kristian Sewens tränings journal.

LindaS
2010-08-03, 20:24
Står det någonstans i reglerna att armbågen inte får röra sig?
(Hur skulle det gå till?).

Edit: jag tror inte någon lämnar ut sitt specifika träningsprogram, utan man får läsa efter hand.

ThisIsTheOne
2010-08-03, 20:54
Senaste Body innehåller ett reportage som handlar om hur man kan träna inför Fitness Five. Kanske ingen aha-upplevelse men bättre än inget.

PepzAdept
2010-08-03, 22:06
Fitness Five är hela arrangemanget och det kommer nog att se snarlikt ut även om jag tror att det kommer att bli några färre men istället större deltävlingar för att kunna ta in fler tävlande nästa år.

Jag tror att du är helt inne på rätt spår. Maximal styrka och sen jobba på uthållighet och muskelkondition. Sen finns det väl många olika sätt att nå det men tanken är rätt.

Armbågen behöver inte vara stilla. Finns ganska så gott om klipp med utförandet på youtube från tävlingarna.

Floddan
2010-08-03, 22:33
Vad jag har förstått är det även en stor fördel att inte väga för så mycket eftersom vikterna man lyfter är i relation till kroppsvikten? Men jag kanske blandar ihop de med något annat? Man böj och curlar osv väl % av den egna kroppsvikten?

fdanell
2010-08-03, 22:41
Vad jag har förstått är det även en stor fördel att inte väga för så mycket eftersom vikterna man lyfter är i relation till kroppsvikten? Men jag kanske blandar ihop de med något annat? Man böj och curlar osv väl % av den egna kroppsvikten?

Jo exakt
Bänk med kv
bicepscurls 50%kv
knäböj 150%kv
chins
dips

Så blir väl antagligen att planera in så att deffen blir klar till tävlingen i så fall

Floddan
2010-08-03, 23:10
Tävlas det í denna sporten internationellt? Isf känns de ju som asiater skulle ha ett litet försprång överlag.

fdanell
2010-08-03, 23:17
Fitness Five är hela arrangemanget och det kommer nog att se snarlikt ut även om jag tror att det kommer att bli några färre men istället större deltävlingar för att kunna ta in fler tävlande nästa år.

Jag tror att du är helt inne på rätt spår. Maximal styrka och sen jobba på uthållighet och muskelkondition. Sen finns det väl många olika sätt att nå det men tanken är rätt.

Armbågen behöver inte vara stilla. Finns ganska så gott om klipp med utförandet på youtube från tävlingarna.

ok..jo jag läste reglerna och tittade på deras "regel film". Vissa saker antar jag att man kanske behöver en tävling för att lära sig, finns nog en risk att man antingen gör för kontrollerat eller får en massa bommar första gången. (Framåtlutningen på dips, hur kontrollerad negativ fas osv).

Tänkte också hur långt är det mellan deltävlingarna och finalen?
Första delfinalen var den 6e juni och finalen den 24e juli i år, om jag förstod det rätt.

Sen undrade jag också hur domarna gör vid bedömningen, om jag gör fel får jag reda på det direkt och säger dom varför så att man kan korrigera till nästa repetition?

Ska helt klart titta igenom din logg och se om man kan få några ideer :)

fdanell
2010-08-03, 23:38
Hehe upptäckte nu det var du pepz som visade "hur man inte ska göra" på regelvideon :D

Fredrik_S
2010-08-03, 23:41
Jo exakt
Bänk med kv
bicepscurls 50%kv
knäböj 150%kv
chins
dips

Så blir väl antagligen att planera in så att deffen blir klar till tävlingen i så fall

Helst bli av med det mesta fettet flera veckor innan... så du slipper panikbanta för att tjäna vikt eller något annat prestationssänkande.

PepzAdept
2010-08-04, 00:02
ok..jo jag läste reglerna och tittade på deras "regel film". Vissa saker antar jag att man kanske behöver en tävling för att lära sig, finns nog en risk att man antingen gör för kontrollerat eller får en massa bommar första gången. (Framåtlutningen på dips, hur kontrollerad negativ fas osv).

Tänkte också hur långt är det mellan deltävlingarna och finalen?
Första delfinalen var den 6e juni och finalen den 24e juli i år, om jag förstod det rätt.

Sen undrade jag också hur domarna gör vid bedömningen, om jag gör fel får jag reda på det direkt och säger dom varför så att man kan korrigera till nästa repetition?

Ska helt klart titta igenom din logg och se om man kan få några ideer :)
Tävlingserfarenhet är onekeligen ovärderlig.

Svårt att säga hur de kommer att lägga upp det nästa år, men det var ganska så tight med tävlingarna i år. Första kvalet i Ystad var ju i juni men sen var alla de andra i juli. Men som sagt har ingen aning om hur det blir nästa år. Saken är ju den att de stämde in alla tävlingarna med någon form av stadsfestival i år för att få ett större arrangemang kring tävlingarna.

Kan nog nästan garantera dig att det kommer att komma en ny film nästa år för tror att de kommer att gå tillbaka till hårdare regler igen med stopp mellan repetitionerna.

Du får reda på vad du gör fel omgående.

Go for it. Hyser en varning dock att mitt mål aldrig var fitness five i år utan RM i styrkelyft som jag ska tävla i nästa helg. Så skulle absolut inte rekommendera mitt upplägg inför F5. Vart själv lite förvånad över att det gick såpass bra på kvalet faktiskt. Men å andra sidan säger det kanske en del om det vi var inne på tidigare, är ju rekordstark för tillfället men inte alls tränad för att reppa. Så att bygga upp styrkan maximalt kan knappast vara negativt ;)

Hehe upptäckte nu det var du pepz som visade "hur man inte ska göra" på regelvideon :D

Nja det är Jenny Adolfsson (som vann både förra året och i år) och Peter Ljunggren (4a förra året och 5a i år) som medverkar i filmen. Jag har regisserat, filmat och klippt ihop filmen ;)

fdanell
2010-08-04, 00:27
ok får se hur jag gör troligtvis satsar jag nog på 2012 men beror nog lite på hur snabbt jag utvecklas nu under året(endast styrketränat på gym i kanske ett halvår). Skulle iaf vilja ligga på en 120 reps på träning med nuvarande regler innan jag springer iväg och tävlar :D.

Testade ett set curls nere i källarn precis och klarade iaf 17reps med stopp och rygg+rumpa mot väggen.

Troligtvis kommer jag nog inte lägga om mitt träningsprogram så mycket (då jag ökar väldigt fint just nu) för att endast träna mer tävlingsinriktat kanske 1-2månader innan tävling.

Byta latsdrag mot viktade chins och lägga det före marklyften på ryggpasset istället samt lägga in ett set biceps curl på 50% efter bröstpasset tror jag blir de enda ändringarna i nuläget. Inte tränat biceps specifikt på länge nu.

/tack så mycket för tipsen

PepzAdept
2010-08-04, 00:37
17 reps är en mycket bra utgångspunkt!!!

Kör hårt och lycka till.

fdanell
2010-08-04, 00:43
Helst bli av med det mesta fettet flera veckor innan... så du slipper panikbanta för att tjäna vikt eller något annat prestationssänkande.

Jo exakt hade väl tänkt att bli helt klar med deffen(utan panikbantning) kanske en vecka innan åtminstone, fast med lite marginaler för att ligga på den säkra sidan. För att sen kanske ligga på ett lätt överskott/balans sista veckan.

Sen om man vågar mixtra med vätskebalans innan invägningen är väl lite tveksamt och ett senare problem iaf

fdanell
2010-08-04, 01:16
Tävlas det í denna sporten internationellt? Isf känns de ju som asiater skulle ha ett litet försprång överlag.

hmm vet faktiskt inte, antar att det åtminstone finns någonting liknande. Jo jag är nog lite för lång för att vara riktigt optimal :D (185) får köra lite mer tung knäböj så man krymper lite :D

Scratch89
2010-08-04, 13:22
Se till att få dina chins och dips filmade och upplagda för kritik. Det är på dessa två grenar man kommer knipa flest repetitioner.

fdanell
2010-08-04, 20:43
Se till att få dina chins och dips filmade och upplagda för kritik. Det är på dessa två grenar man kommer knipa flest repetitioner.

Ok ska tänka på det troligtvis fixar jag film på allting ifall det blir tävling.

Tittat lite på utföranden på youtube vad säger ni om dessa?
http://www.youtube.com/watch?v=osNpQIVS5HY ...curls

http://www.youtube.com/watch?v=K5RFEHndMBA&NR=1 ...dips

Tyckte särskilt curlsen såg väldigt ostrikta ut eller får man göra så? Såg när jag tittade på reglerna igen att man endast behövde ha ryggen mot väggen på koncentriska fasen, men han har ju absolut 0 kontroll på den excentriska fasen samt rör armbågarna extremt mycket.

Dipsen såg bara snabbare ut än vad jag trodde att man fick göra.

Floddan
2010-08-04, 20:53
hmm vet faktiskt inte, antar att det åtminstone finns någonting liknande. Jo jag är nog lite för lång för att vara riktigt optimal :D (185) får köra lite mer tung knäböj så man krymper lite :D

Tror de kan bli svårt att bli bra.. så länge inte Konkurrens är liten eller du kan kan leva med att inte bli en av de bästa.

PepzAdept
2010-08-04, 21:30
Curlsen är inte helt korrekta enligt årets regler och dipsen kommer inte att vara okej nästa år troligtvis.

ceejay
2010-08-04, 21:33
Vore fan kul att tävla i det ngn gång i framtiden :) Kan bli lite svårt när man är 2meter lång bara att hålla en hyggligt låg vikt och samtidigt vara stark

PepzAdept
2010-08-04, 21:37
Iofs ingenting som säger att det inte kommer att finnas längklasser eller dylikt även i F5 med tiden.

Floddan
2010-08-04, 21:46
Maxrep på typ 50 wilkspoäng? Känns ju mer rättvist.

PepzAdept
2010-08-04, 21:54
Å andra sidan kan ju inte allt vara 100% rättvist heller. Är ju inte som att de sänkte höjden för Stefan Holm bara för att han var ett huvud kortare än några andra hoppare.
Ibland får man bara ta de spelkorten man har och göra det bästa av det. Kolla på Ako Rahim, band de längsta och tyngsta av alla som tävlat i år och lyckades ändå vinna kvalet i Västerås.

ceejay
2010-08-04, 21:56
bland de längsta o tyngsta?

184cm och runt 90kg?


Tycker inte det är så stort

PepzAdept
2010-08-04, 21:58
Allt är relativt, men jämför man med Andreas Linnsén så är det ju nästan 20cm och 20kg mellan dem. Det tycker jag är ganska mycket.

ceejay
2010-08-04, 22:00
Absolut, men med tanke på att snittlängden i sverige är runt 182 och bland de längsta som håller på är 184 så visar ju det lite att det verkligen skulle behövas längdklasser eller något annat. :)

joasimo
2010-08-04, 22:01
Iofs ingenting som säger att det inte kommer att finnas längklasser eller dylikt även i F5 med tiden.

Det hoppas jag verkligen att det blir. Är det prat om det eller? Jag tycker det ska vara längdklasser i allt. Känns som det kan bli svårare att slå någon för mig om jag är 189 och möter dom som är närmare 170, blir svårt att hålla en låg vikt. Typ -180 och +180 klasser borde i alla fall finnas!

Floddan
2010-08-04, 22:14
Å andra sidan kan ju inte allt vara 100% rättvist heller. Är ju inte som att de sänkte höjden för Stefan Holm bara för att han var ett huvud kortare än några andra hoppare.
Ibland får man bara ta de spelkorten man har och göra det bästa av det. Kolla på Ako Rahim, band de längsta och tyngsta av alla som tävlat i år och lyckades ändå vinna kvalet i Västerås.

asså, jag vettifan. hade sporten varit stor hade ingan 90kg-grabbar varit med och tävlat om medaljerna tror jag.

PepzAdept
2010-08-04, 22:18
Absolut, men med tanke på att snittlängden i sverige är runt 182 och bland de längsta som håller på är 184 så visar ju det lite att det verkligen skulle behövas längdklasser eller något annat. :)

Absolut, håller helt klart med. Är den verkligen 182 fortfarande dock? Trodde den sjunkit en bit... men skit samma. Dock så förutsätter det ju också att det ska vara tillräckligt många som tävlar i den långa klassen i så fall. Sen är frågan vart gränsen ska gå... Men håller verkligen med.

Det hoppas jag verkligen att det blir. Är det prat om det eller? Jag tycker det ska vara längdklasser i allt. Känns som det kan bli svårare att slå någon för mig om jag är 189 och möter dom som är närmare 170, blir svårt att hålla en låg vikt. Typ -180 och +180 klasser borde i alla fall finnas!

Nja... prat och prat... beror väl på vem man lyssnar på ;) frågan är ju om gränsen ska vara så hög dock. Känns kanske inte som att det kommer att vara lika många som är upp mot 2 meter som ställer upp i det här ändå. Kanske gränsen skulle vara runt 176-178 cm?

PepzAdept
2010-08-04, 22:22
asså, jag vettifan. hade sporten varit stor hade ingan 90kg-grabbar varit med och tävlat om medaljerna tror jag.

Tror dock det har mer med längden än vikten att göra faktiskt.
Vi får väl se hur det utvecklas. Sporten har funnits i tre år bara och den kommer nog att fortsätta växa ett tag till skulle jag tro. Jäkligt bra tävlingsform helt enkelt, tror på konceptet även om det finns en hel del förbättringar som kan göras. Men som sagt tre år för en sport... det är fan inte mycket.

joasimo
2010-08-04, 22:30
Nja... prat och prat... beror väl på vem man lyssnar på ;) frågan är ju om gränsen ska vara så hög dock. Känns kanske inte som att det kommer att vara lika många som är upp mot 2 meter som ställer upp i det här ändå. Kanske gränsen skulle vara runt 176-178 cm?

Ja det är klart. ;) Hög är väl inte gränsen? Borde väl finnas några på 180 som tävlar eller vill börja tävla? 180 tycker inte jag är så högt, men som du säger är sporten väldigt ny, men jag tror snart vi kan se dessa klasser då antalet deltagare kommer säkerligen öka och då är det nog inga problem alls att hitta folk över 180 och under. :)

Floddan
2010-08-04, 22:36
Tror dock det har mer med längden än vikten att göra faktiskt.
Vi får väl se hur det utvecklas. Sporten har funnits i tre år bara och den kommer nog att fortsätta växa ett tag till skulle jag tro. Jäkligt bra tävlingsform helt enkelt, tror på konceptet även om det finns en hel del förbättringar som kan göras. Men som sagt tre år för en sport... det är fan inte mycket.

Jag håller med, kul sätt att tävla på alltså med maxrep i de olika grenarna. Känns bara som att viktvalen är lite fel :)

Cidersson
2010-08-04, 22:53
Jag räknar med en personlig duell mot dig, PepzAd(normaådror)ept på fitnessfive 2011 ;)

fdanell
2010-08-04, 23:04
Curlsen är inte helt korrekta enligt årets regler och dipsen kommer inte att vara okej nästa år troligtvis.

Men när man tittar på tex 2009 års resultat så skulle det vara korrekt utförande?

Undrar mest för att veta hur "bra" folk är.

fdanell
2010-08-04, 23:21
Sen angående viktklasser, borde det inte kunna vara en idé(iaf när sporten inte är så stor) att kanske undvika viktklasser. Men istället ha någon form av handikappsystem baserat på kv/längd mått som ett exempel. Där man enligt en flytande skala får kanske extra repitioner eller att vikten man ska lyfta baseras på det istället för endast kroppsvikten.

Ett exempel bicepscurl så ska man lyfta kv*kv/längd:
vilket betyder att jag på 80kg 185cm ska lyfta 43.2kg
men någon på 80kg men 170cm ska lyfta 47.1kg

Eller att man har en tabell med olika kroppsviktskvoter där man får viss antal extra repetitioner som handikapp(lite golf inspirerat :D )

mikaelj
2010-08-04, 23:25
BMI?

Jag funderade över det häromdagen faktiskt.

PepzAdept
2010-08-04, 23:28
Ja det är klart. ;) Hög är väl inte gränsen? Borde väl finnas några på 180 som tävlar eller vill börja tävla? 180 tycker inte jag är så högt, men som du säger är sporten väldigt ny, men jag tror snart vi kan se dessa klasser då antalet deltagare kommer säkerligen öka och då är det nog inga problem alls att hitta folk över 180 och under. :)
Nja beror lite på hur man ser det antar jag. Tänkte bara att det är många fler korta än långa som kör men det kanske bara är pga reglerna och omständigheterna som är idag.

Jag håller med, kul sätt att tävla på alltså med maxrep i de olika grenarna. Känns bara som att viktvalen är lite fel :)
Viktvalen? Hur menar du då?

Jag räknar med en personlig duell mot dig, PepzAd(normaådror)ept på fitnessfive 2011 ;)
Haha. It's on :thumbup:

Men när man tittar på tex 2009 års resultat så skulle det vara korrekt utförande?

Undrar mest för att veta hur "bra" folk är.
Curlsen var man tvungen att hålla rumpan, bröstryggen samt huvudet mot stolpen. Dessutom fick man inte ha fötterna så där långt ifrån stolpen.

Humm.... det var ett bra finalfält i år. Lättast är nog att kolla Tobias Jönssons resultat. Tvåa förra året tror jag, han var bättre i år men kom sexa tror jag?! Säger ju en del om de andra som var med.

PepzAdept
2010-08-04, 23:32
Sen angående viktklasser, borde det inte kunna vara en idé(iaf när sporten inte är så stor) att kanske undvika viktklasser. Men istället ha någon form av handikappsystem baserat på kv/längd mått som ett exempel. Där man enligt en flytande skala får kanske extra repitioner eller att vikten man ska lyfta baseras på det istället för endast kroppsvikten.

Ett exempel bicepscurl så ska man lyfta kv*kv/längd:
vilket betyder att jag på 80kg 185cm ska lyfta 43.2kg
men någon på 80kg men 170cm ska lyfta 47.1kg

Eller att man har en tabell med olika kroppsviktskvoter där man får viss antal extra repetitioner som handikapp(lite golf inspirerat :D )

De gjorde ett liknande försök i Umeå faktiskt, eller då räknade de bara om på vikten. Funkade väl lite sådär.

Håller mig till att det aldrig kommer att bli helt rättvist... vissa kommer ha fördelar helt enkelt. Men längdklasser tror jag på.

fdanell
2010-08-04, 23:39
Jo såg det Andreas Linnséns resultat på 175 var riktigt imponerande.
Medan i år 2009 tror jag inte ens att jag hade kommit sist i finalfältet om jag hade tävlat idag trotts endast ca 6månaders erfarenhet på gymmet.

fdanell
2010-08-04, 23:45
Sen ser man tydligt att dips och bänk är det som är nyckeln för att placera sig.
I 2010 skiljde det 8 reps mellan den bästa och den sämsta i curls men 22/20 i bänk/dips.

PepzAdept
2010-08-05, 01:10
Jo såg det Andreas Linnséns resultat på 175 var riktigt imponerande.
Medan i år 2009 tror jag inte ens att jag hade kommit sist i finalfältet om jag hade tävlat idag trotts endast ca 6månaders erfarenhet på gymmet.
Vet ju inte direkt hur du ligger till nu men tror du underskattar atleterna som var där 2009 lite. Som jämförelse kan jag säga dig att jag gjorde 99 reps förra året i kvalet. Hade iofs en dålig dag då, men det hade jag på finalen i år också men gjorde ändå 129 reps. Det var hårdare regler då.

Sen ser man tydligt att dips och bänk är det som är nyckeln för att placera sig.
I 2010 skiljde det 8 reps mellan den bästa och den sämsta i curls men 22/20 i bänk/dips.
Mjo men då ska man ha i åtanke att Linnsén en helt otrolig bänkpressare. Finns nog ingen som kan matcha honom i Sverige skulle jag tro.
Även Rossi och Ako var ju i en klass för sig i dipsen i år.
Men absolut, det finns många reps att hämta där.

de_dave
2010-08-05, 07:34
Bara jag som är otroligt imponerad när man ser resultat från tävlingarna?

På skoj satt jag och räknade ihop vad jag fiktivt skulle få för reps, kan säga att jag inte riktigt (host host) skulle ligga i finalfältet :)

Ska nog försöka gå och se på tävlingen i Gbg nästa sommar, verkar sjukt kul och inspirerande!

mikaelj
2010-08-05, 12:34
Det var kul att se tävlingen på Fitnessdagen. Hoppas de skärper till bedömningen i barrsänkningar till nästa år!

fdanell
2010-08-05, 13:02
Vet ju inte direkt hur du ligger till nu men tror du underskattar atleterna som var där 2009 lite. Som jämförelse kan jag säga dig att jag gjorde 99 reps förra året i kvalet. Hade iofs en dålig dag då, men det hade jag på finalen i år också men gjorde ändå 129 reps. Det var hårdare regler då.

Jo jag misstänker att jag underskattar resultaten :D kan bara inte få det att gå ihop, tycker jag har mer strikt utförande nu när jag har testat hemma än nästan alla klipp jag har tittat på youtube fast ändå så skrapar jag ihop iaf 100reps.(kan iofs tillägga att jag har tränat hemma med en hantel och kroppen innan jag började gymma så kanske lite missvisande att säga att jag var helt nybörjare för 6månader sen)

Det jag har tänkt lite på är hur fungerar det med invägningen? Går det att väga in med sin morgonvikt eller hur sent är den och hur nära tävlingen?

PepzAdept
2010-08-05, 18:18
Jo jag misstänker att jag underskattar resultaten :D kan bara inte få det att gå ihop, tycker jag har mer strikt utförande nu när jag har testat hemma än nästan alla klipp jag har tittat på youtube fast ändå så skrapar jag ihop iaf 100reps.(kan iofs tillägga att jag har tränat hemma med en hantel och kroppen innan jag började gymma så kanske lite missvisande att säga att jag var helt nybörjare för 6månader sen)

Det jag har tänkt lite på är hur fungerar det med invägningen? Går det att väga in med sin morgonvikt eller hur sent är den och hur nära tävlingen?

Har du kollat på filmer från -08 och -09 eller -10 då? För som sagt var det mycket tuffare regler föregående år.

100 reps är kanon. låter som sagt som om du har en mycket god grund att bygga ifrån!

Invägningen är 1-2 timmar innan tävling.

fdanell
2010-08-05, 18:29
Har du kollat på filmer från -08 och -09 eller -10 då? För som sagt var det mycket tuffare regler föregående år.

100 reps är kanon. låter som sagt som om du har en mycket god grund att bygga ifrån!

Invägningen är 1-2 timmar innan tävling.

De flesta klippen var nog från 2010 tror jag så det förklarar ju lite sen tyckte jag det var svårt att se om allting verkligen blev godkänt eller inte, var svårt att se om domarna sa någonting.

Hmm på en till två timmar så borde man klara av att ladda upp lite energi och vatten ifall man håller igen lite inför invägningen, jag har dock noll erfarenhet från det. Har nämligen utgått från morgonvikten när jag uppskattar antalet reps.

henrikros
2010-08-16, 07:11
Hej!
Har varit sugen på att börja träna för F5, men hur funkar det egentligen med deltävlingarna? Inte riktigt fått kläm på det, 1 gren i varje stad? eller kör man allihop?

Tack på förhand

//Henrik R

henrikros
2010-08-16, 07:13
Hej! har varit sugen på att börja träna för F5, men hur funkar det? Kör man 1 gren i varje stad eller är det alla grenar varje gång? :S

Tack på förhand

MVH Henrik R

Xtreme-G
2010-08-16, 08:11
Alla grena i alla städer. Kolla resultaten från fitnessfive.se